Püsikiirusehoidja installimine
Püsikiirusehoidja installimine
Tere, autoks e34 525 tdsa touring 94a.
Kui keeruline oleks sellele kiirusehoidja paigaldamine? Et mõtlen lamamrist selle süsteemi osta ja kas peab ka aju ära vahetama?
Kui keeruline oleks sellele kiirusehoidja paigaldamine? Et mõtlen lamamrist selle süsteemi osta ja kas peab ka aju ära vahetama?
1) kui see benamootor on varustet EML-ga (reaalselt siis hilisem M30B35 või M7xBxx V12) siis on sama teema, mis TDS-ga. Isegi kang on sama.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kang
Ühesõnaga siis ostaks selle kangi.
Ilma pikemalt mõtlemata.
Ilma pikemalt mõtlemata.
Vaata siia, siit saad ettekujutuse tööde mahust:meph kirjutas:ja e36 1.6 moto puhul ka huvi olemas
http://www.7er.com/modelle/e32/geschwin ... gelung.pdf
Kui Sa kohe meelt ei heida, siis leiad sealt ka inglise vm. Sulle sobivas keeles teksti ka. Vajalike komponentide arv on sama, kuigi E36 puhul selle juhtploki kood on teine kui E32/E34-l.
Juhtmete vedamise vajadus sõltub ainult sellest, kui hästi ta Sul tehasest kaabeldatud on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Minule sobiva kangi eest küsis Igor viimati (paar nädalat tagasi) 750.-meph kirjutas:nojah... ainuke küsimus on selles, et mitu miljonit vajalikud jupid maksma lähevad... kaigas nagu ma aru sain maksab 800 eek.. tundub, et veel vaja kontroller, servomootor ja pisemaid lubinaid... kõik need jupid kokku lähevad vist paraja varanduse maksma...
Sõber sai oma M60-le temalt kogu komplekti (tross oli ka kaasas) vist 2000 või 2500 raha eest.
Samas mina leidsin omale vajaliku mootori kuskilt lõuna-eesti lammarist (helistasin lihtsalt lehekuulutusi läbi) 500.- eest, pandi cargobussi peale ja sama õhtu oli juba käes asi. Mul vedas muidugi sellega, et nii tempomaadi kontroller kui kogu kaabeldus olid autos olemas. Üks sell pakkus oma 525-lt maha võetud komplekti 1200.- vist, aga kuna see oli see vanem süsteem (ilma mäluta, st. Recall funktsiooni ei ole), siis jäi kaup katki, kuna selle kontrolleri pistik on ka teist moodi kaabeldatud. Ja oma mootorile sobiv tross tuli UM-ist osta, sest 4/6-silindriliste omad on tunduvalt lühemad.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
See küll oma rumalus, kuid mis see EML onpriitv8 kirjutas:1) kui see benamootor on varustet EML-ga (reaalselt siis hilisem M30B35 või M7xBxx V12) siis on sama teema, mis TDS-ga. Isegi kang on sama.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.
Ctrl+F : EML : Entersuslik kirjutas:See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... hp/t-49923
EML tuleb saksa keelest: Elektronische MotorLeistungs regelung, eesti keeles on siis tegemist e-gaasiga, st. gaasipedaali ja seguklapi vahel on trossi asemel edison.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
jaaa ja kuidas sellest aru saadapriitv8 kirjutas:Ctrl+F : EML : Entersuslik kirjutas:See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... hp/t-49923
EML tuleb saksa keelest: Elektronische MotorLeistungs regelung, eesti keeles on siis tegemist e-gaasiga, st. gaasipedaali ja seguklapi vahel on trossi asemel edison.

Tegelikult on asi väga lihtne. Tavaliselt kui sa gaasipedaali vajutad, siis avad sa sellega trossi vahendusel seguiklappi teatud nurga võrra. E-gaasi puhul puudub mehhaaniline side pedaali ja seguklapi vahel. Sina tallad jalaga ainult potekat, EML aju siis avab elektrimootori abil seguklappi. Siin tekibki võimalus Sinu kiirusesoovi (pedaaliasendit) natukene paindlikumalt käsitleda, kui mehhaanilise ühenduse puhul. Samuti on suhteliselt lihtne realiseerida tühikäigu stabiliseerimist, püsikiiruse hoidjat ja veojõukontrolli (mis kõik ka EML-ga autol nii tehtud ongi), sest nt. veojõu vähendamiseks saab ASC/EML kombinatsioon edukalt ignoreerida Sinu pedaaliasendit ja seguklapi nii seada, nagu hetkel parem on.suslik kirjutas:jaaa ja kuidas sellest aru saada
Tähelepanuväärne on, et selline asi oli BMW-l peal juba 1986 aastal koos V12 mootoriga. Täna on jah pea igal väikeautolgi sama lahendus.
Siin ka mõned pildid:
pedaal: http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =117&y=125
ja seguklapp:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... x=141&y=77
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Segane lugu
Äkki siis keegi vastaks nii, et ka lihtinimene aru saaks.
Kuidas see asi ikka siis käib. Kas piisab 94 525 TDSA-le lihtsalt kangi paigutamisest roolile või on eel vaja jubinaid vahetada???
Kuidas see asi ikka siis käib. Kas piisab 94 525 TDSA-le lihtsalt kangi paigutamisest roolile või on eel vaja jubinaid vahetada???
Kui lihtne see ikka on? Minu masinal (@325iA e36) on ikka tross, kuigi on ASC olemas vt:priitv8 kirjutas:Tegelikult on asi väga lihtne. Tavaliselt kui sa gaasipedaali vajutad, siis...
... cut...
Samuti on suhteliselt lihtne realiseerida tühikäigu stabiliseerimist, püsikiiruse hoidjat ja veojõukontrolli (mis kõik ka EML-ga autol nii tehtud ongi), sest nt. veojõu vähendamiseks saab ASC/EML kombinatsioon edukalt ignoreerida Sinu pedaaliasendit ja seguklapi nii seada, nagu hetkel parem on.
http://rust.mine.nu/bmw/partgrp.do?mode ... g=13&fg=15
et siis ASC "THROTTLE ACTUATOR ASC+T" (vt viimane diagramm) sikutab siis seda seguklapi asendi koomale, kuigi ise saan füüsiliselt otse trossi abiga siiski seguklappiklappi otse käsutada... et kas siin piisab siis ikkagi ainult "õige" kangi paigaldamisest?
Sellega on nii sõidu mõnu kui ka pisikest ökonoomiat sest kui auto sõidab ühtlasel kiirusel ning mootoril ühed pöörded siis hoiab pisut kokku kah.ELL kirjutas:Aga palju selle hoidjaga dislat kokku hoiab,või on see ainult söidu mugavuse suurendamiseks,mis on niigi suur.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.ahtil kirjutas:Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kui sa otsustad panna aftermarketi oma, siis soojalt soovitan hoiduda Rostra cruisidest. Ma Lianale lasin selle uuena panna, see on ka kolme kuuga ainus garantiiremont olnud. Kangi seti nupp töötab nagu pähe tuleb, mõnikord hoia oma 10 sek all (lüliti on vist jama). Samuti on siduri all olev deaktiveerimislüliti samasugune rämps - kui kogemata vajutad peal oleva cruisega sidurile, siis pooltel juhtudel jääb cruise peale ja viskab tuurid lakke
Muude kohta ei tea. Aga maksab ta kuni 4k ja kütuse kokkuhoidu see küll ei anna. Vähemalt siis, kui ise ka ühtlast kiirust hoida.

Muude kohta ei tea. Aga maksab ta kuni 4k ja kütuse kokkuhoidu see küll ei anna. Vähemalt siis, kui ise ka ühtlast kiirust hoida.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Tänan info eest. 

priitv8 kirjutas:E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.ahtil kirjutas:Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
Kas juba tehasest või ise pandud? Mis auto? Mis aasta?Pritsa kirjutas:priitv8, kui MFL rool olemas, mida läheks järgmisena l vaja ?
Aga miinimumina vaja ikkagi diagnostikakompuutrit, sest auto on vaja ümber kodeerida (öelda, et nüüd on ka tempomaat olemas).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!