E30 2.0iA -87 - erinevad küsimused
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
E30 2.0iA -87 - erinevad küsimused
1) Proovisin siin foorumis otsingut ka, aga ei leidnud vastust, nimelt kas automaatkastiga (uuema kerega) E30-t võib pukseerida ja mis tingimustel seda teha võib, mis asendis peab nt käigukang olema?
2) Isetehtud käetugi esiistmete vahel - kas on kellelgi käepärast nt pilte sellest või veel parem: on keegi ise sellise asja valmis meisterdanud ja on nõus kogemusi jagama? Ruumiga on parajalt kitsas igatahes ja käsipidur kipub ka segama, originaalis E30-l käetuge ees pole minu teada.
Tõnu
2) Isetehtud käetugi esiistmete vahel - kas on kellelgi käepärast nt pilte sellest või veel parem: on keegi ise sellise asja valmis meisterdanud ja on nõus kogemusi jagama? Ruumiga on parajalt kitsas igatahes ja käsipidur kipub ka segama, originaalis E30-l käetuge ees pole minu teada.
Tõnu
Re: E30 2.0iA -87 - erinevad küsimused
Minu manuaal (88a) ütleb nii:mantaowner kirjutas:1) Proovisin siin foorumis otsingut ka, aga ei leidnud vastust, nimelt kas automaatkastiga (uuema kerega) E30-t võib pukseerida ja mis tingimustel seda teha võib, mis asendis peab nt käigukang olema?
Towing away:
Cars with automatic transmission
Selector lever at N
Max. towing speed 50 km/h
Max. towing distance 50 km.
To tow the car for greater distances, add 1 litre of ATF to the transmission (pärast eemaldada!!) or remove the propeller shaft.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tänud
, just täpselt see, mida teada tahtsin.
Paar küsimust on veel:
3) mis on erinevused uuema (87-90) ja vanema (83-87) E30 vahel? Tagapõll ja -tuled kindlasti, aga mis veel? Mõni ülevaatlik link oleks abiks nt;
4) kas see on mingi M variandi rool või mis mudelitel see peal oli originaalis?
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... g&id=87838
Palju sellise eest oleks mõistlik maksta? On kellelgi pakkuda sellist?
Tõnu

Paar küsimust on veel:
3) mis on erinevused uuema (87-90) ja vanema (83-87) E30 vahel? Tagapõll ja -tuled kindlasti, aga mis veel? Mõni ülevaatlik link oleks abiks nt;
4) kas see on mingi M variandi rool või mis mudelitel see peal oli originaalis?
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... g&id=87838
Palju sellise eest oleks mõistlik maksta? On kellelgi pakkuda sellist?
Tõnu
-
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 24.06.2004 16:55 59
- Asukoht: tallinn
Pisikesi erinevusi on palju.
Alates 87 on mootori võimsus 93 asemel 95 kw. Sellest ka hulk erinevusi mootori pisidetailides. Kindlasti on uuemal katalüsaator ning sumpsi tagapütt on erinev - sisse tuleb kaks toru ja välja ka kaks.
Bensiinipaak oli vist ka suurem...
Ühesõnaga varuosade ostmisel peab alati igaks juhuks rõhutama, et uuemale
Alates 87 on mootori võimsus 93 asemel 95 kw. Sellest ka hulk erinevusi mootori pisidetailides. Kindlasti on uuemal katalüsaator ning sumpsi tagapütt on erinev - sisse tuleb kaks toru ja välja ka kaks.
Bensiinipaak oli vist ka suurem...
Ühesõnaga varuosade ostmisel peab alati igaks juhuks rõhutama, et uuemale

- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Jälle targem. Endiselt ootan vastust 4) küsimusele. Kui kellelgi on sellist rooli pakkuda, siis email abiks:
tonu_a@yahoo.com
Käetoe kohta uurisin ise netist ja leidsin sellised lingid:
http://www.leatherz.com/mk2_install_e30.htm
http://www.leatherz.com/instructions/Mk2Armrest.pdf
http://www.electrodyne.cc/Merchant2/mer ... code=15210
Üks uus küsimus on ka:
5) mille jaoks on automaatkastil valikud 1, 2 ja 3?
Tõnu
tonu_a@yahoo.com
Käetoe kohta uurisin ise netist ja leidsin sellised lingid:
http://www.leatherz.com/mk2_install_e30.htm
http://www.leatherz.com/instructions/Mk2Armrest.pdf
http://www.electrodyne.cc/Merchant2/mer ... code=15210
Üks uus küsimus on ka:
5) mille jaoks on automaatkastil valikud 1, 2 ja 3?
Tõnu
Viimati muutis MantaOwner, 01.01.2005 21:16 25, muudetud 1 kord kokku.
Driven by goa
See määrab, millise käiguga sõit käib. Valitud käigust kast kõrgemale ei vaheta. 1 ja 2 on abiks mootoriga pidurdamisel või mägedes pikkadel rasketel tõusudel, 3 on sageli kasulik linnaliikluses, kus kast hakkab muidu 3nda ja 4nda käigu vahel tõde otsima.MantaOwner kirjutas:
5) mille jaoks on automaatkastil valikud 1, 2 ja 3?
Tõnu
kui minu autol automaat kast oli siis mul oli pandud e34 käe toed täitsa ok oli. nüüd siis manuaal ja uued istmed
4 käiguline automaat kast üle koos kõige vajaminevaga(pedaalid juhtmed jne)
83-87 87-92 uued on motornic pritse vanadel jettronic st ühel jagaja nuka otsas teisel plokis, siis eelpool mainitud tulede vahe, uutel pidid vastupidavamad istmed olema (TM mingi artikel väitis nii)

83-87 87-92 uued on motornic pritse vanadel jettronic st ühel jagaja nuka otsas teisel plokis, siis eelpool mainitud tulede vahe, uutel pidid vastupidavamad istmed olema (TM mingi artikel väitis nii)
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Seda tuttava poisi teemat ma juba lugesin, 1500-2000 eegu eest ma käetuge küll ostma ei hakka, parem teen ise, saabki kätt harjutada millegi uue kallal.
Kui kellelgi on keskkonsooli seda katet, mis käigukangi ümber on, siis mul oleks seda vaja, kuna praegune on suvaliselt kruvidega kinni keeratud ja välimus on suht porno.

Samuti võib pakkuda aknavända plastkatet (mõõdud ca 3x4 cm).
Kui kellelgi on E30 320i, millel on korras (täiesti terve) originaalsummuti, siis võiks mulle oma tel nr anda, tuleks kuulaks hea meelega, mis häält õige summuti tegema peaks. Minu autol on summuti viimane pütt isearetatud ning uriseb liiga valjult, tahaks häält võrrelda. Ega aut/manual kastiga E30 summutitel mingit erinevust pole?
6) Kust võiks leida täpselt sellist uut katteriiet Recaro istmetele, mis oleks võimalikult originaalriide sarnane? Parandamist vajavad küljetoed ja keskmine osa kah.

Tõnu
Kui kellelgi on keskkonsooli seda katet, mis käigukangi ümber on, siis mul oleks seda vaja, kuna praegune on suvaliselt kruvidega kinni keeratud ja välimus on suht porno.

Samuti võib pakkuda aknavända plastkatet (mõõdud ca 3x4 cm).
Kui kellelgi on E30 320i, millel on korras (täiesti terve) originaalsummuti, siis võiks mulle oma tel nr anda, tuleks kuulaks hea meelega, mis häält õige summuti tegema peaks. Minu autol on summuti viimane pütt isearetatud ning uriseb liiga valjult, tahaks häält võrrelda. Ega aut/manual kastiga E30 summutitel mingit erinevust pole?
6) Kust võiks leida täpselt sellist uut katteriiet Recaro istmetele, mis oleks võimalikult originaalriide sarnane? Parandamist vajavad küljetoed ja keskmine osa kah.

Tõnu
Driven by goa
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Pane rooli kohta veel 1 pilt > auto24 kuulutus vist juba kustutatud.
Käetoest: Tarmo on oma olnud kolmekatesse ise käetugesid ehitanud > küsi temalt.
Kõige õigemat kangast saad Unitedist. Minuteada peaks nad pakkuma mõõtu õmmeldud istmekangast.6) Kust võiks leida täpselt sellist uut katteriiet Recaro istmetele, mis oleks võimalikult originaalriide sarnane? Parandamist vajavad küljetoed ja keskmine osa kah.
Käetoest: Tarmo on oma olnud kolmekatesse ise käetugesid ehitanud > küsi temalt.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Rool siis selline:

Uurisin netist istmesoojenduse kohta ja sain ühelt Rootsi firmalt (www.sepab.se) sellise pakkumise:
--------------------------
Dear Sir,
A seatheater kit for your car costs 180EUR including the transportcost
to
Tallinn. The kit is for two seats, with installation manual in
English.
Please send your order by E-mail with you faxnumber in order to send a
copy
on the invoice for prepayment.
When we have received the payment your shipment will be sent.
Yours sincerely,
Laszlo Beder
>> Hi
>>
>> I am interested in Electrically Heated Seats you sell,
>> what is the price in Sweden and what is the price
>> including transportation to Tallinn, Estonia? The car
>> is a BMW E30 and I would like to mount the switches to
>> the center console.
>> Thank you in advance.
>>
>> Tõnu
-----------------------------
Istmeriide kohta vastati United'is:
---------------
Originaalis ei pakuta Recaro istmetle katteid.orienteeruv kate hind
on
2992.- kroon tk. NB! Kui on tegu originaal sport istmega.
---------------
Veel üks küsimus:
7) armatuuris hakkab suvalisel hetkel põlema ja teinekord suvaliselt ka kustub punane pidurite märgutuli, kuidas saab selle niiöelda välja lülitada? Hetkel pole head võimalust auto alla omal vaadata, arvatavasti mõni andur jamab, kevade poole saaks asja üle vaadata. Pidurid ise on kõik korras, eelmine omanik vahetas kõik vajalikud jupid ära.
Tõnu

Uurisin netist istmesoojenduse kohta ja sain ühelt Rootsi firmalt (www.sepab.se) sellise pakkumise:
--------------------------
Dear Sir,
A seatheater kit for your car costs 180EUR including the transportcost
to
Tallinn. The kit is for two seats, with installation manual in
English.
Please send your order by E-mail with you faxnumber in order to send a
copy
on the invoice for prepayment.
When we have received the payment your shipment will be sent.
Yours sincerely,
Laszlo Beder
>> Hi
>>
>> I am interested in Electrically Heated Seats you sell,
>> what is the price in Sweden and what is the price
>> including transportation to Tallinn, Estonia? The car
>> is a BMW E30 and I would like to mount the switches to
>> the center console.
>> Thank you in advance.
>>
>> Tõnu
-----------------------------
Istmeriide kohta vastati United'is:
---------------
Originaalis ei pakuta Recaro istmetle katteid.orienteeruv kate hind
on
2992.- kroon tk. NB! Kui on tegu originaal sport istmega.
---------------
Veel üks küsimus:
7) armatuuris hakkab suvalisel hetkel põlema ja teinekord suvaliselt ka kustub punane pidurite märgutuli, kuidas saab selle niiöelda välja lülitada? Hetkel pole head võimalust auto alla omal vaadata, arvatavasti mõni andur jamab, kevade poole saaks asja üle vaadata. Pidurid ise on kõik korras, eelmine omanik vahetas kõik vajalikud jupid ära.
Tõnu
Driven by goa
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Kardan, et tegu võib olla arusaamatusega - BMW-s kasutati kahte tüüpi sportistmeid: tehasespordid ning Recarod. Sinu näidatud pildil on tehasepordid ning neile peaks kattematerjali saama > http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=25 ja http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=25MantaOwner kirjutas:Istmeriide kohta vastati United'is:
---------------
Originaalis ei pakuta Recaro istmetle katteid.orienteeruv kate hind
on
2992.- kroon tk. NB! Kui on tegu originaal sport istmega.
---------------
EDIT Sama kataloog näitab katteriiet ka Recarole... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=25
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Selge pilt, mul autos tehase sportistmed ikka, kuigi väga sarnased Recarotele. Aga selge on ka see, et katteriiet tervele istmele ma küll ostma ei hakka tuhandete kroonide eest, kui parandamist vajab ainult ca 1/10 m2 riidetükk juhiistmel. Riide enda maksumus peaks olema ca 200-300 eeku m2, küsimus ongi, kust leida täpselt õiget värvi riiet. Võiksite soovitada mõnda istmeparandajat, kel on lai valik riiet saadaval.
Tõnu
Tõnu
Driven by goa
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
See sarnase riidega tagaistme otsimine romulast pole paha mõte.
Endiselt otsin keskkonsooli seda katet, mis käigukangi ümber on (eespool on pilt ka sellest).
8) Kas kütusekulu 12,1 liitrit sajale linnas on normaalne? Hetkel on sissepritse üks lõdvik praoga ja võtab arvatavasti lisaõhku, pöörded kipuvad tühikäigul kõikuma ~600 ja ~1100 vahel.
Tõnu
Endiselt otsin keskkonsooli seda katet, mis käigukangi ümber on (eespool on pilt ka sellest).
8) Kas kütusekulu 12,1 liitrit sajale linnas on normaalne? Hetkel on sissepritse üks lõdvik praoga ja võtab arvatavasti lisaõhku, pöörded kipuvad tühikäigul kõikuma ~600 ja ~1100 vahel.
Tõnu
Driven by goa
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Hella tuled on kuumuse suhtes tundlikud ning pirni kohalt on tavaliselt reflektor tuhmunud või sulanud...
Et head valgust saada siis
1. vaheta matiks kulunud klaasid
2. puhasta või vaheta lääts ja reflektor (viimane on väga õrn ning ei talu nühkimist)
3. vaata üle juhtmestik - kehva juhtmestiku ejk suure pingelangu korral ei aita ka võimsamad pirnid
4. reguleeri tuled ära
5. enda autol on lisaks eelmistele punktidele boschi +30% pirnid
Ennem olid ka mingid sinaka efekitiga osramid - cool blue vms -
kuival asfaldil näitasid hästi, kuid märjal asfaldil efekti ei olnud.
Maksid 175.- tk ja kestsid täpselt 1 aasta. Täielik raharaiskamine
Et head valgust saada siis
1. vaheta matiks kulunud klaasid
2. puhasta või vaheta lääts ja reflektor (viimane on väga õrn ning ei talu nühkimist)
3. vaata üle juhtmestik - kehva juhtmestiku ejk suure pingelangu korral ei aita ka võimsamad pirnid
4. reguleeri tuled ära

5. enda autol on lisaks eelmistele punktidele boschi +30% pirnid
Ennem olid ka mingid sinaka efekitiga osramid - cool blue vms -
kuival asfaldil näitasid hästi, kuid märjal asfaldil efekti ei olnud.
Maksid 175.- tk ja kestsid täpselt 1 aasta. Täielik raharaiskamine

- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tuled sain korda, aitas klaaside puhastamine.
11) Kuidas käib automaatkastil õlivahetus (eelmised autod on olnud kõik tavalise kastiga)? UM-i andmetel läheb kasti 3L õli, kas see kõik tuleb kasti valada ning kas filtri vahetuseks on mingit special tööriista ka vaja? UM-i infi põhjal peaksin lisaks filtrile ostma tihendi ja O-rõnga, üks neist läheb filtrile, aga teine? On mingeid nippe ka, mida peaks teadma õlivahetuse juures? Kas osta mineraalõli või sünteetilist?
Sai ka kütusekulu täpsemalt mõõdetud, tulemus siis selline 1 kuu sõitude põhjal:
bensukulu linn/maantee/keskmine - 14,9/10,5/13,2 l/100km
Varsti Truumu juurde minek, siis saab teada kah, mis vajab korrastamist.
Tõnu
11) Kuidas käib automaatkastil õlivahetus (eelmised autod on olnud kõik tavalise kastiga)? UM-i andmetel läheb kasti 3L õli, kas see kõik tuleb kasti valada ning kas filtri vahetuseks on mingit special tööriista ka vaja? UM-i infi põhjal peaksin lisaks filtrile ostma tihendi ja O-rõnga, üks neist läheb filtrile, aga teine? On mingeid nippe ka, mida peaks teadma õlivahetuse juures? Kas osta mineraalõli või sünteetilist?
Sai ka kütusekulu täpsemalt mõõdetud, tulemus siis selline 1 kuu sõitude põhjal:
bensukulu linn/maantee/keskmine - 14,9/10,5/13,2 l/100km
Varsti Truumu juurde minek, siis saab teada kah, mis vajab korrastamist.
Tõnu
Driven by goa
3 liitrit õli on absurd...sinna laheb mingi 7 liitrit umbes , filter on tal läbipestav ja seda vaheada ei ole motet iga aasta. (maksab kah sigapalju teine) õli juurde panekuks/ vahetamiseks ava kapott ja seal kohe näha kaks õlivarrast ... üks (punase vardaga) on mootori oma ja teine (kollase vardaga) on käigukasti oma.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Jo, nad vaatavad seda ju ka oma programmist, mis tõesti väidab 3l. Sõbra E32 automaatkasti õlivahetuseks saigi niipalju õli ostetud, vahetamiseks läks tuli välja, et teist samapalju on juurde vaja!MantaOwner kirjutas:Kuule, sa ajad midagi väga segamini, minu andmed on pärit otse UM-ist auto VIN koodi alusel.
Kui hästi mõelda, siis mahub ainuüksi sinna torque-converterisse oma 3 liitrit sisse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt: