Sa ajad ise praegu mõttetut demagoogiat. Tee endale kõigepealt selgeks mõiste "kuluv paar".
Alla 300 000 km läbisõiduga iS ketivahetuse varuosad
kett alla 2000 eek
hüdropinguti (E30-l) umbes 800 eek
vastavalt vajadusele pinguti tald (kui ta on kulunud) - mõnisada eek
keti alumine tald (see läheb tavaliselt katki) - paarsada eek
väntvõlli esimene simmer - 200 eek
esikaane pabertihendid - 100 eek
klapikambrikaane kummitihend, küünlaaukude tihendid ja esikaane kummitihend - kokku vast mõnisada krooni.
Keti hammasrattad lähevad vahetusse siis, kui on mingi Adinoli vms saastaga sõidetud või kui pinguti on saba andnud(valesti kokku pandud) ja ketti on üle lohistatud. Selles "kuluvas paaris" on kulumatejaliks kett.
Kuskil 200 tkm-ga venib kett umbes poole hamba võrra pikemaks ja ülevalt ei lähe märgid kokku. Selleks on ketirattad reguleeritavad. Keti purunemine ei kuulu seal mingite tüüpvigade hulka, sest seal on korralik kaherealine kett (mitte üherealine nagu vanadel mudelitel).
Keti paikapanekuks pole mingeid "ainult kuskil sõber Vasjal" olemasolevaid rakiseid vaid kaks abinõud: 1. abinõu väntvõlli fikseerimiseks, mille saab ise treipingis teha 2. abinõu nukkvõllide fikseerimiseks. See Sierra nukkvõllijutt on naeruväärne, sest sellist tööd ei tehta ilma korraliku käsiraamatuta (mul on selline olemas, kus on nende rakiste joonised sees).
Sa võid ju need hammikad osta ja siis vanadega võrreldes saad ise ka aru, et neid niisama ei vahetata. Samamoodi võid osta vasakul asuva keti plastrenni ja tunda rõõmu, et panid õlise asemele puhta. Ja seda, kuidas need paberist valmistatud esikaanetihendid ilma hermeetikuta pidama ja kohale saad, tahaks kohe näha.
Normaalne remontija vaatab, kui palju on vaja ja mida mitte vahetada. Selleks on mõistus kõrvade vahel. Muidu on su jutt nagu esinduse tööde vastuvõtjal, et "kindluse mõttes" tuleks koos keti vahetusega ka mootori kapremont teha

- usu, neid lolle on küll, kes seda teevad.