BMW autocrossingu järelkajad
Kaido. Olen Su jutuga pea 80% nõus, aga... Taas, Eesti on väike. Autosportlasi vähe. Mitut M3-e, kes oleks nõus üritusele tulema, Sa tead. Kui neid M3sid üldse siin on, on nad omanike käes, kes kardavad oma elunatukese ja auto pärast üliväga. Kui nad üldse Saugale tulevad, siis ennast ja oma autot näitama. Miks Sa arvad, et kui piisavalt lokku lüüja, rõhuda ohutusele, sõiduoskusele jms. siis nö halli massi hulgas huvi ei tärka? Igasugu rahvarallid jms on mõeldud täna ikka konkreetselt neile, kes ei karda oma autot algosadeks lõhkuda. Teistele pole Eestis praegu ühtegi üritust. Milline see üritus olema peaks, klassid jne. ma ei tea. Fakt on, et näiteks ise ei lähe ma kunagi ühelegi kruusasele rallile, samas väike "ohutu" mõõduvõtmine kusagil asfaltrajal oleks hea.
Muhv, päris nii traagiline seis nende asfaldiüritustega kah pole - ikka leiab (Sauga OT, Rapla kardiraja üritused, mõned igamehe rallisprindid kah). Samas, igasugune autosport, kus sõitmisest vähegi mõnu saab tunda, on paraku riskiga seotud.
Aga tänud Kaidole, hea üritus ja hea rada oli. Ei põe seda, et enamikule neliveolistele alla jäin - auto arenduses on veel kõvasti varu ja olgem ausad, ega juhtki Muraka tasemel pole.
Järgmisel aastal loodetavasti jälle oluliselt kiiremini.
Aga tänud Kaidole, hea üritus ja hea rada oli. Ei põe seda, et enamikule neliveolistele alla jäin - auto arenduses on veel kõvasti varu ja olgem ausad, ega juhtki Muraka tasemel pole.

Nojah, samas on selle huvitava tähe all tehes oht muuta asi rahakotiralliks. Igal juhul jään oma juurde, et ringrajaslikid ja täispuurid on siiski midagi muud kui selle ürituse sihtgrupp. IMO selged ralliatribuudid võiks lihtsalt ära keelata. Ja kes seda "kiirust" seal vaatamas käis, jääb segaseks. Pealtvaatajaid peale ülivalvsate abikaasade või elukaaslaste nagu polnud seal. Ja see, kes tuleb, tuleb ka siis, kui klasse rohkem on.
Ilmekas näide on siin praegu mosseliigas toimuv, kus vaikselt aga järjekindlalt ilmuvad laiaks keevitatud veljed, piruka 4,55 sillad ja osad vennad liiguvad way paremini kui teised. Varsti hakkate avastama Sachsi sidureid, bmw jagajaid ja muud head-paremat, mida juba mõningase raha eest osta saab. Inimene on leidlik ja see leidlikkus on suurem kui kohtunike agarus.
Lõpeb ta vahelesekkumiseta sellega, et kellel raha ei küüni mossest kaugemale, loobub ning varsti tekivad siinsete meistrimeeste käe all wrc mosse-kehastused. Kellel on rohkem seibi, ja paremad mehhaanikud, see võidab. Nagu Subarutega praegu on.
Tõsi ta on, et M3 eest 900k välja käinud kodanik ei tulegi sinna kunagi, kui konkurentideks on rahvaralli kogemusega tühjakstõstetud golfid, slikk all - kas sa hakkaks seal mõisa peale lõhkuma autot, mille üks velg ainuüksi 10k maksab? Nende rallisaradega on lihtsalt päris oluline kaalu- ja lõhkumisvõimaluse eelis, mida mõnel kas hoolega ehitatud (siis emotsionaalselt kallil) või uuel (rahaliselt kallil) ei ole.
Ilmekas näide on siin praegu mosseliigas toimuv, kus vaikselt aga järjekindlalt ilmuvad laiaks keevitatud veljed, piruka 4,55 sillad ja osad vennad liiguvad way paremini kui teised. Varsti hakkate avastama Sachsi sidureid, bmw jagajaid ja muud head-paremat, mida juba mõningase raha eest osta saab. Inimene on leidlik ja see leidlikkus on suurem kui kohtunike agarus.
Lõpeb ta vahelesekkumiseta sellega, et kellel raha ei küüni mossest kaugemale, loobub ning varsti tekivad siinsete meistrimeeste käe all wrc mosse-kehastused. Kellel on rohkem seibi, ja paremad mehhaanikud, see võidab. Nagu Subarutega praegu on.
Tõsi ta on, et M3 eest 900k välja käinud kodanik ei tulegi sinna kunagi, kui konkurentideks on rahvaralli kogemusega tühjakstõstetud golfid, slikk all - kas sa hakkaks seal mõisa peale lõhkuma autot, mille üks velg ainuüksi 10k maksab? Nende rallisaradega on lihtsalt päris oluline kaalu- ja lõhkumisvõimaluse eelis, mida mõnel kas hoolega ehitatud (siis emotsionaalselt kallil) või uuel (rahaliselt kallil) ei ole.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Teoreetiliselt on Cardo Sul õigus. Näen siin sellist probleemi lisaks, et kõiksugu Sauga OT jms ürituste ümber on selline "tõsise spordi" oreool. Mulle on siiani tundunud, et näiteks Sauga OT on selliste tõsiselt ehitatud power ameeriklaste ja porshede üritus. Mingi 325 peresedaaniga 16" velgedel juskui sõitu harjutama nende keskele ei trügiks. Seega, küsimus marketingis. Autocrossingul, osaliselt tänu seotusele ühe ohutut sõitu propageerivale autoesindusele, oleks võimalik võimalik selline oreool purustada, näidates, et üritus on suunatud just nimelt laiale publikule, keda huvitab korrektne ja kiire sõit. Ideaalne oleks muidugi kui üritusel oleks mõeldud ka vähem autohuviliste naiste ja laste peale. Ehk oleks selline üritus atraktiivsem ka näiteks UMi tegelikule klientuurile. Sellel üritusel polnud vist kedagi, kes oleks sealt butiigist uue autoga välja sõitnud.
Samas sportlike pereisasid peaks nende keskel hulgaliselt olema. Milles siis küsimus?

Muhv:
Huvitav küll, et Sauga OT sellise imidži on saanud. Tekib küsimus, millest see tuleb? Ürituse tutvustus ju rõhutab, et tegemist pole võistlusega, on eraldi järjekorrad kiiretele ja aeglastele jne. Samuti teavad kohalkäinud, et nõuandja leiab sealt alati, inimesed on sõbralikud ja 325 sedaanid teretulnud (korduvalt on osa võetud isegi Ladaga). Oluline on soov sõita ja oma oskusi, olgu nad siis millised tahes, parandada. Palju Porschesid võtab osa tõepoolest, au ja kiitus neile - reeglina kõik toredad inimesed ja on ka kohaletulnutel midagi vaadata, aga see ei tähenda, et tagasihoidlikumate masinatega osaleda ei võiks.
Oma tuttavatest olen sõitma toonud kolm inimest, kes varem polnud kordagi rajal sõitnud. Kõigile meeldis väga ja kaks on praeguseks autohulluse pisiku külge saanud.
Aare:
Suurema rahaga võidab autospordis pea alati, tee reeglid millised tahes. See on aegade jooksul (väikeste eranditega) tõestust leidnud vääramatu fakt. Ei ole mõtet tuuleveskitega võidelda ja selliseid stock-autodega-ja-mitte-sõita-oskavate-juhtidega klasse sinna punnitama hakata. Pealegi on võrdse tehnika soovijatele ju väike ring täitsa olemas.
PS. Olen üsna veendunud, et slikkide keelustamisega oleks paremusjärjestus suht samasuguseks kujunenud.
Huvitav küll, et Sauga OT sellise imidži on saanud. Tekib küsimus, millest see tuleb? Ürituse tutvustus ju rõhutab, et tegemist pole võistlusega, on eraldi järjekorrad kiiretele ja aeglastele jne. Samuti teavad kohalkäinud, et nõuandja leiab sealt alati, inimesed on sõbralikud ja 325 sedaanid teretulnud (korduvalt on osa võetud isegi Ladaga). Oluline on soov sõita ja oma oskusi, olgu nad siis millised tahes, parandada. Palju Porschesid võtab osa tõepoolest, au ja kiitus neile - reeglina kõik toredad inimesed ja on ka kohaletulnutel midagi vaadata, aga see ei tähenda, et tagasihoidlikumate masinatega osaleda ei võiks.
Oma tuttavatest olen sõitma toonud kolm inimest, kes varem polnud kordagi rajal sõitnud. Kõigile meeldis väga ja kaks on praeguseks autohulluse pisiku külge saanud.
Aare:
Suurema rahaga võidab autospordis pea alati, tee reeglid millised tahes. See on aegade jooksul (väikeste eranditega) tõestust leidnud vääramatu fakt. Ei ole mõtet tuuleveskitega võidelda ja selliseid stock-autodega-ja-mitte-sõita-oskavate-juhtidega klasse sinna punnitama hakata. Pealegi on võrdse tehnika soovijatele ju väike ring täitsa olemas.
PS. Olen üsna veendunud, et slikkide keelustamisega oleks paremusjärjestus suht samasuguseks kujunenud.
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
Mina pooldan igati yritust ja selle kasvamist- otseselt klasse pole palju vaja juurde teha- nt. Tapal olid turbod ja nitrod ilusti eraldi kubatuuris! ja ei tekitanud segadust.
Mis puutub klubipoolsesse kohustusse siis usun, et see on korraldatav- momendil liikus kindlasti ka info aeglaselt, kuid eks klubi peab taas koosoleku tegema ja mõningad asjad ülevaatama!
Mis puutub klubipoolsesse kohustusse siis usun, et see on korraldatav- momendil liikus kindlasti ka info aeglaselt, kuid eks klubi peab taas koosoleku tegema ja mõningad asjad ülevaatama!

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
No näed, rajal jalutades suutsid Sa mulle selgeks teha, et asi ehk nii hull polegi kui eemalt paistab. Teised seda paraku ei tea. On selge, et tugevaim marketing on suust-suhu liikuv inf. Väljaspool seda liigub vastavate ürituste kohta inf paraku vaid läbi rally ja "raskeraua" lehtede. Need aga jätavad asjale oma maigu man.devilc kirjutas:Muhv:
Huvitav küll, et Sauga OT sellise imidži on saanud. Tekib küsimus, millest see tuleb? Ürituse tutvustus ju rõhutab, et tegemist pole võistlusega, on eraldi järjekorrad kiiretele ja aeglastele jne.
Minu algne mõte oli siiski, et selliseid tõsiharrastajate üritusi on varsti juba nii palju, et ei mahu kalendrisse ära. Algajatele on laiemalt teada üritustest vaid siis Sauga OT ja autocrossing. Esimese imago kaldub IMHO profiürituse poole teisel oma imago vist veel puudub.
To Tauri. Jälgides klubi hoogsat kasvu on loota, et järgmine aasta abikäsi ka kergem leida. Enam ei kuku taevas alla kui Ain või keegi teine näiteks tulla ei saa
Mõned jooksu pealt tehtud pildid leiab veel http://www.raudroos.ee/pildid
-- E30 316i (2.7) --
Fun is not a straight line!
Fun is not a straight line!
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Üritus oli tore ning laabus suuremate probleemideta
Minu vaatenurgast tekkisid vaid mõned tehnilised probleemid, kuid need suudeti lahendada kiirelt.


Juhin tähelepanu, et ürius oli siiski heategevusliku suunitlusega, mida korraldasid United ning Klubi koos. Heategevusest olekski pidanud motivatsiooni ammutamaOliver P kirjutas:Abiks oleks muidugi alati mingi pisike motivasioon seal raja ääres seista päev otsa![]()

Cardo pildid, siis kas: www.zone.ee/viltsikas või http://www.clubarena.com/~bmwklubi/gallery/albums.php
Mercedes EQS 450+ 2022
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
eile näitas mootorite maailmas vms saates millalgi öösel suht pikalt seda üritust, kahjuks poole pealt alles sattusin nägema
äkki keegi võttis linti või näeb netist seda?
Niipalju ka, et kui järgmine sarnane üritus tuleb, võiks olla rohkem testi ringe, see oli ka üks põhjus minu spinnil, kuna ei ole saanud ennem ringrajal nii kiirelt sõita siis sooviks teada saada enda ja auto võimed, aga kuna proovi võimalus puudus tuli täismängu peale välja minna

Niipalju ka, et kui järgmine sarnane üritus tuleb, võiks olla rohkem testi ringe, see oli ka üks põhjus minu spinnil, kuna ei ole saanud ennem ringrajal nii kiirelt sõita siis sooviks teada saada enda ja auto võimed, aga kuna proovi võimalus puudus tuli täismängu peale välja minna

Viimati muutis wirx, 08.09.2004 11:37 07, muudetud 1 kord kokku.
BMW M5 V10
Tere
http://www.kanal2.ee/?perform=saade&saa ... e_id=26674
jJanno
Hetkel veel pole üleval, aga muidu ehk :wirx kirjutas:eile näitas mootorite maailmas vms saates millalgi öösel suht pikalt seda üritust, kahjuks poole pealt alles sattusin nägema :( äkki keegi võttis linti või näeb netist seda?
http://www.kanal2.ee/?perform=saade&saa ... e_id=26674
jJanno
exTouring
Pressitöö on tõesti ÄÄRMISELT KEHV. BMW autocrossingust on ametlikus meedias ilmunud 5 kõlli - TM, AutoBild, Kuku Piloot, Rally ee ja Mootorite Maailmas. Esimeses neljas mainiti ära võrdse partnerina ka Eesti BMW Klubi ja seda kulutamata ühtki senti. Mootorite Maailma ostis UM oma klipi sisse - kes maksab, see tellib ka muusika - see on UMi suva, mida nad seal räägivad. Me ei ole nende silmis siis võrdväärsed partnerid või unustasid nad meid saginas mainida. Palun 15 000.- lauale ja garanteerin teile ühes eesti telekanalitest umbes samal eetriajal 30 min pikkuse oma saate (koos reklaamiga).
Tänud kõigile abilistele, aga minul on nüüd kopp. Kes soovib järgmise aasta üritust korraldada saab minu käest ajavõtu teami numbri, ralli ee ja UMi kontaktid leiate ärikataloogist või netist. Jõudu, mina keskendun nüüd spoilerite tootmisele.
Tänud kõigile abilistele, aga minul on nüüd kopp. Kes soovib järgmise aasta üritust korraldada saab minu käest ajavõtu teami numbri, ralli ee ja UMi kontaktid leiate ärikataloogist või netist. Jõudu, mina keskendun nüüd spoilerite tootmisele.
Kaido S kirjutas: Tänud kõigile abilistele, aga minul on nüüd kopp. Kes soovib järgmise aasta üritust korraldada saab minu käest ajavõtu teami numbri, ralli ee ja UMi kontaktid leiate ärikataloogist või netist. Jõudu, mina keskendun nüüd spoilerite tootmisele.
Ou ou ou sa ei tohi ju meid hätta jätta nii

Sul tuli ju hästi välja ja kui natuke varem hakata abilisi otsima siis toetame sind igati.
Terve talv on ees puhata ja keskenduda muudele asjadele kuid uuel aastal ikka uue hooga.
Ära langeta pead ja jätka samas vaimus.
Pealegi pead osavõtma meie jõmisemis üritustest ka see aitab lõõgastuda.
Puhas sõidurõõm
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
Ära nüüd võta seda vingumist tõsiselt, sest nagu sa tead siis tee nii hästi kui saad- ja seda heast tahtest- leidub ikka keegi, kes leiab, et oleks võinud paremini.Tänud kõigile abilistele, aga minul on nüüd kopp.

Ma olen 100% kindel, et klubi toetab antud ürituse korraldamist järgneval aastal jõulisemalt!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw