Hea lõpp teemale?Leho525tds kirjutas:www.postimees.ee kirjutas:Sotsiaaldemokraatide ettepanek kehtestada luksusautode maks ei vaimusta poliitikuid ega automüüjaid – nende hinnangul peitub idees liiga palju küsitavusi.
Üle 139 kW autodele luksussõiduki maks?
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
lauri91 kirjutas:Hea lõpp teemale?Leho525tds kirjutas:www.postimees.ee kirjutas:Sotsiaaldemokraatide ettepanek kehtestada luksusautode maks ei vaimusta poliitikuid ega automüüjaid – nende hinnangul peitub idees liiga palju küsitavusi.
poliitikas pole midagi kindlat

BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
see sotside jabur idee oligi sellist lõppu ootamas!
Aga kindlasti võiks CO2 järgi maksustada- saastad rohkem- maksad rohkem.
Samuti võiks auto vanuse osas olla mingi maks. Maks ei peaks olema üüratult kõrge, kuid piisav, et motiveerida vana panni uuema vastu vahetama! Maks võiks olla analoogiliselt kindlustusega- kui ei sõida (kindlustus ei kehti) siis ei maksa ka!
Uunikumid oleks maksust vabastatud- sama ka vesiniku ja elektriautod.
Aga kindlasti võiks CO2 järgi maksustada- saastad rohkem- maksad rohkem.
Samuti võiks auto vanuse osas olla mingi maks. Maks ei peaks olema üüratult kõrge, kuid piisav, et motiveerida vana panni uuema vastu vahetama! Maks võiks olla analoogiliselt kindlustusega- kui ei sõida (kindlustus ei kehti) siis ei maksa ka!
Uunikumid oleks maksust vabastatud- sama ka vesiniku ja elektriautod.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
- Luuk
- Huviline
- Postitusi: 275
- Liitunud: 19.12.2007 20:36 19
- Peamine sõiduk: BMW 320i
- Asukoht: Tallinn, Mustamäe
- Kontakt:
CO2 järgi maksustamine oleks veel kuidagi vastuvõetav, aga vanuseTauri kirjutas: Aga kindlasti võiks CO2 järgi maksustada- saastad rohkem- maksad rohkem.
Samuti võiks auto vanuse osas olla mingi maks.


Naine roolis, auto kraavis!
BMW 320i e30 90.a.
BMW 320i e30 90.a.
Hr Indrek Soom võiks nagu oma aju natuke kasutada ja sellepale mõelda, et see 2000-5000 krooni on ikka suht ulme summa iga kuu maksta, võttes arvesse millist palka teenib keskmine eestlane 

BMW 525i e34
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
Tema arvates sõidavad autodega 139kw+ ainult rikkad vms...kogu raha ei saa autode peale laduda, elada on ka vajaermicas kirjutas:Hr Indrek Soom võiks nagu oma aju natuke kasutada ja sellepale mõelda, et see 2000-5000 krooni on ikka suht ulme summa iga kuu maksta, võttes arvesse millist palka teenib keskmine eestlane

Ja ärme sellest räägi, et müüme auto maha ja käime jala

Ehh... naljakas lugeda neid, kes tavaliselt hoobelnud, et sõidumõnu eest võib rohkem maksta ja nüüd, mingi idee tasandi eest kW maksustada, siis juba nutuvõru suu ümber veavad 
Lugege seda ka, kirjutatakse paremini lahti mida mõeldakse ja kuidas lood Läti ja Leeduga:
http://www.epl.ee/blog/13649

Lugege seda ka, kirjutatakse paremini lahti mida mõeldakse ja kuidas lood Läti ja Leeduga:
http://www.epl.ee/blog/13649
E30 316i ´90, E34 518i ´95
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Hans, kui sa vihjad ühena hooplejatest näiteks mulle, siis nutuvõrust on asi kaugel- ei ole ma loobunud mõttest hankida elukaaslasele 200+ kw auto 
Kuid minuarvamus asjast on selline, et Eestis peaks muud asjad olema enne paika loksunud ja riik peaks omameelarvet kuidagi hoolikamalt kujundama, et ootamatute tagasilöökide puhul kohe mitte rahva rahakoti kallale minna, mis üldjuhul niigi õhuke.

Kuid minuarvamus asjast on selline, et Eestis peaks muud asjad olema enne paika loksunud ja riik peaks omameelarvet kuidagi hoolikamalt kujundama, et ootamatute tagasilöökide puhul kohe mitte rahva rahakoti kallale minna, mis üldjuhul niigi õhuke.
Viimati muutis AARE540, 12.05.2008 12:33 35, muudetud 1 kord kokku.
- Marko S
- Huviline
- Postitusi: 3571
- Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
- Peamine sõiduk: E39 530d
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kui ma seda juttu "maksustamisest" kuulsin,siis tõmbas küll ikka harja punaseks küll
Kus k*radi kohast sellised ideed tulevad ? Tuleks kõik seinaäärde panna ja "mahalask" 
Vaadaku mis seal neil endal toimub ? Palgad on sellised,et anna abi.
R*isk,kärpigu oma palkasid mitte et meie peame olema need,kes maksavad mingi värdjat "luksusauto maksu"
Ei tea kas üle saja inimese kah korraga Paldiski mnt'ele vastu võetakse ?


Vaadaku mis seal neil endal toimub ? Palgad on sellised,et anna abi.
R*isk,kärpigu oma palkasid mitte et meie peame olema need,kes maksavad mingi värdjat "luksusauto maksu"

Ei tea kas üle saja inimese kah korraga Paldiski mnt'ele vastu võetakse ?
Pandagu see kw piir kuhu iganes,mina olen ikka kaotaja
Kui riik muud moodi välja ei tule,kui automaksu kehtestamise näol siis ok.
Olen nõus,et tuleb kw maks,kui see kehtib kõikidele sõitulitele (nt. 1.-EEK-1kw), siis vaataks inimene tõepoolest enne summad üle kui auto välja valib.
Mingist kindlast piirist maksustamine on ilmselge diskrimineerimine :S
Minu nimel olev Buick Riviera 4,7L ja 115 KW ...bensiini põletab nagu loom aga praeguse oletatava kw järgi ökopill,mis ei saasta midagi :S

Kui riik muud moodi välja ei tule,kui automaksu kehtestamise näol siis ok.
Olen nõus,et tuleb kw maks,kui see kehtib kõikidele sõitulitele (nt. 1.-EEK-1kw), siis vaataks inimene tõepoolest enne summad üle kui auto välja valib.
Mingist kindlast piirist maksustamine on ilmselge diskrimineerimine :S
Minu nimel olev Buick Riviera 4,7L ja 115 KW ...bensiini põletab nagu loom aga praeguse oletatava kw järgi ökopill,mis ei saasta midagi :S

- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Aga on keegi üldse mõelnud, kuhu see raha üldse minema hakkaks?
Esiteks ei ole keegi sellest vist rääkinud ja teiseks, isegi kui räägitaks, ei usuks ma seda ikkagi.
Sellega saaks olema sama, mis praegu bensiini hinnast pea 2/3 moodustava aktissisimaksuga, millest teedele jõuab imeväike osa.
Olen alati olnud seda meelt, et kui ma midagi maksan, tahan ma ka midagi vastu saada, alustame siis HEADEST teedest.
Esiteks ei ole keegi sellest vist rääkinud ja teiseks, isegi kui räägitaks, ei usuks ma seda ikkagi.
Sellega saaks olema sama, mis praegu bensiini hinnast pea 2/3 moodustava aktissisimaksuga, millest teedele jõuab imeväike osa.
Olen alati olnud seda meelt, et kui ma midagi maksan, tahan ma ka midagi vastu saada, alustame siis HEADEST teedest.
Teate mis, see sotside üle 139kW on suht leebe, ütleks lausa omamehelik piir, kui Brüsseli koridorides puhuvad maksuideede tuuled mis plaaniks lõigata veelgi madalamalt ja valusamalt. Aga õnneks see eurokalmaar oma kombitsaid ei suuda nii krapskalt liigutada kui ise loodavad.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
ma ikka loodaks korras teid eestis näha 
Tõesti on Aare märkus õige, et mille heaks see maks läheb on senini veel saladus !
Aga see maks on oma ideepoolest täiesti OK- ka keskkonna eest kus elame peame me maksma- me teeme seda juba tänagi ja arvatavasti tulevikus rohkemgi.
Küsimus on selles, et kuidas see teostatakse- aga esmene ettepanek oligi oodatult meelevaldne
To hans: jah ma olengi sõidurõõmu eest rohkem maksma- teen seda kõigepealt autot ostes, siis aastaid kõrgemat kindlustust makstes! Seejärel võtan seda tagasi säästetud kütuseliitrilt, mille eest saan ma rohkem sõidumõnu!

Tõesti on Aare märkus õige, et mille heaks see maks läheb on senini veel saladus !
Aga see maks on oma ideepoolest täiesti OK- ka keskkonna eest kus elame peame me maksma- me teeme seda juba tänagi ja arvatavasti tulevikus rohkemgi.
Küsimus on selles, et kuidas see teostatakse- aga esmene ettepanek oligi oodatult meelevaldne

To hans: jah ma olengi sõidurõõmu eest rohkem maksma- teen seda kõigepealt autot ostes, siis aastaid kõrgemat kindlustust makstes! Seejärel võtan seda tagasi säästetud kütuseliitrilt, mille eest saan ma rohkem sõidumõnu!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2423
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
puhtalt kW järgi maksustamine oleks ilmselgelt absurdne. hetkel välja käidud meelevaldsed viiekohalised maksusummad käiksid vanemate autode omanikele selgelt üle jõu.. ei saa ikka sama puuga lüüa kõiki autoomanikke. äärmuslikumad näited oleks ehk '88 E32 735 omanik vs. 2006 E65 omanik, vastavalt siis autode turuväärtused paarkümmend tuhat vs. miljon+
loodushoiust veel - mille krdi jaoks meil siis ülevaatuspunktid on ja heitgaase mõõdetakse ?!? üks MAZ-kallur või tossav sierra nullib kümnete säästuautode pingutused..
loodushoiust veel - mille krdi jaoks meil siis ülevaatuspunktid on ja heitgaase mõõdetakse ?!? üks MAZ-kallur või tossav sierra nullib kümnete säästuautode pingutused..
V8
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Kui maksu eesmärk on kallutada inimesi kasutama ökonoomsemaid ning vähem keskkonda kahjustavad sõidukeid siis võimalikud maksustatavad parameetrid oleksidki kubatuur või kilovatt. Õigustatum oleks ehk kubatuuri maksustamine kuna praeguse tehnoloogiaga imetakse üüratud kilovatid ka (loodussõbralikematest) mikromootoritest välja.
Tundub, et rahvas läks leili sõnast luksus. Selle all on silmas peetud siiski luksust omada suure mootoriga sõidukit mis vastavalt oma janule ka rohkem keskkonda saastab.
Mugava (suure) sõiduki leiab ka praeguse ideena välja käidud 139kW tähisest altpoolt
Tundub, et rahvas läks leili sõnast luksus. Selle all on silmas peetud siiski luksust omada suure mootoriga sõidukit mis vastavalt oma janule ka rohkem keskkonda saastab.
Mugava (suure) sõiduki leiab ka praeguse ideena välja käidud 139kW tähisest altpoolt

See teema on suht valus> tuleb välja et see pill http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html ei olegi enam luksus
... juhtub
Ja mõned õnnetud omanikud hakkavad maksavad http://www.postimees.ee/120508/esileht/ ... 329833.php selle kinni....

Ja mõned õnnetud omanikud hakkavad maksavad http://www.postimees.ee/120508/esileht/ ... 329833.php selle kinni....
Vana 5.0L 120kw Mustang on siis loodussäästlikum kui 141kw 525 näiteks?kimmo kirjutas:Kui maksu eesmärk on kallutada inimesi kasutama ökonoomsemaid ning vähem keskkonda kahjustavad sõidukeid siis võimalikud maksustatavad parameetrid oleksidki kubatuur või kilovatt.
Eesmärk on õige aga co2 eraldus on siiski tunduvalt õiglasem parameeter.
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2423
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
et midagi selles idees ja pakutud numbrites kapitaalselt viltu on, toon siia välja ühe lingi: http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_depth/629/629/7293011.stm
siin siis ülevaatlik tabel Suurbritannia autode saastemaksust.. selgub, et hetkel peavad võimsate autode (CO põhjal) omanikud rahakotti kergendama 400 naela võrra aastas (umbes 8000 EEK).. süsteem küll varsti natuke muutub, aga suurusjärgud jäävad samaks.. ja kui nüüd kõrvutada UK elatustaset meie omaga.. ma arvan siin pole rohkem midagi kommenteerida
siin siis ülevaatlik tabel Suurbritannia autode saastemaksust.. selgub, et hetkel peavad võimsate autode (CO põhjal) omanikud rahakotti kergendama 400 naela võrra aastas (umbes 8000 EEK).. süsteem küll varsti natuke muutub, aga suurusjärgud jäävad samaks.. ja kui nüüd kõrvutada UK elatustaset meie omaga.. ma arvan siin pole rohkem midagi kommenteerida

V8
Nagu sellelt lingilt http://www.epl.ee/blog/13649 võib välja lugeda siis oleks asi kui põhimõttes,et kui sa oled mingi keskpärane siis sul ei tohi head autot olla vaid mingi saaniga pead sõitma.
Krt kui asi on selles väärtushinnangus nii väga siis hakaku jälle auto ostmis lubasid väljastama nagu vene ajal.
Krt kui asi on selles väärtushinnangus nii väga siis hakaku jälle auto ostmis lubasid väljastama nagu vene ajal.

Ou Vööthüään!!!
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt:
Väga haige teema. KUI selline asi läbi läheb, siis sellist Eestit ma küll ei tahtnud. Sotsid tahavad, et tuleks tagasi kiviaeg ja siis saaksime kõik CO2 väljastada, igaüks maksu põhiselt ja omaenda lõkkekesest. Eks ikka koopasuu ees asuvast.
Vähe sellest, et mõne teise erakonna valimislubadused pole minu palganumbrikest mitte üht sentimeetrit ülespoole lükanud. Mis mulle meeldiks, on see, kui need Sotsid järgmistel valimistel üle valimiskünnise ei saaks.
Õige aeg oleks vaadata lähivälismaal toimuvat. Rootsis sõidab SUUR HULK rahvast BioEtanooliga(E85), mis maksab liitrilt 8.49 SEK. Ja riik doteerib seda hinda. Samas 95 hind on 13.79SEK/L. Arvake ära, kumba tarvitava autoga on odavam sõita? Meil keeratakse kõik aktsiisid põhja, ja siis mujalt veel maksud peale. Miks meil riik E85 ei doteeri? Miks meil pole ökovaadetega tuntud rootslastele mitte midagi vastu panna? Oleme vaesemad ja auga? Ja eriti paha hakkab mul siis, kui ma mõtlen, kui mitu liitrit kütust saab põhjanaaber oma palga eest osta. Meie ostujõud? Nullilähedane.
Ülim aeg oleks mõnel erakonnal sõidukiomanike huvidega arvestama hakata. Ma arvan, et nende valijaid ei oleks mitte vähe!
Vähe sellest, et mõne teise erakonna valimislubadused pole minu palganumbrikest mitte üht sentimeetrit ülespoole lükanud. Mis mulle meeldiks, on see, kui need Sotsid järgmistel valimistel üle valimiskünnise ei saaks.
Õige aeg oleks vaadata lähivälismaal toimuvat. Rootsis sõidab SUUR HULK rahvast BioEtanooliga(E85), mis maksab liitrilt 8.49 SEK. Ja riik doteerib seda hinda. Samas 95 hind on 13.79SEK/L. Arvake ära, kumba tarvitava autoga on odavam sõita? Meil keeratakse kõik aktsiisid põhja, ja siis mujalt veel maksud peale. Miks meil riik E85 ei doteeri? Miks meil pole ökovaadetega tuntud rootslastele mitte midagi vastu panna? Oleme vaesemad ja auga? Ja eriti paha hakkab mul siis, kui ma mõtlen, kui mitu liitrit kütust saab põhjanaaber oma palga eest osta. Meie ostujõud? Nullilähedane.
Ülim aeg oleks mõnel erakonnal sõidukiomanike huvidega arvestama hakata. Ma arvan, et nende valijaid ei oleks mitte vähe!
All good things come to those who wait.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Õigus sul on, sõber, ka mul ajab sõnniku keema, kui võrdlen, mis toimub siin ja sealpool. Tõsi, 95 maksis viimati,kui Rootsis tankisin (nädal tagasi) 12.79SEK. Samas- kui nüüd võrrelda bensuhinda Eestis ja Rootsis (vahe on vaid ca 20% ja palkasid- kas palgavahe on ka 20%? Ei ole, vahe on vähemalt 200%. Kus loogika on? Netu loogikat!!!
Üleüldse on asjad siin võrreldes Rootsiga (miks ma Rootsiga võrdlen- sest sellest tean lihtsalt) pahupidi. Taksojuht, kes mind seal haiglasse sõidutas, ütles, et tal pidevalt öösiti pikad otsad Lõuna-Rootsist Stockholmi, Göteborgi ja tagasi- üks ots 400-600km ja klienyideks...penskarid, invaliidid
Ja ütles, et nende sõitude eest maksab riik. Ma ei ütle, et me peaks penskareid kummardama vms, pööran just tähelepanu sellele, et seal on asjad paika loksunud japaigas, aga siin paneb kogu süsteem killadi-kolladi allamäge.
Üleüldse on asjad siin võrreldes Rootsiga (miks ma Rootsiga võrdlen- sest sellest tean lihtsalt) pahupidi. Taksojuht, kes mind seal haiglasse sõidutas, ütles, et tal pidevalt öösiti pikad otsad Lõuna-Rootsist Stockholmi, Göteborgi ja tagasi- üks ots 400-600km ja klienyideks...penskarid, invaliidid

- Annely
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
- Peamine sõiduk: BMW
- Asukoht: Tallinn
Mina sain sotside ettepanekust aru nii, et nende pakutava maksu mõte on säästa keskkonda ja piirata kütuse tarbimist. Aga kuidas väljendavad kilovatid kütuse tarbimist?
Minu eelmine auto oli Ford Focus 1,6 77kW. Sõitis benaga ja keskmiselt rüüpas 8L/100km.
Nüüd on mu autol 2x rohkem kilovatte, aga kütust ta küll 2x rohkem ei võta! Maanteel sama palju, linnas jah paar liitrit rohkem (ehk siis +20%, mitte 2 korda rohkem!).
Sõber sõidab Lincolniga. Mootor on vist 4,6liitrine. Kütust tarbib maanteel (!!!) keskmiselt 17-18L/100km (okei, sellel masinal konkreetselt on kilovatte ka nagu loomal, aga kas tal neid ka reaalselt vaja on? Eip, aga kütust kulutab ja keskkonda saastab ikka 2x rohkem kui minu 3liitrine bemm)
See ei tohiks nii olla, aga endiselt on Eestis tavaline, et pead autos aeg-ajalt kasutama siseõhku - sest ees sõidab mingi rõve haisev ja suitsev ront. Sellistel lastakse häirimatult ringi liigelda, aga meil, kes me hoolitseme oma plekist armsamate eest nagu pooletoobised, tuleb väriseda ja oodata, millal riik meie rahakoti kallale asub. Nördima paneb, ausalt
Võtku arvesse Co2 väljalase + kütusekulu ja maksustagu KÕIKI autosid, siis olen asjaga päri. Ja selle raha eest tahaks midagi saada ka! (NB! mitte kuluhüvitise tsekke!!!)
OT: kas teadsite, et 30% atmosfääri üleliigsest Co2 tekib metsatulekahjudes?

Minu eelmine auto oli Ford Focus 1,6 77kW. Sõitis benaga ja keskmiselt rüüpas 8L/100km.
Nüüd on mu autol 2x rohkem kilovatte, aga kütust ta küll 2x rohkem ei võta! Maanteel sama palju, linnas jah paar liitrit rohkem (ehk siis +20%, mitte 2 korda rohkem!).
Sõber sõidab Lincolniga. Mootor on vist 4,6liitrine. Kütust tarbib maanteel (!!!) keskmiselt 17-18L/100km (okei, sellel masinal konkreetselt on kilovatte ka nagu loomal, aga kas tal neid ka reaalselt vaja on? Eip, aga kütust kulutab ja keskkonda saastab ikka 2x rohkem kui minu 3liitrine bemm)
See ei tohiks nii olla, aga endiselt on Eestis tavaline, et pead autos aeg-ajalt kasutama siseõhku - sest ees sõidab mingi rõve haisev ja suitsev ront. Sellistel lastakse häirimatult ringi liigelda, aga meil, kes me hoolitseme oma plekist armsamate eest nagu pooletoobised, tuleb väriseda ja oodata, millal riik meie rahakoti kallale asub. Nördima paneb, ausalt

Võtku arvesse Co2 väljalase + kütusekulu ja maksustagu KÕIKI autosid, siis olen asjaga päri. Ja selle raha eest tahaks midagi saada ka! (NB! mitte kuluhüvitise tsekke!!!)
OT: kas teadsite, et 30% atmosfääri üleliigsest Co2 tekib metsatulekahjudes?