2. leht 2-st

Postitatud: 24.03.2006 07:19 12
Postitas truumu
Juss kirjutas:
truumu kirjutas:vähendada kulu kuni 11-12l/100km
tavaline on 14-16
Kas need on kompuutri järgi või ise arvutatud?
Ise arvutatud, komput minu autole ei raatsitud panna... :D
Aga peaks ütlema, et kompuuter näitab ka päris täpselt keskmist

Postitatud: 24.03.2006 09:56 48
Postitas Ilves
Pille kirjutas:. Mitte virisemise pärast, vaid lihtsalt HUVI pärast.
Huvi on teine tera muidugi. Kuid keegi siin just kirjutas, kuidas ta seda seierit ikka alla 10 üritab hoida ja pidevalt jälgib. Loodetavasti siiski mitte möödasõite tehes.

Ma olen aru saanud, et bmw peaks olema auto millega iga läbitud meeter on puhas sõidurõõm, mida ei peaks rikkuma selliste tobedate igapäevaste praktiliste muredega nagu bensukulu :)

Järgmisena tahab keegi endale kummide, rattalaagrite ja piduriklotside kulumisandurit, mis näitaks suurel displeid kulunud kroone iga läbitud meetri kohta.

Postitatud: 24.03.2006 10:05 08
Postitas priitv8
Ilves kirjutas:Järgmisena tahab keegi endale kummide, rattalaagrite ja piduriklotside kulumisandurit, mis näitaks suurel displeid kulunud kroone iga läbitud meetri kohta.
E65-l täitsa olemas ju.

Postitatud: 24.03.2006 10:31 24
Postitas poleaimugi
truumu kirjutas:
Juss kirjutas:Kui palju selle uurimisega siis kokkuhoidu on? On keegi oma keskmisi näitajaid võrrelnud?
Ei tea kuidas teistel, kuid vahete-vahel tuleb mul mingi katsetusmaania peale ja sellega seoses siis ligikaudsed kulud:
ökonomaiseri järgi sõites suutsin vähendada kulu kuni 11-12l/100km
tavaline on 14-16
tegu puhtalt linnasõiduga ja lühikesed otsad
kütuseks harilikult UnoX Nitro3000(millegipärast minu mootorile see meeldib) või Statoili 98U(mida läheb ca. liitri võrra vähem sajale)
320 91.a. M50B20
Mul 320 94a. Kui sõidan ökonomaiserit vaatamat tuleb keskmine arvutuslikult 11-12, kui aga sõidan ökonomaiseri järgi ja ilma mõtetute kiirendamisteta siis olen suutnud keskmise ilusti alla 10 hoida.(valdavalt linnasõit)
Eelmisel nädalal ilusa ilmaga tallinnas käiguga (enamus maanteesõit) arvutuslik keskimine 7,9 (38l sain sõita 480 km) :arrow: ei sõitnud ökonomaiseri järgi. Päris hea tulemus ju!

Postitatud: 24.03.2006 11:02 22
Postitas Ilves
priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:Järgmisena tahab keegi endale kummide, rattalaagrite ja piduriklotside kulumisandurit, mis näitaks suurel displeid kulunud kroone iga läbitud meetri kohta.
E65-l täitsa olemas ju.
Ma tean :) Lihtsalt mulle ei mahu pähe, kuidas inimesed viitsivad bmw rooli olles sellise kõrvaltegevusega tegeleda :) See ökonomaiseri seieri passimine on minu jaoks umbes sama nagu minna palmisaarele puhkusele ja süüa hotellis ubasid, et kokku hoida.

Teine asi millest ma aru ei saa on see paaniline kütuse kokkuhoidmine a la stiilis "sõitsin 740-ga viimasel nädalal 8 liitriga sajale". Kui 740-ga nii sõita, siis tuleks auto mittesihtotstarbelise kasutamise tõttu üldse ära võtta. See on vist mingi teatav inimlik kiiks, et sama raha eest saab rohkem...kuigi tegelikult ju ei saa.

Ah, tegelt, igaühe oma asi kuidas sõidab. Mulle meeldib sõita mõnuga mõtlemata sellele palju läheb kütust ja kuidas kolvirõngad kuluvad. Auto pole pensionisammas (vähemalt enamik) ja kui midagi sinna on vaja sisse kallata, siis tuleb kallata ja kui midagi on vaja vahetada siis tuleb vahetada.

Peaasi vist on see, et kui ökonomaiseri seieri vibreerimine kedagi õnnelikumaks teeb kui seieri puudumine, siis on kõik korras.

Postitatud: 24.03.2006 12:31 44
Postitas Aaro
Ilves kas sul kodus ka raadiod, telekad, valgustused jne. 24H töötavad. Kui ei siis ju ka ja ebaottarbekas kasutamine. Ehk siis tuleks need asjad sult ära võtta. Samuti kraanivesi, mis s.tast ikka kokku hoida! Näiteid võiks veel tuua. Ega laristamine ei näita veel rikkust!

Postitatud: 24.03.2006 12:40 05
Postitas AARE540
Njah, hääletuses valisin vastuseks ''harva'' ja nii ka on, eriti ei jälgi, eriti kuna s6idan nii vähe, ei ole see eriti oluline teema ka 6nneks. Samas keskmist kulu selle järgi jälgida ka eriti m6tekas pole mu meelest :)

Postitatud: 24.03.2006 13:32 50
Postitas Ilves
Aaro kirjutas:Ega laristamine ei näita veel rikkust!
Kuldsed sõnad. Teine kuldne teadmine on see, et ihnus viib hauda :) Tundub, et kütusekulu teema on see millest alati saab rääkdia kui millestki pole rääkida.

Ei ole vaja valesti aru saada, et ma mingi Agu Sihvka oleksin, kes tehnikat täie võimsusega kasutab ja siis haavlid makki laseks. Ma otsin vastust ratsionaalsele küsimusele miks risustab bmw oma näidikupaneeli selles kontekstis täesti ebavajaliku infoga ja siiani pole seda veel saanud.

Saabi kontseptsioon, on väga südamelähedane, kus öösel jäetakse põlema ainult spido ja ülejäänud näidikud lastakse pimedaks. Kui miski normaalsest piirist välja läheb pannase see näidik põlema. Lihtne ja geniaalne.

Postitatud: 24.03.2006 15:33 40
Postitas Rain.
Üldiselt nagu ei vaata, aga vahepeal kui paak nende külmadega kuidagi kiirelt tühjaks sai, siis hakkas silm ka seda ökonomaiseri näitu jälgima. :P

Postitatud: 24.03.2006 15:46 17
Postitas priitv8
Ilves kirjutas:Saabi kontseptsioon, on väga südamelähedane, kus öösel jäetakse põlema ainult spido ja ülejäänud näidikud lastakse pimedaks. Kui miski normaalsest piirist välja läheb pannase see näidik põlema. Lihtne ja geniaalne.
Seegi ju lennundusest laenatud.

Postitatud: 24.03.2006 16:26 54
Postitas Ilves
priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:Saabi kontseptsioon, on väga südamelähedane, kus öösel jäetakse põlema ainult spido ja ülejäänud näidikud lastakse pimedaks. Kui miski normaalsest piirist välja läheb pannase see näidik põlema. Lihtne ja geniaalne.
Seegi ju lennundusest laenatud.
Seda küll. Nagu ka bmw punane taustavalgustus. Aga seda ma pole veel kuulnud, et F16 piloodid ökonomaiserit kasutavad. Pigem siis de-ökonomaiserit :)

Postitatud: 24.03.2006 17:24 21
Postitas Pille
Ilves, milleks tegeleda pseudoprobleemidega?

Postitatud: 24.03.2006 17:46 04
Postitas Ilves
Pille kirjutas:Ilves, milleks tegeleda pseudoprobleemidega?
Ilmsel on liiga vähe muid probleeme :) Hästi võttis teema kokku täiesti kõrvalseisev inimene, et kui see näidik paneb kasvõi 10% juhtidest oma sõidustiili peale mõtlema, siis ta on vajalik.

Postitatud: 24.03.2006 21:42 56
Postitas Ilmar
Aga kas selle näidiku asemel ei võiks olla midagi otstarbekamat või praktilisemat?!?!
Vähemalt ei näe mina selles otstarbelist asja.
Kui tahad raha kokku hoida ära sõida autoga osta jalgratas või mis iganes ja vahi palju kaloreid põletad.
Igatahes on olemas tahokas ja spidokas ja käigud mille järgi saab ka säästlikult sõita ja muidugi parem jalg.

Postitatud: 24.03.2006 22:46 12
Postitas Jaanus_P
võib-olla peaks jah enamikul olema ekonomaiserii asemel seadeldis mis näitab, et palju kulus aega 0-100km/h. aga sõites marsruudil mustvee tallinn on küll hea sättida kiirus ekonomaiseri järgi paika, kuna kilomeetreid tuleb selle maa peale ~400 ja iga 100km peale raisata 1-1,5l rohkem teeb juba tulemuseks 4-6l. kuna seda vahet sõidan pidevalt siis on kahe sõidukorraga tulemus juba 8-12l (4 korda 16-24l), aga kui ma sõidan keskmiselt 7,5l 100le siis tähendab see seda, et 5´da sõidu teen juba põhimõtteliselt tasuta!

Postitatud: 25.03.2006 07:18 56
Postitas truumu
Ilves kirjutas:Lihtsalt mulle ei mahu pähe, kuidas inimesed viitsivad bmw rooli olles sellise kõrvaltegevusega tegeleda :) See ökonomaiseri seieri passimine on minu jaoks umbes sama nagu minna palmisaarele puhkusele ja süüa hotellis ubasid, et kokku hoida.

Teine asi millest ma aru ei saa on see paaniline kütuse kokkuhoidmine a la stiilis "sõitsin 740-ga viimasel nädalal 8 liitriga sajale". Kui 740-ga nii sõita, siis tuleks auto mittesihtotstarbelise kasutamise tõttu üldse ära võtta. See on vist mingi teatav inimlik kiiks, et sama raha eest saab rohkem...kuigi tegelikult ju ei saa.

Ah, tegelt, igaühe oma asi kuidas sõidab. Mulle meeldib sõita mõnuga mõtlemata sellele palju läheb kütust ja kuidas kolvirõngad kuluvad. Auto pole pensionisammas (vähemalt enamik) ja kui midagi sinna on vaja sisse kallata, siis tuleb kallata ja kui midagi on vaja vahetada siis tuleb vahetada.

Peaasi vist on see, et kui ökonomaiseri seieri vibreerimine kedagi õnnelikumaks teeb kui seieri puudumine, siis on kõik korras.

Esiteks ei tähenda seieri jälgimine seda, et sõidad kogu aeg penskari moodi(siis oleks jah mõttekam Nissan Micra osta)
Teiseks pidevalt liikuv vidin jääb tahes-tahtmata külgvaatesse ja kisub pilgu enda peale
Kolmandaks rääkis mu kunagine sõiduõpetaja(naisterahvas muuseas), et korralikult sõitma õpid sa ainult siis , kui pidevalt jälgid ja analüüsid oma tegevust roolis
Kahe käega Sinuga nõus, et bemm pole benaga koonerdajatele mõeldud auto(mida ilmekalt näitab ka mu tavaline keskmine kulu), kuid kes ei katseta, ei saa ka midagi uut teada?
Umbes sama teema on talvel driftimisega
Kui seda ei proovi teha igal vähegi võimalikul juhul, on suur tõenäosus, et jääd ootamatus olukorras hätta :D

Postitatud: 25.03.2006 21:52 40
Postitas Mihkel(Kops)
Ökonomaiser on minu sõber :D Seda osutit jälgin ma kõige tihedamini. Hea on vaadata, millise käigu, kiiruse ja pöörde juures tarbib auto kõige vähem kütust. Tänu sellele sain ma teada, et maanteel on 100km/h ökom sõita kui 90km/h (5k manuaal). Ja BMW on ökoauto, sest kui ma kunagi Sierraga veel sõitsin, siis see võttis 15l/100km keskmiselt BMW aga 9l/100km.
Ilves kirjutas:Teine asi millest ma aru ei saa on see paaniline kütuse kokkuhoidmine a la stiilis "sõitsin 740-ga viimasel nädalal 8 liitriga sajale". Kui 740-ga nii sõita, siis tuleks auto mittesihtotstarbelise kasutamise tõttu üldse ära võtta. See on vist mingi teatav inimlik kiiks, et sama raha eest saab rohkem...kuigi tegelikult ju ei saa.
Ka jeebi meestelt tuleks autod ära võtta, kuna suurem osa neist kasutavad autot mitteotstarbeliselt. Ma usun, et BMW'd ei osteta ainult sõidurõõmu pärast, mida mootor annab - auto disain, interjöör, tehnilised lahendused, hind jne. on ka üheks kriteeriumiks auto ostul. Vaevalt, et mõni "bimbo", kes vaevu suudab eristada pidurit ja gaasi ostab BMW'd selleks, et linnapeal kihutada. Temale on võibolla tähtis hoopis see, et tal on ilusam auto kui tema sõbrannal ja kõik muu on juba teisejärguline.
Niiet ärme hakka üksteiselt autosid ära võtma sellepärast, et ühel õnnestus väiksema kütusekogusega hakkama saada, kui teisel.

Postitatud: 25.03.2006 21:59 02
Postitas e36forever
Mihkel(Kops) kirjutas: Ka jeebi meestelt tuleks autod ära võtta, kuna suurem osa neist kasutavad autot mitteotstarbeliselt.
Eesti teedel ongi ainuke õige asi "jeep(e. maastur)". Ise sõidaks ka X5-ga, kui oleks piisavalt rikas :lol:

Postitatud: 26.03.2006 14:10 15
Postitas Jan01
Ise jälgin seda seierit nii kuidas juhtub. Vahest kui kuhugi kiire on siis isegi soovin, et seda ei oleks, kuna tahestahtmata pilk sinna peale läheb. Samas selle järgi saab ka aru, et autol on midagi viga - mul tõusis millalgi keskmine kulu umbes 1-2 l/100km ja diagnostis selgus, et lambda peetis.

Postitatud: 26.03.2006 14:24 32
Postitas toom
e36forever kirjutas: Eesti teedel ongi ainuke õige asi "jeep(e. maastur)". Ise sõidaks ka X5-ga, kui oleks piisavalt rikas :lol:
Rumal jutt. Pole need teed siin midagi nii hullud, et niipalju kõrgemat kliirensit vaja oleks. Enamus ostab ikka iksviisi n.ö tillipikenduseks

Postitatud: 26.03.2006 21:52 58
Postitas Tanel_P
toom kirjutas:
e36forever kirjutas: Eesti teedel ongi ainuke õige asi "jeep(e. maastur)". Ise sõidaks ka X5-ga, kui oleks piisavalt rikas :lol:
Rumal jutt. Pole need teed siin midagi nii hullud, et niipalju kõrgemat kliirensit vaja oleks. Enamus ostab ikka iksviisi n.ö tillipikenduseks
Ei tea, kas nüüd järgneb teema X5 heade ja vigade üle? See ei ole teemaks, noored. Ma arvan üldiselt, et see ökonomaiseri teema on end juba ammendanud, kes jälgib, kes mitte. Igaühe enda asi, milleks ta auto ostnud on. :roll:
Teen ettepaneku lukustada.

Postitatud: 26.03.2006 21:55 17
Postitas Aaro
tanelp kirjutas: Teen ettepaneku lukustada.
Ehk selle yle otsustab ikka teema algataja.

Postitatud: 27.03.2006 08:00 21
Postitas truumu
Paneks jah lukku
Põhimõte sai tõestatud, nüüd läheb juba OT-ks