termostaadi vahetuse raskus?
termostaadi vahetuse raskus?
Autoks on 525 141kw ja probla,et temp tõuseb natsa sinisest üles poole ja üleüldse kulub selleni üsna pikk aeg kuni ta sinna jõuab!Arvatavasti on viga termostaadis,kuid kui raske võib olla selle vahetus???
Pole nagu varem omanud bemarit,sellpärast küsin!
silver
Pole nagu varem omanud bemarit,sellpärast küsin!
silver
BMW 530d Touring steptronic --2000--
Termostaat?
Eriti vist ei ole probleemiks kui mõnel teisel automargil oled seda tööd eelnevalt teinud. No pool tunnikest vahetusele ehk siiski läheb.
P.S. Ära unusta eelnevalt tosooli välja lasta
P.S. Ära unusta eelnevalt tosooli välja lasta

Lisaks sellele, et mootor ja salong sul soojaks ei lähe, on vist kütusekulu ka tiba suur?
Mul läks mingi 300 eeku koos tosooliga vahetus UM'is + mingi 300 ringis uus termostaat, lisaks veel niipalju, et termostaadi ümber oli mingi plastist kest, mis pidi suht rabe olema ning kergelt katki minema.
Kahes niisama remondikohas ütledi kohe, et ise vastutan ja kui katki läheb, siis oma süü. Ei julgenud seepärast ise kallale minna
Ja kui uut ostma hakkad, siis võta kindlasti Wahleri oma 92 kraadi juures avanev, pidi kõige töökindlam olema.
Aga jah kui Tartus tahad vahetada lasta, siis proovi UM's, üle mõistuse see hind seal ei tule, ja termostaadi saad norm hinnaga Aave autokaupadest Ringtee 35, UM's on tiba kirvem see vidin.
Edu igatahes vahetamisega:)
Mul läks mingi 300 eeku koos tosooliga vahetus UM'is + mingi 300 ringis uus termostaat, lisaks veel niipalju, et termostaadi ümber oli mingi plastist kest, mis pidi suht rabe olema ning kergelt katki minema.
Kahes niisama remondikohas ütledi kohe, et ise vastutan ja kui katki läheb, siis oma süü. Ei julgenud seepärast ise kallale minna

Ja kui uut ostma hakkad, siis võta kindlasti Wahleri oma 92 kraadi juures avanev, pidi kõige töökindlam olema.
Aga jah kui Tartus tahad vahetada lasta, siis proovi UM's, üle mõistuse see hind seal ei tule, ja termostaadi saad norm hinnaga Aave autokaupadest Ringtee 35, UM's on tiba kirvem see vidin.
Edu igatahes vahetamisega:)
Termostaat osta jah Wahler (see ka originaali tootja) - UMis hind muidugi 50% kõrgem, aga TLNs näiteks Aaves asjad müügil. Olemas vist kolme erineva tempi juures avanevat - 80, 88 ja 92 - ise valisin neist keskmise, 92 läheb küll talvel kõige kiiremini soojaks, kuid suvel võib liiga kuumaks minna. Termostaadiga kaasas ka kummitihend, lisaks vaja veel korpuse papp-tihendit, selle sain UMst (kusagil 60 EEKu).
Vahetus iseenesest suhteliselt lihtne, aga kui keegi mõistliku hinna eest ära teeb, ei tasu "isetegemise" vaev end ära. See termostaadi korpus jah osadel plastik, osadel mitte (mul tutvusringkonnas 4 sellist autot ja kõigil on korpus miski alumiiniumsulam ja minu omal samuti) sellega tasub siis ettevaatlik olla. Samuti soovitan soojalt uued poldid korpusele panna, kuna vanad kipuvad "murduma" ja siis ke..d end pärast lolliks
Ja termostaadi asend ka oluline - seal peal selline väike nooleke - vaata mis asendis see sul vanal on ja pane uus samamoodi (kerge kaldega paremale). Jõudu.
Vahetus iseenesest suhteliselt lihtne, aga kui keegi mõistliku hinna eest ära teeb, ei tasu "isetegemise" vaev end ära. See termostaadi korpus jah osadel plastik, osadel mitte (mul tutvusringkonnas 4 sellist autot ja kõigil on korpus miski alumiiniumsulam ja minu omal samuti) sellega tasub siis ettevaatlik olla. Samuti soovitan soojalt uued poldid korpusele panna, kuna vanad kipuvad "murduma" ja siis ke..d end pärast lolliks

Minu mõistus ütleb, et kui plastkorpus on rabe ja vana, siis tuleks see ära vahetada. Kas uue plastist vastu või veel parem metallkorpuse vastu. See vana korpus võib ühel hetkel mahlad välja visata. Kindlasti siis, kui oled puhkusereisil ja kodust kaugel
Korpuse papptihendi võid ka ise teha joonestuspaberist. Mina näiteks ei saanudki UMist seda tihendit. Radika alt lased jahutusvedeliku välja, aga kui termostaadi korpuse lahti tõmbad, siis viskab ka sealt portsu välja. Ole valmis ja pane mingi nõu alla.

Korpuse papptihendi võid ka ise teha joonestuspaberist. Mina näiteks ei saanudki UMist seda tihendit. Radika alt lased jahutusvedeliku välja, aga kui termostaadi korpuse lahti tõmbad, siis viskab ka sealt portsu välja. Ole valmis ja pane mingi nõu alla.
Sõidurõõm
no kui sa talvel ikka sooja ka tahad salongi saada siis kindlalt kasuta mainitud firma toodangut ja kindlasti 92 kraadist mida paljudes kohtades väidetakse et ei tehtagi aga siiski tegelikult tehakse nende 88 ja 80 kraadistega pole midagi teha ise esimest korda panin 88 kuna väideti et pole muud ja talvel külm tahtis ära võtta akendel pisikesed sõõrid sees isegi sõidu ajal oli esimene aken poolest saadik ülevalt äärest kinni leidsin lõpuks 92kraadi ja probleem kadus ja ma ei taha kuulda targutusi et salongi filter kinni (seda pole) või veepumba tiivik puru(uus metallist) lihtsalt kui väljas -10 siis on oma närvide sääsmiseks kasulik panna 92 termo ka suvel ei olnud mingit probleemi sellega kui ikka vent töötab siis ei ole hullu miskit omal e34 M50 ja tiivik elektriline
no nüüd võtsin oma laiskuse kätte ja vahetasin lõpuks termostaadi ära!
Algul tundus,et sealt radika alt tühjendus korgi vahelt jäi nagu tasakesi läbi immitsema,kuid homme kontrollin üle!(loodame et mitte).
Temperatuur nüüd nagu õigel kohal(keskel)!
aitäh kõigile!
Algul tundus,et sealt radika alt tühjendus korgi vahelt jäi nagu tasakesi läbi immitsema,kuid homme kontrollin üle!(loodame et mitte).
Temperatuur nüüd nagu õigel kohal(keskel)!
aitäh kõigile!
BMW 530d Touring steptronic --2000--