E30, ports küsimusi
E30, ports küsimusi
niih, kuna sai omale üks meeldiv nuhtlus juurde muretsetud, siis ilmselgelt peab hakkama ka uusi nippe omale selgeks õppima.
et mitte jalgratast ise enam leiutama hakata, uuriks siis vähe rohkem kogemusi omavatelt inimestelt:
1. Kuda teha kindlaks, kas mootori padi (padjad) vajavad vahetust?
2. Mootori pöörded kipuvad veidi ebaühtlased olema. Külmana käivitades Ok, (u 1200), aga ka soojana sõites on mõnikord nad 1000 peal, ning mõnikord ka normaalselt 7-800 peal.
3. Kuidas oleks mõistlik vahetada keskkonsoolis pirne? (seal kus venitlaatori nupp jt kangid on).
4. Peale mõningast kiirendamist, hakkab roolivõim natuke veidrat häält tegema. Toimib küll normaalselt, aga rattaid pöörates teeb sellist :: "öäää" sureva kaelkirjaku häält. Kas õlivahetus aitaks?
hetkel vist rohkem midagi ei meenu.
kõikvõimalikud vastused on teretulnud:)
tänud ette juba.
et mitte jalgratast ise enam leiutama hakata, uuriks siis vähe rohkem kogemusi omavatelt inimestelt:
1. Kuda teha kindlaks, kas mootori padi (padjad) vajavad vahetust?
2. Mootori pöörded kipuvad veidi ebaühtlased olema. Külmana käivitades Ok, (u 1200), aga ka soojana sõites on mõnikord nad 1000 peal, ning mõnikord ka normaalselt 7-800 peal.
3. Kuidas oleks mõistlik vahetada keskkonsoolis pirne? (seal kus venitlaatori nupp jt kangid on).
4. Peale mõningast kiirendamist, hakkab roolivõim natuke veidrat häält tegema. Toimib küll normaalselt, aga rattaid pöörates teeb sellist :: "öäää" sureva kaelkirjaku häält. Kas õlivahetus aitaks?
hetkel vist rohkem midagi ei meenu.
kõikvõimalikud vastused on teretulnud:)
tänud ette juba.
GS
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
niih, kuna sai omale üks meeldiv nuhtlus juurde muretsetud, siis ilmselgelt peab hakkama ka uusi nippe omale selgeks õppima.
et mitte jalgratast ise enam leiutama hakata, uuriks siis vähe rohkem kogemusi omavatelt inimestelt:
1. Kuda teha kindlaks, kas mootori padi (padjad) vajavad vahetust?
2. Mootori pöörded kipuvad veidi ebaühtlased olema. Külmana käivitades Ok, (u 1200), aga ka soojana sõites on mõnikord nad 1000 peal, ning mõnikord ka normaalselt 7-800 peal.
3. Kuidas oleks mõistlik vahetada keskkonsoolis pirne? (seal kus venitlaatori nupp jt kangid on).
4. Peale mõningast kiirendamist, hakkab roolivõim natuke veidrat häält tegema. Toimib küll normaalselt, aga rattaid pöörates teeb sellist :: "öäää" sureva kaelkirjaku häält. Kas õlivahetus aitaks?
hetkel vist rohkem midagi ei meenu.
[/quote]
p1. Väsind padi vajub mootor raskuse all ühele
poole viltu. Uus padi on otse. Need maksavad
kokku vaid 500 kr, kui katki lähevad, on vent
radiaatoris kindel (uus radikas nii 4000). Hoopis
kurvem lugu on muideks käigukastipatjadega, katkiste
korral hakkab nagu miski järsult kiirendades tot-tot-tot põhja all
hüppama. 100% kindel on, et kasti maha võttes
pudenevad need laiali (koos mingi 400 eek)
p2.Vastamiseks-mis aasta auto? So kas Jetronic
või motronic? Võib olla whatever, s...stest
küünaldest valesti pandud hammasrihmani.
p3. Käigukangi ümbritsev keskkonsool ära võtta,
armatuuri küljest kruvid lahti ning natuke
günekoloogiat. Eeldab 7 mm padrunit.
p4. Pump kulunud. Kuumenedes muutub õli vedelamaks
ning tootlikkus langeb, sellest see põhjakeeramise
hääl. Kasutatud pump 300-600 eek.
niih, kuna sai omale üks meeldiv nuhtlus juurde muretsetud, siis ilmselgelt peab hakkama ka uusi nippe omale selgeks õppima.
et mitte jalgratast ise enam leiutama hakata, uuriks siis vähe rohkem kogemusi omavatelt inimestelt:
1. Kuda teha kindlaks, kas mootori padi (padjad) vajavad vahetust?
2. Mootori pöörded kipuvad veidi ebaühtlased olema. Külmana käivitades Ok, (u 1200), aga ka soojana sõites on mõnikord nad 1000 peal, ning mõnikord ka normaalselt 7-800 peal.
3. Kuidas oleks mõistlik vahetada keskkonsoolis pirne? (seal kus venitlaatori nupp jt kangid on).
4. Peale mõningast kiirendamist, hakkab roolivõim natuke veidrat häält tegema. Toimib küll normaalselt, aga rattaid pöörates teeb sellist :: "öäää" sureva kaelkirjaku häält. Kas õlivahetus aitaks?
hetkel vist rohkem midagi ei meenu.
[/quote]
p1. Väsind padi vajub mootor raskuse all ühele
poole viltu. Uus padi on otse. Need maksavad
kokku vaid 500 kr, kui katki lähevad, on vent
radiaatoris kindel (uus radikas nii 4000). Hoopis
kurvem lugu on muideks käigukastipatjadega, katkiste
korral hakkab nagu miski järsult kiirendades tot-tot-tot põhja all
hüppama. 100% kindel on, et kasti maha võttes
pudenevad need laiali (koos mingi 400 eek)
p2.Vastamiseks-mis aasta auto? So kas Jetronic
või motronic? Võib olla whatever, s...stest
küünaldest valesti pandud hammasrihmani.
p3. Käigukangi ümbritsev keskkonsool ära võtta,
armatuuri küljest kruvid lahti ning natuke
günekoloogiat. Eeldab 7 mm padrunit.
p4. Pump kulunud. Kuumenedes muutub õli vedelamaks
ning tootlikkus langeb, sellest see põhjakeeramise
hääl. Kasutatud pump 300-600 eek.
1. kiirendades (pöörded u 4000p/min + -> ) käib selline imelik hääl, nagu mootor tõuseks lendu, või ma ei tea mis. niisama sõites on asi nagu ok. just lapatsit andes selline omapärane hääl. ning tunne nagu kusagilt oleks midagi lahti. patja ennast veel uurida jõudnud pole.
2. mootor 86a 2.5i
4. kas on mõtet osta kasutatud pumpa? ega garantiid vist pole, et parema saan...
2. mootor 86a 2.5i
4. kas on mõtet osta kasutatud pumpa? ega garantiid vist pole, et parema saan...
GS
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
1. kiirendades (pöörded u 4000p/min + -> ) käib selline imelik hääl, nagu mootor tõuseks lendu, või ma ei tea mis. niisama sõites on asi nagu ok. just lapatsit andes selline omapärane hääl. ning tunne nagu kusagilt oleks midagi lahti. patja ennast veel uurida jõudnud pole.
2. mootor 86a 2.5i
4. kas on mõtet osta kasutatud pumpa? ega garantiid vist pole, et parema saan... [/quote]
p1-asenda padjad siis...
p2-kui mootoril on jagaja mootori all (L-jetronic), siis
on pöörded peale keeratud. Selleks on sisselaskekollektori
"karbi" tagumises otsas kruvi (lühike kruvikas võtta), mida
päripäeva keerates tühikäigupöörded tõusevad, teistpidi
langevad. Keera kõigepealt sooja mootori tühikäik paika
(ca 800 p/min). Edasine sõltub sellest, mis siis toimuma
hakkab. Kui väiksematel pööretel mootor tudisema hirmsasti
kipub siis a)õhuleke voolikutes b)hirmus kulunud nukkvõll
vms jama c) ebaühtlane kompressioon d)varane süüde d)jne
Ühesõnaga, keera kõigepealt. Tavaliselt kipub
olema nii, et "müügivariantidel" on pöörded tiba kõrgemad,
see on tavaliselt millegi varjamiseks:(
Osa sellest jutust ei kehti Motronicu kohta, kuna seal pole
pöörded ja süüde enam reguleeritavad.
p3. Eks ise otsusta. Uus maksab UM-s ca 4600:(
1. kiirendades (pöörded u 4000p/min + -> ) käib selline imelik hääl, nagu mootor tõuseks lendu, või ma ei tea mis. niisama sõites on asi nagu ok. just lapatsit andes selline omapärane hääl. ning tunne nagu kusagilt oleks midagi lahti. patja ennast veel uurida jõudnud pole.
2. mootor 86a 2.5i
4. kas on mõtet osta kasutatud pumpa? ega garantiid vist pole, et parema saan... [/quote]
p1-asenda padjad siis...
p2-kui mootoril on jagaja mootori all (L-jetronic), siis
on pöörded peale keeratud. Selleks on sisselaskekollektori
"karbi" tagumises otsas kruvi (lühike kruvikas võtta), mida
päripäeva keerates tühikäigupöörded tõusevad, teistpidi
langevad. Keera kõigepealt sooja mootori tühikäik paika
(ca 800 p/min). Edasine sõltub sellest, mis siis toimuma
hakkab. Kui väiksematel pööretel mootor tudisema hirmsasti
kipub siis a)õhuleke voolikutes b)hirmus kulunud nukkvõll
vms jama c) ebaühtlane kompressioon d)varane süüde d)jne
Ühesõnaga, keera kõigepealt. Tavaliselt kipub
olema nii, et "müügivariantidel" on pöörded tiba kõrgemad,
see on tavaliselt millegi varjamiseks:(
Osa sellest jutust ei kehti Motronicu kohta, kuna seal pole
pöörded ja süüde enam reguleeritavad.
p3. Eks ise otsusta. Uus maksab UM-s ca 4600:(
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
1. kiirendades (pöörded u 4000p/min + -> ) käib selline imelik hääl, nagu mootor tõuseks lendu, või ma ei tea mis. niisama sõites on asi nagu ok. just lapatsit andes selline omapärane hääl. ning tunne nagu kusagilt oleks midagi lahti. patja ennast veel uurida jõudnud pole.
2. mootor 86a 2.5i
4. kas on mõtet osta kasutatud pumpa? ega garantiid vist pole, et parema saan... [/quote]
p1-asenda padjad siis...
p2-kui mootoril on jagaja mootori all (L-jetronic), siis
on pöörded peale keeratud. Selleks on sisselaskekollektori
"karbi" tagumises otsas kruvi (lühike kruvikas võtta), mida
päripäeva keerates tühikäigupöörded tõusevad, teistpidi
langevad. Keera kõigepealt sooja mootori tühikäik paika
(ca 800 p/min). Edasine sõltub sellest, mis siis toimuma
hakkab. Kui väiksematel pööretel mootor tudisema hirmsasti
kipub siis a)õhuleke voolikutes b)hirmus kulunud nukkvõll
vms jama c) ebaühtlane kompressioon d)varane süüde d)jne
Ühesõnaga, keera kõigepealt. Tavaliselt kipub
olema nii, et "müügivariantidel" on pöörded tiba kõrgemad,
see on tavaliselt millegi varjamiseks:(
Osa sellest jutust ei kehti Motronicu kohta, kuna seal pole
pöörded ja süüde enam reguleeritavad.
p3. Eks ise otsusta. Uus maksab UM-s ca 4600:(
Ahjaa veel-ära enne hammasrihma vahetamist korraliku mehe
käes seda eriti vääna. Elu näitab, et seal võib rihm vabalt
viimase kahe niidiga pidada:(
[/quote]
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
1. kiirendades (pöörded u 4000p/min + -> ) käib selline imelik hääl, nagu mootor tõuseks lendu, või ma ei tea mis. niisama sõites on asi nagu ok. just lapatsit andes selline omapärane hääl. ning tunne nagu kusagilt oleks midagi lahti. patja ennast veel uurida jõudnud pole.
2. mootor 86a 2.5i
4. kas on mõtet osta kasutatud pumpa? ega garantiid vist pole, et parema saan... [/quote]
p1-asenda padjad siis...
p2-kui mootoril on jagaja mootori all (L-jetronic), siis
on pöörded peale keeratud. Selleks on sisselaskekollektori
"karbi" tagumises otsas kruvi (lühike kruvikas võtta), mida
päripäeva keerates tühikäigupöörded tõusevad, teistpidi
langevad. Keera kõigepealt sooja mootori tühikäik paika
(ca 800 p/min). Edasine sõltub sellest, mis siis toimuma
hakkab. Kui väiksematel pööretel mootor tudisema hirmsasti
kipub siis a)õhuleke voolikutes b)hirmus kulunud nukkvõll
vms jama c) ebaühtlane kompressioon d)varane süüde d)jne
Ühesõnaga, keera kõigepealt. Tavaliselt kipub
olema nii, et "müügivariantidel" on pöörded tiba kõrgemad,
see on tavaliselt millegi varjamiseks:(
Osa sellest jutust ei kehti Motronicu kohta, kuna seal pole
pöörded ja süüde enam reguleeritavad.
p3. Eks ise otsusta. Uus maksab UM-s ca 4600:(
Ahjaa veel-ära enne hammasrihma vahetamist korraliku mehe
käes seda eriti vääna. Elu näitab, et seal võib rihm vabalt
viimase kahe niidiga pidada:(
[/quote]
[quote][i]Algselt postitas kaspar[/i]
eksisin? [/quote]
Võib vaid ette kujutada, milline müra ja
vibra on autos nende Niva patjadega. Kas
need bmw omad mitte õliga täidetud polnud?
Nival on kaks plekitükki mitte eriti kõvasti
vulkaniseeritud kõva kummijunni külge-viimase
aja vene autoosade kvaliteeti teades igatahes
väga kahtlane äri-siin ikka ladadel viimasel
ajal probleem, et mootor kipub aiste vahelt
jalga laskma:D
Pealegi uued padjad maksavad suht mõistlikku
hinda......mina küll seal eksperimente ei teeks:(
eksisin? [/quote]
Võib vaid ette kujutada, milline müra ja
vibra on autos nende Niva patjadega. Kas
need bmw omad mitte õliga täidetud polnud?
Nival on kaks plekitükki mitte eriti kõvasti
vulkaniseeritud kõva kummijunni külge-viimase
aja vene autoosade kvaliteeti teades igatahes
väga kahtlane äri-siin ikka ladadel viimasel
ajal probleem, et mootor kipub aiste vahelt
jalga laskma:D
Pealegi uued padjad maksavad suht mõistlikku
hinda......mina küll seal eksperimente ei teeks:(
[quote][i]Algselt postitas kaspar[/i]
no ega mul personaalseid kogemusi pole, niiet
[/quote]
See tarkus pärineb kindlasti raamatust
"Pokupajem inostrannõi aftomobiil", seal
on muideks veel selliseid tarkusi, et M10
mootorile saab panna enne 82 aastat välja
lastud mosse nukaketi ka mingit kamazi saaled
ka kindlalt.
no ega mul personaalseid kogemusi pole, niiet

[/quote]
See tarkus pärineb kindlasti raamatust
"Pokupajem inostrannõi aftomobiil", seal
on muideks veel selliseid tarkusi, et M10
mootorile saab panna enne 82 aastat välja
lastud mosse nukaketi ka mingit kamazi saaled
ka kindlalt.
[quote][i]Algselt postitas kaspar[/i]
irw
see tarkus pärineb streetrace.org foorumist ( vanast foorumist siis ), seal paaril tegelasel olid pandud:) [/quote]
Khmm, SR......
et siis nagu "tuuningpadjad"??
erilist rahasäästu see niikuinii ei anna, ega
see niva padi tasuta pole, korraliku saksa firma
oma oli mingi 280 kr tükk
irw
see tarkus pärineb streetrace.org foorumist ( vanast foorumist siis ), seal paaril tegelasel olid pandud:) [/quote]
Khmm, SR......

et siis nagu "tuuningpadjad"??
erilist rahasäästu see niikuinii ei anna, ega
see niva padi tasuta pole, korraliku saksa firma
oma oli mingi 280 kr tükk
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.
kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.
kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved.
GS
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.
kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved. [/quote]
Mitte, et see sind targemaks teeb või lohutab, kuid mul on olnud kahel viiesel ja ühel seitsmesel sama kala küljes. Mitte kolbigi ei osanud mina sellega peale hakata. Pigem ikka nii nagu liiklusohutuse kampaaniates õpetas - "kolm korda pidurdada enne kui kõplikult seisma jääd!"
Tegelikult oleks hea teada küll, et mis jups...
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.
kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved. [/quote]
Mitte, et see sind targemaks teeb või lohutab, kuid mul on olnud kahel viiesel ja ühel seitsmesel sama kala küljes. Mitte kolbigi ei osanud mina sellega peale hakata. Pigem ikka nii nagu liiklusohutuse kampaaniates õpetas - "kolm korda pidurdada enne kui kõplikult seisma jääd!"
Tegelikult oleks hea teada küll, et mis jups...
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved. [/quote]
Ilmselt sul pidurisupport kinni jäänud, aitab pidurisupportite puhastamine ja õlitamine ja tihendite vahetus. (päris kindel pole aga ilmselt on nii).
To Aare: Niva mootoripadjad lähevad väga hästi vahele, tõstavad mootorit natuke ja mingit vibratsiooni küll pole. Kusjuures kui ma endale umbes 3,5 aastat tagasi nad panin, siis oli hinnavahe küll suur 70 vs.900 EEK.
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved. [/quote]
Ilmselt sul pidurisupport kinni jäänud, aitab pidurisupportite puhastamine ja õlitamine ja tihendite vahetus. (päris kindel pole aga ilmselt on nii).
To Aare: Niva mootoripadjad lähevad väga hästi vahele, tõstavad mootorit natuke ja mingit vibratsiooni küll pole. Kusjuures kui ma endale umbes 3,5 aastat tagasi nad panin, siis oli hinnavahe küll suur 70 vs.900 EEK.
[quote][i]Algselt postitas Martti[/i]
To Aare: Niva mootoripadjad lähevad väga hästi vahele, tõstavad mootorit natuke ja mingit vibratsiooni küll pole. Kusjuures kui ma endale umbes 3,5 aastat tagasi nad panin, siis oli hinnavahe küll suur 70 vs.900 EEK. [/quote]

Võib-olla M5 padjad on teistsugused, aga
täiesti kobeda firma omad ostsin endale
Aavest mingi a' 26o eek...võib-olla on
sigulli osad paremad, aga mosse aegadest
mäletan, et tehase padjad kestsid heal juhul
ühe aasta ja metallosa tuli kummi küljest
tavaliselt lahti, niiet mootori mahavõtmiseks
tuli seda lihtsalt tõsta....et bmw külge täiesti
suvalise kvaliteediga vene juppide panekuks
IMHO pole 300 kr eriline argument...vähemalt
minu jaoks....
Mis puudutab bmw patjate väidetavat viletsamat
vastupidavust niva omadega
, siis enda autol
sai 84 aasta numbriga padjad vahetatud edevuse
pärast, need oleks kindlasti veel sõitnud-lihtsalt
pisut viltu vajunud, aga katki polnud veel midagi.
Mootori ehitajate käest olen ise kuulnud
soovitust, et 535 mootorisse saaks panna edevalt
Volga kolvid:D...khmm.....vastus sellele mõttele
oli NO WAY
To Aare: Niva mootoripadjad lähevad väga hästi vahele, tõstavad mootorit natuke ja mingit vibratsiooni küll pole. Kusjuures kui ma endale umbes 3,5 aastat tagasi nad panin, siis oli hinnavahe küll suur 70 vs.900 EEK. [/quote]

Võib-olla M5 padjad on teistsugused, aga
täiesti kobeda firma omad ostsin endale
Aavest mingi a' 26o eek...võib-olla on
sigulli osad paremad, aga mosse aegadest
mäletan, et tehase padjad kestsid heal juhul
ühe aasta ja metallosa tuli kummi küljest
tavaliselt lahti, niiet mootori mahavõtmiseks
tuli seda lihtsalt tõsta....et bmw külge täiesti
suvalise kvaliteediga vene juppide panekuks
IMHO pole 300 kr eriline argument...vähemalt
minu jaoks....
Mis puudutab bmw patjate väidetavat viletsamat
vastupidavust niva omadega

sai 84 aasta numbriga padjad vahetatud edevuse
pärast, need oleks kindlasti veel sõitnud-lihtsalt
pisut viltu vajunud, aga katki polnud veel midagi.
Mootori ehitajate käest olen ise kuulnud
soovitust, et 535 mootorisse saaks panna edevalt
Volga kolvid:D...khmm.....vastus sellele mõttele
oli NO WAY
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Mootori ehitajate käest olen ise kuulnud
soovitust, et 535 mootorisse saaks panna edevalt
Volga kolvid:D...khmm.....vastus sellele mõttele
oli NO WAY [/quote]
Volga on hea masin. Tartu mehed treivad Volga klappidest Audi 20V mootoritele klappe. Audi oma pidi vist mingi 500 EEK-i maksma, Volga oma vaevalt 10% sellest.
**** see Jaan Tatikate aeg ka ära ei lõpe. Peedist pesumasinale trummel on ikka põhiline viis meil autosid remontida. Seepärast ei julgegi oma autot kuhugi remonti viia. Kui mul seitsmesel õliradikas tilkuma hakkas, sain ka hulgaliselt häid soovitusi. Põhiline oli muidugi see, et viska **** üldse vahelt ära. Miks BMW tehas ta sinna siis pani, kui Eesti mehed teavad täpselt, et seda üldse vaja pole??? Lollid olid nad või???
Soovitati ka, et pane mosse 408 oma. Eksportmudelitel oli olnud selline asi. Hea odav ja teeb täpselt sama töö ära. Minu küsimusele, et kuidas sellist asja BMW külge panna, sain teada, et plekist ise kõrvad teha ja kuidagi ta ikka kinni jääb. Sorry mehed. Mis auto väärtuse hoidmisest me sedasi rääkida saame. Kui juppide hinnad nii tähtsad on, siis ongi parim lahendus osta vene masin. Milleks BMW.
Mootori ehitajate käest olen ise kuulnud
soovitust, et 535 mootorisse saaks panna edevalt
Volga kolvid:D...khmm.....vastus sellele mõttele
oli NO WAY [/quote]
Volga on hea masin. Tartu mehed treivad Volga klappidest Audi 20V mootoritele klappe. Audi oma pidi vist mingi 500 EEK-i maksma, Volga oma vaevalt 10% sellest.
**** see Jaan Tatikate aeg ka ära ei lõpe. Peedist pesumasinale trummel on ikka põhiline viis meil autosid remontida. Seepärast ei julgegi oma autot kuhugi remonti viia. Kui mul seitsmesel õliradikas tilkuma hakkas, sain ka hulgaliselt häid soovitusi. Põhiline oli muidugi see, et viska **** üldse vahelt ära. Miks BMW tehas ta sinna siis pani, kui Eesti mehed teavad täpselt, et seda üldse vaja pole??? Lollid olid nad või???
Soovitati ka, et pane mosse 408 oma. Eksportmudelitel oli olnud selline asi. Hea odav ja teeb täpselt sama töö ära. Minu küsimusele, et kuidas sellist asja BMW külge panna, sain teada, et plekist ise kõrvad teha ja kuidagi ta ikka kinni jääb. Sorry mehed. Mis auto väärtuse hoidmisest me sedasi rääkida saame. Kui juppide hinnad nii tähtsad on, siis ongi parim lahendus osta vene masin. Milleks BMW.
Hehh, 
Las nad treivad edasi! Kui mees ei jõua Audi
klappe osta, siis tuleb volgaga sõita. Kurb ja
pidulik. Majanduslik paratamatus:( Vene auto
klapid on nii viletsast terasest, et need ei
kannata isegi pliivaba bensiini, rääkimata mingist
võidusõidust või nitrost vms....
Nõukogude sõiduauto ei sisalda ühtki komponenti,
mis oma materjali tugevuselt, kvaliteedilt ja täpsuselt
küüniks kõige odavama VW või Opeli tasemele, rääkimata
tipptegijatest. Mõnikord tekib petlik tunne, et küünib-
see tuleb sellest, et igale poole on pandud metalli igaks
juhuks:(

Las nad treivad edasi! Kui mees ei jõua Audi
klappe osta, siis tuleb volgaga sõita. Kurb ja
pidulik. Majanduslik paratamatus:( Vene auto
klapid on nii viletsast terasest, et need ei
kannata isegi pliivaba bensiini, rääkimata mingist
võidusõidust või nitrost vms....
Nõukogude sõiduauto ei sisalda ühtki komponenti,
mis oma materjali tugevuselt, kvaliteedilt ja täpsuselt
küüniks kõige odavama VW või Opeli tasemele, rääkimata
tipptegijatest. Mõnikord tekib petlik tunne, et küünib-
see tuleb sellest, et igale poole on pandud metalli igaks
juhuks:(
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]See tarkus pärineb kindlasti raamatust
"Pokupajem inostrannõi aftomobiil"[/quote]
täpselt nii
lisaks mosse ketti ja VAZ 2109 kolvirõngaste sobivusele on seal välja pakutud ka selline variant:
[i],mudelitel 320 ja 323 on piduritrummlite läbimõõt sama mis NIVAL. Ka mootoripadjad sobivad NIVALT.[/i]
Seal raamatus ka muidki ajastule omaseid mõtteteri.
näiteks.
"Seda autot pole mõtet osta kuna puuduvad sobivad nõukogude päritoluga varuosad ja ta tarvitab superbensiini 98
"Pokupajem inostrannõi aftomobiil"[/quote]
täpselt nii

lisaks mosse ketti ja VAZ 2109 kolvirõngaste sobivusele on seal välja pakutud ka selline variant:
[i],mudelitel 320 ja 323 on piduritrummlite läbimõõt sama mis NIVAL. Ka mootoripadjad sobivad NIVALT.[/i]
Seal raamatus ka muidki ajastule omaseid mõtteteri.
näiteks.
"Seda autot pole mõtet osta kuna puuduvad sobivad nõukogude päritoluga varuosad ja ta tarvitab superbensiini 98

[/quote]

Võib-olla M5 padjad on teistsugused, aga
täiesti kobeda firma omad ostsin endale
Aavest mingi a' 26o eek...võib-olla on
sigulli osad paremad, aga mosse aegadest
mäletan, et tehase padjad kestsid heal juhul
ühe aasta ja metallosa tuli kummi küljest
tavaliselt lahti, niiet mootori mahavõtmiseks
tuli seda lihtsalt tõsta....et bmw külge täiesti
suvalise kvaliteediga vene juppide panekuks
IMHO pole 300 kr eriline argument...vähemalt
minu jaoks....
Mis puudutab bmw patjate väidetavat viletsamat
vastupidavust niva omadega
, siis enda autol
sai 84 aasta numbriga padjad vahetatud edevuse
pärast, need oleks kindlasti veel sõitnud-lihtsalt
pisut viltu vajunud, aga katki polnud veel midagi.
Mootori ehitajate käest olen ise kuulnud
soovitust, et 535 mootorisse saaks panna edevalt
Volga kolvid:D...khmm.....vastus sellele mõttele
oli NO WAY [/quote]
**** unustasin lisada et mul oli sel ajal veel 325 E30, ma isegi ei julge mõelda palju need padjad minu praegusele autole maksta võivad.

Võib-olla M5 padjad on teistsugused, aga
täiesti kobeda firma omad ostsin endale
Aavest mingi a' 26o eek...võib-olla on
sigulli osad paremad, aga mosse aegadest
mäletan, et tehase padjad kestsid heal juhul
ühe aasta ja metallosa tuli kummi küljest
tavaliselt lahti, niiet mootori mahavõtmiseks
tuli seda lihtsalt tõsta....et bmw külge täiesti
suvalise kvaliteediga vene juppide panekuks
IMHO pole 300 kr eriline argument...vähemalt
minu jaoks....
Mis puudutab bmw patjate väidetavat viletsamat
vastupidavust niva omadega

sai 84 aasta numbriga padjad vahetatud edevuse
pärast, need oleks kindlasti veel sõitnud-lihtsalt
pisut viltu vajunud, aga katki polnud veel midagi.
Mootori ehitajate käest olen ise kuulnud
soovitust, et 535 mootorisse saaks panna edevalt
Volga kolvid:D...khmm.....vastus sellele mõttele
oli NO WAY [/quote]
**** unustasin lisada et mul oli sel ajal veel 325 E30, ma isegi ei julge mõelda palju need padjad minu praegusele autole maksta võivad.
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.
kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved. [/quote]
Kas pedaal täriseb ka siis kui kollane tuli armatuuris põleb? Kui jah on vigane ABS aju (alum. karp kelladebloki all), kui ei otsi viga anduritest. Lihtsaim viis andurite kontrollimiseks on testriga anduri takistuse mõõtmine (korras andur peaks näitama 950-1050 oomi). Kui kõik korras tuleks kindlasti kõigi andurite pesade pinnad roostest puhtaks nühkida - anduri kaugus hammasvööst on väga oluline, juba õhuke roostekihi paksus on piisav, et ABS aju süsteemi välja lülitaks.
üks küsimus on tegelikult veel.
ABS kalab. Käivitad mootori, sõidad veidike, u 2-300m, ning siis süttib armatuuris abs tuluke, ning kiirusel u vähem kui 20km/h, tahab abs rakenduda. st pidur koriseb ning erilist pidamist ei ole.
kui pidur sellel ajal korra vabastada, ning uuesti vajutada, siis üldjuhul abs ei kala enam...
visuaalselt vaadates olid nagu kõik ABS andurid olema, ning terved. [/quote]
Kas pedaal täriseb ka siis kui kollane tuli armatuuris põleb? Kui jah on vigane ABS aju (alum. karp kelladebloki all), kui ei otsi viga anduritest. Lihtsaim viis andurite kontrollimiseks on testriga anduri takistuse mõõtmine (korras andur peaks näitama 950-1050 oomi). Kui kõik korras tuleks kindlasti kõigi andurite pesade pinnad roostest puhtaks nühkida - anduri kaugus hammasvööst on väga oluline, juba õhuke roostekihi paksus on piisav, et ABS aju süsteemi välja lülitaks.
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
pedaal väriseb ainult siis (tulukese põledes), kui kiirus on u 30km/h ja vähem..
eks alustan siis kõige lihtsamast..st puhastamisest. [/quote]
Tulukese põledes ei tohi ABS töötada, st vaheta prooviks ABS aju ära ... võtab aega max 10 min. Mis ei tähenda, et andurite juhtmed ei võiks läbi olla - E30 bemaritel üsna sagedane viga.
Huvitaval kombel on aga näiteks paaril 80ndate alguse ABS-ga nähtud viiestel süsteem laitmatult töökorras olnud... Kas võib siit näha Boschi toodete kvaliteedi langust?
pedaal väriseb ainult siis (tulukese põledes), kui kiirus on u 30km/h ja vähem..
eks alustan siis kõige lihtsamast..st puhastamisest. [/quote]
Tulukese põledes ei tohi ABS töötada, st vaheta prooviks ABS aju ära ... võtab aega max 10 min. Mis ei tähenda, et andurite juhtmed ei võiks läbi olla - E30 bemaritel üsna sagedane viga.
Huvitaval kombel on aga näiteks paaril 80ndate alguse ABS-ga nähtud viiestel süsteem laitmatult töökorras olnud... Kas võib siit näha Boschi toodete kvaliteedi langust?
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
pedaal väriseb ainult siis (tulukese põledes), kui kiirus on u 30km/h ja vähem..
eks alustan siis kõige lihtsamast..st puhastamisest. [/quote]
Tulukese põledes ei tohi ABS töötada, st vaheta prooviks ABS aju ära ... võtab aega max 10 min. Mis ei tähenda, et andurite juhtmed ei võiks läbi olla - E30 bemaritel üsna sagedane viga.
Huvitaval kombel on aga näiteks paaril 80ndate alguse ABS-ga nähtud viiestel süsteem laitmatult töökorras olnud... Kas võib siit näha Boschi toodete kvaliteedi langust? [/quote]
kus ja kas selle aju vahetamine läheb väga hulluks keemiaks?
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
pedaal väriseb ainult siis (tulukese põledes), kui kiirus on u 30km/h ja vähem..
eks alustan siis kõige lihtsamast..st puhastamisest. [/quote]
Tulukese põledes ei tohi ABS töötada, st vaheta prooviks ABS aju ära ... võtab aega max 10 min. Mis ei tähenda, et andurite juhtmed ei võiks läbi olla - E30 bemaritel üsna sagedane viga.
Huvitaval kombel on aga näiteks paaril 80ndate alguse ABS-ga nähtud viiestel süsteem laitmatult töökorras olnud... Kas võib siit näha Boschi toodete kvaliteedi langust? [/quote]
kus ja kas selle aju vahetamine läheb väga hulluks keemiaks?
GS
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
kus ja kas selle aju vahetamine läheb väga hulluks keemiaks? [/quote]
ABS aju asub juhi jalgade kohal, kelladebloki all, roolisambast vasakul... selline alumiiniumist karp, kinnitatud kahe "kümnese" poldiga. Ise küsisin saue igori käest prooviks ühe aju ja kontrollisin kohapeal ära kas viga selles või mujal. Aju muidu maksis seal vist 300 eeku.
kus ja kas selle aju vahetamine läheb väga hulluks keemiaks? [/quote]
ABS aju asub juhi jalgade kohal, kelladebloki all, roolisambast vasakul... selline alumiiniumist karp, kinnitatud kahe "kümnese" poldiga. Ise küsisin saue igori käest prooviks ühe aju ja kontrollisin kohapeal ära kas viga selles või mujal. Aju muidu maksis seal vist 300 eeku.
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
kus ja kas selle aju vahetamine läheb väga hulluks keemiaks? [/quote]
ABS aju asub juhi jalgade kohal, kelladebloki all, roolisambast vasakul... selline alumiiniumist karp, kinnitatud kahe "kümnese" poldiga. Ise küsisin saue igori käest prooviks ühe aju, ja kontrollisin kohapeal ära kas viga selles või mujal. Aju muidu maksis seal vist 300 eeku. [/quote]
selge, tänud.
päev-paar tagasi just kaevasin seal, ning mõtlesin mis krdi jurakas see seal on...
vaat mis välja tuli siis..
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
kus ja kas selle aju vahetamine läheb väga hulluks keemiaks? [/quote]
ABS aju asub juhi jalgade kohal, kelladebloki all, roolisambast vasakul... selline alumiiniumist karp, kinnitatud kahe "kümnese" poldiga. Ise küsisin saue igori käest prooviks ühe aju, ja kontrollisin kohapeal ära kas viga selles või mujal. Aju muidu maksis seal vist 300 eeku. [/quote]
selge, tänud.
päev-paar tagasi just kaevasin seal, ning mõtlesin mis krdi jurakas see seal on...

vaat mis välja tuli siis..
GS