E-34 elektri jama, kuhu minna mida teha.
E-34 elektri jama, kuhu minna mida teha.
Nii....autoks siis 525 90.a. paar probleemi elektriga. Esiteks ei põle armatuuri taustvalgustus.....pimedal ajal suht jama sõita eriti maanteel....kiskusin kellade bloki lahti ja kontrollisin taustvalgustuse pirnid üle......kõik olid terved........ülejäänud väiksemad tuled põlevad armatuuris aga ainult taustvalgustus on puudu.
Teiseks on kaitsmekarbis väike kamm. Kui panna (vist oli 12. kaitse) mis on tagurdustuled....ja veel 2 - 3 asja, kaitse sisse siis lööb kohe läbi.
Kustkohast abi saada või mis peaks tegema, kuhu pöörduma. Ise eriline suur elektrik ei ole.
Teiseks on kaitsmekarbis väike kamm. Kui panna (vist oli 12. kaitse) mis on tagurdustuled....ja veel 2 - 3 asja, kaitse sisse siis lööb kohe läbi.
Kustkohast abi saada või mis peaks tegema, kuhu pöörduma. Ise eriline suur elektrik ei ole.
Ka mul tekkis hiljuti elektrisüsteemi huvitav viga.
Nii kui aknapesu kangi puudun jäävad kojamehed seisma, armatuuri lööb ette check-control ja 15. kaitse põleb läbi.
Pidevalt põleb läbi ka kaitse number 12, kuid selle läbipõlemist hetkel millegiga seostada ei oska.
Auto on E34 525 aastast 88.
12. kaitse kohta (15A) kirjutab kaitsmeploki kaan niimoodi:
Rückfahscheinwerfer (12)
Dämpfkraftverstellung (12)
Heizbare Spritzdüse (12)
Spiegelverstellung (12)
15. kaitsme kohta (7.5A) on selline jutt:
Bordcomputer (15, 17, 20)
Check-Control-Modul (15, 20)
Scheibenwischer (15)
Standheizung, Standlüftung (15, 20, 28)
Kui tegu on mõne tüüpveaga ja keegi oskaks kohe õige koha kätte juhatada, kust viga otsida, oleks väga tänulik.
Samuti oleks ka suureks abiks, kui keegi tõlgiks ära, mille jaoks need kaitsmed on, siis natuke lihtsam viga otsida, ise ei jaga saksakeelt sõnagi.
Nii kui aknapesu kangi puudun jäävad kojamehed seisma, armatuuri lööb ette check-control ja 15. kaitse põleb läbi.
Pidevalt põleb läbi ka kaitse number 12, kuid selle läbipõlemist hetkel millegiga seostada ei oska.
Auto on E34 525 aastast 88.
12. kaitse kohta (15A) kirjutab kaitsmeploki kaan niimoodi:
Rückfahscheinwerfer (12)
Dämpfkraftverstellung (12)
Heizbare Spritzdüse (12)
Spiegelverstellung (12)
15. kaitsme kohta (7.5A) on selline jutt:
Bordcomputer (15, 17, 20)
Check-Control-Modul (15, 20)
Scheibenwischer (15)
Standheizung, Standlüftung (15, 20, 28)
Kui tegu on mõne tüüpveaga ja keegi oskaks kohe õige koha kätte juhatada, kust viga otsida, oleks väga tänulik.
Samuti oleks ka suureks abiks, kui keegi tõlgiks ära, mille jaoks need kaitsmed on, siis natuke lihtsam viga otsida, ise ei jaga saksakeelt sõnagi.
serxx kirjutas:Ka mul tekkis hiljuti elektrisüsteemi huvitav viga.
Nii kui aknapesu kangi puudun jäävad kojamehed seisma, armatuuri lööb ette check-control ja 15. kaitse põleb läbi.
Pidevalt põleb läbi ka kaitse number 12, kuid selle läbipõlemist hetkel millegiga seostada ei oska.
Auto on E34 525 aastast 88.
12. kaitse kohta (15A) kirjutab kaitsmeploki kaan niimoodi:
Rückfahscheinwerfer (12) - Tagurpidikäigu tuli
Dämpfkraftverstellung (12) - Tundub olevat gaas amordi reguleerija
Heizbare Spritzdüse (12) - Soojendatav pihusti
Spiegelverstellung (12) - Peegli liigutamine
15. kaitsme kohta (7.5A) on selline jutt:
Bordcomputer (15, 17, 20) - Pardakompuuter
Check-Control-Modul (15, 20)
Scheibenwischer (15) - Kojamehed
Standheizung, Standlüftung (15, 20, 28) - Paigal soojendus, paigal õhutus
Kui tegu on mõne tüüpveaga ja keegi oskaks kohe õige koha kätte juhatada, kust viga otsida, oleks väga tänulik.
Samuti oleks ka suureks abiks, kui keegi tõlgiks ära, mille jaoks need kaitsmed on, siis natuke lihtsam viga otsida, ise ei jaga saksakeelt sõnagi.
Tõlked on umbkaudsed ja otse tõlkes kuna saksakeelt natuke jagan aga tehnilisi väljendeid eriti mitte.
Need paigal soojendus ja õhutus on need vidinad mille saad panna taimeriga tööle, et näiteks talvel oleks auto selleks ajaks juba soe kui sina sisse lähed ja suvel palavaga oleks auto mõnusalt jahe. Tavaliselt ka kaugjuhtimmispuldiga.
Kui enam kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab!
kui sa mõtled, et testeri all mingit aparaati, mis kohe ütleb kus viga, siis nii see küll ei ole... testri all mõtlesin multimeetrit... et siis pingeid ja takistusi ja voolutugevusi mõõtma... ja kindlasti ei oska kohe öelda kus viga.Time kirjutas:to serxx: oooh sul tester olemas??..........ja oskad kohe ära öelda kah kus, milles viga??............oleks vaja kah su testrit kasutada??
lühise puhul voolutugevus väga kõrge, takistus null... kehva ühenduse puhul pinge madal, voolutugevus nõrk, takistus suur... elementaarne koolifüüsika... kui see ei aita, siis mõne autoelektriku juurde oma murega.
Kas see 12. kaitsme mure ei või olla seotud äkki sellega, et tagurdustuled on luugi sees ja see juhe mis sinna läheb on kuidagi kulunud ja annab lühist?
Lihtsalt idee esialgu... kohe praegu ei saa ka uurima minna, kuidas need juhtmed seal jooksevad.
Tavaline multimeeter võiks põhimõtteliselt igalühel kodus olemas olla.
Kui natukenegi koolis füüsikatunnis käidud ja natuke ka tehnilist taipu, saab paljud probleemid ise lahendatud.
Kallis see ka ei ole, enda oma eest maksin vist 200 midagi krooni...
Ma kõigepealt üritan oma elektrisüsteemi üle vaadata niipalju kui oskan ja peale seda võin selle välja laenata küll, kui soovi on.
Kui natukenegi koolis füüsikatunnis käidud ja natuke ka tehnilist taipu, saab paljud probleemid ise lahendatud.
Kallis see ka ei ole, enda oma eest maksin vist 200 midagi krooni...
Ma kõigepealt üritan oma elektrisüsteemi üle vaadata niipalju kui oskan ja peale seda võin selle välja laenata küll, kui soovi on.
Eile õhtul üritasin siis viga tuvastada.
Panin kaitsme asemele ampermeetri ja hakksin uurima, et mis ja kuidas käib.
15. kaitsmega oli asi lihtne, voolu tugevus oli kohe kui aknapesu näppisin üle 10A, kaitse aga kõigest 7.5A... uurides aknapesu pumpa, selgus, et see ei tööta... viga käes.
12. kaitsmega oli asi keerulisem. Paigaldasin samuti ampermeetri kaitsme asemele ja hakkasin vaatama, mis juhtub erinevaid asju sisse-välja lülitades. TAgurpidikäigu tuled hakkasid ilusti tööle, või täpsemalt ainult üks nendest, voolu tarve 1.7A umbes... probleemi pole... elektri peeglid samuti töötasid, esimest korda üldse sellel autol, niikaua kui see minu käes on olnud
voolu tarve umbes pool amprit... kõik tundus nagu ilus... proovisin ka autot käima panna ja siis kõike teha... ei mingit probleemi, voolu tarve jäi koguaeg alla 2A.
Paigaldasin siis uuesti kaitsme ja läksin uurima, et miks üks tuli ei põle. Vastust sellele ei leidnudki, enne läks juba niipalju pimedaks, et ei näinud enam suurt midagi teha, kuid selgeks sai see, et tulele ei tule voolu peale. Eks ma mõnipäev lammutan luugi rohkem lahti, et näha kus need juhtmed hargnevad.
Olin juba päris rahul, kõik tundus ilus ja lootsin, et lõpuks ometi saan ka tagurdada nii, et näen kuhu sõida ja ka peegleid saab lõpuks ometi seest elektriga reguleerida, kuid see rõõm oli väga üürike. Lõpetasin kõik ära, pakkisin tööriistad kokku ja tahtsin veel korra proovida, kuidas kõik töötab... ja jälle... plaksti kaitse läbi.
Hetkel on veel on jäänud lootus, et tagaluugis on midagi ikkagi valesti ja see põhjustab seda... aga kui ka seal peaks kõik korras olema, siis hetkel nagu ei kujutagi ette, kust viga edasi otsida.
Panin kaitsme asemele ampermeetri ja hakksin uurima, et mis ja kuidas käib.
15. kaitsmega oli asi lihtne, voolu tugevus oli kohe kui aknapesu näppisin üle 10A, kaitse aga kõigest 7.5A... uurides aknapesu pumpa, selgus, et see ei tööta... viga käes.
12. kaitsmega oli asi keerulisem. Paigaldasin samuti ampermeetri kaitsme asemele ja hakkasin vaatama, mis juhtub erinevaid asju sisse-välja lülitades. TAgurpidikäigu tuled hakkasid ilusti tööle, või täpsemalt ainult üks nendest, voolu tarve 1.7A umbes... probleemi pole... elektri peeglid samuti töötasid, esimest korda üldse sellel autol, niikaua kui see minu käes on olnud

Paigaldasin siis uuesti kaitsme ja läksin uurima, et miks üks tuli ei põle. Vastust sellele ei leidnudki, enne läks juba niipalju pimedaks, et ei näinud enam suurt midagi teha, kuid selgeks sai see, et tulele ei tule voolu peale. Eks ma mõnipäev lammutan luugi rohkem lahti, et näha kus need juhtmed hargnevad.
Olin juba päris rahul, kõik tundus ilus ja lootsin, et lõpuks ometi saan ka tagurdada nii, et näen kuhu sõida ja ka peegleid saab lõpuks ometi seest elektriga reguleerida, kuid see rõõm oli väga üürike. Lõpetasin kõik ära, pakkisin tööriistad kokku ja tahtsin veel korra proovida, kuidas kõik töötab... ja jälle... plaksti kaitse läbi.
Hetkel on veel on jäänud lootus, et tagaluugis on midagi ikkagi valesti ja see põhjustab seda... aga kui ka seal peaks kõik korras olema, siis hetkel nagu ei kujutagi ette, kust viga edasi otsida.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
vaadake kindlasti üle see juhtmepunt mis mööda vasakut pagasniku hinge jookseb,see peaks olema tüüpiline probleemi koht, kus juhtmed murduma kipuvad.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
serxx, kui esituli ei põle, siis ei pruugi viga olla üldse mitte juhtmestikus.
Vaata neid juhi pool kaitsmeplokis asuvaid suuri plastikkattega tahvleid. Kougi plastik ümbert ära ja uuri jooteid....külmjooted tee üle ja peaks töötama jälle
Vaata neid juhi pool kaitsmeplokis asuvaid suuri plastikkattega tahvleid. Kougi plastik ümbert ära ja uuri jooteid....külmjooted tee üle ja peaks töötama jälle
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Esituledega probleemi ei ole, just nimelt tagumistega, täpsemalt tagurdustuledega... üks neist töötab ja teine mitte.
Ma eeldan, et tagurdustuledele tuleb siiski üks juhe eest ja hargneb kuskil kaugemal kaheks... või ma eksin?
Kui tuleks eraldi juhtmed, siis peaks ka armatuuris ütlema mulle ilmselt, et üks neist ei tööta?
Ja miks see kaitse koguaeg läbi põleb?
Kas ühe tule mitte töötamine võib olla seotud kaitsme läbipõlemisega?
Ma eeldan, et tagurdustuledele tuleb siiski üks juhe eest ja hargneb kuskil kaugemal kaheks... või ma eksin?
Kui tuleks eraldi juhtmed, siis peaks ka armatuuris ütlema mulle ilmselt, et üks neist ei tööta?
Ja miks see kaitse koguaeg läbi põleb?
Kas ühe tule mitte töötamine võib olla seotud kaitsme läbipõlemisega?
Niisiis mina targemaks ei saanud...
see suur tulede plokk, mis kaitsmeplokis, ei mõjuta tagurdustulesid, proovisin järgi, seega seal viga olla ei saa.
Tagaluugist hetkel ka mingit viga ei leidnud, seega ilmselt kuskil juhtmestikus ikka.
Välisel vaatlusel tundus ka tagaluuki minev juhtmekimp korras olevat...
Nii et hetkel siis suht nõutu, enam ei oska suurt midagi ette võtta.
Järgmisel palgapäeval tuleb ilmselt võtta ette tee patriku jutule.
see suur tulede plokk, mis kaitsmeplokis, ei mõjuta tagurdustulesid, proovisin järgi, seega seal viga olla ei saa.
Tagaluugist hetkel ka mingit viga ei leidnud, seega ilmselt kuskil juhtmestikus ikka.
Välisel vaatlusel tundus ka tagaluuki minev juhtmekimp korras olevat...
Nii et hetkel siis suht nõutu, enam ei oska suurt midagi ette võtta.
Järgmisel palgapäeval tuleb ilmselt võtta ette tee patriku jutule.
Niisiis juhtus selline asi, et sai ühe sõbraga koos seda asja korra huvipärast vaadatud.
Sõber läks vahetas kaitsme ära ja kõik toimis ilusti... nii kui kapoti kinni lõi, läks salongivalgus hetkeks tumedaks ja oligi kaitse jälle läbi.
Kõige tõenäolisem on, et viga põhjustab kapotti minev juhtmekimp, mis tekitab kuskil lühist. Hetkel pole veel aega olnud, et asja valges uurida.
Kas keegi teab, mis juhtmed sinna üldse lähevad? Esmapilgul nagu ei tundunud ühtegi elektriga töötavat asja kapoti küljes olevat.
Üks teine probleem on elektiga veel. Nimelt aegajalt lööb armatuuri veateate "BRAKE LT CIRCUIT", mis peaks siis tähendama piduritulede juhtmestikku.
Kuna pidurituled töötasid, siis ei pööranud sellele erilist tähelepanu, kuid ühel pimedal õhtul hoovi tagurdades avastasin, et nii kui gong käib ja veateade tekib, pidurituled enam ei tööta
Tuled süttivad alles sekund-kaks hiljem ja vahel ei süttigi...
Probleem on üsna tõsine, sest linnas sõites võib nii mõnigi algaja juht ja ka mõni kogenum juht selle tõttu lihtsalt tagant sisse sõita ja see pole just asi millest ma väga vaimustuses olen.
Oskab keegi nõu anda, kust võiks sellele probleemile lahendust leida? Milline osa piduriahelast võiks seda probleemi põhjustada?
Sõber läks vahetas kaitsme ära ja kõik toimis ilusti... nii kui kapoti kinni lõi, läks salongivalgus hetkeks tumedaks ja oligi kaitse jälle läbi.
Kõige tõenäolisem on, et viga põhjustab kapotti minev juhtmekimp, mis tekitab kuskil lühist. Hetkel pole veel aega olnud, et asja valges uurida.
Kas keegi teab, mis juhtmed sinna üldse lähevad? Esmapilgul nagu ei tundunud ühtegi elektriga töötavat asja kapoti küljes olevat.
Üks teine probleem on elektiga veel. Nimelt aegajalt lööb armatuuri veateate "BRAKE LT CIRCUIT", mis peaks siis tähendama piduritulede juhtmestikku.
Kuna pidurituled töötasid, siis ei pööranud sellele erilist tähelepanu, kuid ühel pimedal õhtul hoovi tagurdades avastasin, et nii kui gong käib ja veateade tekib, pidurituled enam ei tööta

Probleem on üsna tõsine, sest linnas sõites võib nii mõnigi algaja juht ja ka mõni kogenum juht selle tõttu lihtsalt tagant sisse sõita ja see pole just asi millest ma väga vaimustuses olen.
Oskab keegi nõu anda, kust võiks sellele probleemile lahendust leida? Milline osa piduriahelast võiks seda probleemi põhjustada?
Milleks neid kaks on?priitv8 kirjutas:Lüliti pedaali juures? (PS seal on sama korpuse sees kaks lülitit tegelikult, sellepärast ka neljane pistik). PPS mõlemad lülitid peavad töötama.serxx kirjutas:Milline osa piduriahelast võiks seda probleemi põhjustada?
Teine ongi lihtsalt kontrollimiseks?
Või on teine näiteks selleks, et püsikiirusehoidja maha võtta kui pidurit puudud või veel mõneks muuks huvitavaks otstarbeks?
Igaljuhul homme tööle ei pea minema, siis aega seda lammutada ja vaatan üle, kuidas need lülitid seal välja näevad.
Huvitav palju selline asi ka uuena maksta võiks ja kas seda ka b-osana saab?
Re: E-34 elektri jama, kuhu minna mida teha.
Niiiiii selle esimese probleemi armatuuri taustavalguse sain korda, parandus läks maksma 50.-Time kirjutas:Nii....autoks siis 525 90.a. paar probleemi elektriga. Esiteks ei põle armatuuri taustvalgustus.....pimedal ajal suht jama sõita eriti maanteel....kiskusin kellade bloki lahti ja kontrollisin taustvalgustuse pirnid üle......kõik olid terved........ülejäänud väiksemad tuled põlevad armatuuris aga ainult taustvalgustus on puudu.
Teiseks on kaitsmekarbis väike kamm. Kui panna (vist oli 12. kaitse) mis on tagurdustuled....ja veel 2 - 3 asja, kaitse sisse siis lööb kohe läbi.
Kustkohast abi saada või mis peaks tegema, kuhu pöörduma. Ise eriline suur elektrik ei ole.


Seoses sellega tahaks tänada mõningaid inimesi siin kelle käest inffi sain, nagu "kristo1979" ja tema oli sellist lahendust kuulnud "priitv8" käest.
Jep, üks lülib tulesid, teine CCM-is testrežiimi. Püsikiirusehoidja nullimine jm. pidurisignaali saajad on lülitatud tuledega paralleelselt, testiahel on üksi.serxx kirjutas:Milleks neid kaks on?
Teine ongi lihtsalt kontrollimiseks?
Või on teine näiteks selleks, et püsikiirusehoidja maha võtta kui pidurit puudud või veel mõneks muuks huvitavaks otstarbeks?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
minuteada teevad need tulede juhtmed tagumise istme all pisikese kohvipausi ja siis liiguvad edasi igasse tulesse oma juhe luugi sees mingit hargnemist ei toimu kuid tavaliselt lähevad katki murdivad ja lühistuvad juhtmed just juhipoolse luugihinge küljes oleval juhtmepundil omalon kaks autot olnud ja mõlemal olen seal juhtmeid pallind