Teeme ise originaalmakile liiniväljundi (E39)
Teeme ise originaalmakile liiniväljundi (E39)
Siin foorumis mitmeid postitusi teemal, et kuidas ühendada originaalmakile järgi võimendi, kui neil pole ühtegi RCA pesa väljundiks. Tekkis endalgi nüüd see vajadus ja samas tahatsin jätta just originaalmaki. Üks variant on võtta tagakõlaritest, aga siis on vaja osta spetsiaalne muundur ja ega kvaliteetki pole nii hea kui oleks spetsiaalse väljundi puhul.
Ma võtsin maki lahti ja tinutasin väljavõtu juhtmed peale eelvõimendit ja enne lõppvõimu kivi. Töötab küll ja makk säilitab kenasti ka oma esialgse kaubandusliku välimuse ja funktsionaalsuse (on võimalik kasutada kõlareid otse maki taga või siis ühendada sealt lahti, panna võimendi ise tehtud liiniväljundi külge ja siis kuulata läbi selle).
Mõned pildid kah pärast ehitust ja testimist:
1)Minu õnnetu kassettraadio (õnneks on cd box küljes)
2)Pealmine kaas maha
3)Kassetti moodul pealt
4)Heli väljundi juhtmed külge tinutatud
5)Mina tahtsin ainult kahte esimest kanalit
6)Signaali juhtmed läbi 1mikrofaradiste kilekondensaatorite rca pesadesse
7)Tulemus
Võimendit ise pole veel külge installeerinud. Alustasin sellest, kas üldse saab originaalmakki kasutada. Proovisin tubase võimendiga ja töötas kenasti (raadio, kassett, cdbox).
Muidugi on igal maki versioonil skeemilahendus veidi erinev, aga põhimõte jääb samaks.
PS! Kui kellelgi on selle maki elektriskeemi või teab kuidas kassetti moodulit petta, oleks väga abiks. Nimelt tahan selle sealt välja võtta ja sinna asemele ehitada välja tõmmatava LCD ekraani arvuti jaoks. Kui see moodul lihtsalt ära võtta, ütleb igal maki käivitusel, et tape error või midagi sellist. Variant on jätta ainult lindiseadme elektroonika sisse, aga kui saaks kuidagi lihtsamalt petta, saaks ruumi juurde sinna.
Ma võtsin maki lahti ja tinutasin väljavõtu juhtmed peale eelvõimendit ja enne lõppvõimu kivi. Töötab küll ja makk säilitab kenasti ka oma esialgse kaubandusliku välimuse ja funktsionaalsuse (on võimalik kasutada kõlareid otse maki taga või siis ühendada sealt lahti, panna võimendi ise tehtud liiniväljundi külge ja siis kuulata läbi selle).
Mõned pildid kah pärast ehitust ja testimist:
1)Minu õnnetu kassettraadio (õnneks on cd box küljes)
2)Pealmine kaas maha
3)Kassetti moodul pealt
4)Heli väljundi juhtmed külge tinutatud
5)Mina tahtsin ainult kahte esimest kanalit
6)Signaali juhtmed läbi 1mikrofaradiste kilekondensaatorite rca pesadesse
7)Tulemus
Võimendit ise pole veel külge installeerinud. Alustasin sellest, kas üldse saab originaalmakki kasutada. Proovisin tubase võimendiga ja töötas kenasti (raadio, kassett, cdbox).
Muidugi on igal maki versioonil skeemilahendus veidi erinev, aga põhimõte jääb samaks.
PS! Kui kellelgi on selle maki elektriskeemi või teab kuidas kassetti moodulit petta, oleks väga abiks. Nimelt tahan selle sealt välja võtta ja sinna asemele ehitada välja tõmmatava LCD ekraani arvuti jaoks. Kui see moodul lihtsalt ära võtta, ütleb igal maki käivitusel, et tape error või midagi sellist. Variant on jätta ainult lindiseadme elektroonika sisse, aga kui saaks kuidagi lihtsamalt petta, saaks ruumi juurde sinna.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Sellistes tavaklassi automakkides on loogika ikka sama, et on pingevõimendi chip mille väljundist läheb signaal võimsusvõimendi chippi. Ja nende vahelt saab väga edukalt just vajaliku tugevusega signaali võtta võimendi jaoks.
Eelmises autos oli mul üks tavaline Kenwoodi makk, millel puudus samuti rca väljund. Tegin sama triki ja töötas väga eduliselt. See oligi üldse ajendiks lammutada BMW makk lahti ja teha samamoodi väljund.
Soojade ilmade saabumisel plaan arvuti autosse ehitada, seepärast tahtsingi jätta just viisaka originaalraadio ja võtta normaalne audio väljund võimendi jaoks.
Eelmises autos oli mul üks tavaline Kenwoodi makk, millel puudus samuti rca väljund. Tegin sama triki ja töötas väga eduliselt. See oligi üldse ajendiks lammutada BMW makk lahti ja teha samamoodi väljund.
Soojade ilmade saabumisel plaan arvuti autosse ehitada, seepärast tahtsingi jätta just viisaka originaalraadio ja võtta normaalne audio väljund võimendi jaoks.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Vabandan OT pärast:Veljo_V kirjutas:Aga kui tegu on sellise makiga
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01421.htm
Sellise maki displeidel puuduvate pikslite taastamine - kes teeks ja mis maksaks?
Kui see nii oleks, jääks ju võimendi pagassis vait!Anti kirjutas:Kas cd-d kuulates antennivõimedit välja ei lülitata?
Ma mõtlesin Remote all ikkagi kaugjuhtimist.
Näeb välja, nagu eesminegi paneel, ainult kassetika auku pole sees. Kasutati E32 Highline tagumises käetoes:
http://www.7-forum.com/modelle/e32/imag ... ung01b.jpg
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Saad samast august lasta ka signaali sisse, et kasutada maki lõppvõimu ja originaalkõlareid mingi suvalise välise mp3 mängija võimendamiseks. Siis peaks aga tegema sinna rajale katkestuse ja lüliti vahele panema, et oleks võimalik välja lülitada sisse tulev cd või raadio signaal.Danil523 kirjutas:Leidsin umbes teema ülesse:liiniväljundi kohta küsimusi pole kuid küsimusteistlaadi:
Kas keegi teab öelda kuidas teha samat asja ainult LIINISISEND-- kus kuhu mida ühendada.....
Aga selles asjal pole ainult eriti mõtet, kuna selle maki enda võimendi väga lahja ja see võimendi koos originaalkõlaritega annab väga mannetu tulemuse.
Mina vahetasin välja esimesed kõlarid, lisasin ühe kinnises kastis subwoofri taha ja panin vahele kaks võimendit. Tahtsin läbi ajada orignaalmakiga. Tegelikult ega selle maki raadio ja cd'gi pole teab mis hea tase, et kasutada algallikana nagu mul sai tehtud. Aga siiski sain sellisel viisil suhteliselt lihtsalt päris hea upgrade'i heli kvaliteeti.
Osta lihtsalt samasugune, nagu Sul praegu on, liinisisendiga makk (alates 09/2002) ja müü vana maha.Danil523 kirjutas:Leidsin umbes teema ülesse:liiniväljundi kohta küsimusi pole kuid küsimusteistlaadi:
Kas keegi teab öelda kuidas teha samat asja ainult LIINISISEND-- kus kuhu mida ühendada.....
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
priitv8 kirjutas:Osta lihtsalt samasugune, nagu Sul praegu on, liinisisendiga makk (alates 09/2002) ja müü vana maha.Danil523 kirjutas:Leidsin umbes teema ülesse:liiniväljundi kohta küsimusi pole kuid küsimusteistlaadi:
Kas keegi teab öelda kuidas teha samat asja ainult LIINISISEND-- kus kuhu mida ühendada.....
--------------------------------------------------------------------------------
Suured tänud neile kes viitsisid vastata (priitv8, PeeterA) jt. Sai siis paar nädalat otsitud skeeme ja muid tehtud( joodetud) makke- Kuid asjatult - sama makki mis mul polnud.
1. Vaatasin läbi põhjalikult CD- box - need sisendid ja ka rajad- kuid nagu juba ees kirjas on see keeruline - tööle saada
2. Sai ka AM signaalide ja ka tööpõhimõttet uuritud- see aga suht raske teostatav ilma Ostsilloskoobita ja maki koolis laboris ilma MID- paneelita ei saa
3. Sai ka mitu korda lahti võetud ja mõõdetud- ja 1000 teemasid läbiloetud- kuid kõik ASJATA
Ei saand ma 1 nädal kogutud infot Mitte kuidagi maasse kaevatud ega öösel head und näha- Eile siis LIHTSALT läksin ja sain asjaga ühele poole
Võtsin siis kõige lihtsama ja töökindlama variandi- mis juba ammu mul peas oli- Kassettika lugeja(pea) -lt lähevad ilusti signaalid- leidsin siis 3 rada mis meenutasid R, L ja GND - nii see oligi - võtsin ühe MP3 mängija ja ühendasin sellele otsa pistiku kus kaks juhet ja nii saingi täpselt määrata ära puhta L R JA gnd - peale selle natuke jootmisvaeva ja tööle see läkski. Natuke pilte ka :
makk selline
http://www.zone.ee/awto/makk%20bmw/makk2.JPG?2
ja ülevalt http://www.zone.ee/awto/makk%20bmw/makk1.JPG?2
3* juhet sai sinna ühendatud (see kõige parema heliga)- tundub et enne signaali korrigeerimist olev lüli
http://www.zone.ee/awto/makk%20bmw/makk.JPG?2
Sai ka kassetikas tööle- üks juhe oli lahti.. nüüd siis töötav kassetikas, töötav rds raadio ja Aux (3.5 pistik)
See lahendus peaks töötama igas makis- isegi Lada originaalis
Sain juba asja edukalt tööle : nii FM , AM kui ka TAPE töötab samamoodi nagu varem + Aux (selleks peab sisse pistma lindita kasetti)

1)kas see uuem ühildub täielikult vanemate süsteemidega?priitv8 kirjutas:Osta lihtsalt samasugune, nagu Sul praegu on, liinisisendiga makk (alates 09/2002) ja müü vana maha.
2)mis kujul see sisend on füüsiliselt?
3) näiteks milline siit see võiks olla? kas on kassetikas või cd'ga ainult.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=05
1) peaaegu. Kui on vana DSP, siis sellega uus raadio ei tööta.Ragnar kirjutas:1)kas see uuem ühildub täielikult vanemate süsteemidega?priitv8 kirjutas:Osta lihtsalt samasugune, nagu Sul praegu on, liinisisendiga makk (alates 09/2002) ja müü vana maha.
2)mis kujul see sisend on füüsiliselt?
3) näiteks milline siit see võiks olla? kas on kassetikas või cd'ga ainult.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=05
2) kolm pinni raadiopistiku lisasektsioonis. Vt ka
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=411421#411421
sobiva kaabli pead ise meisterdama või UM-st tooma, originaalis on 3.5mm ümarpistik (nagu kõrvaklappidel).
3) kõik peale 9/02 toodetud raadiod võiks olla, vähemalt Business ja Professional. Reverse kui BMW-Selga kohta ei julge väita.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Rikub. Ja peale selle moonutab heli rämedalt. Isegi madala volüümiga. Tean omast kogemusest.
Pane kummalegi kanalile takisti vahele ning maki helipea lõika üldse vahelt ära, sest see korjab ainult müra. Nii saad kõige parema tulemi.
Heli kvaliteet on kusjuures üllatavalt hea - kõrged, madalad ja keskmised on kõik olemas, mitte nagu nende kassett-adapteritega, mille heliriba on armetu.
Pane kummalegi kanalile takisti vahele ning maki helipea lõika üldse vahelt ära, sest see korjab ainult müra. Nii saad kõige parema tulemi.
Heli kvaliteet on kusjuures üllatavalt hea - kõrged, madalad ja keskmised on kõik olemas, mitte nagu nende kassett-adapteritega, mille heliriba on armetu.
Mul see ühendatud mitte helipea kõrvale- vaid alles peale seda süsteemi mis silub ja taastab kasett pea kvaliteedi- ja kus juures tagasi mingit signaali ei lähe ja ka kasett töötab vajadusel - seega pole mõtet seda helipead välja kiskuda...Reintz kirjutas:Rikub. Ja peale selle moonutab heli rämedalt. Isegi madala volüümiga. Tean omast kogemusest.
Pane kummalegi kanalile takisti vahele ning maki helipea lõika üldse vahelt ära, sest see korjab ainult müra. Nii saad kõige parema tulemi.
Heli kvaliteet on kusjuures üllatavalt hea - kõrged, madalad ja keskmised on kõik olemas, mitte nagu nende kassett-adapteritega, mille heliriba on armetu.
Algul sai ühendatud kõik helipea radadele ja siis nagu eespool kirjas- raginad ja ka moonutused erinevatel sagedustel.
Mul hetkel signaali allikaks- Ipoq telefon- ekvalaiseriga millega saab super kvaliteedi... vahest saab ka 6230i külge - seal aga signaal natuke nõrk.
Üldiselt on see minujaoks super lahendus. - ei pea mingeid liigseid asju kaasas kandma- piisab 6230i telefonist...

Maki helipea eelvõimendi on ju väga vildaka sageduskarakteristikuga!
Kui mälu mind ei peta, siis madalaid võimendatakse ja kõrgeid summutatakse.
Kui mälu mind ei peta, siis madalaid võimendatakse ja kõrgeid summutatakse.
Viimati muutis priitv8, 09.04.2008 07:33 55, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- tarvo525i
- Huviline
- Postitusi: 245
- Liitunud: 25.09.2008 19:30 05
- Peamine sõiduk: E61 530d LCI
- Asukoht: Tartu
Re: Teeme ise originaalmakile liiniväljundi (E39)
kuidas sellisele makile väljundi saaks??? seest hoopis teistsugune



