Strutbar
Strutbar
Autoks on BMW 325i coupe.Autol on sportvedrustus ja amordid.Sain reguleeritava strutbari ja kavatsen selle ka peale panna.Tean et ta tuleb panna pingega seest väljapoole, aga kui palju ma peaks teda peale keerama et asjast kasu oleks.Ei taha teadmatusest autot laiali lükata...
Vektorid on seal joonisel poolikult
Peale on kantud ainult kurvis tsentrifugaaljõust tingitud jõud.
Puuduvad vertikaalselt mõjuvad sõiduki raskusjõust tulenevad üleslükkejõud. Teepinnal sõitval 50/50 autol on see 25% sõiduki kaalust ehk oluline suurus. Pidurdamisel kasvab see üle kahe korra.
Amordikannule mõjuv resultantjõud ei ole mitte horisontaalne (pildil F3) vaid suunatud poolviltu üles F3 poole. Ehk siis vertikaalse üleslükkejõu ja horisontaalse tsentrifugaaljõu vektorsuma.
Tähendab see mida?
Sarniirsete liidetega nn universaalse strutbar ei täida umbes pooli ülesandeid. Nende sarniiride üleasanne on see, et ta sobiks võimalikult paljudele autodele sh paigast ära sõidetud kannudele.
Tegelik vektorgraafika on midagi sellist. See netijoonis on hea ainult nende liikuvate baride turustamiseks sobiv, sealt on puudu üsna mitu jõudu.
Strutbari puudutav füüsika on umbes selline

Lisage auto kaalust ja kurvis pidurdamisest mõjuvad jõud ning tee ebatasasus.
Amordikannude peale pandav strutbar täidab oma rolli siis kui ta on piisavalt massiivne, kettad vähemalt 6 mm teras ja toru on ketta küljes
nii sees kui väljaspoolt.
Kui mootor lubab, peaks bar olema monteeritud kannude sisekülgede vahele.
Peale on kantud ainult kurvis tsentrifugaaljõust tingitud jõud.
Puuduvad vertikaalselt mõjuvad sõiduki raskusjõust tulenevad üleslükkejõud. Teepinnal sõitval 50/50 autol on see 25% sõiduki kaalust ehk oluline suurus. Pidurdamisel kasvab see üle kahe korra.
Amordikannule mõjuv resultantjõud ei ole mitte horisontaalne (pildil F3) vaid suunatud poolviltu üles F3 poole. Ehk siis vertikaalse üleslükkejõu ja horisontaalse tsentrifugaaljõu vektorsuma.
Tähendab see mida?
Sarniirsete liidetega nn universaalse strutbar ei täida umbes pooli ülesandeid. Nende sarniiride üleasanne on see, et ta sobiks võimalikult paljudele autodele sh paigast ära sõidetud kannudele.
Tegelik vektorgraafika on midagi sellist. See netijoonis on hea ainult nende liikuvate baride turustamiseks sobiv, sealt on puudu üsna mitu jõudu.
Strutbari puudutav füüsika on umbes selline
Lisage auto kaalust ja kurvis pidurdamisest mõjuvad jõud ning tee ebatasasus.
Amordikannude peale pandav strutbar täidab oma rolli siis kui ta on piisavalt massiivne, kettad vähemalt 6 mm teras ja toru on ketta küljes
nii sees kui väljaspoolt.
Kui mootor lubab, peaks bar olema monteeritud kannude sisekülgede vahele.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Miks sa ta metsa viskad?
Selline strutbar mis toimiks on ise väga robustne ja mitte just väga ilus seetõttu.
Paljud "kettad" ei toimi ka seepärast, et kann pole pealt tasane vaid muhklik ja toetuspind on väike. See toob kaasa selle, et ketas hakkab keevituskoha alt läbi painduma.
Sarniirne bar saab oma ülesannet täita ainult siis kui mõlemale rattale mõjuv vertikaaljõud on sama. Tegelikkus kurvis on see erinev ja aukudes päris hullult erinev. Paljalt horisontaalne vastusurve siin eriti ei aita, sest
erineva koormuse tekkimisel tõuseb üks kann teisest kõrgemaks, mida need liigendid ja poltühendused küll ei takista.
Selleks, et trapets sillatala-püstak-bar-püstak-tala oleks jäik peab ta neljast nurgast fikseeritud olema. Sarniirne asi aitab ainult siis kui jõud on mõlemal rattal võrdsed - siis ta takistab kannude kokku liikumist.
Selline strutbar mis toimiks on ise väga robustne ja mitte just väga ilus seetõttu.
Paljud "kettad" ei toimi ka seepärast, et kann pole pealt tasane vaid muhklik ja toetuspind on väike. See toob kaasa selle, et ketas hakkab keevituskoha alt läbi painduma.
Sarniirne bar saab oma ülesannet täita ainult siis kui mõlemale rattale mõjuv vertikaaljõud on sama. Tegelikkus kurvis on see erinev ja aukudes päris hullult erinev. Paljalt horisontaalne vastusurve siin eriti ei aita, sest
erineva koormuse tekkimisel tõuseb üks kann teisest kõrgemaks, mida need liigendid ja poltühendused küll ei takista.
Selleks, et trapets sillatala-püstak-bar-püstak-tala oleks jäik peab ta neljast nurgast fikseeritud olema. Sarniirne asi aitab ainult siis kui jõud on mõlemal rattal võrdsed - siis ta takistab kannude kokku liikumist.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
aare, sa ei lugenud kogu juttu läbiVektorid on seal joonisel poolikult
sul jätkub ka iga asja jaoks teooriatSelleks, et trapets sillatala-püstak-bar-püstak-tala oleks jäik peab ta neljast nurgast fikseeritud olema.

viimati piisas asja jäigaks kinnituseks kolmest punktist
mis puutub strutbari siis iga strut mis seob jäigalt amordikannud omavahel sobib,pole vaja raketiteadust rakendada, muidu on varsti kogu auto mingit redelit täis ja kasutegur kaheldav
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Õiguspatrik kirjutas:sul jätkub ka iga asja jaoks teooriat![]()
viimati piisas asja jäigaks kinnituseks kolmest punktist
mis puutub strutbari siis iga strut mis seob jäigalt amordikannud omavahel sobib,pole vaja raketiteadust rakendada, muidu on varsti kogu auto mingit redelit täis ja kasutegur kaheldav

Lugesin, ole mureta. Seda ma just nagu omateada toonitasin, et mõtet on jäigal sidumisel, mitte mingil kuulliigendiga puralural või kahe 6 mm poldiga kokku keerataval peenikesel torujupil. Samamoodi võiks ju turvapuuri torud ja omavahel küprokikruvidega ühendada, kuid millegipärast seda ei tehta.
Nüüd tsitaat jutust:
Figure 1 shows the forces of interest in a strut bar analysis. For this calculation only horizontal forces need be considered. There are of course vertical forces, but since the sum of forces must independently equal zero in both the horizontal and vertical directions, we can concentrate on just the horizontal forces in this analysis.
Vertikaaljõudude summa on null siis kui auto seisab, mitte sõidab, sealhulgas ebatasesel teel, pidurdab jne.....

Las mõni füüsik lükkab ümber, aga praegu väidan küll, et amordikannude ebaühtlasel koormamisel ei täida sarniirne või lihtsalt ühe poldiga koos seisev asi isegi mitte kannude vahe hoidmist (vt pilti)
Edit: see horisontaaljõudude teema nagus seal saidil on rakendatav sedasi heal juhul kuskil kaldus kurvidega trekil, mis on tasane ja kus auto ei kaldu (nagu NASCARi rada nt).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
hmmm ... naljatilgad , aga igal ühel oma mõte sees ! aarel on ju õigus - asi peab olema JÄIK !!! Mitte VEDEL ... Selleks ka gonka autod võimalikult JÄIGAD , et masin TEEGA kokku puutuks - rattad peavad tihedalt teega kokku puutuma , muidu võiks ju kohe lennukiga sõitma minna ...
BMW M Power E 30 - kroomitud neerud ja sini-must-valge ketas - ainus mis ruulib ...
56 631 426
56 631 426
-
- Huviline
- Postitusi: 11
- Liitunud: 01.03.2005 22:20 47
- Asukoht: Viljandi
-
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
- Asukoht: Pärnu
Küsiks ka siis asjatundjamatelt et kas se tavaline ( mis müüakseette 2 amordi vahele ette üle mootori ) ) on siis sellest abi ka ? .. pm paigaldasin sport ampordid ja suht hea on juba kuid keeramisel nagu painuks natuke palju .. sb saab sellega asjast jagu ?
325i e36 EX
525 TDS touring - Lagisteades läbi eestimaa
525 TDS touring - Lagisteades läbi eestimaa
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=183
siin ka seda teemat lahatud...
kui just mingit hyperkerget spets-struti ei soeta või kere pole päris läbi mädanenud, pole sellest suurt tolku st selle mõne kilo võib kuhugile mujale installeerida...muidu jääb selline ehk-aitab, ehk-ei aita teema
investeerida see mõni tuhat sõidukoolitusse, tuleb rinkal kindlasti rohkem kasuks, kui see metall kobakas
siin ka seda teemat lahatud...
kui just mingit hyperkerget spets-struti ei soeta või kere pole päris läbi mädanenud, pole sellest suurt tolku st selle mõne kilo võib kuhugile mujale installeerida...muidu jääb selline ehk-aitab, ehk-ei aita teema
investeerida see mõni tuhat sõidukoolitusse, tuleb rinkal kindlasti rohkem kasuks, kui see metall kobakas

BMW M5 V10
Kui sa kurvis kere läbipaindumist tunned, siis on rinkale ka juba vabalt asja... ehk pidasid silmas lihtsalt kere kaldumist? Selle vastu aitaks jämedamad stabilisaatorid.
x-brace on siis nr 16 detail:
http://bmwfans.info/original/Z3/roa/Z3% ... l-41_1628/
x-brace on siis nr 16 detail:
http://bmwfans.info/original/Z3/roa/Z3% ... l-41_1628/