Üle 139 kW autodele luksussõiduki maks?
Tahetakse vist asja selleni viia, et lihtne inimene sõidab kaarikuga ja linnaisad jeepidega. Täiesti jaburaks on mindud viimasel ajal meie riigi eesotsas. Rahvas peaks midagi üheskoos ette võtma, sest kokkuvõttes on see meie raha mida nad seal omavahel jagavad. Ja meile tuleb sellest tagasi kaduvväike osa.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Selles see jama ongi, et Toompea ahvid näevad, et midagi ei juhtu ja muudkui keeravad.screw kirjutas: Rahvas peaks midagi üheskoos ette võtma, sest kokkuvõttes on see meie raha mida nad seal omavahel jagavad.
Saksamaal streigivad rongi-ja rekkajuhid, Itaalias rekkamehed, Prantsusmaal taksojuhid ja kes ja kus kõik veel- ja nad saavutavad oma tahtmise, või vähemalt leitakse kompromiss, aga mis siin on?
Toompea diktatuur on.
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
Aare ole ettevaatlik. viimasel nädalal teine kõnealune "peerumaks" ähvardab sind sedasi!AARE530 kirjutas:Õigus sul on, sõber, ka mul ajab sõnniku keema, kui võrdlen, mis toimub siin ja sealpool
Natuke siia ka selgituseks, sest ajakirjanduses spekuleeritakse ka selle üle- tegelikult oma olemuselt on need maksud hästi sarnased! Nimelt on metaan teine äärmiselt levinud gaas, mida õhku paisatakse. terkkinud keemilisest reaktsioonist CH4 + 2O2 --> CO2 + 2H2O tekib hapnikuga põledes 1 metaani molekulst 1 molekul CO2-te !
Maal ei ole kõige suuremad CO2e tootjad mitte autod, vaid just nimelt kariloomad! Paraku ei suuda ma interneti avarustest kuidagi leida selle "peerumaksu" määrasid- siit saaks tegelikult välja arvutada juba kehtiva maksusüsteemi alusel tegeliku "luksusemaksu" (päris põnev oleks seda summat teada

Miks peaks autoomanik, kes roojab vähem kui lehm maksma sama tegevuse eest topelt maksu!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
- Kairi
- Klubiliige
- Postitusi: 1684
- Liitunud: 08.04.2006 19:24 21
- Peamine sõiduk: BMW 320I
- Asukoht: Tallinn
Noh, enne kui see maks käiku lastakse, tuleb ära põhjendada, mispärast see hea on. Lihtsalt " luksuse" pärast ei hakka keegi maksma. Ja loll jutt suhu tagasi, et need suured autod saastavad rohkem. Uus X5 võtab ka ainult umbes 7 liitrit sajale. Pigem maksustagu need eelajaloolised tossavad kamassid, mis vahel hingatagi ei lase.
Puhtast kadedusest lajatatud makse ei hakka ükski normaalne inimene maksma.
Puhtast kadedusest lajatatud makse ei hakka ükski normaalne inimene maksma.
Kõike mida sa ütled, kasutatakse kindlasti sinu vastu :D
Mina olen igasuguse omandi maksustamise vastu. Aga kui ikkagi maksustatakse siis maks võiks olla kuu põhine mitte lihtsalt aastamaks. Ehk siis kui kasutad "luksusautot" vaid suvel siis selle aja eest maksad maksu. Ülejäänud aeg seisab luksus garaazis ja eriti kõrvalisi isikuid kadetaks teha ei tohiks...
* EAL kaardiga autod peaksid loomulikult olema maksust vabastatud kuna tegemist spordivahendiga ja üldsegi mitte luksusesemega.
* EAL kaardiga autod peaksid loomulikult olema maksust vabastatud kuna tegemist spordivahendiga ja üldsegi mitte luksusesemega.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
- Kairi
- Klubiliige
- Postitusi: 1684
- Liitunud: 08.04.2006 19:24 21
- Peamine sõiduk: BMW 320I
- Asukoht: Tallinn
Väga hea siis, nende maksustamiseks on ka põhjus olemas. Aga ma ei näe veenvat põhjust mispärast pekas "luksusautod" maksustama. Palju õnne, kui keegi tahab niisama oma rahakotist tuhandeid välja loopida, ilma põhjuseta. Mina küll ei taha.AARE530 kirjutas:Kairi, need tossavad ''kamassid'' ja kõik muud, ka EURO4 ja 5 ja kõik muud rekkad on ammu maksustatud.
Kõike mida sa ütled, kasutatakse kindlasti sinu vastu :D
- Kristjan.K
- Huviline
- Postitusi: 231
- Liitunud: 17.10.2006 16:33 22
Samahästi võiks koguda lisamaksu autode pealt millel on konditsionner, kliimaseade, navi ja muud vidiniad. Mida rohkem tarbijaid seda suurem kütuse kulu teadupärast?!? Ja kuna luksuse ja küttekulu pärast käib kogu jama, siis oleks igati õigustatud.
Lisaks oma seisukohast (ma sõidan 540´ga), ma ei usu, et linnas paarutav 2.0 säästab kütust rohkem kui mina endaomaga maanteel. Iga auto on loodud eesmärgiga ja 540 tehti maanteele. Ma kasutan seda autot selleks milleks ta loodi, e. siis PIKKADE DISTANTSIDE, läbimiseks. Luksus autot määratleda tema mootori kubatuuri ja kilovattide järgi pole päris õige minuarvates. Lisaks kõigele on mu 4.4 pöörded kindlasti madalamal 100 km/h jures kui mõnel 1.6´l või 1.8´l.
Ja väitele, et kes jõuab osta jõuab ka maksta vastaks nõnda, et ma maksan kallemaid ülalpidamiskulusid selleeest. (kindlustus, varuosad jms) mitte ma ei peaks maksma nn "tartu maksu" lihtsalt sellepärast, et riigil jääb eelarvest puudu.
Lisaks oma seisukohast (ma sõidan 540´ga), ma ei usu, et linnas paarutav 2.0 säästab kütust rohkem kui mina endaomaga maanteel. Iga auto on loodud eesmärgiga ja 540 tehti maanteele. Ma kasutan seda autot selleks milleks ta loodi, e. siis PIKKADE DISTANTSIDE, läbimiseks. Luksus autot määratleda tema mootori kubatuuri ja kilovattide järgi pole päris õige minuarvates. Lisaks kõigele on mu 4.4 pöörded kindlasti madalamal 100 km/h jures kui mõnel 1.6´l või 1.8´l.
Ja väitele, et kes jõuab osta jõuab ka maksta vastaks nõnda, et ma maksan kallemaid ülalpidamiskulusid selleeest. (kindlustus, varuosad jms) mitte ma ei peaks maksma nn "tartu maksu" lihtsalt sellepärast, et riigil jääb eelarvest puudu.
Original BMW Teile
siis peaks hakkama sõitma millegi ökonoomsema ja loodust säästvamaga kui seda on minu luksusauto(525i)
siin mõned valikud:
vene veoautod:gaz-53 4,2L V8 86kw või 1977.a zil-130 6L V8 125kw
vs
vanad ameeriklased:1987.a Lincoln Town Car 5L V8 112kw või 1980.a Chevrolet Silverado 6.6L V8 135kw
siin mõned valikud:
vene veoautod:gaz-53 4,2L V8 86kw või 1977.a zil-130 6L V8 125kw
vs
vanad ameeriklased:1987.a Lincoln Town Car 5L V8 112kw või 1980.a Chevrolet Silverado 6.6L V8 135kw
BMW 525i e34 141kw
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=279433
"12aastase ja eakama auto eest peaks omanik maksma aastas 36 000, kuni kolme aasta vanuse puhul aga 54 000 krooni."
Einoh...nüüd ma enam üldse ei muretse, las see maks tuleb!
Sest 36tuh aastas pole ju mingi summa... võrreldes uuemate autode omanikelt nõutava 54tuh krooniga

"12aastase ja eakama auto eest peaks omanik maksma aastas 36 000, kuni kolme aasta vanuse puhul aga 54 000 krooni."
Einoh...nüüd ma enam üldse ei muretse, las see maks tuleb!
Sest 36tuh aastas pole ju mingi summa... võrreldes uuemate autode omanikelt nõutava 54tuh krooniga


BMW 525i e34
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
Kui üldse maksustada, siis ikkagi keskkonnamõjust lähtuvalt, mitte selle alusel kui pikk-lai-või "luksuslik" auto on. Ainuke tänuväärne osa sotside kampaanial on see, et vähemalt on tekkinud diskussioon. Võib-olla sellepärast nad nii jabura ja konfliktse ideega tulidki lagedale, et reaktsiooni esile kutsuda. Lugedes artikleid, siis muidugi jääb neist päris eluvõõraste laborantide mulje, sest kommentaar oli umbes selline "maks mõjutab ainult luksusautosid nagu S seeria mersud, Hummerid ja võimsad sportautod" 
Väga palju võrreldakse autode saastet lennukite, tööstuse jms. Samas ei tasu unustada, et nt lennukite puhul mõistlikku täituvuse korral on nende ökonoomsus samast klassist kui rolleril ühe reisija kohta. Autosid tarbitakse seevastu valdavalt üksinda.
Ehk ainus mõistlik variant on CO2 põhine kirves, mida siis tõesti tuleks kasutada sihtotstarbeliselt keskkonnamõjude vähendamiseks metsa istutamise või alternatiivenergia uuringute toetamise läbi, mitte riigiaparaadi kulude kinni mätsimiseks.
Teine vägagi aus ja proportsionaalne maks oleks sõiduautode kütuse hinna tõstmine sellisele tasemele, et pisarad jooksevad - sest siis maksad sa tõesti täpselt niipalju, kui su masin keskkonda saastab - enda valik kas põristad aastas kuu aega Corvettiga ja käid ülejäänud aja jala või sõidad rõõmsalt kogu aeg diisel Fiat 500-ga. Samas on see võimatu, sest transpordimasinate kütus peaks olema teise hinnaga, et vältida muude kaupade hinnatõusu ja seda oleks võimatu eristada - kõik hakkaksid siis kaubikutega sõitma.
UK-s näiteks kehtivad sellised tax bandid, britid kiruvad neid nagu saadanat hoolimata sellest, et aastane maks on kõige üleval otsas ainult 8K EEK aastas.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Ow ... G_10012524

Väga palju võrreldakse autode saastet lennukite, tööstuse jms. Samas ei tasu unustada, et nt lennukite puhul mõistlikku täituvuse korral on nende ökonoomsus samast klassist kui rolleril ühe reisija kohta. Autosid tarbitakse seevastu valdavalt üksinda.
Ehk ainus mõistlik variant on CO2 põhine kirves, mida siis tõesti tuleks kasutada sihtotstarbeliselt keskkonnamõjude vähendamiseks metsa istutamise või alternatiivenergia uuringute toetamise läbi, mitte riigiaparaadi kulude kinni mätsimiseks.
Teine vägagi aus ja proportsionaalne maks oleks sõiduautode kütuse hinna tõstmine sellisele tasemele, et pisarad jooksevad - sest siis maksad sa tõesti täpselt niipalju, kui su masin keskkonda saastab - enda valik kas põristad aastas kuu aega Corvettiga ja käid ülejäänud aja jala või sõidad rõõmsalt kogu aeg diisel Fiat 500-ga. Samas on see võimatu, sest transpordimasinate kütus peaks olema teise hinnaga, et vältida muude kaupade hinnatõusu ja seda oleks võimatu eristada - kõik hakkaksid siis kaubikutega sõitma.
UK-s näiteks kehtivad sellised tax bandid, britid kiruvad neid nagu saadanat hoolimata sellest, et aastane maks on kõige üleval otsas ainult 8K EEK aastas.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Ow ... G_10012524
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Dooh, sinnapoole need juba liiguvadki- aasta algul ma ei uskunud, et aasta lõpuks bensuliitri hind 20 eeku on, aga sinnakanti hoiab juba praegu, ja aasta lõpuks kisub juba 25 tuuriIlves kirjutas:Teine vägagi aus ja proportsionaalne maks oleks sõiduautode kütuse hinna tõstmine sellisele tasemele, et pisarad jooksevad

Võrdluseks- see firma, mille rekkaga ma praegu Rootsis sõidan, saab diisli (ülipuhta kusjuures) kätte hinnaga 16.5EEK (mitte SEK) liiter, Eesti 19.7 EEK liitrist sitase diisli eest. Bensuhind on tanklas põhimõtteliselt sama nii siin kui sealpool. Varsti lähen Rootsi juba rõõmuga, saab odavat kütust tankida

Sry OT pärast, aga Ilvese jutt viis selleni
