
Katalüsaatoriga/ta ülevaatusele.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
no loe minu eelnev postitus läbi ja kommenteeri siis antud olukorda- minujaoks oli täielik müsteerium!acid kirjutas:Teil on vale arvamus,et ülevaataja tahab nöökida või korduvat ülevaatust teha rahateenimis eesmärgil,või et keegi kaasitab teie autot nii et keps käib küljelt välja.Heitgaaside mõõtmine on siin teemas põhi probleemiks,hetigaasi normid peavad vastama valmistaja nõuetele,abiks autodata(diislil andmesilt) ja keskonna ministri määrus.Autot gaasitatakse ennem mõõtmist lihtsalt selleks et mootorit töösoojaks ajada (õli temp 80),sest siis hakkavad lambdad ja muud vidinad tööle.Hetigaasi mõõtmine on selline protsess et ega ülevaataja seal suurt mõjutada ei saa kui asi õigesti teha,järelikult on viga siiski autos ja nöökida ei saa ka sest on ju ette antud palju konkreetse auto puhul heitgaaside normid olema peavad.
PS! Sinisilmad, kes arvavad, et kõik nuhvid teevad tööd vaid sinule (kliendile) mitte omanikule siis... jõudu...
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
To Sinisilm Tauri:
Ma ei ole klient ma ise teengi seda tööd:)
Sinu eelneva jutu kohta toon näite.Toyota tuli ülevaatusele,heitgaas paigast ära,sai korduva ja läks esindusse.Järgmine päev tuli tagasi ja ütles et midagi ei tehtud,kõik korras,kontrollisime ja veendusime et tõesti ei tehtud midagi ja korras ka ei olnud midagi.Klient läks esindusse tagasi,teeninduse mehed nii kindlad endas et helistasid ja tahtsid selgitusi,selgituste käigus selgus et neil aparaat taatlemata(mis asjade käigus küll rolli ei mänginud) aga otsustasid siiski uuesti veel oma aparaadiga üle kontrollida ja siis selgus tõsiasi et tõesti heitgaas vale.esindusest ainult vabandati ja öeldi et viga oli lambda juhtmes mis kord andis ühendust ja siis august läbi ja ühendus kadunud.Ka sellel sinu autol võis mingi selline viga olla aga seda me enam teada ei saa muidu kui tuleb kutsuda Mulder ja X-fails.
Ma ei ole klient ma ise teengi seda tööd:)
Sinu eelneva jutu kohta toon näite.Toyota tuli ülevaatusele,heitgaas paigast ära,sai korduva ja läks esindusse.Järgmine päev tuli tagasi ja ütles et midagi ei tehtud,kõik korras,kontrollisime ja veendusime et tõesti ei tehtud midagi ja korras ka ei olnud midagi.Klient läks esindusse tagasi,teeninduse mehed nii kindlad endas et helistasid ja tahtsid selgitusi,selgituste käigus selgus et neil aparaat taatlemata(mis asjade käigus küll rolli ei mänginud) aga otsustasid siiski uuesti veel oma aparaadiga üle kontrollida ja siis selgus tõsiasi et tõesti heitgaas vale.esindusest ainult vabandati ja öeldi et viga oli lambda juhtmes mis kord andis ühendust ja siis august läbi ja ühendus kadunud.Ka sellel sinu autol võis mingi selline viga olla aga seda me enam teada ei saa muidu kui tuleb kutsuda Mulder ja X-fails.
Käisin eile veel ka "Auto Korda" kampaania raames autot testimas.
Kuna jõudsin üsna viimasel hetkel kohale ja sain sappa sildi kirjaga - täna olen viimane, ja Truumu oli juba lahkunud. Kahju, oleks veel kord tahtnud juhtmed külge saada, et eelmise korra tulemusi võrrelda.
Kõik, mis sumpast väljub, pidi igati normis olema, aku ka igati ok, aga lähituled paigast ära, mis ei ole ka mingi ime ega tulnud mulle üllatusena. Ühe tule said poisid paika, teisel regullkruvi keerata ei õnnestunud. Enne ülevaatust plaan need tuled nagunii ära vahetada.
Ehk ei hakata ülevaatusel siis väga norima.
Kuna jõudsin üsna viimasel hetkel kohale ja sain sappa sildi kirjaga - täna olen viimane, ja Truumu oli juba lahkunud. Kahju, oleks veel kord tahtnud juhtmed külge saada, et eelmise korra tulemusi võrrelda.
Kõik, mis sumpast väljub, pidi igati normis olema, aku ka igati ok, aga lähituled paigast ära, mis ei ole ka mingi ime ega tulnud mulle üllatusena. Ühe tule said poisid paika, teisel regullkruvi keerata ei õnnestunud. Enne ülevaatust plaan need tuled nagunii ära vahetada.
Ehk ei hakata ülevaatusel siis väga norima.
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
TO: acsid töö teostaja
no nagu ma mainisin saatis tookord esindus mu sisuliselt pikalt (2 nädalat järts) ja Eurost vaatas 30 min peale ülevaatust auto üle (neil ei olnud põhjust mulle pada ajada sest ma ei maksnud neile) ja kahe ülevaatuse vahe oli 1h.
Ma ei väida et igal pool selliseid asju juhtub, kuid minu näide on just selle kohapealt, et ka ülevaatuse andmed ei ole aamen kirikus!!!!
Ma olen siiani pahane, et pidin lambist 160EEK rohkem maksma aga samas on mul hea meel, et asi sedasigi lahenes. Kui oleks antud ülevaatuspunktis see mõõtur teist korda valed tulemused andnud siis ma oleks ennast lolliks jooksnud antud asjaga ja kulutanud teab kui palju raha ja saanud lõpuks ikka tulemuseks, et kõik on tegelikult OK.
Halb on selle juures see, et kordusülevaatusele pead samasse kohta minema (kuigi on arusaada miks see nii on), muidu ma oleks kohe ületee autobussikoondise hoovi sõitnud aga viimasesse ei läinud esimese korraga selle pärast, et seal oli pikk järjekord

no nagu ma mainisin saatis tookord esindus mu sisuliselt pikalt (2 nädalat järts) ja Eurost vaatas 30 min peale ülevaatust auto üle (neil ei olnud põhjust mulle pada ajada sest ma ei maksnud neile) ja kahe ülevaatuse vahe oli 1h.
Ma ei väida et igal pool selliseid asju juhtub, kuid minu näide on just selle kohapealt, et ka ülevaatuse andmed ei ole aamen kirikus!!!!
Ma olen siiani pahane, et pidin lambist 160EEK rohkem maksma aga samas on mul hea meel, et asi sedasigi lahenes. Kui oleks antud ülevaatuspunktis see mõõtur teist korda valed tulemused andnud siis ma oleks ennast lolliks jooksnud antud asjaga ja kulutanud teab kui palju raha ja saanud lõpuks ikka tulemuseks, et kõik on tegelikult OK.
Halb on selle juures see, et kordusülevaatusele pead samasse kohta minema (kuigi on arusaada miks see nii on), muidu ma oleks kohe ületee autobussikoondise hoovi sõitnud aga viimasesse ei läinud esimese korraga selle pärast, et seal oli pikk järjekord

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
jah aparaadid on ülevaatuses kontrollitud aga teadagi tehnika võib ka eksida ja tehnikat on kontroll aparaatides ja ka su autos,nii et võta kinni.
Selle koha pealt oled sa õieti aru saanud,et kordusülevaatuseks pead minema samasse punkti,aga kui sa lähed teise punkti(kui korduv sees),siis nemad võivad sulle ka ülevaatuse teha aga ainult täisülevaatuse täis hinnaga.
Selle koha pealt oled sa õieti aru saanud,et kordusülevaatuseks pead minema samasse punkti,aga kui sa lähed teise punkti(kui korduv sees),siis nemad võivad sulle ka ülevaatuse teha aga ainult täisülevaatuse täis hinnaga.
käisin ka nädalavahetusel ülevaatusel ja sama probleem, mis Miquell'il - heitgaase taheti mõõta kati standardite järgi. mida muidugi auto täita ei suutnud.
õli lisas tulle ka asjaolu, et kasutan torukollet, millele on lisatud lamdaanduri koht ja siis see uuesti kinni pandud.
see kord suutsin selgeks teha, et antud auto on tehasest väljunud ilma katita. (passis ka ei ole vastavat märget). kuid kas ka järgmisel korral?
siit ka küsimus, kas oleks võimalik kuskilt saada mingit mõnevõrra adekvaatset dokumenti, mis ütleb, et antud autol pole kunagi kati all olnud? egas endal muud peale um'i pähe ei tulegi.
tänan.
õli lisas tulle ka asjaolu, et kasutan torukollet, millele on lisatud lamdaanduri koht ja siis see uuesti kinni pandud.
see kord suutsin selgeks teha, et antud auto on tehasest väljunud ilma katita. (passis ka ei ole vastavat märget). kuid kas ka järgmisel korral?
siit ka küsimus, kas oleks võimalik kuskilt saada mingit mõnevõrra adekvaatset dokumenti, mis ütleb, et antud autol pole kunagi kati all olnud? egas endal muud peale um'i pähe ei tulegi.
tänan.
Tähelepanuks kati/katita probleemi juurde!
Kui teil tõesti on katita mootor ja teile üritatakse kati pähe määrida, siis tuleb välja otsida mootoriploki pealt mootori kood. nt 34 BE....
Edasi - lahti võtta igas ülevaatuspunktis olemas olev Autodata raamat, kus on kirjas kõik mudelid ja nendele vastavad koodid. Muide-kui tehasest on kat, siis tuleb see välja just ploki koodist, kuna katiga mudelitel oli tollal teistsuguste näitajatega mootor (surveaste). Ja kui seal leiate oma mootori koodi kativaba mudeli all, siis pistke ülevaataja ninapidi sinna vastu.
Mul on nendest koopiad kodus. Katita mudeliga EI OLE VÕIMALIK täita kati norme, ärge lobisege sellel teema kalamehejutte.
Tavaliselt on sellised normid seal
katita: CO kuni 0,5, HC kuni 300
katiga: CO kuni 0,1, HC kuni 100
Need on täidetavad väga heas korras oleva mootoriga, mingi läbilaskva sisselaske või valesti pandud hammasrihmaga neid ei täida. Kui auto taga sõites on ving ninaga tunda, siis on asi raudselt üle - HC on kindlasti vähemalt 700.
Ja veel. CO ja HC kasvavad tavaliselt koos, kuigi HC kasvab kõvasti kiiremini. Olen ise näinud autot, kus CO oli 1%, kuid HC oli 3000. Kui ülevaatusel sokitakse, et CO on paigast ära, aga muu on korras, siis on selge jama - kui CO on natuke. siis HC on kõvasti ära.
Kui teil tõesti on katita mootor ja teile üritatakse kati pähe määrida, siis tuleb välja otsida mootoriploki pealt mootori kood. nt 34 BE....
Edasi - lahti võtta igas ülevaatuspunktis olemas olev Autodata raamat, kus on kirjas kõik mudelid ja nendele vastavad koodid. Muide-kui tehasest on kat, siis tuleb see välja just ploki koodist, kuna katiga mudelitel oli tollal teistsuguste näitajatega mootor (surveaste). Ja kui seal leiate oma mootori koodi kativaba mudeli all, siis pistke ülevaataja ninapidi sinna vastu.
Mul on nendest koopiad kodus. Katita mudeliga EI OLE VÕIMALIK täita kati norme, ärge lobisege sellel teema kalamehejutte.
Tavaliselt on sellised normid seal
katita: CO kuni 0,5, HC kuni 300
katiga: CO kuni 0,1, HC kuni 100
Need on täidetavad väga heas korras oleva mootoriga, mingi läbilaskva sisselaske või valesti pandud hammasrihmaga neid ei täida. Kui auto taga sõites on ving ninaga tunda, siis on asi raudselt üle - HC on kindlasti vähemalt 700.
Ja veel. CO ja HC kasvavad tavaliselt koos, kuigi HC kasvab kõvasti kiiremini. Olen ise näinud autot, kus CO oli 1%, kuid HC oli 3000. Kui ülevaatusel sokitakse, et CO on paigast ära, aga muu on korras, siis on selge jama - kui CO on natuke. siis HC on kõvasti ära.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Jah reklaamivad ennast viimasel ajal kõvasti,rohkemat ei tea.
Aare autodatas pole selliset 34 BE... on selline 34 6E.... ja ku on selline siis pole ühelgi variandil kati ja sellised vanemad alla 90 aasta autod vist
hc 300 ja co 1,5
ma ei saa hästi aru sinu jutust mootori tüüpe on autodatas 140 kanti siis bmw ja sellisi milledel on komb. 34 6E on ju ainult 5-6.Mootori kubatuuri ja kw järgi on vast kõige lihtsam otsida datast heitgaasi norme,kui vastavat pole siis alles tüüpi vaadata.
535 mootorid olid küll eri koodiga - kat ja ilma
selle kombinatsiooni 34... panin lambist, mitte raamatust
Päris kindlasti on need variandid seal sees, igast mudelist, kaasa arvatud E34 ja E36 on olemas katita nn ECE mudelid
E30, E34 on seal KINDLASTi esindatud nii kati kui kativabade mudelitega.
Loe hoolega.
Huvitav on teada, et osadel autodel on sellest võimsusevahe, teistel mitte.
selle kombinatsiooni 34... panin lambist, mitte raamatust

Päris kindlasti on need variandid seal sees, igast mudelist, kaasa arvatud E34 ja E36 on olemas katita nn ECE mudelid
E30, E34 on seal KINDLASTi esindatud nii kati kui kativabade mudelitega.
Loe hoolega.
Huvitav on teada, et osadel autodel on sellest võimsusevahe, teistel mitte.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
me räägime teineteisest mööda.
E36 ja e34 on keremudelid mitte mootori tüübid,see kas autol on kat või mitte oleneb siiski mootori tüübist mis on umbes sellised 30 6S 1 või 34 6E A või 54 12 2 jne.vahest harva pakub autodata ka ühe mootoritüübiga mudelitel kas kati või mitte,aga seda peab siis juba vaatama auto pealt.Keretüübist võibolla siis niipalju et osasid tüüpe mootoreid pannakse võibolla ainult näiteks e36 peale mitte e 34 (suvaline näide,mis võibolla hetkel on väär ja võibolla mitte bmw aga uskuge pannakse)ja vahe võib ollagi ainult selles et ühel on kat ja teisel mitte.üsna segaseks kiskus lõpp.
Kui mõni "kahtleb" ei tea oma auto heitgaasi lubatud piirväärtusi,siis ehk saab aidata infoga siis.
E36 ja e34 on keremudelid mitte mootori tüübid,see kas autol on kat või mitte oleneb siiski mootori tüübist mis on umbes sellised 30 6S 1 või 34 6E A või 54 12 2 jne.vahest harva pakub autodata ka ühe mootoritüübiga mudelitel kas kati või mitte,aga seda peab siis juba vaatama auto pealt.Keretüübist võibolla siis niipalju et osasid tüüpe mootoreid pannakse võibolla ainult näiteks e36 peale mitte e 34 (suvaline näide,mis võibolla hetkel on väär ja võibolla mitte bmw aga uskuge pannakse)ja vahe võib ollagi ainult selles et ühel on kat ja teisel mitte.üsna segaseks kiskus lõpp.
Kui mõni "kahtleb" ei tea oma auto heitgaasi lubatud piirväärtusi,siis ehk saab aidata infoga siis.
Hmm, kui mul on 89 aasta 325i millel on vanema tüübi mootoriplokk (ehk siis ilma katita variant) aga passis on sees BENSIIN-KAT, mis siis juhtub?
Pean ikkagi katiga ilmuma ülevaatusele?
Kui ARK-st uurisin, et kas võin katiga mootori vahetada samasuguse ilma katita mootori vastu ja selle ka passi märkida siis vastati, et ei tohi, kuna uus mootor ei tohi vanast olla viletsam heitgaasi näitajate poolest...
Pean ikkagi katiga ilmuma ülevaatusele?
Kui ARK-st uurisin, et kas võin katiga mootori vahetada samasuguse ilma katita mootori vastu ja selle ka passi märkida siis vastati, et ei tohi, kuna uus mootor ei tohi vanast olla viletsam heitgaasi näitajate poolest...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kui passis on sees Bensiin-KAT, siis ploki vahetus ei päästa. Ploki koodist on kasu ainult siis, kui sulle üritatatakse kati norme pähe määrida ja sul on ennast kaitsta vaja. Üldreeglina lähtutakse sellest, et kui kat on kirjas, siis peab olema. Kui on tegu ammu välja antud passiga, kus pole pooli asju kirjas (sh kati asi), siis on pigem ülevaataja laiskuse küsimus, kas hakkab otsima või mitte.
On veel muidugi selline variant, et katiga autole on alla pandud katita mudeli summuti (ehk kati äravõtmine ei ole tõendatav mingite väliste jälgede järgi) ja koodi uurimisel tuleb välja, et ongi katiga mudel....
Veel. Vanadel mootoril on kat tuvastatav ka passis olevate kW järgi
325i 125/126 kW
318i M40 83/85 kW
535 E28 136/160 kW
535 E34 155/161 kW
Niiet kui keegi selle ära jagab, siis vana pass ka ei päästa. Mul töötab üks hea tuttav ARK-is esmase üV ja registreerimise peal ja sealt aeg-ajalt kuulen, kui lollilt petta üritatakse. Neid kuuesilindrilisi 318-neid ikka leidub
On veel muidugi selline variant, et katiga autole on alla pandud katita mudeli summuti (ehk kati äravõtmine ei ole tõendatav mingite väliste jälgede järgi) ja koodi uurimisel tuleb välja, et ongi katiga mudel....
Veel. Vanadel mootoril on kat tuvastatav ka passis olevate kW järgi
325i 125/126 kW
318i M40 83/85 kW
535 E28 136/160 kW
535 E34 155/161 kW
Niiet kui keegi selle ära jagab, siis vana pass ka ei päästa. Mul töötab üks hea tuttav ARK-is esmase üV ja registreerimise peal ja sealt aeg-ajalt kuulen, kui lollilt petta üritatakse. Neid kuuesilindrilisi 318-neid ikka leidub

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
ostsin auto millel pole passis kati olnud kuid siililegi selge et se seal olemas on ja käisin ülevaatusel ära ja köik oli normis. kunagi hiljem selgus kati vahetuse käigus et kat oli seest tühjax tehtud.
seega käisin tühjade püttidega ülevaatusel ja köik oli normi piirides...ei tea kuidas aga oli. ise arvasin koguaeg et kat on all.tutvust arkis sees pole.

katiga/katita
Minu e30 pole ka passis kirjas et kat vahel aga eelmine aasta ülevaatusel võeti mootori number sisestati arvutisse ja välja tuli et on katiga mootor. See kord lasti veel läbi aga järgmine kord juba keerulisem. Siit ka järeldus, et passi andmed ei tähenda ülevaatusel midagi kõik kontrollitakse eraldi üle.