
E36 318is sidurketta vahetus
E36 318is sidurketta vahetus
Paistab siis et tuleb ika kettavahetus ette võtta.Sirvisin ka foorumis ringi kuid ei leidnud ika vastust. Oskab keegi rääkida et kui raske seda teha on ja mis kust lahi lasta tuleb?ise arvan et vahetan ära ainult ketta ja laagri (kompl 900.-
).et siis kõik asjalikud nõuanded teretulnud. masinaks ika siis 318is 92.

2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
kardaan lahti
käigukast mootorikyljest lahti
käimar mootorist eemale
sidurikorvi poldid lahti
vana ketas välja uus asemele
sidurikorvi poldid tagasi
vana survelaager jehhat
uus asemele
kast mootorikylge tagas
kardaan kasti kylge tagasi
kogu tööjuures on 1 suur aga
sa pead saama siduri ketta nii täpselt keskele, et saaksid kasti otsa tagasi lykata... muidu saad korralikut ajusid... jebida.
seda kas on vaja ka sidurikorv vahetada tuleb vaadata siis kui vana korv on maas... oleneb kui kaua sa ibiseva siduriga oled sõitnud ja kas korv on kuuma saanud
käigukast mootorikyljest lahti
käimar mootorist eemale
sidurikorvi poldid lahti
vana ketas välja uus asemele
sidurikorvi poldid tagasi
vana survelaager jehhat
uus asemele
kast mootorikylge tagas
kardaan kasti kylge tagasi
kogu tööjuures on 1 suur aga
sa pead saama siduri ketta nii täpselt keskele, et saaksid kasti otsa tagasi lykata... muidu saad korralikut ajusid... jebida.
seda kas on vaja ka sidurikorv vahetada tuleb vaadata siis kui vana korv on maas... oleneb kui kaua sa ibiseva siduriga oled sõitnud ja kas korv on kuuma saanud
vot ei tea.asi selles et endal on ta mingi 6 kuud olnud vast ja neid omanikke on ika olnud ei olegi siiamaani arusaanud miks nii palju ja mis tal siis niiväga viga on?aga kahtlen et keegi neist vahetas, kui siis keegi saksas.selest on G Power tuuningu firma mingil ajal üle käinud kuid mulle on ainult tavaline jäänu.nii et eks jah vaatab seda korvi. kuid kaua see aega võib võtta?üttleme ni et sidikäpp ei ole 

2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
igasugu vajaminevad tõstukid, võtmed, pikendused... koheselt tulevad head ideed kui miski ei lähe nii nagu ta peaks minema jne... kunagi ei tea kui kõvasti mõni polt kinni on või eelmine inimene kes asja kokku keeras ega ta juhuslikult poldipead ülaraks ei keeranud... mul läks mootori maha võtmisega 3 päeva kuna polt mida lahti ei saanud asus sellise kohapeal, et sinna ei saanud relakaga ka ligi ja siis oli pikk tööpäev vahel ja nädalavahetus ja siis sain minna ja korraliku lehtvõtme tuua millega pääses sinna vahele ja sai ka keerata... kunagi ei tea mis yllatused ees on
samas kui sa selle lahti võtad juba... siis kontrolli yle väntvõlli simmer ja vajadusel vaheta välja... hiljem selle pisikese 200 kroonise simmeri pärast sama asi ette võtta... siis sa kirud küll bmw maapõhja.
sellega olenevalt kuidas sa oskad/oled harjunud seda tegema läheb sul võibolla vaja uut tihendit... samas saab asja ka ilma et läheks vaja seda tihendit.... yhesõnaga seal on palj igasuhu detaile mis lahtivõtmise käigus võivad enam hiljem mitte kokku minna... või lihtsalt ei pruugigi lahti tulla... samas ei tahaks midagi nagu ära ka lõhkuda... sest siis on kindlasti nädalavahetus ja sa ei saa kuskilt asendus jubinat... aga lahti saab selle mingi jubina võibolla just ainult ära lõhkumise teel.
yhesõnaga... valmistu halvimaks... siis hiljem võid üllatudagi, et ei ole see asi üldse nii hull.
samas kui sa selle lahti võtad juba... siis kontrolli yle väntvõlli simmer ja vajadusel vaheta välja... hiljem selle pisikese 200 kroonise simmeri pärast sama asi ette võtta... siis sa kirud küll bmw maapõhja.
sellega olenevalt kuidas sa oskad/oled harjunud seda tegema läheb sul võibolla vaja uut tihendit... samas saab asja ka ilma et läheks vaja seda tihendit.... yhesõnaga seal on palj igasuhu detaile mis lahtivõtmise käigus võivad enam hiljem mitte kokku minna... või lihtsalt ei pruugigi lahti tulla... samas ei tahaks midagi nagu ära ka lõhkuda... sest siis on kindlasti nädalavahetus ja sa ei saa kuskilt asendus jubinat... aga lahti saab selle mingi jubina võibolla just ainult ära lõhkumise teel.
yhesõnaga... valmistu halvimaks... siis hiljem võid üllatudagi, et ei ole see asi üldse nii hull.
Siinkohal võib isegi Truumule vastu vaielda, on ka võimalik ilma tsentreerimisvõllita sidurit paika panna, niisama silma järgi. Lahtivõtmisel võib ette tulla üllatus, nimelt starter on suht tuugalt tifti otsas juhul, kui keegi varem pole seal ratsi teinud ja tifti eemaldanud või ava suuremaks teinud.
Kui oled DIY mees, siis lase aga käia. Puust ja punaseks on see töö tehtud siin http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... eplace.htm
Võib öelda nii, et esimest korda ise tehes see töö kindlasti lihtne pole ja paari tunniga vaevalt et hakkama saad. Pigem soovitaks kellegagi koos teha, kes asjaga natukenegi kursis. Ja kasti maha saamine on paras peavalu, kui igasugu sorti pikendusi just käepärast pole.
Kui juba sidurit vahtad, siis vaheta ka vända tagumine simmer ja kasti simmerid.... sest hiljem simmerite vahetuseks uuesti kogu muusikat lahti võtta pole üldse tore.
Võib öelda nii, et esimest korda ise tehes see töö kindlasti lihtne pole ja paari tunniga vaevalt et hakkama saad. Pigem soovitaks kellegagi koos teha, kes asjaga natukenegi kursis. Ja kasti maha saamine on paras peavalu, kui igasugu sorti pikendusi just käepärast pole.
Kui juba sidurit vahtad, siis vaheta ka vända tagumine simmer ja kasti simmerid.... sest hiljem simmerite vahetuseks uuesti kogu muusikat lahti võtta pole üldse tore.
üttleme nii et need võtmed said koos masinaga juba ostetud. sain juba ru et neid on seal vaja ja sai ka ostetud.aga jah eks ma vaata äki lasen kelegi ära teha.aga igaljuhul tänud komentaaride eest.truumu kirjutas:Võib ju vedada,aga arvestades seda, et inimene vahetab elus esimest korda sidurit, siis kahtlen...
Hollow jättis mainimata ka selle, et vaja läheb E-padrunvõtmeid(tagurpidi Torx)
Igas garaažis neid ei ole
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
siduri asjast siis veel niipalju, et tirisin käsipiduri peale ja hakkasin kohapealt minema minema ja vedas küll. No ei ta mis siis viga on.äki rehv liigahea haakuvusega
ta nagu karjub küll suht koht palju kui kiirendama hakata kuid edasi "eriti" ei lähe.

2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
sellest kas sidur libiseb või mitte saad kõige paremini aru kui sõidad nii aeglaselt kui saad 5 käiguga... ja hakkad kiirendama... kui mingi hetk hakkab auto pöördeid tõstma kiiremini kui kiirus tõuseb, siis sidur libiseb...
kui ta on piisavalt kaua libisnud, siis hakkab se libisemine liikuma ka madalamatele käikudele... see, et ta sul edasi ei liigu... väike vihje... vaata kapotialla.... mida sa seal ei näe??? mootorit!!! see 1,8 ongi võrr... palju kisa vähe villa
kui ta on piisavalt kaua libisnud, siis hakkab se libisemine liikuma ka madalamatele käikudele... see, et ta sul edasi ei liigu... väike vihje... vaata kapotialla.... mida sa seal ei näe??? mootorit!!! see 1,8 ongi võrr... palju kisa vähe villa
no mul oli kunagi colt 51 kw ja no isegi sellega sai kummikest liigutatud.ja ei ole see 2.5 141 ka nii üüratult palju võrrist maas kui keegi seda 3.0 või 4.0 iga võrdlema hakkab. nii et oleneb millise mootoriga võrrelda.
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
ma toon sulle võrdluse... siis kui mul oli peal eelmine mootor millel olid silindri surved 3bar'i mis on 4 korda vähem kui tehas ette näeb miinimumina... siis oli mu auto 1,8'ga fooritagant kiirendades võrdne
EDIT: erinevaid automarke ei saa võrrelda... näiteks naise 1,3 civic liigub sama reipalt edasi kui 85kw audi 80 või 1,6 75 kw bmw 316
EDIT: erinevaid automarke ei saa võrrelda... näiteks naise 1,3 civic liigub sama reipalt edasi kui 85kw audi 80 või 1,6 75 kw bmw 316
Viimati muutis thend, 19.03.2007 12:37 48, muudetud 1 kord kokku.
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.