2. leht 2-st
Postitatud: 04.11.2005 17:14 08
Postitas Aare
priitv8 kirjutas: Kokkuvõttes: palju Nm on hea eeldus, aga hea oleks need veel võimalikult kõrge rpm juures teha, see aga ongi juba suurem võimsus.
Mis praktikas tähendab puudulikku vedu madalatel pööretel, selle vähendamiseks kõrget peaülekannet ning sellest edasi tulenevat kütusekulu kasvu. Samuti vajadust vahetada iga kiirenduse eel käike alla, et üldse mingi kiirendus tekiks.
See teebki M30B34 oma suuruse, võimsuse ja veeuputusaegse ehituse kohta suhteliselt ökonoomseks, sest 200 Nm momenti on saadaval SUVALISTEL pööretel, seda on rohkem kui nt 2-liitrine mootor üldse välja annab. Ehk igapäevaelus pole erilist vahet, kas vajutada gaas põhja 2000 või 5500 pööret minutis, kiirendus on ikka sama. Uuema ajal paljukklapilistel mootoritel võib sellest unistada.
Moment 2000 rpm on mitu korda olulisem kui moment 5000 rpm. Moodsad turbodiislid ei annagi peale 4000 mingit minekut, sest suurim moment on 2000 rpm. Või hakkab nüüd keegi väitma, et selline mootori ei lähe edasi?
Postitatud: 04.11.2005 23:42 17
Postitas priitv8
Aare kirjutas:Moment 2000 rpm on mitu korda olulisem kui moment 5000 rpm. Moodsad turbodiislid ei annagi peale 4000 mingit minekut, sest suurim moment on 2000 rpm. Või hakkab nüüd keegi väitma, et selline mootori ei lähe edasi?
No 535d läheb edasi just nii, nagu 200kW masinale kohane. See, et tänu erinevatele momendikarakteristikutele need mootorid "popomeetrile" erinevalt tunduvad, on selge. Selge on ka see, et diislite kW-d on keritud sinna, kuhu vanasti vaid bensumootorid küündisid (a-la 200kW).
Mina olen lihtsalt siiani veendumusel, et kiirendus sõltub otseselt kW-st (täpsemalt siis kW/kg) ja mitte Nm-st (see, et Nm ja kW omavahel läbi rpm seotud on, me ju teame).
Väike võrdlus värsketest E65 tehnilistest andmetest:
Kood: Vali kõik
Mudel: 730i 730d 740i 745d 750i 760i
kW: 190 170 225 242 270 327
Nm: 300 520 390 750 490 600
kg: 1880 1975 1970 2115 1985 2180
0-100: 7,8 7,8 6,8 6,6 5,9 5,5
Miks on nii, et sarnased kiirendused on sarnase võimsuse ja mitte väändemomendiga mootoritel?
Postitatud: 05.11.2005 12:36 04
Postitas e36forever
Aga nendest samadest andmetest loeb välja, et NM loeb kiirendusel oluliselt.
Mudel: 730i 730d
kW: 190 170
Nm: 300 520
kg: 1880 1975
0-100: 7,8 7,8
Kw on vähem, kaal on suurem ja kiirendus on sama

Postitatud: 05.11.2005 13:22 02
Postitas priitv8
e36forever kirjutas:Aga nendest samadest andmetest loeb välja, et NM loeb kiirendusel oluliselt.
Mudel: 730i 730d
kW: 190 170
Nm: 300 520
kg: 1880 1975
0-100: 7,8 7,8
Kw on vähem, kaal on suurem ja kiirendus on sama

No aga 745d vs 760i
750Nm vs 600Nm
2115kg vs 2180kg
6,6s vs 5,5s
8,74kg/kW vs 6,67kg/kW

Postitatud: 06.11.2005 16:51 09
Postitas Aare
See kiirenduse/kW asi tuleb sellest, et uuema aja mootorid on suuremate maksimumpööretega ja nad ei tõmba kõvemini, vaid tõmbavad pikemalt.
Mis ei anna nt tavapööretega kiirendamisel mingit eelist. Välja tuleb see piirajani vajutades.
Postitatud: 06.11.2005 22:23 36
Postitas priitv8
Aare kirjutas:See kiirenduse/kW asi tuleb sellest, et uuema aja mootorid on suuremate maksimumpööretega ja nad ei tõmba kõvemini, vaid tõmbavad pikemalt.
Keegi on kuskil isegi öelnud, et ottomootori (või oli see isegi sisepõlemismootori?) võimsus peitub pööretes.
See, kas selline mootor ka igapäevasõitudeks mugav kasutada, on hoopis teine teema.
Postitatud: 06.11.2005 23:04 07
Postitas raimo_r
priitv8 kirjutas:Keegi on kuskil isegi öelnud, et ottomootori (või oli see isegi sisepõlemismootori?) võimsus peitub pööretes.
See, kas selline mootor ka igapäevasõitudeks mugav kasutada, on hoopis teine teema.
http://tqhq.ee/dir.php?id=30#2
Postitatud: 07.11.2005 08:57 48
Postitas priitv8
Postitatud: 07.11.2005 09:45 18
Postitas Aare
kopipaste tqhq artiklite alt
Selliseid näited on veel. Keskmisele Eesti autohuvilisele on vist natuke lähem näide vanemad BMW 535i ja M5. Vanemad (1988-90) seepärast, et mul pole uuemate kohta andmeid käepärast ja BMW on vist ka lõpuks taibanud M5-le natuke suurema mootori panna. Igatahes, võrreldes 535i-d ja M5-t, selgub, et M5 on kiirem mitte niivõrd seepärast, et ta tõmbab kõvemini, (ta tõmbab ainult natuke kõvemini), vaid seepärast, et ta tõmbab pikemalt (vahe on ligi 1000 rpm). M5 ei tundu sõites oluliselt kiirem, kuid tegelikult on ta seda siiski.
Postitatud: 07.11.2005 15:33 54
Postitas priitv8
Ja sel samal lihtsal põhjusel oli M5-le võimalik alla keerata ka natuke (või isegi kõvasti

) aeglasem tagasild, kui (M)535-l (M5=3.91 vs 535=3.07).