5. leht 6-st

Postitatud: 21.04.2005 09:19 53
Postitas Aare
Raivo kirjutas:Panin enda auto dünograafiku kah üles, kui peaks huvi olema kellelgi.
Üks on siis filtriga, ja teine ilma.
Huvitav on see, et vaatamata sellele, et 540 mootor on 535 omast kakskümmend aastat uuem ja suurema mahuga, on M30 momendigraafik nt selle alguses märgatavalt võimsam ja graafik ise hoopis lamedam :roll:

Tundub vist olevat paljuklapiliste rida.

See filtrita suurem võimsus on seal vaevalt tehase prohmakas, pigem on see sisselaskemüra summutamise pärast. 5500+ pööret nii suurel mootoril kasutatakse haruharva ja selle klassi mürastandardid on ikka räiged, seepärast ollakse nõus hj-de loovutama.

Postitatud: 21.04.2005 09:45 27
Postitas eero
Aare kirjutas:Huvitav on see, et vaatamata sellele, et 540 mootor on 535 omast kakskümmend aastat uuem ja suurema mahuga, on M30 momendigraafik nt selle alguses märgatavalt võimsam ja graafik ise hoopis lamedam :roll:

Tundub vist olevat paljuklapiliste rida.
No vat, see on see, et V8-l võid rahumeeli iga ilmaga pedali põhja hüpata, aga kumm suitsema ei lähe :? . Võtab rahulikult kohalt ära ja juhtuma hakkab alles seal 1500-2000 ringis.

Postitatud: 21.04.2005 11:58 41
Postitas Aare
Kellel on madalatel pööretel asfalt libedam :D

Irmcher Senator (3.6??) rpm-Nm
1200 - 90
1500 - 100
2000 - 220
2500 - 280

Lincoln 460 cid (7.5 liitrit)
1200 - ?
1500 - 110
2000 - 280
2500 - 425 :shock:

540 filtriga
1200 - 100
1500 - 210
2000 - 320
2500 - 330

Minu autuke :oops:
1200- 235
1400- 240
2000 - 250
2500 - 270

Kusjuures pole enne süvenenud sellistesse asjadesse

Postitatud: 21.04.2005 14:44 59
Postitas eero

Postitatud: 21.04.2005 15:00 39
Postitas rajko
mida se roheline kriips näitab? kW tagarattast?

Postitatud: 21.04.2005 15:13 58
Postitas eero
just

Postitatud: 21.04.2005 15:30 58
Postitas rajko
maru palju läheb ikka kaduma küll, ligi 20% mootori võimsusest kaob lihtsalt ära.

Postitatud: 21.04.2005 15:32 58
Postitas Aare
Seal ju automaatkast ka. :idea:

Postitatud: 21.04.2005 15:37 22
Postitas rajko
Aare vaata enda graafikut, ka 20% ligi, e28'l isegi alla 20%, need manuaalid ju. Ehk saab siit ka mingi järelduse auto kohta teha?

Postitatud: 21.04.2005 15:40 51
Postitas Aare
Irus mõõdeti 86 520 selliselt

mootorist 92,5 kW
ratastest 80,5 kW

kadu 12 kW ehk 13%. Järeldused erinevate pinkide võrreldavusest ja täpsusest teeb igaüks ise.

See on kadu jõuülekande ringiajamiseks, alates käigukastist kuni rattalaagriteni. Kõige rohkem saab vast puruks sõidetud kasti laagritega seda suurendada. Pluss muidugi see, et nt 520 ja 535 liikuvate difri juppide kaaluvahe on ka kindlasti 2-3 korda. Erinevatest manuaalkastidest see vahe vaevalt tuleb.

Ma mõtlesin, et palgapäeval käin selle sama 520ga selles dünos ka korra, vaatame, mis see siis näitab. Auto on võrreldavas korras kui esimese mõõtmise ajal. Praegu ei taha lihtsalt 400 eek tuulde lasta, sest 318 isu on lõputu :)

Samas on selge, et jõuülekandekadu ei saa olla jääv protsent, sest ülekande takistus on väljendatav kindlate kW absoluutnumbritega. Ei saa ju sedasi, et paned 535-le nt 1000 hj mootori ja jätad ülekande samaks
ning ülekandekadu suureneb eiteamillest 30 hj-l 200-ni :shock:

Tuli veel meelde see, et paljudel saksast tulevatel autodel on manuaalkastis sees ATF, mis on vedel. Mina olen pannud ainult sünteetilist
GL-5-te, mis tulisest peast ka üsna paks ja sellest ka kindlasti rohkem kadu.

Postitatud: 02.05.2005 15:46 13
Postitas Aimar
Nii lõpuks on ka üritusest pisike klipp olemas.
Praegu DVD-l . Ilmselt läeb veel aega kuni mingi väiksema variandiga (formaadiga)valmis saan :D . pikkus u.16 minutit.Kõik osalenud BMW-d peaks peal olema. Ärge maha lööge ,tegin esimest korda :? .Kahala jäärada siiamaani tegemata :oops: Teine probleem on see et pole kuskile riputada. HOT-i 10 mb sisse vist ei mahu :D
Või kui kellegi mahti möllata siis võin originaal kvaliteediga klipi anda (900+MB). Aga üritan pusida. ;)

Postitatud: 02.05.2005 17:56 40
Postitas erik
Zone servus 25MB ruumi saab omada.
Abiks ikka.

Postitatud: 02.05.2005 18:01 09
Postitas DaveW
www.serverimaailm.ee
Neilt saab 500Mb ruumi, pole ise proovinud suurte failidega, kuid 10 MB töötab küll.

Postitatud: 02.05.2005 19:16 06
Postitas wirx
jep endalgi www.e38.ee ja www.laptopid.ee serverimaailm.com serveris....ja kui firmat pole võtta, siis http://www.viltsikas.pri.ee/ taolise aadressi saab iga eraisik endale teha, samas makstes 35 krooni kuumaksu, saab juba 1gb jne....soojalt soovitan, siiani ainult väga positiivsed kogemused nendega....üldiselt saab uue koduka regatud 2-3 päevaga :cool:
aitab OT-st plaanin Xado imepäraseid omadusi katsetada ja hiljem uuesti dünosse minna...eks näis, kas läheb midagi paremaks või mitte :P eks varsti annan teada siis :roll: ja kui mootor kokku jookseb teen elutuppa endale sellest laua :roll:

Postitatud: 02.05.2005 19:42 32
Postitas DaveW
Ainus mis serverimaailma teenuse kohta halba olen kuulnud on see et tasuta kontodele pidi väljaspoolt eestit halb ligipääs olema (piiratud kiirus).

Postitatud: 10.05.2005 22:00 55
Postitas Aimar
nii sain siis valmis VCD kvaliteediga.
DYNOPAEV-169MB
Kasutage "save as"-i
Aga palun varuge kannatust ja aega :D .Ja mitte korraga tõmmata. :lol:
Ei ole viitsinud otsida paremat kohta.
Ärge maha lööge - tegin esimest korda :cool:

Postitatud: 10.05.2005 22:20 56
Postitas Aimar
tuligi minutiga siuke liiklus peale, et siis hommikul saate vast vaadata :D

Postitatud: 11.05.2005 12:12 58
Postitas eero
Päris hea, Aimar. Tnx et viitsisid jamada :!:

Postitatud: 11.05.2005 14:55 13
Postitas Aimar
tänud. Eks harjutamine teeb meistriks. Võlgu veel Kahala jäärada. Ja eks Raplas ka filmime.

Postitatud: 21.10.2005 21:50 49
Postitas wirx
dünomisest veel, kuna ise viimasel ajal tihti lakisse ära eksinud mootorit piinama...:)
Nimelt Aare, see Raivo dünograafik on madalatel pööretel sellepärast lahjem, kuna automaadil ei saa algusest peale gaas põhjas sõita pingil sest (kickdown lüliti)lööb käigu üles kohe ja siis valed andmed. Raivol paisab, et 3500rpm-i pealt on Eero alles gaasi põhja vajutanud...minul sai alles 4000 kandis põhja vajutada, sellest ka vähesed hp-d ja nm-id madalamatel pööretel.
Samas kui nüüd võrrelda 3 järgnevat düno graafikut:
Minu 750
http://e38.ee/bmw/dyno%20nitro%20130hp% ... attast.jpg
Raivo 540
http://web.starman.ee/raivo143/bemmid/5 ... 2_540i.jpg
Eero 540
http://www.tolaram.ee/eero/eero/dynograafik170405.JPG

Kui nüüd vaadata ratta jõud vs mootori jõud, siis:
Minul on max rattajõu ja sama pöörete arvu vahe 35hobust ehk 12.5% max mootori jõust
Raivol on 57hobust ehk 21% max mootori jõust
Eerol on 52 hobust ehk 20.3% max mootori jõust

Seega tekib küsimus, et kas tõesti on 750 ülekanne pea poole parem, kui 540-i ülekanne või lihtsalt paneb düno enda arvutamisega puusse...
Kuna rattast jõud minult on
Wirx 245hp
Raivo 203hp
Eero 198hp


Ehk siis rattast mõõdetuna on 540 ja 750 jõudude vahe 245hj vs 203hj ehk siis 42hj

Samas on mootori hobujõudude vahe düno järgi 540 ja 750 puhul 260hj vs 286hj ehk siis kokku 26hj

Tehase seadetes on 540 ja 750 jõudude vahe 286hj vs 326hj ehk siis kokku 40hj

Seega tekib küsimus, et miks on rattast mõõdetuna hobujõudude vahekord igati OK, kuid see mis dünopink ise välja arvutab seal vahe juba 45% ?
Ma isiklikult arvan, et düno paneb lihtsalt minu auto puhul puusse just selle mootori hp arvutamisel vabajooksu jms kaudu või mis?
Samuti on näiteks Raivo graafiku puhul ilma õhufiltrita tõusnud mootori arvutuslik jõud lausa 30hj, kuid rattast mõõdetuna on tõus umbes 12hj ning lisaks on jõu kõver vastavuses V8 mootori karakteristikaga, samas kui arvutuslik jõud mootorist läheb nö "taevasse"

Postitatud: 14.01.2006 10:54 44
Postitas Tarvo
Kas sellel aastal ka sellist ühisüritust on plaanis?

Postitatud: 14.01.2006 11:08 06
Postitas Viljar
Aimar kirjutas:nii sain siis valmis VCD kvaliteediga.
DYNOPAEV-169MB
Kasutage "save as"-i
Aga palun varuge kannatust ja aega :D .Ja mitte korraga tõmmata. :lol:
Ei ole viitsinud otsida paremat kohta.
Ärge maha lööge - tegin esimest korda :cool:
Ma nüüd ei tea, kas ma magasin maha õige aja, või see link lihtsalt ei tööta :roll:

Postitatud: 15.01.2006 02:36 03
Postitas Aimar
Ma nüüd ei tea, kas ma magasin maha õige aja, või see link lihtsalt ei tööta
Jah seal kahjuks enam ei ole kuna oli aeglase ühenduse otsas. Aga kõik filmitud asjad on ilusti alles (dyno,cup 1-3, SP). Pole lihtsalt kuskile riputada. Varsti üritan valmis saada 2005 aasta ürituste DVD-ga.

Postitatud: 15.01.2006 14:45 27
Postitas Viljar
Aimar kirjutas:
Ma nüüd ei tea, kas ma magasin maha õige aja, või see link lihtsalt ei tööta
Jah seal kahjuks enam ei ole kuna oli aeglase ühenduse otsas. Aga kõik filmitud asjad on ilusti alles (dyno,cup 1-3, SP). Pole lihtsalt kuskile riputada. Varsti üritan valmis saada 2005 aasta ürituste DVD-ga.
Aga võime ju minu kodukale selle panna, ruumi peakshetkel nii palju küll olema.

Postitatud: 15.01.2006 20:46 58
Postitas Tarvo
Aga dünoma võiks siiski minna kevadepoole. Oleks veel huvilisi?

Postitatud: 15.01.2006 20:55 11
Postitas Märt
Tarvo kirjutas:Aga dünoma võiks siiski minna kevadepoole. Oleks veel huvilisi?
...oleks küll.Kevad tundub kuidagi loogilisem jah,ei tahaks naeltega seal rullide peal krõbistada.

Postitatud: 15.01.2006 21:08 43
Postitas Tarvo
seda minagi, aga siin peab ju hakkama varakult asju ajama, et üldse midagi välja kukuks..

Postitatud: 15.01.2006 21:59 05
Postitas Raivo
Tarvo kirjutas:Aga dünoma võiks siiski minna kevadepoole. Oleks veel huvilisi?
Hmm, kas sa eelmisel kevadel ei käinud?
Aga ikka, eks siis paistab, kas aastane jõupingutus on ka asjaette läinud, ehk on ka hp-d suurenenud ;)

Postitatud: 16.01.2006 21:39 11
Postitas Tarvo
Eelmine aasta jäi ära jah, seepärast olekski huviline.

Postitatud: 17.01.2006 13:57 40
Postitas wirx
mu vana jutu kinnituseks, et dyno "valetab" 750 automaadi kohapealt veel paar pildikest dyno tulemustest
Siin on automaatkastiga 750i tulemus
http://www.robertlevinson.com/seven/tak ... _750iL.jpg
Ja siin on 750i manuaali oma
http://www.robertlevinson.com/seven/tak ... JECT_X.jpg

Manuaalil on nati parandatud sisselaset(ehk siis igast torbikuid vähemaks korjatud) ja parandatud väljalaset. Samas numbrid 285hp vs 337hp räägivad enda eest, kui veel võrrelda automaatkastiga versiooni tulemusi minu omadega http://e38.ee/bmw/dyno%20nitro%20130hp% ... attast.jpg saab suht samad numbrid(bens näiteks mõjutab)