BMW E46 318d 2003 autoaku
BMW E46 318d 2003 autoaku
Aku hakkab ära väsima ning tarvis uus muretseda.
Millise tootja tooteid tasuks eelistada? Mis tootja oma kasutab BMW ise? Kui suure mahutavusega peaks aku olema? Kui suur käivitusvool?
Sellised küsimused.
Millise tootja tooteid tasuks eelistada? Mis tootja oma kasutab BMW ise? Kui suure mahutavusega peaks aku olema? Kui suur käivitusvool?
Sellised küsimused.
Re: BMW E46 318d 2003 autoaku
Varta. BMW logodega muidugi.chaw kirjutas:Mis tootja oma kasutab BMW ise?
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 51
- Liitunud: 21.11.2007 12:27 18
- Asukoht: tarumaa
mull endal v2sis ka aku 2ra aga mulle soovitas lammeri vend et ostaksin diisli masina aku sest seal on ampreid rohkem ja et sellep2rast et mull autos tümm kh et kui auto seisab ja unustaksin k2ima ei t6mba akud kuivale ..... ja praekust on olnud aku umber 4 kuud ja pole kordagi tühjaks saanud kui kuulan tümmi sesites autos....... 

Antud juhul on aku mõõtmed suht piiratud. 318-320 diislil on tehase poolt 550A aku. 600A on kindlasti piisav. 600A on see vool mida aku suudab käivitushetkel välja anda. Kui väita, et peamine asi mida tuleb vaadata on käivitusvool, siis eksitakse. Jah on hea, kui külma ilmaga paksude õlidega aku siidab korraga palju suudab välja anda, aga kui ta ainult pool tiiru suudab seda mootorit keerata, siis pole ju kasu. See pool tiiru on nüüd näitlikult öeldud, eks
Aga point on, et käivitusvool on hetkeline väärtus ja ampertunnid siis näitavad kaua see aku suudab end täis hoida. Kui nüüd arvestada, et autos on tümm sees, siis oleks just pigem rohkem ampertunde vaja, sest siis saab ka seisva mootoriga [ebatsensuurne sõna] kuulata, ilma et iga15 min tagant auto käivitama peaks.

Diisel ei lähe käima, kui ta just seda teravat käivitust ei saa, seda just külmade ilmadega ja paksude õlidega. Siis on (piltlik näide) kasu just sellest esimesest teravast poolikust pöördest kui aeglasest ketramisest - kütus ei jõua silindris lihtsalt saavutada isesüttimiseks sobivat temperatuuri.
Aaaga kui originaalis 550A aku, siis ei ei hakka norima
vaata ka:
http://www.varta-automotive.com/pmd/sea ... modelline=
http://www.exidesearch.com/WebForms/Search.aspx
Aaaga kui originaalis 550A aku, siis ei ei hakka norima

vaata ka:
http://www.varta-automotive.com/pmd/sea ... modelline=
http://www.exidesearch.com/WebForms/Search.aspx
Jõudsin ka ise selle tulemuseni ning sealt ka mõõdud näha.Lauri_L kirjutas:Varta soovitab Blue Dynamic 80Ah, 740A ja Silver Dynamic 85Ah, 800A
600A käivitusvoolu on vähe, see just põhinäitaja, mille järgi tuleks valida diisliaku. Talveks peaks diislile aku ikka teatava varuga olema. Endal vanem 318tds ja peale panin 95Ah 800A käivitusvooluga Varta High Performance aku.
Mõõtudeks siis: 315*175*175
Selle järgi vaadades ei olegi eriti palju akusid mis sobiksid.
realOM`ist vaadades pakub seal kas siis 70Ah või 80Ah akusid. Nüüd vaatasin UM lehelt et mõlemat on laos olemas.
Hinnad järgmised:
70Ah 2188,70
80Ah 1934,48
Käivitusvoolu kirjas pole.
www.aku.ee pakub varta akusid kus hinnad järgmised:
Blue dynamic 580 406 074 F 17 80Ah 740A 315*175*175 1995.-
Silver dynamic 585 200 080 F 18 85Ah 800A 315*175*175 2195.-
Milline neist siis kõige parem oleks?
Või tuleks eelistada mingit teist tootjat?
Sander
Soovitus see, et vaata käivitusvoolu! Samas saad vanalt akult võtta mõõdud ja siis selle järgi valida. Ise tegin endal aku aluse ruumi suuremaks, et mahutada ära suurem aku. Omal majas 10 masinat, millel 8 diiselmootorid peal (samas on olnud 6 diiselmootoriga BMWd) ning kogemus näitab, et madal käivitusvool jätab hätta. Samas kui aku on nö ettenähtust pisut võimsam, siis see ei ole probleemiks.