Koonusfiltri arutelu
Koonusfiltri arutelu
Milline neist, mis eestis müüakse peale panna Kas Sparco K&N OMP Või green?
[size=7](koonusfilter)[/size]
[size=7](koonusfilter)[/size]
koonus
talvel tegelesin sama probleemiga.
copy'n siia ühe teksti, mille meiliga sain.
--------------------------------------------------
Eks need õlitamisetehnoloogial põhinevad filtrid ole kõik enamvähem sama
asi, mõned materjali erinevused - Green ja osad teised minu teada
naturaalsest, K&N ja paljud muud sünteetilisest. Otsest vastust ei ole, mis
on tunduvalt parem või halvem, sest igasugused testid näitavad vastakaid
tulemusi. See tuleneb arvatavasti ka sellest et tulemused ei erine nii väga
palju. Aga alati võib tuntumaid kaubamärke kohata testide eesotsas: K&N,
Green, OMP, Apexi jne. Eks selge on ka see, et tugeva kaubamärgiga toode
omab ka natuke kõrgemat hinda. K&N kasuks räägib ehk see, et tootevalik on
väga lai ja kõik liikurid on kaetud. Samuti erinevaid universaalfilterid on
sadades ei mõõtmetes. Ja toodang ei piirdu ainult õhufiltritega.
Kui konkreetselt OMP ja K&N kasutamise vahest rääkida, siis OMPi
filtrihooldus pakett (puhastusaine ja õli) on veidi kallim K&N omast. OMPi
koonuste valik on üldiselt piiratum. K&N võimalik saada erineva kujuga st.
mitte ainult koonus vaid ka silinder, "seenekübar", nurgaga filter (kui
mootoriruum seda nõuab) jm. St. võimalus leida endale sobivaim on suurem.
-----------------------------------------------------
ise otsustasin Greeni kasuks. Ilmselt sellepärast, et seda oli kohe kohapeal saada, hind oli mõistlik 1050.- vist kui ma ei eksi.
twisteri hinnad (Green) olid liiga kallid. umbes 4500.- vist.
ma täpselt ei tea kuda viiekatel seda koonust paigaldada saab, aga e36'l käis see lihtsalt. õhuvõtukopsik minema, ning filter otsa.
suveks peab ka mootori ja filtri vahele soojust eraldava barjääri ehitama. kuna nagu kõik teavad, siis koonuse kasutamise puhul, mida rohkem külma õhku saab, seda parem.
küllap tead seda isegi.
copy'n siia ühe teksti, mille meiliga sain.
--------------------------------------------------
Eks need õlitamisetehnoloogial põhinevad filtrid ole kõik enamvähem sama
asi, mõned materjali erinevused - Green ja osad teised minu teada
naturaalsest, K&N ja paljud muud sünteetilisest. Otsest vastust ei ole, mis
on tunduvalt parem või halvem, sest igasugused testid näitavad vastakaid
tulemusi. See tuleneb arvatavasti ka sellest et tulemused ei erine nii väga
palju. Aga alati võib tuntumaid kaubamärke kohata testide eesotsas: K&N,
Green, OMP, Apexi jne. Eks selge on ka see, et tugeva kaubamärgiga toode
omab ka natuke kõrgemat hinda. K&N kasuks räägib ehk see, et tootevalik on
väga lai ja kõik liikurid on kaetud. Samuti erinevaid universaalfilterid on
sadades ei mõõtmetes. Ja toodang ei piirdu ainult õhufiltritega.
Kui konkreetselt OMP ja K&N kasutamise vahest rääkida, siis OMPi
filtrihooldus pakett (puhastusaine ja õli) on veidi kallim K&N omast. OMPi
koonuste valik on üldiselt piiratum. K&N võimalik saada erineva kujuga st.
mitte ainult koonus vaid ka silinder, "seenekübar", nurgaga filter (kui
mootoriruum seda nõuab) jm. St. võimalus leida endale sobivaim on suurem.
-----------------------------------------------------
ise otsustasin Greeni kasuks. Ilmselt sellepärast, et seda oli kohe kohapeal saada, hind oli mõistlik 1050.- vist kui ma ei eksi.
twisteri hinnad (Green) olid liiga kallid. umbes 4500.- vist.
ma täpselt ei tea kuda viiekatel seda koonust paigaldada saab, aga e36'l käis see lihtsalt. õhuvõtukopsik minema, ning filter otsa.
suveks peab ka mootori ja filtri vahele soojust eraldava barjääri ehitama. kuna nagu kõik teavad, siis koonuse kasutamise puhul, mida rohkem külma õhku saab, seda parem.
küllap tead seda isegi.
GS
[quote][i]Algselt postitas bmw325e[/i]
Küsimus:palju annaks Green koonusfilter hp-si juurde kui masinaks on bmw 325e 2.7l -85.Ja kas keegi kasutatud koonusfiltreis ka müüb.
[/quote]
Vastus= keskmiselt 0 hp:(
Vale paigalduse korral saab kindlasti väiksemaks
ka teha...
Aitab tavaliselt nendel autodel, mille sisselase
on kas auto projekteerijate ebakompetentsusest
või teadlikult valesti projekteeritud.
BMW-l on külma õhu võtt niikuinii auto eest,
filtrimüüjate juures (nt Top Partsis) see kuulide
ja klaastorude stend on pikemal järelevõtlemisel
odav reklaamitrikk, sest hästi projekteeritud
seeriamootoril see midagi juurde ei anna, sest maks
täiteastme saamiseks peab sisselaskes olema
teatav nn keskmine surve (vaakum), muidu ei
toimi sisselaske resonants ning hävib veojõud
madalatel pööretel.
Selle seeriamootori k-and-n tuuningu teooria
kohaselt peaks kõige rohkem efekti andma üldse
ilma filtrita sõitmine. Praktikas on seda
proovitud 520i-ga, millel kiirendus 0-100
venis pikemaks ning kuskil 3000 peal tuli
tuntav tühi koht kiirenduses sisse.
Praktikas annab juurde häält (seeriafiltril
on ka summutusfunktsioon) ning rohkem tolmu
mootorisse. Kasutegur pigem sumpaotsatuuningu
kanti.
Küsimus:palju annaks Green koonusfilter hp-si juurde kui masinaks on bmw 325e 2.7l -85.Ja kas keegi kasutatud koonusfiltreis ka müüb.

Vastus= keskmiselt 0 hp:(
Vale paigalduse korral saab kindlasti väiksemaks
ka teha...
Aitab tavaliselt nendel autodel, mille sisselase
on kas auto projekteerijate ebakompetentsusest
või teadlikult valesti projekteeritud.
BMW-l on külma õhu võtt niikuinii auto eest,
filtrimüüjate juures (nt Top Partsis) see kuulide
ja klaastorude stend on pikemal järelevõtlemisel
odav reklaamitrikk, sest hästi projekteeritud
seeriamootoril see midagi juurde ei anna, sest maks
täiteastme saamiseks peab sisselaskes olema
teatav nn keskmine surve (vaakum), muidu ei
toimi sisselaske resonants ning hävib veojõud
madalatel pööretel.
Selle seeriamootori k-and-n tuuningu teooria
kohaselt peaks kõige rohkem efekti andma üldse
ilma filtrita sõitmine. Praktikas on seda
proovitud 520i-ga, millel kiirendus 0-100
venis pikemaks ning kuskil 3000 peal tuli
tuntav tühi koht kiirenduses sisse.
Praktikas annab juurde häält (seeriafiltril
on ka summutusfunktsioon) ning rohkem tolmu
mootorisse. Kasutegur pigem sumpaotsatuuningu
kanti.
Ise kasutasin ka mingi aeg K&N filtrit, mingit "auku" küll 3000 pöörete juures ei tekkinud ja u 4500-6500 pöörete vahel tõmbab masin paremini edasi küll... mootori reaktsioon gaasipedaali muljumisele on ka kiirem. Tühikäigu juures muutus tõesti kuidagi närvilisemaks, masin kippus kergemini välja surema jne.
0-100km/h aeg ei muutunud.
Ja tolmu ka rohkem läbi ei lasknud kui paberfilter.
AR
0-100km/h aeg ei muutunud.
Ja tolmu ka rohkem läbi ei lasknud kui paberfilter.
AR
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
Ise kasutasin ka mingi aeg K&N filtrit, mingit "auku" küll 3000 pöörete juures ei tekkinud ja u 4500-6500 pöörete vahel tõmbab masin paremini edasi küll... mootori reaktsioon gaasipedaali muljumisele on ka kiirem. Tühikäigu juures muutus tõesti kuidagi närvilisemaks, masin kippus kergemini välja surema jne.
0-100km/h aeg ei muutunud.
Ja tolmu ka rohkem läbi ei lasknud kui paberfilter.
AR [/quote]
tolmu ju silmaga ei näe ning auk oli mul
ju ilma filtrita katsetades.
aga "+5 hp" oleks 0-100s ja tippkiiruses
kindlasti tunda andnud:(
Ise kasutasin ka mingi aeg K&N filtrit, mingit "auku" küll 3000 pöörete juures ei tekkinud ja u 4500-6500 pöörete vahel tõmbab masin paremini edasi küll... mootori reaktsioon gaasipedaali muljumisele on ka kiirem. Tühikäigu juures muutus tõesti kuidagi närvilisemaks, masin kippus kergemini välja surema jne.
0-100km/h aeg ei muutunud.
Ja tolmu ka rohkem läbi ei lasknud kui paberfilter.
AR [/quote]
tolmu ju silmaga ei näe ning auk oli mul
ju ilma filtrita katsetades.
aga "+5 hp" oleks 0-100s ja tippkiiruses
kindlasti tunda andnud:(
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
mulle koonuse lörin meeldib. maitse asi.
ning veidi paremini rebib just 1->2 käigu alguses, kui lapatsit anda.
karbi peale on märgitu +4hp (või oli 5) ning ilge graafik on ka veel:P [/quote]
hehee:)
kui ta tuntavamalt rebiks, siis oleks ka
0-100 vähemalt 0,5 sek paranemine....
mulle koonuse lörin meeldib. maitse asi.
ning veidi paremini rebib just 1->2 käigu alguses, kui lapatsit anda.
karbi peale on märgitu +4hp (või oli 5) ning ilge graafik on ka veel:P [/quote]
hehee:)
kui ta tuntavamalt rebiks, siis oleks ka
0-100 vähemalt 0,5 sek paranemine....
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
mulle koonuse lörin meeldib. maitse asi.
ning veidi paremini rebib just 1->2 käigu alguses, kui lapatsit anda.
karbi peale on märgitu +4hp (või oli 5) ning ilge graafik on ka veel:P [/quote]
hehee:)
kui ta tuntavamalt rebiks, siis oleks ka
0-100 vähemalt 0,5 sek paranemine.... [/quote]
vat ei tea. pole proovinud.
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
mulle koonuse lörin meeldib. maitse asi.
ning veidi paremini rebib just 1->2 käigu alguses, kui lapatsit anda.
karbi peale on märgitu +4hp (või oli 5) ning ilge graafik on ka veel:P [/quote]
hehee:)
kui ta tuntavamalt rebiks, siis oleks ka
0-100 vähemalt 0,5 sek paranemine.... [/quote]
vat ei tea. pole proovinud.
GS
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
heh.. isegi kui asi paraneks, pole selle kindlaks tegemine niisama lihtne.
peaks veetma 2 päeva katsetades: 1 päev orig filtriga ning teine päev koonusega. keskmiste tulemuste põhjal saad välja arvutada muutusprotsendi.
kuid eks sel filtril ole rohkem psühholoogiline mõju... äkki ehmatavad konkurendid ära
peaks veetma 2 päeva katsetades: 1 päev orig filtriga ning teine päev koonusega. keskmiste tulemuste põhjal saad välja arvutada muutusprotsendi.
kuid eks sel filtril ole rohkem psühholoogiline mõju... äkki ehmatavad konkurendid ära

Kirjutan siis siia kokkuvõtte GTI magazini filtrite testist. Katsetati Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock. Mootor autolt maas ja Superflow mootoridynamomeetrisse pandud.
I GUPP:
Paneelikad (KN,Green,JR,Apex,Pipercross) Tulemus selline, et võrreldes originaaliga (papp) oli keskmine võimsuse muut max 1%.
Esile tõsteti vaid KN filtrit, millel oli ka kõike suurem laotuspindala (st. kui filtril ääred ära võtta ja lõõts sirgeks tõmmata). Pindalad siis (sulgudes hind FIM): KN 1750 (350), Green 1100 (465), Apex 1150 (433),Pipercross 600 (290), JR 950 (392), ORIGINAAL 6900!!! (88)!!! Parimad õhku läbi laskvad olid KN ja JR.
II GRUPP:
Koonused KN, Green,Pipercross,JR ja silindrid H&M, ITG ja Green Twister: pole koonus pole silinder
Tulemused (max võimsus hp/max vääneNm, pindala ja sulgudes hind FIM):
Originaal 122/148, 6900!!! (88)!!!
Green Twister 132/158, 1000 (890)
Pipercross 130/154 520 (690)
KN 132/156 1100 (885)
JR 131/157 1500 (480)
ITG 129/152 810 (480)
H&M 127/152 1900 (380)
Green koonus 128/153 1200 (1150)
Ehk oli kellelegi kasuks ja kõiki teste ei tasu kunagi puhta kullana võtta.
I GUPP:
Paneelikad (KN,Green,JR,Apex,Pipercross) Tulemus selline, et võrreldes originaaliga (papp) oli keskmine võimsuse muut max 1%.
Esile tõsteti vaid KN filtrit, millel oli ka kõike suurem laotuspindala (st. kui filtril ääred ära võtta ja lõõts sirgeks tõmmata). Pindalad siis (sulgudes hind FIM): KN 1750 (350), Green 1100 (465), Apex 1150 (433),Pipercross 600 (290), JR 950 (392), ORIGINAAL 6900!!! (88)!!! Parimad õhku läbi laskvad olid KN ja JR.
II GRUPP:
Koonused KN, Green,Pipercross,JR ja silindrid H&M, ITG ja Green Twister: pole koonus pole silinder
Tulemused (max võimsus hp/max vääneNm, pindala ja sulgudes hind FIM):
Originaal 122/148, 6900!!! (88)!!!
Green Twister 132/158, 1000 (890)
Pipercross 130/154 520 (690)
KN 132/156 1100 (885)
JR 131/157 1500 (480)
ITG 129/152 810 (480)
H&M 127/152 1900 (380)
Green koonus 128/153 1200 (1150)
Ehk oli kellelegi kasuks ja kõiki teste ei tasu kunagi puhta kullana võtta.
[quote][i]Algselt postitas silver[/i]
Kirjutan siis siia kokkuvõtte GTI magazini filtrite testist. Katsetati Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock. Mootor autolt maas ja Superflow mootoridynamomeetrisse pandud.
Ehk oli kellelegi kasuks ja kõiki teste ei tasu kunagi puhta kullana võtta. [/quote]
Kui seesama katse bmw mootoritega teha, siis
vaevalt mingeid 10 hj kasve kusagilt tuleb.
Fordi neljased mootorid on eluaeg olnud asi,
mis eriti kõva inseneritööga ei hiilga.....
kui ma saaks ka 8% võimsuselisa paljalt filtriga,
siis voilaaa....218+8%=235 hj...tuuning missugune.
Viimane escort oli kuuldavasti nii kõva masin,
et lausa 18 hj juurde tuli...
Kirjutan siis siia kokkuvõtte GTI magazini filtrite testist. Katsetati Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock. Mootor autolt maas ja Superflow mootoridynamomeetrisse pandud.
Ehk oli kellelegi kasuks ja kõiki teste ei tasu kunagi puhta kullana võtta. [/quote]
Kui seesama katse bmw mootoritega teha, siis
vaevalt mingeid 10 hj kasve kusagilt tuleb.
Fordi neljased mootorid on eluaeg olnud asi,
mis eriti kõva inseneritööga ei hiilga.....
kui ma saaks ka 8% võimsuselisa paljalt filtriga,
siis voilaaa....218+8%=235 hj...tuuning missugune.
Viimane escort oli kuuldavasti nii kõva masin,
et lausa 18 hj juurde tuli...
Õhufilter ei anna hobuseid juurde vaid laseb kasutada olemasolevaid.
Originaal (papp) 122/148, 6900!!! (88)!!!
Green Twister 132/158, 1000 (890)
Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock.
Tehase poolt antakse mootori võimsus keskmise suurusena, mis on stendis mõõdetud ilma õhufiltrita.
Originaal (papp) 122/148, 6900!!! (88)!!!
Green Twister 132/158, 1000 (890)
Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock.
Tehase poolt antakse mootori võimsus keskmise suurusena, mis on stendis mõõdetud ilma õhufiltrita.
Heigo, Aare kirjutas 8% 
see koonuse teema meenutab vägisi (kui mäletate) seda Lätlaste "imemagnetit"
filtriga ei saa kuidagi (füüsika!) suurendada mootori võimsust stock mootoril, ta lihtsalt laseb kogu õhu, mis vaja, pikema aja jooksul läbi
samas, kui sportfilter maksab vähemalt 1000.- ja originaal ca.200.- siis parem vahetan tihemini originaali, ja ei riku õhulugejat K&N -is sisalduva õliga, ei osta kallist pesuvahendit ja õli
muidugi forsitud mootoritega on lugu teine, sest kui tahad rohkem kütust põletada, pead ka rohkem õhku peale andma...
aga muidu see koonus rohem nagu eputamine
samas osta selle raha eest uus bensupump või kasvõi benafilter, tunned kohe erinevust minekus
mootori järele aitamine peaks vast teisest kohast pihta hakkama
kus kohast nimelt, oskab Aare ja Patrik vastuse anda
P.S. kui koonust valesti õlitada, võib benakulu suureneda kuni 10%!

see koonuse teema meenutab vägisi (kui mäletate) seda Lätlaste "imemagnetit"
filtriga ei saa kuidagi (füüsika!) suurendada mootori võimsust stock mootoril, ta lihtsalt laseb kogu õhu, mis vaja, pikema aja jooksul läbi
samas, kui sportfilter maksab vähemalt 1000.- ja originaal ca.200.- siis parem vahetan tihemini originaali, ja ei riku õhulugejat K&N -is sisalduva õliga, ei osta kallist pesuvahendit ja õli

muidugi forsitud mootoritega on lugu teine, sest kui tahad rohkem kütust põletada, pead ka rohkem õhku peale andma...
aga muidu see koonus rohem nagu eputamine
samas osta selle raha eest uus bensupump või kasvõi benafilter, tunned kohe erinevust minekus

mootori järele aitamine peaks vast teisest kohast pihta hakkama
kus kohast nimelt, oskab Aare ja Patrik vastuse anda
P.S. kui koonust valesti õlitada, võib benakulu suureneda kuni 10%!
Nii teema igivana ja saan ka nüüd kaasa rääkida.
Üks mis on kindel ei kõlba Green ega K&N kassi saba alla ka.omadest kogemustest teada.
Keegi rääkis siin õlitamisest. Tuleb kasutada sellist mis ei ole õlitatav.
BMWl ei soovitatagi kasutada niiöelda märgfiltreid. Ei pidavat õhulugejale hästi mõjuma.
Hetkel kasutan APEXi kuivfiltrit ja asjaga igati rahul.
Üks mis on kindel ei kõlba Green ega K&N kassi saba alla ka.omadest kogemustest teada.
Keegi rääkis siin õlitamisest. Tuleb kasutada sellist mis ei ole õlitatav.
BMWl ei soovitatagi kasutada niiöelda märgfiltreid. Ei pidavat õhulugejale hästi mõjuma.
Hetkel kasutan APEXi kuivfiltrit ja asjaga igati rahul.
Endal on JR koonus filter (õli, pestav, sinist värvi) 90 mm augu diameeter, suur korpus (oli ka väike korpus müügil) kroom otsaga, mineku vahet ja hääle muutumist ei ole täheldanud, aga kütuse kulu langes natsa. Samas ma ostsin selle pärast koonusfiltri, et mul ei old ei filtert ega korpust, ja koonus mahtus ilusti kapoti alla; JR oli suht odav kah, 800 eeku.
BMW 535\M535 e28 ruulivad, 323 e21 ja 635 e24 ruulivad samuti.
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
no nii, sai siis järgi proovitud koonuse mõju benakulule
testis käis 94.a 320, mureks suurenenud kütusekulu
testi tulemused siis järgmised (jälgige CO-d!)
http://www.hot.ee/truumu/koonus1.gif
kommentaare pole rohkem vist vaja...
koonuse firmaks OMP

testis käis 94.a 320, mureks suurenenud kütusekulu
testi tulemused siis järgmised (jälgige CO-d!)
http://www.hot.ee/truumu/koonus1.gif
kommentaare pole rohkem vist vaja...
koonuse firmaks OMP
Tere, kas ilma koonus filtrita tehtud test oli üldse ilma filtrita tehtud, või nö tehase filtriga? Väga huvitaks.truumu kirjutas:no nii, sai siis järgi proovitud koonuse mõju benakulule![]()
testis käis 94.a 320, mureks suurenenud kütusekulu
testi tulemused siis järgmised (jälgige CO-d!)
http://www.hot.ee/truumu/koonus1.gif
kommentaare pole rohkem vist vaja...
koonuse firmaks OMP
BMW 535\M535 e28 ruulivad, 323 e21 ja 635 e24 ruulivad samuti.
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
üldse ilma, kuid tehase omaga(puhtaga) usun, on tulemus sama(mõnisada korda proovitudSander kirjutas: Tere, kas ilma koonus filtrita tehtud test oli üldse ilma filtrita tehtud, või nö tehase filtriga? Väga huvitaks.

lisaks veel niipalju, et kui Erik oleks sellega pikemalt sõitnud, oleksid lambdad(Siemens 2tk, 3500.-tk) ja katt saba pannud ...
nii et valige, kus kohast ja mida ostate, siinsel juhtumil puhas müügimehe teadmatus süüdi(või kauba kvaliteet...)