
Diiselbemmiga sain kaasa ka lolliks läinud kellaploki, millega vist polekski olnud suurt midagi teha, peale selle, et muuta see kenaks lauakaunistuseks.
Tean, et Fred'il on ka selline edev asi tehtud, aga tema kasutas mu mälu järgi E36 plokki, kus oligi juba kell sees. Mina tegin selle siis päris nullist alates.
Alustame kõigepealt vajalikest tööriistadest - minul läks tarvis ühte lapiku peaga kruvikeerajat, ühte ristpead (võtke mõlemad väiksemat sorti), jootekolb, liimipüstol, minifrees, kella sisse käiv patarei...
Võiks olla ka mingi žileti-taoline lõike vahend (ma kasutasin kõige väiksemat vaibanuga), siis võiks olla ka veidi kabedam nuga ning minul läks tarvis veel markerit ja kääre ning pisemaid kruve.
Nii, kell oli mul täiesti tavaline:

ning siin siis spidoblokk - valmistamiskuupäev on peal 19.07.1988. Ning pärit E34 524TDA pealt. Spido oli lolliks läinud ning ühesõnaga muutub ta siis kasutuks, või nõuab väga suurt raha, et uuesti näitama panna. Odavam siiski asendada töötavaga..

Hakkasin siis lammutama.
Kruvidest lahti, tagaküljel on äärtes ka kaks plastist pöördkruvi, need ka lahti asendisse ning tagakaas oligi käes. Kõik silma jäävad kruvid võtsin samuti ära ning esikaane kinnituskruvid hakkasid ka silma. Peale nende lahtipäästmist sain ka esikaane kätte. Siis sai juba seiereid näppida.

Selline on ta siis äravõetuna:

Mul on plaanis panna ka kõik märgutuled põlema ning samuti on veel leiutamisel taustvalgus, et ma näeksin kella ka öösel ilma silma pingutamata.


Järgmiseks võtsin siis eestpoolt kõik juppideks. Seierid lihtsalt naksti otsast ning hakkasin kupleid maha kruvima. Need on lahedast plastmassist, mis teeb häält kui jootekolviga sulatama hakata ja hais tekib tuppa ka nagu keegi oleks rämeda ketta lendu lasknud. Tegin akna lahti, aga sellest polnud kasu.
Otsustasin siis, et võtan ette tahhomeetri.

Seda oli lihtsam maha võtta ning odomeetrile kerisin peale oma sünnikuupäeva ning kella.

Seejärel lammutasin laiali oma äratuskella. Hiinakas, maksis ka vist mingi 40.- ainult. Selle mehhanism oli parajalt väike, kuid pidin tahhomeetrit ikkagi lõikuma ning võtsingi mõõdud peale, et seieriauk jääks samasse kohta.



Seejärel tervitasin soojalt oma vana sõpra jootekolbi ning hakkasin sulatustööga peale.

Kõigepealt sulatasin välja ekonomaiseri ning siis jõudsin otsusele, et hais tapab ja jätkan järgmine päev minifreesiga.

Vahepeal sobitasin veel kõike omavahel.


Järgmisena saigi siis auk kenasti sisse freesitud ning panin juba liimipüstoli sooja. Samal ajal katkusin ära kella seierid ja hakkasin veel auku parajaks sobitama, mõnest kohast oli ebatasane.
Ja seejärel saigi mehhanism liimiga paika pandud.

Kui olin selle tööga hakkama saanud, vaatasin - pagan! Kell sai valesti.. Ei, oot.. Vahet pole ju. Ma panen mingi kella järgi seierid tagasi ja siis käib kõik ikka õigesti ju.

Lõpuks panin seierid külge, panin kellaaja peale ning patarei sisse.

Ja ega siis muud enam polnudki. Hakkasin vaikselt kokku tagasi panema. Tänu mehhanismile tuli lihvida veidike ka tagumist kaant, et paremini kokku saaks, aga ise-enesest kõik klappis.
Seejärel võtsin uuesti oma vana kella sihverplaadi, millel need numbrid olid fosforiga ning lõikasin numbrid välja. Kuigi jah, kohati natuke lohakalt ja see peegeldub ka tulemuses, kuid ikkagi esimene selline töö.

Liimiga panin numbrid ka paika (kuigi paar numbrit vajavad ikka sättimist) ning panin liimiga kinni ka ekonomaiseri. Panin suvalise näidu peale.


Üks väike takistus ilmnes esiklaasi tagasi panekul, kuid selle lahendasin pikemate kruvidega. Ning esialgu ta niimoodi nüüd mul telekapeale jääbki.
Kuniks ma siis leian aega, et ehitada valmis voolurajad ja paigutada LEDid. Vaja veel arvutustööd teha ja siis vana Nokia laadija ribadeks tõmmata.

Täiendamiseni. Ehk keegi leiab omale samuti mõtte ehitada.

PS, kui juhatus leiab, et see teema sobiks mujale, siis tehke seda ning kustutage see märge ära.
