Kui välja jätta see ebameeldivus, et muud kaubad lähevad ka kütuse hinnatõusu tõttu veidi kallimaks pole mul selle vastu midagi, et inimesed natuke mõtleksid kas on väga mõistlik ummikutes 5 liitriste bensukatega töristada ja siis ägada, et kütus on kallis osta. Enne kui laks rahakoti kaudu pole ära käinud ei toimu ka mingit tarbijakäitumise muudatust. Kui lõpuks 100 kilomeetri läbimisele kulub linnas 500 krooni hakatakse äkki ka normaalsema kütusekuluga masinaid ostma ja seeläbi keskkonnale vähem haiget tegema.AARE530 kirjutas:Dooh, sinnapoole need juba liiguvadki- aasta algul ma ei uskunud, et aasta lõpuks bensuliitri hind 20 eeku on, aga sinnakanti hoiab juba praegu, ja aasta lõpuks kisub juba 25 tuuriIlves kirjutas:Teine vägagi aus ja proportsionaalne maks oleks sõiduautode kütuse hinna tõstmine sellisele tasemele, et pisarad jooksevad![]()
Üle 139 kW autodele luksussõiduki maks?
Absoluutselt nõus. Lihtsalt mõistlik oleks see diferentseerimine siiski viia läbi kütuseaktsiisi tõstmise näol, mitte mingi lollaka joone tõmbamisega mingi kw rea peale - saaksid kõik võrdselt ühe puuga ja ei tekiks debiilset olukorda, kus näiteks pre-facelift 530d ei ole luksusauto ja facelift 530d onIlves kirjutas:Enne kui laks rahakoti kaudu pole ära käinud ei toimu ka mingit tarbijakäitumise muudatust. Kui lõpuks 100 kilomeetri läbimisele kulub linnas 500 krooni hakatakse äkki ka normaalsema kütusekuluga masinaid ostma ja seeläbi keskkonnale vähem haiget tegema.

Indrek
Ma olen täiesti veendunud, et sellisel kujul ühtegi maksu ei tule, selle üle pole isegi mõtet ennast diskussiooniks kulutada. Tegu on poliitilise kabe ja valijatelt zhetoonide korjamisega: "röövime rikkaid, valige meid tagasi".Indrek_M kirjutas:Lihtsalt mõistlik oleks see diferentseerimine siiski viia läbi kütuseaktsiisi tõstmise näol, mitte mingi lollaka joone tõmbamisega mingi kw rea peale - saaksid kõik võrdselt ühe puuga ja ei tekiks debiilset olukorda, kus näiteks pre-facelift 530d ei ole luksusauto ja facelift 530d on
to no_name see on suht utoopiline lähenemine asjale. Samas tegelikult kui nüüd säästlikult mõelda on mul tööle umbes 45-50 mindine jalutus teekond rattaga saaks sinna umbes 15-20 mintsaga. Aga ei ikka on ju vaja autoga tööle minna, rattaga ma ilmselt jõuaks vaata, et kiiremini.
Lihtsalt probleem on mugavuses sõidan kuhu tahan ja millal tahan! Samas on ju see ka et mitte ükski asi ei veena mind jalga ühistransporti tõstma.. kuna see on puupüsti täis ja nuh parme ja muud jama leidub ka seal. Ma ei poolda mitte mingi valemiga 1,2-1,4 autosid. ma saan aru, et nende suunitlus on 90%linna sõit aga põhimõtteliselt pole nendega maanteele eriti asja. Suviti on maantee sõitu palju ja ausalt ma ei tahagi mingi putukaga (mikro auto milles võin pagassi luugi salongist kinnitõmmata) maanteele minna. Kuna esiteks säästu autod on väiksed ja teps mitte turvalised.
Igatahes ma leian, et see maks on selline mõttetu lähenemine asjale. Bensu hinna tõsu noh... siiani on elatud ja sõidetud seega elatakse ja sõidetakse ka edaspidi! Mis selles 5l ummikus istuvas masinas hullu on siis, Ülevaatusel käime me kõik! Kui on normid paigas siis on ju ok. Samas väike suitsev datsun on ju hullem kui 10 korras 5 liitrist
igatahes ma arvan et see eelnõu läbi ei lähe
Lihtsalt probleem on mugavuses sõidan kuhu tahan ja millal tahan! Samas on ju see ka et mitte ükski asi ei veena mind jalga ühistransporti tõstma.. kuna see on puupüsti täis ja nuh parme ja muud jama leidub ka seal. Ma ei poolda mitte mingi valemiga 1,2-1,4 autosid. ma saan aru, et nende suunitlus on 90%linna sõit aga põhimõtteliselt pole nendega maanteele eriti asja. Suviti on maantee sõitu palju ja ausalt ma ei tahagi mingi putukaga (mikro auto milles võin pagassi luugi salongist kinnitõmmata) maanteele minna. Kuna esiteks säästu autod on väiksed ja teps mitte turvalised.
Igatahes ma leian, et see maks on selline mõttetu lähenemine asjale. Bensu hinna tõsu noh... siiani on elatud ja sõidetud seega elatakse ja sõidetakse ka edaspidi! Mis selles 5l ummikus istuvas masinas hullu on siis, Ülevaatusel käime me kõik! Kui on normid paigas siis on ju ok. Samas väike suitsev datsun on ju hullem kui 10 korras 5 liitrist

igatahes ma arvan et see eelnõu läbi ei lähe

Viimati muutis Martin_S, 15.05.2008 15:18 45, muudetud 1 kord kokku.
"Silberauto juhatuse esimehe Väino Kaldoja sõnul on luksusmaksu kehtestamine tänases majandussituatsioonis olukorra paranemisele vastu töötav algatus - see on sõnum inimestele, et teenige vähem, ärge tahtke oma elujärge parandada - see on karistatav."
100% poolt Hr Kaldoja väitega
100% poolt Hr Kaldoja väitega

BMW 525i e34
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=53306
Kaldoja väide on samasugune demagoogia ja asjassepuutumatu nagu poliitikutel. Ja ta väide on tegelikult täiesti vale - maksu kehtestamine peaks just motiveerima sissetulekuid suurendama, kui tahad suurema autoga sõitaermicas kirjutas:"Silberauto juhatuse esimehe Väino Kaldoja sõnul on luksusmaksu kehtestamine tänases majandussituatsioonis olukorra paranemisele vastu töötav algatus - see on sõnum inimestele, et teenige vähem, ärge tahtke oma elujärge parandada - see on karistatav."

Ma räägin, pole mõtet diskuteerida, seda maksu sellisel kujul ei tule. Aga midagi tuleb kindlasti.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Enne tuli bensuhinnast nats juttu , samuti ka aktsiisist. Hakkasin siin endamisi mõtlema- aetakse mingit mulli nafta maailmaturuhindade tõusmisest. Aga ma ei saa sellest aru, miks need maailmaturu hinnad JUST SIIN nii kajastuvad- Eestis on 8 aastaga hind tõusnud ca 3 korda või isegi veidi rohkem, samas kui Rootsis on sama ajaga bensuliitri hind tõusnud umbes 5EEK. Kas seda oskab keegi mulle selgitada?
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Ma tõesti täpselt ei mäleta, aga sinna 8 keerdu ta võis olla küll. A nagu ma ütlesin Rootsi hinna kohta- 10.xx SEK võis see olla juba jumal teab kui kaua enne 2000. aastat, kui esmakordselt Rootsi sattusin. Aru ei saa ma lihtsalt sellest, et siin aina tõuseb bensuhind, ja põhjenduseks maailmaturu hind- selline tunne tekib, nagu Skandinaavia riigid ei kuulugi maailma 
Ja see ''luksussõiduki'' maks- mis selle põhjuseks on, kas tõesti see, et järgmisel aastal peab Eesti riik kokku hoidma 10 mlrd. EEK? Selle asemel, et kulud kriitilise pilguga üle vaadata, visatakse lihtsalt mingi ''lambimaks'' jälle selga!

Ja see ''luksussõiduki'' maks- mis selle põhjuseks on, kas tõesti see, et järgmisel aastal peab Eesti riik kokku hoidma 10 mlrd. EEK? Selle asemel, et kulud kriitilise pilguga üle vaadata, visatakse lihtsalt mingi ''lambimaks'' jälle selga!
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
10EEK piir tuli eestis vist 2002, aga samas suuremad (hüppelised) bensuhinna tõusud on siiski olnud seotud aktsiiside tõusuga. Aktsiisitõus kui selline on täiesti normaalne nähtus arenevas riigis(omaette teema on muidugi see, kuidas meil seda aktsiisitulu rakendatakse), maailmaturuhind on aja jooksul samuti tõusnud, sellega vabandatakse väiksemaid kõikumisi.
730iA e32 138kW 12/1992
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt:
Ilves, ma vaatan, et sulle on erinevad maksud nii südamelähedased, et äkki soostud mõne klubikaaslase maksud kah kinni taguma. Kui ei soostu, siis ära nii optimistlikult sõna võta. Mulle igatahes tundub, et sul on eestlase veri välja löömas muidu. Kahjurõõm, on ikka ja jälle üks suurimaid rõõme. Olen igasuguse maksutaseme tõusmise vastu.
Aus Maksumaksja
suitsetaja
autoPD
veekaheksa
Aus Maksumaksja
suitsetaja
autoPD
veekaheksa
All good things come to those who wait.
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Vull, Norras on ju kütus vägagi kallis ja seda just sellepärast, et nemad oma kütust ei tarbi, vaid ka impordivad, et juhul kui tuleb naftakriis, siis neil oma sahver putru täis.
Natuke ärritas isegi üleeile Autolehe toimetaja veerg, mille autoriks oli seekord M. Pipari asemel Tõnu Korrol, kes kirjutas järgmiset:
Täiesti mõistmatuks jääb, miks on hr Korroli arvates hea, et lõpuks ometi tekkis idee autosid maksustama hakata! WTF?!?
Natuke ärritas isegi üleeile Autolehe toimetaja veerg, mille autoriks oli seekord M. Pipari asemel Tõnu Korrol, kes kirjutas järgmiset:
-mis mõttes, kas ja kuidas maksustada ja mismõttes, viimaks tekkis arutelu autode võimaliku maksustamise kohta? Miks see kasulik on?? Nagunii maksame juba praegu vägagi kõrget kütuseakstsiisi ja mida suurema mootoriga auto, seda rohkem me kütuseakstsiisi kaudu ju ka riiki toetame. Lisaks sellele maksame ka kohustuslikku liikluskindlustust, mis on suurema mootoriga autodel kallim kui ökoseljakottidel. - nii, et kui te väga tahate oma luksusauto maksu, siis nimetage lihtsalt kohustuslik liikluskindlustusmakse ümber või muutke kütuseakstsiis kordades väiksemaks....kuid vähemalt kaks asja on SDE fopaa juures positiivsed: esiteks see, et suure tõenäosusega ei hakka selline absurdne maks kehtima, ja teiseks see, et viimaks tekkis arutelu autode võimaliku maksustamise kohta. Just arutelu, kas ja kuidas maksustada, on esmatähtis ning tegelikult võiks ka SDE-le anda teise võimaluse oma ettepanek läbi mõelda ja uuesti sõnastada.
Täiesti mõistmatuks jääb, miks on hr Korroli arvates hea, et lõpuks ometi tekkis idee autosid maksustama hakata! WTF?!?
postimees.ee
Olgu mis on aga vähemalt üks erakond on sellele jaburdusele vastu!Pentuse sõnul pole tulumaksu langetamine mitte Reformierakonna jonn, vaid riigile hädavajalik samm majanduskeskkonna soodsamaks muutmiseks. Nii ei tohiks Pentuse väitel praegu makse ei tõsta ega uusi lisada.
«Luksusautomaksu sellisel kujul võiks nimetada ka kadedusmaksuks, sellele on raske mõtet leida,» kritiseeris Pentus sotsiaaldemokraatide ideed. Ka ei pidanud ta mõistlikuks Soome eeskujul autode maksustamist CO2 väljalaske järgi.
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Sama teema nagu jonnipunni teemaga.
Vaadake oma postid enne saatmist üle.
Aare, sinu rahulolematust Eesti riigiga on juba 10-kordselt kõigile pähe taotud - ei ole vaja seda iga päev igas teemas uuesti kirja panna.
Ja Rootsis on jah kõik teistmoodi.
Püsigem kõik teemas.
Vaadake oma postid enne saatmist üle.
Aare, sinu rahulolematust Eesti riigiga on juba 10-kordselt kõigile pähe taotud - ei ole vaja seda iga päev igas teemas uuesti kirja panna.
Ja Rootsis on jah kõik teistmoodi.
Püsigem kõik teemas.
Viimati muutis hanno, 16.05.2008 13:15 52, muudetud 1 kord kokku.
1. EU niikuinii piirab uute autode lubatud maksimaalset CO2 sisaldust, piirangud on juba mitmeks aastaks paika pandud.
2. Tootjad kes soovitud keskmisest mõnevõrra suurema CO2 eraldusega autosi müüa hakkavad EU'le selle eest raha välja käima. Siit sündis näiteks BMW Efficent Dynamics ideoloogia.
3. Auto maksimaalne võimsus pole mingit pidi seotud luksusega.
4. Auto maksimaalne võimsus pole ka seotud kütusekuluga.
5. Kes majandusteooriad natukenegi tunneb, see teab et majanduslanguse ajal lisamaksud 30 000 juhile (või misiganes lisa maksukoormusele) ei mõju majandusele kohe kindlasti hästi ega soodusta majanduskasvu taastumist.
6. Kütte hind on mõne aastaga kahekordistunud ja jätkab samas tempos. Surve säästliku auto soetamiseks on ja jääb ka ilma igausguste lisamaksudeta.
7. Riik maksustab läbi aktsiisi kütust, suurema CO2 eraldatusega masinad, mis tarbivad rohkem kütust maksavad rohkem. Näiteks 30l/sajale kulu või lõbu maksab üldjuhul juht omast taskust kinni, suure osa läbi aktsiisi riigile. Kes sõidab väikse säästliku autoga hoiab oma tuhanded juba siin kokku.
Sotside eelnõu ei täida sellele pandud eesmärke, kui nädalavahetuse hobiautode arendajad (olgu siis selleks garaazis olev EVO/Impreza või V12 Jaguar/BMW), dziipidega metsamehed, 7-kohaliste suurte pereautodega sõitjad jne peavad oma kukrut kergitama. Reaalne eesmärk oli neil populismi viljeleda: võtame vähestelt "rikastelt", küll "vaesed" siis oma kadedusest rakendades hääled meile annavad. Karm reaalsus on see: sotse pole algusest peale huvitanud, kas tegu on luksuse või looduse säästmisega, neid huvitavad ainult hääled. Sellega on neil sedasi, et ca 30 000 omaniku hääled on neil nüüd läinud, sõltumata kas eelnõu jõuab üldse menetlusse. Pluss 30 000 juhi elukaaslased, hääletamis-õigusga pereliikmed + kodanikud kes soovisid oma järgmiseks autoks kunagi kaugemas või lähemas tulevikus võimsamat (mitte ilmtingimata reostajat) autot soetada.
Kokkuvõtteks, EU juba piirab tootjate CO2 eraldatust uute automudelite juures. Kütust rohkem tarbijad kasutajad juba maksavad selle eest riigile. Küttehinnad jätkavad oma tõusu ja "luksuse" tarbijad maksavad niikuinii tulevikus veelgi rohkem. Sotside eelnõu on täiesti ebavajalik kõige selle valguses aga ega poliitika ja reaalne vajadus ei käigi meie riigis tihti käsikäes.
2. Tootjad kes soovitud keskmisest mõnevõrra suurema CO2 eraldusega autosi müüa hakkavad EU'le selle eest raha välja käima. Siit sündis näiteks BMW Efficent Dynamics ideoloogia.
3. Auto maksimaalne võimsus pole mingit pidi seotud luksusega.
4. Auto maksimaalne võimsus pole ka seotud kütusekuluga.
5. Kes majandusteooriad natukenegi tunneb, see teab et majanduslanguse ajal lisamaksud 30 000 juhile (või misiganes lisa maksukoormusele) ei mõju majandusele kohe kindlasti hästi ega soodusta majanduskasvu taastumist.
6. Kütte hind on mõne aastaga kahekordistunud ja jätkab samas tempos. Surve säästliku auto soetamiseks on ja jääb ka ilma igausguste lisamaksudeta.
7. Riik maksustab läbi aktsiisi kütust, suurema CO2 eraldatusega masinad, mis tarbivad rohkem kütust maksavad rohkem. Näiteks 30l/sajale kulu või lõbu maksab üldjuhul juht omast taskust kinni, suure osa läbi aktsiisi riigile. Kes sõidab väikse säästliku autoga hoiab oma tuhanded juba siin kokku.
Sotside eelnõu ei täida sellele pandud eesmärke, kui nädalavahetuse hobiautode arendajad (olgu siis selleks garaazis olev EVO/Impreza või V12 Jaguar/BMW), dziipidega metsamehed, 7-kohaliste suurte pereautodega sõitjad jne peavad oma kukrut kergitama. Reaalne eesmärk oli neil populismi viljeleda: võtame vähestelt "rikastelt", küll "vaesed" siis oma kadedusest rakendades hääled meile annavad. Karm reaalsus on see: sotse pole algusest peale huvitanud, kas tegu on luksuse või looduse säästmisega, neid huvitavad ainult hääled. Sellega on neil sedasi, et ca 30 000 omaniku hääled on neil nüüd läinud, sõltumata kas eelnõu jõuab üldse menetlusse. Pluss 30 000 juhi elukaaslased, hääletamis-õigusga pereliikmed + kodanikud kes soovisid oma järgmiseks autoks kunagi kaugemas või lähemas tulevikus võimsamat (mitte ilmtingimata reostajat) autot soetada.
Kokkuvõtteks, EU juba piirab tootjate CO2 eraldatust uute automudelite juures. Kütust rohkem tarbijad kasutajad juba maksavad selle eest riigile. Küttehinnad jätkavad oma tõusu ja "luksuse" tarbijad maksavad niikuinii tulevikus veelgi rohkem. Sotside eelnõu on täiesti ebavajalik kõige selle valguses aga ega poliitika ja reaalne vajadus ei käigi meie riigis tihti käsikäes.
- Annely
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
- Peamine sõiduk: BMW
- Asukoht: Tallinn
Ei taha teada, kui palju mingi 1,5liitrine isend kütust võtab, kui 5-liikmeline pere koos lapsekäru ja soojade riietega peale laadida.
Mootori kubatuuri või kilovattide põhjal makse arvestada on ikka äärmiselt meelevaldne. Siis peaksid kõik inimesed autos üksi sõitma, nii kulub kütust kõige vähem ja järelikult eralduks ka vähem Co2.
Tean inimesi, kes peavad kütusekulul väga hoolikalt silma peal ja kes oskavad kohe öelda, et "kui 1 inimene on rohkem peal, siis kulu suureneb kohe 0,6 liitrit sajale!" või "suvel läheb liiter sajale rohkem, konditsioneer annab tunda".
Issand, kütusekulu mõjutavaid faktoreid on lihtsalt NII palju, et adekvaatset arvutusmudelit ei ole võimalik koostada. Sotsid tegid minu silmis küll margi täis selle lolli ideega
Mootori kubatuuri või kilovattide põhjal makse arvestada on ikka äärmiselt meelevaldne. Siis peaksid kõik inimesed autos üksi sõitma, nii kulub kütust kõige vähem ja järelikult eralduks ka vähem Co2.
Tean inimesi, kes peavad kütusekulul väga hoolikalt silma peal ja kes oskavad kohe öelda, et "kui 1 inimene on rohkem peal, siis kulu suureneb kohe 0,6 liitrit sajale!" või "suvel läheb liiter sajale rohkem, konditsioneer annab tunda".
Issand, kütusekulu mõjutavaid faktoreid on lihtsalt NII palju, et adekvaatset arvutusmudelit ei ole võimalik koostada. Sotsid tegid minu silmis küll margi täis selle lolli ideega
