B10 Alpina Allrad
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
B10 Alpina Allrad
tere!
šveitsist pakutakse sellist isendit. väljalaske järjekorra number on 64 ja aasta 1996. sotaga oleks minu. rääkige nüüd kõik selle mudel head ja vead mida teate rääkida. isend on väga hästi hoitud, omanik on teinud korralikult hooldust, läbisõit 255 000km. enamvähem kõik lisad mida tol ajal bemmile sai, on ka peal. kõige enam köidab mind selle auto nelivedu. kas tavalise 530 jupid sobivad sellele? palju neid üldse välja lasti?
šveitsist pakutakse sellist isendit. väljalaske järjekorra number on 64 ja aasta 1996. sotaga oleks minu. rääkige nüüd kõik selle mudel head ja vead mida teate rääkida. isend on väga hästi hoitud, omanik on teinud korralikult hooldust, läbisõit 255 000km. enamvähem kõik lisad mida tol ajal bemmile sai, on ka peal. kõige enam köidab mind selle auto nelivedu. kas tavalise 530 jupid sobivad sellele? palju neid üldse välja lasti?
Tere,
Siin jutulõngas:
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... highlight=
räägitakse muuseas ka sarnasest. mis Tartus müügis pesitseb. Aare teab rääkida, et Alpina 3.0 mootor on pulkade poolest unikaalsem.
iX Sedaane tehti 64 ja Touringuid 70 tk.
Aga kui ta korras on, siis teda ju vaja remontida niipea pole:) Ja kui ta korras on, siis on see sõidumõnu tõenäoliselt sõnulkirjeldamatu.
Siin jutulõngas:
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... highlight=
räägitakse muuseas ka sarnasest. mis Tartus müügis pesitseb. Aare teab rääkida, et Alpina 3.0 mootor on pulkade poolest unikaalsem.
iX Sedaane tehti 64 ja Touringuid 70 tk.
Aga kui ta korras on, siis teda ju vaja remontida niipea pole:) Ja kui ta korras on, siis on see sõidumõnu tõenäoliselt sõnulkirjeldamatu.
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
See on sama auto. Mina tellisin selle, aga pole veel teatud põhjustel ära ostnud, nüüd pandi auto üld müüki. Mõned kalad on sees. Kompuuter ei tööta nii nagu peab, juhi airbagi tuli ei kustu ära, mis teeb mind eriti ettevaatlikuks. Äkki on masin laksu saanud ja airbagi polegi.
Tõenäoliselt viin masina UM´i kontrolli, talv läheneb ja mul talvekõlbamtu E46 Ci
Tõenäoliselt viin masina UM´i kontrolli, talv läheneb ja mul talvekõlbamtu E46 Ci
Re: B10 Alpina Allrad
Mul on olemas Alpina varuosakataloog ETK (erinevalt bemmi programmist on see ainult PDF fail). Kui tõsine huvi, siis saan selle sulle toimetada, siis ise loed, mis kõik seal Alpina-spetsiifilised pulgad on. Nagu Aare mainis, on kolvigrupp ja gaasijaotus kindlasti.ZoojaPuhur kirjutas:kas tavalise 530 jupid sobivad sellele?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Alpina 3.0 24V mootor ehitati tollal kui BMW suurim mootor oli 2.8 - tõenäoliselt on see "suuremaks venitatud " 2.8 -kuna aga 2.8 saadi 2.5st kolvikäigu suurendamisega, siis arvatavasti on jämedamad silindrid. Vähemalt bmw sai 2.8-st 3.0 suuremate silindritega
bmw enda mootorid
2.5 84*75 (sil diam*kolvikäik)
2.8 84*84 ehk 2.5 stroker
3.0 89,6x84 ehk üle puuritud 2.8
Kuigi hobujõud on bmw 3.0 hilisemaga samad, on töömahtudes vahe (Alpina 2997 cc, bmw 2979 cc) - seega sama mootor see ei ole. See omakorda tähendab, et vahe on nähtavasti silindri läbimõõdus. Ehk siis kohvi varianti korral arvestada võimalust, et mootori võib ära visata, sest kui alpinal on sama .....sili plokk, mis on natuke teises mõõdus kui bemu enda oma, siis on kellad majas. Kuna neid autosid on nii vähe tehtud, et isegi netist ei leia mootorite andmeid kuskilt, siis ei pruugi UM abiks olla.
Ma ei suutnud kuskilt leida kahjuks B7 mootori andmeid peale Alpina kodulehe cc arvu. Aga tõenäoliselt on vänt+kepsud+saaled bmw 2.8 omad, kolvid suuremad ja plokk pisut jämedamate aukudega.
Nukkvõlli jms gaasijaotusega nähtavasti probleemi pole, suure häda korral siis leiab enam-vähem sobivad võllid nt Scrickist ka. Ja arvatavasti on plokaan 2.8 kaanest meisterdatud.
Muidugi eksisteerib ka veel sellise variant (selleks peab väga täpselt võrdlema) - et Alpina tegi selle mootori veel 2.5-st. See on kõige hullem, sest siis võib sees olla omatoodangu vänt, kepsud jne -ehk ühtegi bemu juppi sinna panna ei saa. Kuigi Alpina on konservatiive kompanii ja seda 2.5->3.0 juttu ei taha hästi uskuda. Pigem ikka 2.8->3.0
Ehk kontrollida, kontrollida....
bmw enda mootorid
2.5 84*75 (sil diam*kolvikäik)
2.8 84*84 ehk 2.5 stroker
3.0 89,6x84 ehk üle puuritud 2.8
Kuigi hobujõud on bmw 3.0 hilisemaga samad, on töömahtudes vahe (Alpina 2997 cc, bmw 2979 cc) - seega sama mootor see ei ole. See omakorda tähendab, et vahe on nähtavasti silindri läbimõõdus. Ehk siis kohvi varianti korral arvestada võimalust, et mootori võib ära visata, sest kui alpinal on sama .....sili plokk, mis on natuke teises mõõdus kui bemu enda oma, siis on kellad majas. Kuna neid autosid on nii vähe tehtud, et isegi netist ei leia mootorite andmeid kuskilt, siis ei pruugi UM abiks olla.
Ma ei suutnud kuskilt leida kahjuks B7 mootori andmeid peale Alpina kodulehe cc arvu. Aga tõenäoliselt on vänt+kepsud+saaled bmw 2.8 omad, kolvid suuremad ja plokk pisut jämedamate aukudega.
Nukkvõlli jms gaasijaotusega nähtavasti probleemi pole, suure häda korral siis leiab enam-vähem sobivad võllid nt Scrickist ka. Ja arvatavasti on plokaan 2.8 kaanest meisterdatud.
Muidugi eksisteerib ka veel sellise variant (selleks peab väga täpselt võrdlema) - et Alpina tegi selle mootori veel 2.5-st. See on kõige hullem, sest siis võib sees olla omatoodangu vänt, kepsud jne -ehk ühtegi bemu juppi sinna panna ei saa. Kuigi Alpina on konservatiive kompanii ja seda 2.5->3.0 juttu ei taha hästi uskuda. Pigem ikka 2.8->3.0
Ehk kontrollida, kontrollida....

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
pakun, et kasutatud m30b25 plokki (malm) edit: õige on m50b25!
328 vänta
m50 b25pead
328 on nn ökopill (nagu m20b27= 325e) ja väikeste peakanalitega
328 vänta
m50 b25pead
328 on nn ökopill (nagu m20b27= 325e) ja väikeste peakanalitega
Viimati muutis patrik, 28.09.2004 16:16 31, muudetud 1 kord kokku.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 4701
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
jõudsin ette 
mootori jupid m50 ja vänt m52
mul jääb arvatavasti 89,6mm käiguga vänt üle, sellega saaks litraashi tõsta veelgi

käimaosa jupid 525ixkõige enam köidab mind selle auto nelivedu. kas tavalise 530 jupid sobivad sellele?
mootori jupid m50 ja vänt m52
mul jääb arvatavasti 89,6mm käiguga vänt üle, sellega saaks litraashi tõsta veelgi
Viimati muutis patrik, 28.09.2004 16:14 18, muudetud 1 kord kokku.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Panen siis antud jutulõnga faktidega illustreerimiseks korraks üles BMW/ALPINA B10 3,5/1 varuosakataloogi.
Nagu näha, on väntvõll, kepsud (pärit M635CSi, E28 M5 ja E34 M5 3.6), kepsusaaled, plokikaanetihend ja sisselaskeklapid (pärit 635CSi, E32 730iM30 735i, E34 535i) originaalid.
EDIT: ise panen ka segast. Minu kataloog (Nov. 2001) ei näita veel üldse E34 kerega 3.0 24V varianti vaid 3.5 on kõige pisem. See konkreetne mootor peaks rohkem sarnanema E36 kerel olnud BMW/ALPINA B3 3,0-le.
Nagu näha, on väntvõll, kepsud (pärit M635CSi, E28 M5 ja E34 M5 3.6), kepsusaaled, plokikaanetihend ja sisselaskeklapid (pärit 635CSi, E32 730iM30 735i, E34 535i) originaalid.
EDIT: ise panen ka segast. Minu kataloog (Nov. 2001) ei näita veel üldse E34 kerega 3.0 24V varianti vaid 3.5 on kõige pisem. See konkreetne mootor peaks rohkem sarnanema E36 kerel olnud BMW/ALPINA B3 3,0-le.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Konkreetne 3.0 moto on isegi alpina toodangu juures väga vähe valmistatud (ma siit esimest korda kuulsin sellisest
) ja seepärast ostes tasuks kaupa hoolega uurida. Ega siin sa väntvõlli valmis ikka ei trei ja suure tõenäosusega on ka UM-st vähe abi. Seepärast sa ei leia isegi selle andmeid kuskilt.

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
Aluseks mootor M50TÜ B25Aare kirjutas:Alpina 3.0 24V mootor ehitati tollal kui BMW suurim mootor oli 2.8 - tõenäoliselt on see "suuremaks venitatud " 2.8 -kuna aga 2.8 saadi 2.5st kolvikäigu suurendamisega, siis arvatavasti on jämedamad silindrid. Vähemalt bmw sai 2.8-st 3.0 suuremate silindritega
bmw enda mootorid
2.5 84*75 (sil diam*kolvikäik)
2.8 84*84 ehk 2.5 stroker
3.0 89,6x84 ehk üle puuritud 2.8
http://www.alpina-automobile.de/index.php
Modell B10 3,0 Allrad Touring
BMW-Basisfahrzeug 525ix Touring (E 34)
kW/PS 170/231
Hubraum 2997
Nm 312
Zylinder 6
Produktionszeitraum 11/93 - 05/96
Stückzahl 70
M50 peale on vara hõisata. Nagu eespool juttu oli saab seda plokki strokeda 2.8ni. Edasine tuleb silindri läbimõõdust. Kuna aga töömaht on erinev kui bemu enda 3.0 M54 mootoril (kogemata on hj sama sattunud), siis võib seal olla ka erinev silindrimõõt. Mis tähendab, et sinna ükski bmw tükk ei sobi ja spetstükkide tellimine probleemne nagu Priit kirjutas.
Nüüd võiks keegi ajaloost uurida, kas M52B28 oli siis tootmises, kui seda Alpinat tehti. Kui ei, siis võib seal vabalt olla veel mingi kolmas väntvõll+kepsud ja bmw-ga pole ühist muud peale plokikaane valandiosa ja klapikambrikaane. Ehk siis kombinatsioon mingist vahepealsest kolvikäigust ja silindrimõõdust. Saksa tuunijad teevad ise valmis isegi mootoriplokke, asi see vänt siis teha seal on.
Seda saaks siis teada, kui keegi selle Alpina 3.0 mootori andmed välja kaevab.
Nüüd võiks keegi ajaloost uurida, kas M52B28 oli siis tootmises, kui seda Alpinat tehti. Kui ei, siis võib seal vabalt olla veel mingi kolmas väntvõll+kepsud ja bmw-ga pole ühist muud peale plokikaane valandiosa ja klapikambrikaane. Ehk siis kombinatsioon mingist vahepealsest kolvikäigust ja silindrimõõdust. Saksa tuunijad teevad ise valmis isegi mootoriplokke, asi see vänt siis teha seal on.
Seda saaks siis teada, kui keegi selle Alpina 3.0 mootori andmed välja kaevab.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ei tea, kui tõsiselt neid andmeid siin
http://www.buchloe-cars.ch/typenübersicht.htm
võtta saab, aga see on seni ainus, mis netist leida on olnud.
Peab vist ikka Buchloesse kirjutama.
http://www.buchloe-cars.ch/typenübersicht.htm
võtta saab, aga see on seni ainus, mis netist leida on olnud.
Peab vist ikka Buchloesse kirjutama.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ilma kolvikäiku ja sil läbimõõtu teadmata ei saa kahjuks ennustusmängu jätkata
Huvitav on, et see 3.0 mootori andmed on nii suur saladus, et vist isegi F-16 mootori kohta leiab googlest rohkem
Kui aga Alpinal satub olema mõni number, mis on sama kui BMW-l endal, siis 99% tõenäosusega on see pulk asendatav 1:1 stock jupiga, sest omades sellist suhet põhifirmaga on alati lihtsam selle varuosalaos natuke kolada kui juppe ise leiutada. Kui aga silindrimõõt on bmw endast 2 mm erinev ja ütleme stock rõngas ei istu ning väikse toodanguarvu tõttu Alpina osa juba N/A on, siis saab nt rõngaste õhtuleminek (performance autoga vajutatakse ikka tugevalt kõvemini), mis tavalisel mootoril ei ole midagi erilist, saab seal olema ettearvamatu jama.

Huvitav on, et see 3.0 mootori andmed on nii suur saladus, et vist isegi F-16 mootori kohta leiab googlest rohkem

Kui aga Alpinal satub olema mõni number, mis on sama kui BMW-l endal, siis 99% tõenäosusega on see pulk asendatav 1:1 stock jupiga, sest omades sellist suhet põhifirmaga on alati lihtsam selle varuosalaos natuke kolada kui juppe ise leiutada. Kui aga silindrimõõt on bmw endast 2 mm erinev ja ütleme stock rõngas ei istu ning väikse toodanguarvu tõttu Alpina osa juba N/A on, siis saab nt rõngaste õhtuleminek (performance autoga vajutatakse ikka tugevalt kõvemini), mis tavalisel mootoril ei ole midagi erilist, saab seal olema ettearvamatu jama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
Baasautoks E34 525ix, sellele pole M52 mootorit pandud. M50 on Vanoseta, aga M50TÜ on sisselaskenukkvõllil Vanos. M52 on Al-plokiga.
M50 kirjeldus
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01114.htm
M50TÜ kirjeldus
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01133.htm
M52 kirjeldus
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01134.htm
Vanos tuli ehk M50 -> M50TÜ 09/92. M52 tuli 09/94 ja E34le seda ei pandudki, sest järeltulija E39 oli juba silmapiiril. M52ga tulid ka uus töömaht ja mudeliindeksid: tehti 2,8 ja endine 2,5 deforsseeriti (indeksis x23i). M52 sisselaskekollektor on kunstmaterjalist. Plokk Al-sulamist ja silindriseinad nikasilist.
Eelnevat kokku võttes, vanos oli juba 92 olemas, seega 93ks aastaks oli neil piisavalt aega oma mootorit treida
M50 panekut alustati 03/90.
M50 kirjeldus
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01114.htm
M50TÜ kirjeldus
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01133.htm
M52 kirjeldus
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01134.htm
Vanos tuli ehk M50 -> M50TÜ 09/92. M52 tuli 09/94 ja E34le seda ei pandudki, sest järeltulija E39 oli juba silmapiiril. M52ga tulid ka uus töömaht ja mudeliindeksid: tehti 2,8 ja endine 2,5 deforsseeriti (indeksis x23i). M52 sisselaskekollektor on kunstmaterjalist. Plokk Al-sulamist ja silindriseinad nikasilist.
Eelnevat kokku võttes, vanos oli juba 92 olemas, seega 93ks aastaks oli neil piisavalt aega oma mootorit treida

Viimati muutis ZoojaPuhur, 25.11.2004 12:24 22, muudetud 6 korda kokku.
01/95.Aare kirjutas:Juppide ja lapitavuse seisukohalt on hoopis olulisem, millal tuli tootmise M52B28 mootor
Samas ma ei imestaks, kui Alpina eelistas siiski M50 malmplokki. Tollel silindri samm 91mm nii et puurimise ruumi on ka veel natuke.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
remondile kulub selle auto juures üksjagu. esisillas tuleb juppe vahetada. nagu ma kartsin, oli airbagi juhtplokk läbi põlenud (seepärast airbagui tuli põles) ja tuleb uus osta. uus makasb 4 kilo. lisaks on nässus juhiukse keskluku mootor, vasaku esitule mootor, klaasipesur, juhiukse tihend on välja veninud ja ripub.
esmaspäeval faksitakse mulle vajalike juppide hinnad ja seejärel otsustan
esmaspäeval faksitakse mulle vajalike juppide hinnad ja seejärel otsustan
Viimati muutis ZoojaPuhur, 25.11.2004 19:55 24, muudetud 2 korda kokku.