E34 salongisoojendus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

E34 salongisoojendus

Postitus Postitas ravia »

Küsimus selline,kas sellel mudelil on jahutussüsteemis el.töötav lisapump,mis tühikäigul ajab intensiivsemalt jahutusvedelikku läbi salongi soojendusradika.Probleemiks tühikägul soojusradikast tulev leige õhk.Pöörded ülesse hakkab tulema kuuma.Kui olen õieti mõistnud,ei ole see probleem ainult minu massinal,aga foorumitest konkreetset vastust ei ole leidnud.On keegi omal sellest jagu saanud?E34 M50B25
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

On selline pump olemas küll.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

priitv8 kirjutas:On selline pump olemas küll.
Oleksin tänulik,kui annaksid täpsema info tema asukohas ja kuidas teda kontrollida?Samuti tööpõhimõte.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Otsi siitsamast tehnilisest, truumule (vist) kunagi juba kirjutasin sellest. Asub kohe soojaventiilide all, kaitsmekarbi taga.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

priitv8 kirjutas:Otsi siitsamast tehnilisest, truumule (vist) kunagi juba kirjutasin sellest. Asub kohe soojaventiilide all, kaitsmekarbi taga.
Tänan infi eest.Käin ja vaatan masina peal, ehk ongi olemas.
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Kaitsmekarp on, soojaventiilid on,aga pumbast pole halligi.Ja tegelikult pole seal ju ruumigi,kuhu ta võiks mahtuda,ning mingei juhtmeid ma ka ei märganud.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

ruumi polegi vaja palju. kui on on kohe soojakraanide all.
siin skeemil siis nr. 1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... af2adabfbf
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Skeemi olen näinud,siiski tänud,kuid mootorit ei näinud kraanide all.Sooja torud on otse kraanide küljes.Ega see mootor siis tikutoosi suurune ole.Ehk asub ta siis kuskil mujal?Kellel sama mudel ja mootor, ehk vaatate omal täpsemalt järgi, kui see muidugi väga tüli ei tee,kas on samas kohas kus pildil.Ette tänades. E34M50B25
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Postitus Postitas eclipse »

mul e32, aga koht sama, ning mul seal all täitsa olemas, kuid ei saa sellest nn. moororist aru, mul ta ei tööta kui vool taha lükata ning lahtivõttes tundub mingi ulme olevad, kuna harjasid ega midagi pole ja kogu mootori süsteem töötaks nagu läbi plastiku..?? :shock: :shock:
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Postitus Postitas eclipse »

oskab äkki keegi mu küsimusele ka asjaliku vastuse anda? on keegi e32'e pumpa lahti kookinud?
namistai
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 12.01.2005 17:34 48
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas namistai »

ravia kirjutas:Skeemi olen näinud,siiski tänud,kuid mootorit ei näinud kraanide all.Sooja torud on otse kraanide küljes.Ega see mootor siis tikutoosi suurune ole.Ehk asub ta siis kuskil mujal?Kellel sama mudel ja mootor, ehk vaatate omal täpsemalt järgi, kui see muidugi väga tüli ei tee,kas on samas kohas kus pildil.Ette tänades. E34M50B25
Paar mõtet... see pump seal siis on kui kondi teema autol peal on. Omal ka 34-ga sellised mälestused on. Üks oli kondiga, teine ilma. Kondiga oli see pump, teisel mitte.
Tühikäigul sooja puudus... veepump ? Termostaat ?
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Omal võtsin selle pumba vahelt ära, sest jahutusvedelik jooksis ühel hetkel selat kõik välja. Ühendasin voolikud otse ja salong läheb iga kell soojaks nagu ennegi. Mitte mingit vahet tunda ei ole. Aga seekordne talv pole muidugi ka nii külm olnud. Autol konditsioneer peal.
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

namistai kirjutas: Paar mõtet... see pump seal siis on kui kondi teema autol peal on.
Tühikäigul sooja puudus... veepump ? Termostaat ?
Seda arvasin ise ka.Veepump ja termostaat peaksid olema o.k,kuna ei ole olnud probleemiks kuumenemine või liiga külm mootor.Kuid on küsimus,millele sooviks konkreetset vastust,mitte et vaata sealt või sellest on kirjutatud SEAL.Olen sealt vaadanud kust mulle soovitati, kuid vastust ei OLNUD!Sisselaske kollekt. all,tühikäigu mootori kõrval on üks asjandus,millel küljes neli voolikut.Seotud on ta jahutussüsteemiga ja kõige peenem voolik on ühendatud õhuklapi alla.Pilt temast teemas/vidin sissepritse küljes m50/.Millega on tegu?Tänud neile,kes viitsivad vastata.ÜKS KÜSIMUS VEEL.Miks osadel m50b25 mootoritel on õhuklapi hoovastik küljepeal?Nagu tollel pildil.
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Kas tõesti keegi ei tea,või ei soovita rumalamaga oma teadmisi jagada :?: :!:
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Ons sel pumbal kaitse ka??? Mul on justkui sedasi,et voolikud enne klappe ja pumpa on justkui soojad aga sooja tuleb salongi vähevõitu. Mootori töötemperatuur hoiab kella keskel täpselt. Minuarust peaks ikka sooja tulema nii mis mühiseb, sellisel temperatuuril.
Ning veel küsimus. Tundub et salongist reguleerides temperatuur ei muutu???
Temeratuuri reguleerimise nupud on reostaadiga?? :shock:
Kasutaja avatar
Bitbull
Huviline
Postitusi: 118
Liitunud: 28.04.2004 22:30 11
Peamine sõiduk: E53
Telefon: 56996028
Asukoht: Pärnu, Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Bitbull »

nokkel kirjutas:Ons sel pumbal kaitse ka??? Mul on justkui sedasi,et voolikud enne klappe ja pumpa on justkui soojad aga sooja tuleb salongi vähevõitu. Mootori töötemperatuur hoiab kella keskel täpselt. Minuarust peaks ikka sooja tulema nii mis mühiseb, sellisel temperatuuril.
Ning veel küsimus. Tundub et salongist reguleerides temperatuur ei muutu???
Temeratuuri reguleerimise nupud on reostaadiga?? :shock:
Seal on terve skeem, mida reostaat juhib ja muide see skeemike on juhtunud et kärssab vahest harva ära! On kogemus täitsa olemas.
Ja kogu probla võibki sul selles olla. Ja muide samal mudelil on skeeme nelja eri tyypi kui lammarisse lähed olgu kogu kupatus näpu otsas kaasas, muidu ei pruugi pistikud ega muu värk yhtida!
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

nokkel kirjutas: Tundub et salongist reguleerides temperatuur ei muutu???
Temeratuuri reguleerimise nupud on reostaadiga?? :shock:
Proovi soojakraani magnetklapilt pistik maha võtta,siis peaksid klapid lahti jääma.Peale seda vaata,kas hakkab roohkem sooja tulema.Tõsi,minul jäi kõik samaks,aitas ainult pöörete tõstmine.Ja siiski küsin jälle,mis asjandus see siiski sisselaske kol. all on,4 voolikut küljes ja E täht peal?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Need klapid vajuvad siis ju alla ja hoopis sulgevad ringluse :?
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Nu kirjutas:Need klapid vajuvad siis ju alla ja hoopis sulgevad ringluse :?
Kui nii, siis panin täitse ämbrisse :evil: Vabandan.
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Mul siis raviaga sama probla. Täna võtsin kõik järjest lahti. Kõigepealt reguleerimisklapid - ok. Siis järgmisena lõdvikud soojendusradika otstest lahti ja survet - puhus läbi nii mis mühises. Kuna minu 525i 141KW on esmase registreerimisega 01.01.1990, siis sellel vist puudub el. jahutusvedeliku pump. Pööretel tuleb sooja, aga mitte niipalju kui vaja oleks. Järeldasin siis seda, et reostaadi või siis nagu eelkõnelejad arvasid - skeemi viga.

Niisiis küsimus suurele ringile: kuidas saab selle jama sealt keskkonsoolist kätte, äkki on mõni pistik vigane või juhe lahti??? :roll:
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

veel kontrollisin indikaatoriga, et vool tuleb klappidele peale küll, aga reguleerimisnupust pöörates ei muutunud pirni heledus... Kas peaks, või seda indikaator ei näitakski?
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

:arrow: Hjeelpppp!! krrrt, külm on ju sõita
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Sama probleem on ka minu autol, et kohapeal käies ja 5. käiguga linnas sõites ei puhu sooja õhku.
Nii kui 2 korda pöördeid tõstad tuleb kohe kuuma.

Temp osuti ka juba keskel, tegelikult isegi üle 1 osuti laiuse võrra aga see ilmselt sellest,
et saksas on keegi kellasid modinud ja nüüd osuti paneb natuke valesti.
Üle pole ta sealt piirist kordagi veel läinud.
Suht pikka aega seisab ka ~1 osuti laius alla keskmist, samas sooja tuleb jälle pöörete tõstmisega.

Homme vaatan, kas mul seal pump on.
Auto ilma kondita E34 M50B25 92a.

Need 2 soendus nuppu keskkonsoolis paistavad ka nagu töötavat,
kui keskmine õhu reguleerimis nupp päris lõpuni sooja peale pole keeratud.
Keskelt hakkab nagu kummagist august eri tembiga õhku tulema, kui neid nuppe kruttida.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8488
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

kas keegi on selle peale tulnud et kontrollida kas jahutusvedelikku on piisavalt???

Kui seda on natuke vähe siis madalate pööretege ei puhugi sooja.
Kui on normipiires siis peaks igal ajal sooja puhuma ja pööretest ei tohiks asi kinni olla.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Tarmo kirjutas:kas keegi on selle peale tulnud et kontrollida kas jahutusvedelikku on piisavalt???
Vedeliku tase o.k!!!
Viimati muutis ravia, 04.11.2005 18:15 34, muudetud 1 kord kokku.
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Niih, jälle üks hommikupoolik sõbraga.
Otsisin seda lisapumpa ja tuli siis välja, et polegi. Lõdvik jookseb otse reg.klappide juurde ploki tagumisest otsast. Nii, et kui tühikäigul jahutusvedelikku rigi ei löö järeldub,et veepumbaga miskit mäda. Ons võimalik, et veepumba labad on kulunud...tegelikult kulumine peaks olema olematu, vedeliku sees:shock:
Või on mõni laba puruks - mis tundub ka ebatõenäoline. On kellelgi kokkupuuteid olnud sellise asjaga??? Kas veepumba labad on plastikust või metallist.??Kui veepumbas viga ei ole, siis on minu mõistus otsas.
...tegelt üks junn on veel - nimelt see sisselaskealune torunelik, E täht peal.?
Aga see tundub olevat lihtsalt toruühendus, mingit juhet küljes pole...äkki on seal mingi klapp sees???
Selle junni üks ot algab soojendusradikast, teine ots suubub termostaadi juurde plokki, kolmas läheb sisselaskekollektori alla ja neljas läheb radika alumisse otsa.
namistai
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 12.01.2005 17:34 48
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas namistai »

nokkel kirjutas:veel kontrollisin indikaatoriga, et vool tuleb klappidele peale küll, aga reguleerimisnupust pöörates ei muutunud pirni heledus... Kas peaks, või seda indikaator ei näitakski?
Sellel klapil ainult 2 asendit on - kinni ja lahti ehk kas pinge peal või mitte. Kui ei ole pinget siis klapp kinni on. Klapi tööpõhimõte on muuseas sama mis pesumasina veeklapil.
Meenus veel üks detail ühest eelmisest E34-st, mida olen omand. Üks pool oli külm(jahe), sõltumata regulaatori asendist. Lammutasin kõik lahti, ka selle klapiploki. Käe vahel kõik toimis nii nagu peab. Paned kokku, ikka külm(jahe). Lõpuks vahetasin välja selle klapiploki (kasutatud isendi vastu) ja probleem kadund. Tookord tegin endale selgeks ka, mismoodi need klapid toimivad, aga enam täpselt ei mäleta mis seal iseäralist oli. See vigane klapp vist isegi kusagil alles on, peaks välja otsima ja mälu värskendama :roll:
nokkel kirjutas:Ons võimalik, et veepumba labad on kulunud...tegelikult kulumine peaks olema olematu, vedeliku sees. Või on mõni laba puruks - mis tundub ka ebatõenäoline. On kellelgi kokkupuuteid olnud sellise asjaga??? Kas veepumba labad on plastikust või metallist?
Tõenäoliselt on plasttiivik... ja on küll võimalik, et see tiivik on lahti võlli peal. Õnneks veepump maha võtta on väga lihtne.
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Järgmine etapp siis veepump maha, ons seal miskit kavalust ka ve?? :)
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

nokkel kirjutas: ...tegelt üks junn on veel - nimelt see sisselaskealune torunelik, E täht peal.?
Aga see tundub olevat lihtsalt toruühendus, mingit juhet küljes pole...äkki on seal mingi klapp sees???
Selle junni üks ot algab soojendusradikast, teine ots suubub termostaadi juurde plokki, kolmas läheb sisselaskekollektori alla ja neljas läheb radika http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 18alumisse otsa.
Kui seal tõesti mingi klapp sees on,siis võib ta tõesti jah.ved. ringlust takistada.Pealegi on klapp tagasivoolu teel.
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

nuh nagunii üks tosooliga lobistamine tuleb, asi ta mul siis maha võtta see imelik jublakas...tea kas see E täht tähendab seal Ei näpi vms :D
Vasta