Igaüks on seisnud autot ostes probleemi ees, et kas valik on ikka õige ja kas uus auto ei valmista pettumust juba pärast mõningat kasutamist ning kas mitte ei teki varsti mõte et valik ei olnud päris õige ja võibolla tuleks üldse uuest autost lahti saada, sest vigade remont on osutunud arvatust kallimaks. Siis võibolla mõned mõtted mis meelde kohe tulid ja millega ise olen alt läinud. Siia teemasse on oodatud ka teiste isiklikud tähelepanekud ja näpunäited!
Kõige paremini on mul läinud oma esimese BMWga, pärast ostu ei tulnud ühtegi olulist viga välja, vanemate ladast ümber 325i-sse istudes vist ei olegi võimalik mitte rahul olla

324d sedaan- müüja väitis, et kolin, mis kostab auto alt kohapeal seistes= käigukasti esimene laager- lahti võttes selgus et leevendusega hooratas, mis diislil käib on kinni keevitatud, siduriketas p.ses, kastil viga mitte midagi, samas kuna hooratas balansist väljas, tuli vahetada mootoris väntvõlli saaled. tuli välja et see on tüüpviga, niiet kohapeal kolin käigukastist ja jääb vait kui siduri alla vajutad, või kui mootori seisma jätad, teeb koll-koll-koll= hooratas vajab kontrolli ja kui kaua sõidetud, tuleks ka saaledega ja kastiga arvestada ning see kõik defitsiit loomulikult

324td touring- hooratta probleemiga kursis olles sai asja kohe jälgitud, tüng tuli välja siis kui auto seisis 20 minti maja ees(talvel), enam ei käi-****

318i touring- sai tuttava käest ostetud-




Airbagiga autod:
Airbagidega autode puhul on tavaline, et pärast laksu ei taha omanik kalleid airbagi komponente osta vaid proovib läbi ajada kuidagi poolnormaalselt, eriti, kui autot tehakse müügiks. Minugi poole on pöördutud palvega, et tee midagi, et tuluke ei jääks põlema

levinumad võtted: tuli on üldse ära kustutatud- süüte sissekeeramisel ei sütti üldse- asjatundmatu ei näe pärast käivitamist põlemajäävat tuld ja ei kahtlusta midagi.
veidi kavalam: airbagi tuli on ühendatud õlitule või laadimis(aku)tule alla- süüte sissekeeramisel süttivad kõik tuled ja auto käivitamisel kustuvad ilusti. tavaliselt airbagi tuli kustub hiljem(ei ole reegel). kui on kahtlust tasub kontrollida ja kui küsimuse esitamisel hakkab müüja mingit kägu ajama, et pole spetsialist siis... (ega autoplats näiteks lolli ja asjatundmatut tööle ei võtaks, kui mina viimast autot ostes küsisin midagi spetsiifilist, siis hakkas ajama, et pole spetsialist, kui tahtsin klapikambrikaant ära võtta, teatas kohe, et siis pean uue tihendi ka kohe kaasa võtma)
airbagi on kõige kindlam autokeskuses testida, ise ei ole võimalik 100% ära arvata. on ka esinenuud juhuseid, kus mõni külje-bag on lahti läinud, polster on osavalt korda tehtud ja bag-i takistiga simuleeritud- ja autokeskuses ära nullitud. seda viga ei ütle ka tester.
ABS
ABS pidureid on võimalik nii suvel kui talvel kontrollida lihtsalt järsult pidurdades, kapoti alt on rataste blokeerumise hetkest alates kuulda abs pumba tööd. abline kõrvalt jälgides ei tohi täheldada rataste pikka blokeerumist.
automüüjate trikk on ka auto parkimine kuskile parklanurka autode vahele, et oleks raskendatud proovisõiduvõimalus. sellega on võimalik ära peita undavat laagrit, kastis, difris, või mõne ratta laagrit. kui auto on lootusetult kinni pargitud ja müüja hakkab ohkima proovisõitu nõudes ja ähvardades 17kilose trahviga( ilma reg nrta ülevaatuseta kindlustuseta sõit) jätke see viimaseks ja kui ikka auto meeldib tehke otsus sõidu põhjal, kasvõi käsiraha makstes ja kokkuleppel, et müüja kõrval, ning kui olulisi probleeme pole, ära osta lubades. kui see ei sobi, jalutage minema.
kaasa võiks võtta ka tungraud ja matt, et saaks ka põhja alla piiluda. Mölkis bensupaak ja kriibitud põhi räägivad eelmise omaniku sõidumaneeridest (metsavahel? mööda halbu teid?)
Tõstes ratta üles ja seda loksutates(ka diagonaalis) saab aimu sharniiride, rooliotste, rattalaagrite jne seisukorrast.
Valjult töötav kütusepump ei pruugi tähendada seda, et ta tööaeg hakkab läbi saama vaid, et kütusefilter vajab vahetust. (ei ole reegel)
M20 (ka teised mootorid), mille õlikorgi all on majoneesitaoline ollus võib tähendada mikropragu silindripeas. Samas võib selline ollus tekkida ka rõske ilma puhul lühikesi otsi sõites ( või kui auto on uppunud- mul hekel selline eksemplar sees)
Kui õlivardal on õli vähe võib see viidata sellele, et mootor võtab õli. Küsige seda automüüja käest- vaadake kuidas reageerib, kui hakkab seletama, et see auto ei võta üldse õli on see bs, iga mootor tarbib õli, mida suurem kubatuur ja kõrgemal pööretepiiraja, seda rohkem.
Eelmise omaniku hoolikust näitab ka see, kas ees all on kõik logarid- katted, udukad, põll jne olemas ja terved.
Tasub teada, et bmw ei armasta universaalseid küünlajuhtmeid!
Kui käigukang töllerdab ja tagumise käigu sisselülitamine lõhub juba käigukangikotti, siis vajavad vahetust käiguvahetuspuksid.
Järsult kohapealt minnes teravad kolksud keset põhja viitavad probleemidele kardaani vahelaagri või leevenduskummiga.
-järgneb-