
Topspeed Raadil 17.07
Diislite osas võitis ju Bmw OMC-l...
ning usun et ehk võidab ka seal...
Bensukate osas tuleb rebimine..
Pealtvaatajana kohal
ning usun et ehk võidab ka seal...
Bensukate osas tuleb rebimine..
Pealtvaatajana kohal

Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
Jutt õige, BMW 740d ning kiiruseks jäi 190 km/hMartti kirjutas:Üldiselt järjekordne võit nn. sinisele 540-le kiirusega 246 km/h kui ma õigesti mäletan, siis diislite poole pani minuteada kinni samuti BMW - seekord siis 740TD ja kiirus oli vist 190 km/h....

Oleks pidanud natuke rohkem tulem kuid nii ta kahjuks läks..
Muidu igati tore üritus

Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Minugi poolt õnnitlused Kaidole ja loodame et tal ka järmisel nädalavahetusel hästi läheb.
Ilus oli ka 3 musta audit vaadata.

Ilus oli ka 3 musta audit vaadata.

Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Üritus oli korraldajate poolepealt igati OK
Kui rattavahetusega polex ABS-i anduri juhe segast pexma hakanud oleks tulemus parem ka, kui 197km/h.(UM kunagi parandas seda juhet"tinutas" lausa kinni ja küsis selle eest veel 600 eeku rahagi :angry ) Mootor lihtsalt läheb nn safemode peale, kui saab ABS-i andurilt sellise signaali
Ja kui ma proovisin katkise anduriga 0-400m sain 14.6, korras omaga täna hommikul 13.9 (täpselt sama maa ja mitmeid kordi)
Aga anyway poleks 750 nii kiirelt liikunud, kui Kerdi naine porchega kes saavutas üldarvestuses 2 koha ja tegi rahvale stardi näol showd :burnout samas hakkama saades võimsa autoga.
www.zone.ee/plasmet on pilte ka
Ja kommentaatoril oli õigus suunatulede suhtes 2km halvem tulemus tuli ilma suundateta(kuigi õhupuhasti avad olid kohe nende taga, lootsin ramair effektile) õnneks esimene tulemus läks korraldajatel aiataha ja Karmen sai sõita 3x
thnx goes2 rajko, kellelt kiivri sain
Kui rattavahetusega polex ABS-i anduri juhe segast pexma hakanud oleks tulemus parem ka, kui 197km/h.(UM kunagi parandas seda juhet"tinutas" lausa kinni ja küsis selle eest veel 600 eeku rahagi :angry ) Mootor lihtsalt läheb nn safemode peale, kui saab ABS-i andurilt sellise signaali

Ja kui ma proovisin katkise anduriga 0-400m sain 14.6, korras omaga täna hommikul 13.9 (täpselt sama maa ja mitmeid kordi)
Aga anyway poleks 750 nii kiirelt liikunud, kui Kerdi naine porchega kes saavutas üldarvestuses 2 koha ja tegi rahvale stardi näol showd :burnout samas hakkama saades võimsa autoga.
www.zone.ee/plasmet on pilte ka
Ja kommentaatoril oli õigus suunatulede suhtes 2km halvem tulemus tuli ilma suundateta(kuigi õhupuhasti avad olid kohe nende taga, lootsin ramair effektile) õnneks esimene tulemus läks korraldajatel aiataha ja Karmen sai sõita 3x

thnx goes2 rajko, kellelt kiivri sain
BMW M5 V10
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Üldiselt olen kahel üritusele tähele pannud seda, et õhupuhastide mahavõtmise, esilaternate mahakruttimse ja auto teipimisega tegelevad enamasti need, kellel auto normaalselt ei liigu või kellel muidu mõttetu (alla 2l) mootor kapoti all on
Normaalne auto liigub ka ilma selliste asjadeta

Normaalne auto liigub ka ilma selliste asjadeta

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
HmmmAare kirjutas:Üldiselt olen kahel üritusele tähele pannud seda, et õhupuhastide mahavõtmise, esilaternate mahakruttimse ja auto teipimisega tegelevad enamasti need, kellel auto normaalselt ei liigu või kellel muidu mõttetu (alla 2l) mootor kapoti all on![]()
Normaalne auto liigub ka ilma selliste asjadeta


Suurimad õnnesoovid Kaidole, kes Bmw lippu kõrgel hoidis

Viimati muutis Ain, 19.07.2004 09:49 01, muudetud 1 kord kokku.
Kaido auto oli seekord ikka korralikult kinni kleebitud.
Tal on raudselt ju alla 2L mootor
Väga hea jutt sul Aare ma ei oska midagi öelda enam ausalt.
Ootame ikka sinu kuulsa auto sama head esitust
Proovi järgmine kord kui sõidad ka teipi äkki hakkavad muud asjad ka nii tööle nagu ootad
Tal on raudselt ju alla 2L mootor

Väga hea jutt sul Aare ma ei oska midagi öelda enam ausalt.
Ootame ikka sinu kuulsa auto sama head esitust

Proovi järgmine kord kui sõidad ka teipi äkki hakkavad muud asjad ka nii tööle nagu ootad

Puhas sõidurõõm
See on mõttetu jutt. Esiteks oli lauses see sõna "enamasti". Mõtle selle üle natuke, enne kui kargama asud.
Neid ärakakutud esitulede ja õhupuhastitega uuemaid mazdasid ja vanemaid silke vaadates tuli vägisi naer peale. Et sõidutuul nagu turbo eest
Kui natuke mõne ram-air süsteemi tegutsemise kohta otsida viitsid, siis igas kohas on see ära mainutud, et õhuvõtu ümberehitamisel nii, et see
toob kaasa surve all oleva õhu sisselaske tuleb ECU ringi programmeerida, sest muidu juhtub järgmise asjana segu lahjenemine, mis kuidagitpidi võimsust ei suurenda. Vähemalt Pontiac Firebirdi viimaste mudelitega see asi oli, kui õhuvõtt neerudest tehti ning üldiselt on mootorite tööpõhimõte sama.
Neid ärakakutud esitulede ja õhupuhastitega uuemaid mazdasid ja vanemaid silke vaadates tuli vägisi naer peale. Et sõidutuul nagu turbo eest

Kui natuke mõne ram-air süsteemi tegutsemise kohta otsida viitsid, siis igas kohas on see ära mainutud, et õhuvõtu ümberehitamisel nii, et see
toob kaasa surve all oleva õhu sisselaske tuleb ECU ringi programmeerida, sest muidu juhtub järgmise asjana segu lahjenemine, mis kuidagitpidi võimsust ei suurenda. Vähemalt Pontiac Firebirdi viimaste mudelitega see asi oli, kui õhuvõtt neerudest tehti ning üldiselt on mootorite tööpõhimõte sama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Kui OT siis nats veel OT (Vabandust järgneva pärast)
Aare sa hiilgad oma keele oskusega ja tarkusega me kõik teame seda kuid huvitav mida lihtinimesed sinust arvavad
Sinu kogutud informatsioon pärineb küll tarkadelt saitidelt ja raamatutest kuid see ei tähenda et oled maailmas nr 1 .
Ma ei väida et sa ei tea midagi ja ka mitte vastupidist ,kuid katsugem kuidagi heatahtlikum olla sest ega see väljaelamine sellisel viisil kellegi tuju ei tõsta usu mind.
Arvan et ma ei ole ainus kes nii arvab
Ja oma täppisteadus jäta sinna kus seda on vaja mitte ürituste alla.
Mitte paha pärast aga njah
Aare sa hiilgad oma keele oskusega ja tarkusega me kõik teame seda kuid huvitav mida lihtinimesed sinust arvavad

Sinu kogutud informatsioon pärineb küll tarkadelt saitidelt ja raamatutest kuid see ei tähenda et oled maailmas nr 1 .
Ma ei väida et sa ei tea midagi ja ka mitte vastupidist ,kuid katsugem kuidagi heatahtlikum olla sest ega see väljaelamine sellisel viisil kellegi tuju ei tõsta usu mind.
Arvan et ma ei ole ainus kes nii arvab

Ja oma täppisteadus jäta sinna kus seda on vaja mitte ürituste alla.
Mitte paha pärast aga njah
Puhas sõidurõõm
Katsu mitte isiklikuks minna. Selle asemel, et siin isiklikke solvanguid loopida minu autode ja tegemiste kohta peaks vist praegu kulutama auru selleks, et Kaido taolised vennad klubisse saada, mitte põhjendama valjusti linnalegende teibi headusest autodel, mis vaevalt koos seisavad
või mille kapoti alune õlist lainetab. Mõte oli selles, et masendavalt suure arvu autode seisukord oli seal selline, et teipimine on alles viienda-või kuuenda järjekorra tegemine. Kaido 540 on teipimiseks rääkided VÄGA AUSTUSTVÄÄRNE ERAND, mida küll ei kohaldaks autodele, kus mootor vaevu patjadel kinni seisab.
Kindlasti jääb minu keel ja suhtumine samateravaks igasugu väärnähtude kommenteerimisel. Ei ole ju laiemate rahvamasside jaoks (kelle pärast Sa väga mures näid olevat) mõtet lollusi kultiveerida. Ja ei ole mõtet arendada mingeid kolmanda järgi teemasid. Ja kui mõni juhuslik lugeja saab nendest threadidest aru asjade normaalse järjekorra ja viskab peast linnalegendid, olgugi või poole klubi vastuseis, siis on klahvide kulutamisel mõtet. Mõni loll muidu usubki, et 50 hj auto kinniteipimine annab 20 kmh vahet
Sorry for OT and off
Edit: Peebu camaro kiirus on ka nendest kinniteibitud matsahuutadest nii 50 kmh suurem.
või mille kapoti alune õlist lainetab. Mõte oli selles, et masendavalt suure arvu autode seisukord oli seal selline, et teipimine on alles viienda-või kuuenda järjekorra tegemine. Kaido 540 on teipimiseks rääkided VÄGA AUSTUSTVÄÄRNE ERAND, mida küll ei kohaldaks autodele, kus mootor vaevu patjadel kinni seisab.
Kindlasti jääb minu keel ja suhtumine samateravaks igasugu väärnähtude kommenteerimisel. Ei ole ju laiemate rahvamasside jaoks (kelle pärast Sa väga mures näid olevat) mõtet lollusi kultiveerida. Ja ei ole mõtet arendada mingeid kolmanda järgi teemasid. Ja kui mõni juhuslik lugeja saab nendest threadidest aru asjade normaalse järjekorra ja viskab peast linnalegendid, olgugi või poole klubi vastuseis, siis on klahvide kulutamisel mõtet. Mõni loll muidu usubki, et 50 hj auto kinniteipimine annab 20 kmh vahet

Sorry for OT and off

Edit: Peebu camaro kiirus on ka nendest kinniteibitud matsahuutadest nii 50 kmh suurem.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Olgu poisid, ärge päris kaklema minge.
Minule isiklikult tundub, et Aare ika teab millest ta räägib. (ma pole küll suur autogeenius vms aga ikkagi)
Ja samas on aarel viimase postiga suht õigus ju. Ega see teipimine midagi suurt ei anna. +2-3Km/h
Kui sul ika piisavalt hea auto on siis sul lihtsalt pole seda vaja.
Olgu mai targuta, kuna ma õieti isegi ei tea millest ma räägin
Minule isiklikult tundub, et Aare ika teab millest ta räägib. (ma pole küll suur autogeenius vms aga ikkagi)
Ja samas on aarel viimase postiga suht õigus ju. Ega see teipimine midagi suurt ei anna. +2-3Km/h
Kui sul ika piisavalt hea auto on siis sul lihtsalt pole seda vaja.
Olgu mai targuta, kuna ma õieti isegi ei tea millest ma räägin

Ok, rahunesin ise ka maha. Peace
Kui lihtsalt selgitada seda teipimise asja, siis tegelikult +/-3 kmh kahe katse vahel on fakt siis, kui need katsed teha kohe üksteise järel. Kui küsimus on katsetes, mis on tehtud mitmetunnise ajavahega, siis mõjutavad õhutemperatuur ja tuul kiirust igatahes rohkem. Tapal mõjutas tagantuule kadumine kiirust ainuüksi 5-8 kmh. Oleks tuul kadunud keskpäevases kuumuses, oleks vahe veel suurem. Õhtul leevendas seda tuule kadumist jahedam temperatuur ja suurem õhuniiskus, mis teadupärast mõjutavad mootori võimsust omajagu, eriti veel kuumtraadiga õhukulumõõtja puhul.
Pealegi kuskil +/- 200 kandis need kere "vuugivahed" niipalju ei loe kui 250 peal. Polnud ju Tapal ei kollane Porsche ega Supra eriti nagu teibitud (vähemalt ei mäleta). Kandilist autot eriti ümaramaks ei tee.
Edit: aerodünaamika juurde - kõivõimalikud kohalike käsitöömeistrite tehtud iluasjad iseenesest ei ole aerodünaamika teema - sellega on mõtet tegeleda siis, kui asjad on tuulekanalis katsetatud. Kui suurendada lambist õhuvoolu nt radikasse, on tulemus tihti kehvem kui stockis - kuna täiendaval õhuvoolul pole sealt kusagile edasi minna. Seepärast pole ühelgi "tehasekiirel" autol sellised hiigelavasid ning stiililt on asi tagasihoidlik.
Märksa rohkem kui kerevahed suurendavad õhutakistust hoopis laiad rattad - mõõtmistega on tõestatud, et E34 kerel suurendab rattamõõdu kasv 195-lt 245-le õhutakistustegurit 0,05 ühikut.
BMW puhul on siiani teadaolevalt kaks aerodünaamikakomplekti, mis omavad reaalset mõju kiirusele. Kindlasti on veel, aga nendest kuskilt lugeda igatahes pole. Nendeks on E30 M3 kit koos laiade tiibade ja kõrge pagasnikuga - maks kiiruse vahe on 7 kmh ning E28 M-tech kit, kus vahe on 8 kmh.
Mis Peebu camarot puudutab, siis minumeelest on see natuke halb näide, kuna Camarol on sellised püstised esituled keresoppide sees. Sinna peale
(ka muudele Camarotele) pakub USA varuosabusinees miljon erinevat katet - ja seetõttu annab seal esiotsa teipimine märgatavalt suuremat efekti. Parema (siledama) ninaga Firebirdil nähtavasti ei anna.

Kui lihtsalt selgitada seda teipimise asja, siis tegelikult +/-3 kmh kahe katse vahel on fakt siis, kui need katsed teha kohe üksteise järel. Kui küsimus on katsetes, mis on tehtud mitmetunnise ajavahega, siis mõjutavad õhutemperatuur ja tuul kiirust igatahes rohkem. Tapal mõjutas tagantuule kadumine kiirust ainuüksi 5-8 kmh. Oleks tuul kadunud keskpäevases kuumuses, oleks vahe veel suurem. Õhtul leevendas seda tuule kadumist jahedam temperatuur ja suurem õhuniiskus, mis teadupärast mõjutavad mootori võimsust omajagu, eriti veel kuumtraadiga õhukulumõõtja puhul.
Pealegi kuskil +/- 200 kandis need kere "vuugivahed" niipalju ei loe kui 250 peal. Polnud ju Tapal ei kollane Porsche ega Supra eriti nagu teibitud (vähemalt ei mäleta). Kandilist autot eriti ümaramaks ei tee.
Edit: aerodünaamika juurde - kõivõimalikud kohalike käsitöömeistrite tehtud iluasjad iseenesest ei ole aerodünaamika teema - sellega on mõtet tegeleda siis, kui asjad on tuulekanalis katsetatud. Kui suurendada lambist õhuvoolu nt radikasse, on tulemus tihti kehvem kui stockis - kuna täiendaval õhuvoolul pole sealt kusagile edasi minna. Seepärast pole ühelgi "tehasekiirel" autol sellised hiigelavasid ning stiililt on asi tagasihoidlik.
Märksa rohkem kui kerevahed suurendavad õhutakistust hoopis laiad rattad - mõõtmistega on tõestatud, et E34 kerel suurendab rattamõõdu kasv 195-lt 245-le õhutakistustegurit 0,05 ühikut.
BMW puhul on siiani teadaolevalt kaks aerodünaamikakomplekti, mis omavad reaalset mõju kiirusele. Kindlasti on veel, aga nendest kuskilt lugeda igatahes pole. Nendeks on E30 M3 kit koos laiade tiibade ja kõrge pagasnikuga - maks kiiruse vahe on 7 kmh ning E28 M-tech kit, kus vahe on 8 kmh.
Mis Peebu camarot puudutab, siis minumeelest on see natuke halb näide, kuna Camarol on sellised püstised esituled keresoppide sees. Sinna peale
(ka muudele Camarotele) pakub USA varuosabusinees miljon erinevat katet - ja seetõttu annab seal esiotsa teipimine märgatavalt suuremat efekti. Parema (siledama) ninaga Firebirdil nähtavasti ei anna.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ok ok
Läks nagu ta läks ja jutt ei viinud kuhugi nagu alati.
Ei tahtnudki kedagi otseselt maha teha ega ka kellegi autot ja mis puutub Aaresse siis ma loodan et me tõesti näeme seda võimast autot varsti imesi tegemas.
Mina ei ole mingi spetsialist ja ei tea nendest asjadest midagi kuid millegi pärast kasutavad seda teipi meeletult paljud.
Ju siis on meil vähe nii võimsaid autosi nagu tahaks et oleks ja kõige selle taga on arvatavasti majanduslik seis.
Vast 20 a pärast ei ole enam teip müügilgi ja autod juba lendavad nii et naudime seni mida pakutakse.
Tuleval nädalavahetusel on järjekordne võimalus seda kile ja paber teipi näha
Läks nagu ta läks ja jutt ei viinud kuhugi nagu alati.
Ei tahtnudki kedagi otseselt maha teha ega ka kellegi autot ja mis puutub Aaresse siis ma loodan et me tõesti näeme seda võimast autot varsti imesi tegemas.
Mina ei ole mingi spetsialist ja ei tea nendest asjadest midagi kuid millegi pärast kasutavad seda teipi meeletult paljud.
Ju siis on meil vähe nii võimsaid autosi nagu tahaks et oleks ja kõige selle taga on arvatavasti majanduslik seis.
Vast 20 a pärast ei ole enam teip müügilgi ja autod juba lendavad nii et naudime seni mida pakutakse.
Tuleval nädalavahetusel on järjekordne võimalus seda kile ja paber teipi näha

Puhas sõidurõõm
224 km/h 1miiliga sellise "suhteliselt kandilise raudkastiga" ei saavuta just igaüks.
Aga tundub, et see, kui kahel erineval katsel ilm oluliselt muutub( soojemaks, vihmasemaks) - siis see avaldab mõju rohkem väikse mootoriga autodele ja tuunitud autodele.
Näiteks Martin oma stock 750'ga ju sõitis isegi 1km/h rohkem teisel katsel
Aga tundub, et see, kui kahel erineval katsel ilm oluliselt muutub( soojemaks, vihmasemaks) - siis see avaldab mõju rohkem väikse mootoriga autodele ja tuunitud autodele.
Näiteks Martin oma stock 750'ga ju sõitis isegi 1km/h rohkem teisel katsel

GS
Mul vist ilm ei mõjutanud - teisel sõidul kalas auto ikka kõvasti, niiet kippus katkuma - vend ütles, et hääl oli selline lainetav ja tagalt käis must pahvakas välja. Pigem auto kala.
Eks see sõltu ülekandest ja miljonist pisiasjast. Minu ülekanne on vist liiga aeglane - 4 käiguga jõuab 5000 pöördeni ainult
Eks see sõltu ülekandest ja miljonist pisiasjast. Minu ülekanne on vist liiga aeglane - 4 käiguga jõuab 5000 pöördeni ainult

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Kuna siin juba reipalt OT käib siis lisan ka pisut juurde. Kirjutan kahe käega alla Aare jutule mis käib nende suvaliste plastspoilade jms pihta. Näitena võiks tuua oma Zenderi M3 stiilis tiiva, mis kiirusel üle 140km/h konkreetselt undama hakkab (ju ta hakkab siis tööle). Miskipärast arvan, et kiirusele see undamine just positiivselt ei mõju. Ja Zender pole veel päris suvaline läti plastitootja...
Undamine viitab muidu turbolentsile või õhuvoolu suhtes kriitilisele kiirusele. Tegelikult peaks tiib vaikne olema. Nähtavasti on probleem mitte tiivas endas vaid selle koosmõjus pagasnikukaanega - tekib selline vileefekt. Reeglina maksab see lõivu õhutakistuses.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ei ole minul millegagi kekutada ja võiks öelda, et minu masinal on alamõõduline mootorJolinar kirjutas:Olgu poisid, ärge päris kaklema minge.
Minule isiklikult tundub, et Aare ika teab millest ta räägib. (ma pole küll suur autogeenius vms aga ikkagi)
Ja samas on aarel viimase postiga suht õigus ju. Ega see teipimine midagi suurt ei anna. +2-3Km/h
Kui sul ika piisavalt hea auto on siis sul lihtsalt pole seda vaja.
Olgu mai targuta, kuna ma õieti isegi ei tea millest ma räägin

Auhindu muidugi selle koha peale ei jagatud, aga kolmas koht ikkagi

Mercedes EQS 450+ 2022