E34 525i 91.a. plokikaane vahetus.
E34 525i 91.a. plokikaane vahetus.
Niisiis kõik DIY insenerid ,mul seisab ees see töö ja oodatud on kõikide asjaga kokkupuutunud inseneride nipid-trikid või asjad, mida tuleks silmas pidada, teretulnud.
Kunagi pole piisavalt kilowatte ,on lihtsalt vähe kütust.
- do_it_right_way
- Huviline
- Postitusi: 1031
- Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
- Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
- Asukoht: Pärnu
Alustad sellega, et lased jahutusvedeliku välja
Siis eemaldad plastikust katted
Lõdvikud plokikaane küljest
Kütuserenn maha (ettevaatlikult tõmbad lahti + üks kütusevoolik radikapoolt lahti keerata)
Sisselaske kolle (kaane küljest 7 11'st mutrit, segusiibri alt veel kaks 10'st polti ja tühikäigu mootori lõdvik kolle alt. Kütuserõhu regulaatori vaakumvoolik kolle alt. Soovitaksin kindlasti meelde jätta või üles kirjutada lahtivõetud asjade/voolikute/juhtmete asukohad.
Silmas tuleks pidada seda, et sinul oleksid õiged võtmed olemas. Plokikaant hõiavad kinni 14 + 2 tähikotsaga polti. Need kaks on seal teistest väiksemad (ketiratta lähedal) ja kui sa nendel pead puruks keerad, siis tuleb oi mis n*ss.
Plokikaane pealepanekuks soovitan vanadest poltidest tikud teha (pead maha lõigata ja ploki sisse keerata , nt. kaks polti) Ja sälgud tuleks veel peale lasta, et hiljem välja saaks keerata. (saab ka ilma aga siis oleks kaant on lihtsam peale tõsta.) Poldid tuli kinni keerata 30-35nm + 2 korda 90 kraadi. Poldid pane kindlasti uued.
Enne klapikambrikaane pealepanekut puhasta kokkupuutuvad pinad liivapaberiga, et õli välja ei hakkaks immitsema.
Ära tihendeid unusta! Eriti veel väljalaske kolle tihendeid. Kõik lahti tulnud tihendid asenda uutega.
Siis eemaldad plastikust katted
Lõdvikud plokikaane küljest
Kütuserenn maha (ettevaatlikult tõmbad lahti + üks kütusevoolik radikapoolt lahti keerata)
Sisselaske kolle (kaane küljest 7 11'st mutrit, segusiibri alt veel kaks 10'st polti ja tühikäigu mootori lõdvik kolle alt. Kütuserõhu regulaatori vaakumvoolik kolle alt. Soovitaksin kindlasti meelde jätta või üles kirjutada lahtivõetud asjade/voolikute/juhtmete asukohad.
Silmas tuleks pidada seda, et sinul oleksid õiged võtmed olemas. Plokikaant hõiavad kinni 14 + 2 tähikotsaga polti. Need kaks on seal teistest väiksemad (ketiratta lähedal) ja kui sa nendel pead puruks keerad, siis tuleb oi mis n*ss.
Plokikaane pealepanekuks soovitan vanadest poltidest tikud teha (pead maha lõigata ja ploki sisse keerata , nt. kaks polti) Ja sälgud tuleks veel peale lasta, et hiljem välja saaks keerata. (saab ka ilma aga siis oleks kaant on lihtsam peale tõsta.) Poldid tuli kinni keerata 30-35nm + 2 korda 90 kraadi. Poldid pane kindlasti uued.
Enne klapikambrikaane pealepanekut puhasta kokkupuutuvad pinad liivapaberiga, et õli välja ei hakkaks immitsema.
Ära tihendeid unusta! Eriti veel väljalaske kolle tihendeid. Kõik lahti tulnud tihendid asenda uutega.
- do_it_right_way
- Huviline
- Postitusi: 1031
- Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
- Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
- Asukoht: Pärnu
Nukad sai paika panna nii, et mootori esimene kolb tuleb saada ülemisse surnudseisu, esimese silindri mõlemad nükad peavad üksteisele otsa vaatama. Nukkadel on veel ühed kandid seal taga mis pidid kohakuti olema.. see viimane tuli vast segaselt. Ma kohe lisan pildi.jargo kirjutas:ja muidugi keti ja nukkade paika panemiseks on ka spets rakised mitte ei ole nagu vanakooli mootoritel mingid täpid või jooned
- do_it_right_way
- Huviline
- Postitusi: 1031
- Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
- Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
- Asukoht: Pärnu
Mina kasutasin loodi.jargo kirjutas:mina tegin endale plekist spets jublaka mille joonised olid juba raamatus olemas,väga lihtne

Allan_k võiks tähelepanu pöörata ka pildil kaks olevat keti pingutust (15 ja 18). See keera lahti enne kui ketiratta maha võtad.
http://www.zone.ee/bassmass/Pilt1.jpg
http://www.zone.ee/bassmass/Pilt2.jpg
nii vahepeal, kui ma siin asjadega tegelesin on siia tulnud päris mitmeid juhtnööre.Vat see ketivahetuse koha pealt ma ei oskamidagi arvata, sest minuteada pole kette vaja vahetada - loomulikult , kui ei ole näha silmaga käega katsutavaid kulumisi.Mina isiklikult sattusin väikese hämmingu ette, kui hakkasin klappe maha kakkuma, siis tuli välja, et väljalaskeklappidel pole enam üldse läikivat kokkupuutefaasi näha - siit ka väike palve kas saaks keegi mind esmaspäeval varustada soovelduspastaga(og andke vihjeid kust saada võiks), ise krt ei tea kui peen see olema peab, et sooveldada klappe.
Edasised komme palun juba kokkupanekuks,tänud.
Edasised komme palun juba kokkupanekuks,tänud.
Kunagi pole piisavalt kilowatte ,on lihtsalt vähe kütust.
Kui Esimene kolb on Ü.S seisus, siis käib ka spetsiaalne varras(ots 8mm ja vars 11,5mm) läbi ploki hooratta sisse, et fikseerida vänt õigesse asendisse nukkade paika panemiseks.
See auk plokis on starteri all kuskil, originaalis peaks seal kork ka ees olema.
Ja kokkupanek käib põhimõtteliselt vastupidises järjekorras
See auk plokis on starteri all kuskil, originaalis peaks seal kork ka ees olema.
Ja kokkupanek käib põhimõtteliselt vastupidises järjekorras
