2. leht 3-st
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 13:49 49
Postitas tomlaatsit
Al- sulamist traadid on kontakt-keevitatud ilmselt Al-kihiga pinnatud 1mm paksusele vaskalusele, mis omakorda on joodetud trükkplaadile. Aspiriin on kõige kättesaadavam (kas ka parim, ei ole veendunud) räbusti, mis suudab Al2O3 kihi Al-sulami pinnalt lõhkuda ja mis teeb seeläbi jootmise üldse võimalikuks. Kampol seda ei suuda.
Mina olen minidrilli otsa käiva kõvasulam otsaga Al kihi jootealuselt eemaldanud. Tuleb jälgida, et metallipuru ei jääks hiljem trükkplaadile. Võibolla võiks need 1mm paksused jootealused üldse eemaldada - nende all on ju ülejoodetud vaskpind olemas. Pole proovinud niiviisi, igatahes jootmise teevad need keerukamaks sest üles kuumutatakse joodis mõlemalt poolt seda plaati.
Esmalt võib plaati kaitsva "silikooni" eemaldada metallipuruga saastumise vätimiseks osaliselt. Ühenduste taastamiseks olen kasutanud elastset õhukest vasklinti + Zn sisaldavat meh. tugevat vene ajast pärinevat joodist. Senini on see lahendus ennast õigustanud. Lahendus on ka alljärgnevalt näha.
Pean oluliseks, et mistahes materjalist ühenduste tegemistel jäetaks ühendustraadile võimalus keskelt elastselt deformeeruda. Selle orig. lahenduse probleem tundub peale ühendustraadi vale (meh. mittetugev) valiku ka see, et need traadid on pingul ja võnkumise võtab vastu ploki välimistele kontaktide lähedale jäetud suhteliselt terav kumerus, kust hiljem ühendus katkebki.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 30.11.2013 17:41 17
Postitas 0tt
Leidsin samasugused õhukesed vasklindid mida proovida. Jootealuse tegin ka nii puhtaks kui vähegi võimalik, Al kiht läinud, läigib vastu, aga noo ei jää tina sinna. Puhasta millega tahad, aspirini pole veel proovinud. Pärast tänast ei taha vist tükk aega isegi proovida mitte. Pool päeva mõttetuid katseid.. Jätkan kunagi teinekord vist.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 10.12.2013 13:14 31
Postitas 0tt
Väike update.
Proovisin aspiriiniga ka, ei midagi. Ainuke koht kuhu tina nakkus oli kas laud, püksid või mingi muu koht, aga mitte sinna kuhu vaja. Oli suur tahtmine asi kuskile vastu puruks visata. Siis mainis üks tuttav, et tal tööjuures testitatakse seadmeid ja mehed mõistavad kõike joota, ja nii oligi. Nüüd vaja see karp kokku panna ja autole külge monteerida, jälle.
Vahepeal hakkasin mõtlema, et ehk on asi tõesti kehvas akus, et ei jõua eelsüüdet rakendada käivitamisel. Eelmine talv juba diagnostika ütles, et aku on kehvavõitu. Proovisin nii, et panin täkujuhtmetega pealolevale akule teise aku pealt lisa ja käivitasin siis. Ei miskit, ikka vajas käiamist veits ja turtsus. Või tegin ma midagi valesti?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 10.12.2013 23:34 54
Postitas priitb
Kuna ma lollide küsimuste rubriigist abi ei saand, küsin siit, et kus see plokk- relee sellel autol asub?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 10.12.2013 23:48 47
Postitas tomlaatsit
Asub sisselaskekollektori all. Suhteliselt keeruline on kätte saada - sisselaskekollektor ettevaatlikult (seal all on andurite jms ühendused) maha ning siis saab kapoti alt selle kätte. Esindus vist rääkis, et nad vahetavad seda plokki auto alt. Kätte saamine keerukas igatahes. Kui käega juba ligi saab siis kaks pistikut lahti + kümme võtmega kaks M6 mutrit samuti lahti ja plokk on seejärel käes.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 10.12.2013 23:57 01
Postitas tomlaatsit
0tt kirjutas:Väike update.
Proovisin aspiriiniga ka, ei midagi. Ainuke koht kuhu tina nakkus oli kas laud, püksid või mingi muu koht, aga mitte sinna kuhu vaja. Oli suur tahtmine asi kuskile vastu puruks visata. Siis mainis üks tuttav, et tal tööjuures testitatakse seadmeid ja mehed mõistavad kõike joota, ja nii oligi. Nüüd vaja see karp kokku panna ja autole külge monteerida, jälle.
Vahepeal hakkasin mõtlema, et ehk on asi tõesti kehvas akus, et ei jõua eelsüüdet rakendada käivitamisel. Eelmine talv juba diagnostika ütles, et aku on kehvavõitu. Proovisin nii, et panin täkujuhtmetega pealolevale akule teise aku pealt lisa ja käivitasin siis. Ei miskit, ikka vajas käiamist veits ja turtsus. Või tegin ma midagi valesti?
Kui kontaktid oled mehhaniliselt puhastanud ja vask on väljas, siis edasine jootmine võiks toimuda ikka kampoli lahuse abil. See töötab 100%. Pead veenduma, et kontaktid ei oleks koos selle silikooniga, millega on kogu skeem üle valatud.
Aku peab olema käre ja korralik. Soovitan AGM-i. Pole veel hätta jätnud.

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 11.12.2013 12:06 25
Postitas 0tt
tomlaatsit kirjutas:Asub sisselaskekollektori all. Suhteliselt keeruline on kätte saada - sisselaskekollektor ettevaatlikult (seal all on andurite jms ühendused) maha ning siis saab kapoti alt selle kätte. Esindus vist rääkis, et nad vahetavad seda plokki auto alt. Kätte saamine keerukas igatahes. Kui käega juba ligi saab siis kaks pistikut lahti + kümme võtmega kaks M6 mutrit samuti lahti ja plokk on seejärel käes.
Asukoht on tal täpselt seal, kus kirjeldatud. Aga kättesaamiseks ei ole mina sisselaset pidanud ära võtma. Esimene kord oli suht keeruline teda kätte saada, järgmised korrad juba lihtsam. Ühe mutri saab kapoti alt lahti, käsikaudu ja vähehaaval. Ja teise saab põhja alt(eeldusel, et kanal on olemas vms)
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 11.12.2013 12:08 15
Postitas tomlaatsit
Kaheliitrisel diislil on kapoti all tõesti rohkem ruumi. Seetõttu ka ligipääsetavus kõigele parem.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 26.12.2013 15:03 53
Postitas 0tt
Väike update.
Lõpuks viitsisin enda "parandatud" ploki peale panna. Nüüd näitab kõigest kahe küünla viga. Seega hakkan juba Kuno juttu uskuma, et kõik need proovitud plokid ongi vigased olnud. Nüüd ei tea, kas viitsin veel selle vana lahti võtta ja uurida, mis oleks omamoodi huvitav tegevus jälle. Või vahetan välja, ja loodan, et seekord joppab. Või siis tuleb lõpuks ikkagi uus osta

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 27.12.2013 10:35 05
Postitas jass161
0tt kirjutas:Väike update.
Lõpuks viitsisin enda "parandatud" ploki peale panna. Nüüd näitab kõigest kahe küünla viga. Seega hakkan juba Kuno juttu uskuma, et kõik need proovitud plokid ongi vigased olnud. Nüüd ei tea, kas viitsin veel selle vana lahti võtta ja uurida, mis oleks omamoodi huvitav tegevus jälle. Või vahetan välja, ja loodan, et seekord joppab. Või siis tuleb lõpuks ikkagi uus osta

Osta uus, mida sa jaurad

Mul kärsatas katkine plokk küünlad ka läbi. Äkki ongi 2 küünald piixus, kontrolli testriga need ära.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 27.12.2013 19:50 40
Postitas martin89
Minul on selline jama olnud 2003 aasta 320 diisliga. Ja viga oli mootori ajus.Eelsüüte klemm oli ajus seespool ära sulanud. Ilmselt põhjstas selle ikka vigane eelsüüteplokk (mida sai igaks juhks mitu korda vahetatud).
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 24.01.2014 16:29 47
Postitas 0tt
Nüüd anti mulle romulast juba kolmas plokk. See näitab vähemalt mingisuguseidki numbreid testeriga mõõtes. Kui varem, nagu ka nüüd see enda parandatud plokk näitab küünlavigasid, siis see näitab ainult 4203 glow control unit:
http://www.hot.ee/fackit/pilt/DSC00717.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kõik ühendused ja jooted on sellel korras.
Selline viga ilmneb ainult siis, kui starterit anda ja töötava mootoriga on ta koguaeg. Enda lapitud plokk näitab 4 küünlaviga juba siis, kui süüte sisse paned. Kuna mu enda parandatud plokk poolenisti töötab siis arvatavasti on plokijuhtimine jne kõik korras...
Nüüd on mul ametlikult kopp ees sellest saastast. Kui keegi oskab veel midagi soovitada siis kuulan ära. Ja kui keegi teab, kes müüb seda plokki (soovitatavalt uus) proovimisvõimalusega siis olen huvitatud. Nimelt oskan ma selle käki kätte saada kapoti alt juba 3 minutiga..
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 24.01.2014 18:04 57
Postitas priitb
Ei paku midagi uut, aga paarpäeva tagasi vahetasin 4 küünalt ja ploki uute vastu(autoosad.ee ca 100 eur kokku) + vahetus. Auto käib -23 hommikul poolest pöördest, ja ei lonka nagu vanasti juba +5 juures.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 24.01.2014 21:54 39
Postitas Raemees
Kui keegi leiab foorumist E46 320D teema kus eelsüüteküünalde vahetus lahatud võib lingi priva visata. Tänud.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 24.01.2014 22:06 04
Postitas Tauri_J
Raemees kirjutas:Kui keegi leiab foorumist E46 320D teema kus eelsüüteküünalde vahetus lahatud võib lingi priva visata. Tänud.
mis sa selle all mõtled, mul sai vahetatud

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 24.01.2014 22:45 46
Postitas Raemees
Ei midagi erilist, lihtsalt pitle oleks tahtnud näha kui rakse see vahetus on

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 24.01.2014 22:59 46
Postitas jass161
Raemees kirjutas:Ei midagi erilist, lihtsalt pitle oleks tahtnud näha kui rakse see vahetus on

viewtopic.php?f=75&t=93215" onclick="window.open(this.href);return false; Teine mootor aga põhimõtte sama. Kui võtmed käes püsivad siis saad hakkama

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 12:25 58
Postitas 0tt
Sain sellest probleemist jagu, lõpuks. Ja nüüd ma tean, mida tähendab väljend "Ma pole nii rikas, et odavaid(kasutatuid) asju osta" Nagu siin foorumis hoiatati, siis viimane katkine plokk lõhkus ka eelsüüteküünlad ära. Sain mõne euro eest kellelgi üle jäänud küünlad, proovisin neid korra aku pealt ning pärast seda proovimist ütlesid ka need üles. Niisiis läksin ja ostsin ka uued küünlad. Kokkuvõtteks uus plokk ja küünlad ning probleem lahenes.
Kuidas asi käis: Saadeti E61 plokk--saadeti logari pikendus(vale jupp)--saadeti katkine plokk--saadeti uus katkine plokk--kolmanda katkise ploki järgi käisin ise--sain kasutatud küünlad(läksid läbi)--ostsin uue ploki ja küünlad ning probleem lahenes.
Iga kord, kui ma väitsin, et teie plokk on katki, taoti käega vastu rinda ja öeldi, et see on täiesti võimatu, meie autosid diagnoosib eesti parim. Lõpuks ei tahtnud enam selle asutusega tegemist teha, kes väidab, et neilt on odavam kui foorumist osta..
Ainuke asi, mis ma siit loost õppisin oli see, et kuidas see plokk töötab ja mis tal seal sees katki läheb..
Järgmine kord olen targem ja kuulan rohkem häid soovitusi

Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 12:50 31
Postitas ttsys
Ilmselt said veel ka teada, et küünlad on 5V nimepingega ja akult uhatud 13-14V tappis ükshaaval need testitud elukad.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 13:07 42
Postitas ttsys
Töökorras 800-900 CCA aku annab köhimata 13-14V ja tapab üksikult testitava küünla esimesel sekundil.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 13:21 16
Postitas ttsys
Mine mõõda ise aku vahetult laadimise ahelast tarbijana maha võetud aku pinget. Aku tehnoloogia on oluliselt arenenud ja 20-30 aasta tarkus ja kogemus vajab nii mõnelgi peerul apdeitimist

. Seda me teame, et aku purk on 2.16V vabajooksul. 800-900CCA aku inerts on aga midagi muud kui nimiväärtus.
PS: ka 11V tapab üksikult testitava küünla - heakene küll, selleks kulub siis sekund rohkem aga ni-või-naa laip järel.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 13:28 51
Postitas ttsys
Joga on antud juhul su suhtumine ja ühtlasi ka vastutustundetu, et antud hoiatust torpeteerid.
Kuno_T kirjutas:Huvitav on see, et sa jäärpäiselt mölised ja ei viitsi mõõta,

? Minu poolt kõik, ei viitsi seda joga jätkata.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 13:34 48
Postitas ttsys
Mis "spetsi"? Inimene ühendas küünla otse aku külge ja koges midagi. Teada sai ta seda, et füüsika seadused kehtivad.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 13:51 11
Postitas ttsys
Nüüd mine tee teine test ja pane sinna küünal külge ja mõõda stopperiga sekundid kaua vastu peab. Siis pühapäev energiaga täidetud

.
Mehisema AGM 850A jääb voldi-piik laadimisjärgselt kauemaks ca 13-14V. Seda teame me teooriast, et happeaku purk on disainitud 2.16V juurde ja selle jaoks, et happe-aku andmeid saada pole vaja külma kätte minna ehk 6x2.16=12.96V. See on ka põhjus, miks AGM aku diislite juures rohkem ennast õigustab.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 13:55 45
Postitas Tauri_J
Räägiti ju tavalisest pliiakust.
Täiesti täis laetud akul jääb see ikkagi 12,5 V kanti. 13-14 on ulme
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 14:05 56
Postitas ttsys
Eelarvamus on saatanast ja te keegi ei tea, mis aku on E91 seljas. AGM tüüpi aku on 320d peal aga väga tõenäoline ja ka põhjendatud. AGM aku laadimisjärgne pinge-piik on kõrgem, kui tavalisel happe-akul... aga hästi, olgu see kasvõi 10-11V... ikkagi on see kahekordne nimiväärtus ja see tapab selle küünla sekund-kolm hiljem aga kindlasti.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 14:20 20
Postitas ttsys
Arvuta tarbitav vool (piiramatu) selle küünla ühendamisel. Siis uuri ja vaata seda specs-i, kuidas on juhitud "täispinge".
Kui arvutada ei viitsi siis mine pane stopperi kõrvale veel ampermeeter küünla vahele

.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 14:33 35
Postitas ttsys
Ei soovi ma siin kedagi testida ega kakelda. Ainus sõnum oli see, et inimesed 5V küünlaid harjumuspäraselt otse aku klemmide pealt ei testiks, eriti veel AGM akul. Kas see sõnastus sobib?
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 14:51 35
Postitas ttsys
Kaua see "korra" oli?
Või siis, kui kaua on "kestev küpsetus"?
0tt kirjutas:Sain mõne euro eest kellelgi üle jäänud küünlad, proovisin neid korra aku pealt ning pärast seda proovimist ütlesid ka need üles. Niisiis läksin ja ostsin ka uued küünlad.
Re: 320D Eelsüüte jama E91
Postitatud: 02.02.2014 15:36 28
Postitas 0tt
ttsys kirjutas:Kaua see "korra" oli?
Või siis, kui kaua on "kestev küpsetus"?
0tt kirjutas:Sain mõne euro eest kellelgi üle jäänud küünlad, proovisin neid korra aku pealt ning pärast seda proovimist ütlesid ka need üles. Niisiis läksin ja ostsin ka uued küünlad.
Mina lasin nii umbes 4-5 sekundit. Sellest 5V nimipingest ma olin teadlik, samamoodi nagu ka sellest, et ta paar sekundit saab kuumutamisel ~12V. Ning kuna vanematel masinatel sai neid kunagi vahetades ka pikemalt aku pealt proovitud ja vaadatud, kuidas nad punaseks lähevad, ei tulnud see hetk pähe, et nad läbi võiks nii kiiresti minna... Ma ei tea kas see ka midagi muutis, et nad juba kasutatud olid. Üks oli läbi läinud, kõik ära vahetatud ja 5tk jäi alles, neid ma proovisingi...