3. leht 4-st
Postitatud: 03.10.2005 09:25 08
Postitas Raivo
Mõtled seda hüdromuhvi vist?
Ca 4K ringis.. uus u 8-8.5k.
Postitatud: 03.10.2005 09:27 58
Postitas eero
Mkmm, primary mõtleb seda trumlit, mille sees taguspidikäigu kettad on.

Muidugi mitte kogu see kobakas, vaid pildil kõige üleval olev osa, millel serv maas.
See uuena üle 4K
Ma tellisin (õieti palusin aarekal tellida), ega minema ei viska autot selle pärast...
EDIT: UMist saaks näiteks selle vea ravimiseks ainult terve selle jura, mis pildil näha, mitte ainult katki olevat trumlit ja maksab üle 30K...
Postitatud: 03.10.2005 12:12 50
Postitas primary
Üldiselt mõtlesin jah pildil olevat asjandust.
Preagu vaatan pilti, vot see osa-pildil vaataja poolne, mis on lükatud keskmise trumli otsa ( keskmise osa ambad istuvad siinpoolse sees), see on mul küll teistmoodi kinnitatud, pooled hambad on kinni keevitatud. Pildil olev lahendus on igal juhul parem kui mul, sest seda saab veel lahtigi võtta, aga ma pean terve kobaka kuskilt leidma.
Lahe

Postitatud: 03.10.2005 16:16 27
Postitas Raivo
Saatsin huvipärast ka UM'i oma küsimuse, selle "lifetime" õli kohta:
Raivo 30.09.2005
Tere,
küsimus puudutab automaakasti.
Nimelt lõpetas "lepingu" auto kast. Kadusid ära käigud.
Ennem seda olin just õlivahetuse teinud koos filtri jms kuuluvaga.
Lugedes aga erinevatest foorumitest autoomanike hinnanguid, selgub, et näiteks hetkel on siis ca 2-3 nädala sees sarnaste sümptomitega juhtumeid olnud 3. Kõigil kastidel kiri peal, et "Lifetime" õli.
Mismoodi siis BMW AG lubab seda õli nö eluaeg kasutada, kui reaalselt see õli kaotab oma pesemise ja määrimisomadused u 200tkm peal???
Ja paistab see probleem on suurem kui siin hetkel 2-3 inimesel.
Või kui pikk on siis BMW meelest selle "eluaegse" õli periood millal teda vahetama peab?
Probleem tundub täiesti arusaamatu ning eriti veel see, et lubatakse seda õli kasutada eluaegselt.
pettunud.
Vastus:
Tere,
BMW sõidukitel, milledel on käigukastil märge "Lifetime", ei ole ette nähtud vahetata käigukastiõli.
Käigukasti õli lisatakse juhul, kui mingi kogus on välja lekkinud või uuendatakse juhul, kui on käigukasti remonditud.
Ei ole teada, et õige "Lifetime" õliga käigukastid mingi läbisõidu järel rikki läheksid või määrde ja muud vajalikud omadused muutuksid. Teie poolt pakutud 200 000 km on ilmselgelt eksitav ja ekslik informatsioon.
Samas on teada väga palju juhuseid, kus soovides teha asja paremaks, vahetatakse "Lifetime" õli ja asendatakse see, kellegi eksimuse tõttu, vale õliga. Siis lähevad need käigukastid kiiresti rikki.
99% BMW omanikest, kelle autol on automaatkäigukast "Lifetime" õliga, sõidavad muretult, ei vaheta õli käigukastis, ei kuluta selle peal raha ja on rõõmsad.
Et ikka oled ise loll!
Krt peaks vist mootoriõli vahetamise kah järgi jätma

Postitatud: 03.10.2005 17:22 17
Postitas eero
Nujah, aga tegelikult ka, kust sa tead, et sul polnud keegi juba varem seal karuteenet teinud ja tavalise Dextron II õli sinna sisse vahetanud?
Postitatud: 03.10.2005 17:42 50
Postitas Raivo
eero kirjutas:Nujah, aga tegelikult ka, kust sa tead, et sul polnud keegi juba varem seal karuteenet teinud ja tavalise Dextron II õli sinna sisse vahetanud?
Ega paraku ise ei näinud, mis värvi solk sealt seest välja tuli.
Ehk Valdek oskab täpsemalt öelda.
Samas ega vahet pole kah enam, loodetavasti saab ikka nädalalõpuks auto jälle liikuma

Postitatud: 03.10.2005 20:15 02
Postitas Tom
Eluiga on nii pikk kui palju tootja julgeb garantiid anda ehk siis vist umbes 3 aastat või 100 000km.
Seda ka, et ehk sa saaksid ZF'ist otse uurides adekvaatsema vastuse selle "lifetime" õli kohta??
Postitatud: 03.10.2005 21:11 35
Postitas Aare
Põhimõte Raivo ja UM dialoogil
Raivo: miks BMW lollitab oma kliente "eluagse" õliga?
Vastus: BMW ei lollita, vaid oma Suures Ettenägelikkuses eeldab tehas, et peale 150 000 läbimist ostab klient uue auto

Postitatud: 04.10.2005 08:43 01
Postitas Valdek
Raivo kirjutas:Ega paraku ise ei näinud, mis värvi solk sealt seest välja tuli.
Ehk Valdek oskab täpsemalt öelda.
Värvus meenutas 80 000 km ühe õlivahetusvälbaga sõitnud diiselmootorist pärit ollust...
Aare kirjutas:Põhimõte Raivo ja UM dialoogil
Raivo: miks BMW lollitab oma kliente "eluagse" õliga?
Vastus: BMW ei lollita, vaid oma Suures Ettenägelikkuses eeldab tehas, et peale 150 000 läbimist ostab klient uue auto

Postitatud: 04.10.2005 21:25 37
Postitas Heimdal
99% BMW omanikest, kelle autol on automaatkäigukast "Lifetime" õliga, sõidavad muretult, ei vaheta õli käigukastis, ei kuluta selle peal raha ja on rõõmsad.
...see teeb 100 bmwst ühe hooldatud bemari- ja kõik ülejäänud 99 on eestis

)
Postitatud: 04.10.2005 23:23 32
Postitas Heimdal
AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID LT-71141
ATF LT on pikaajaliseks kasutuseks mõeldud sünteetiline automaat-käigukastiõli nii sõiduautodele, kui ka raskeveokitele. Õlile on omased eriti head kulumis-, oksüdatsiooni- ja korrosioonivastaseid omadused ning vähene vahutavus. Tänu uuele manusetehnoloogiale ja heale baasõlile on õli voolavus külmas suurepärane ning käigukast töötab ühtlaselt ka madalatel temperatuuridel. ATF LT on välja töötatud elektrooniliselt juhitava automaat-käigukasti nõuetele vastavalt.
Täidab järgmisi tootjapoolseid nõudeid:
MB Blatt 236.11
ZF TE-ML 11 (BME/PSA)
VW TL 152.62
Tehnilised näitajad:
Tihedus 15°C juures: 853 kg/mŗ
Viskoossus
Viskoossusindeks: 168
Leekpunkt: 215°C
Hangumispunkt: -54°C
Juhiksin tähelepanu: PIKAAJALISEKS (LT=LONG TIME) KASUTAMISEKS- ei võrdu kindlasti "eluaegseks kasutamiseks".
Homsega saan tõenäoliselt ESSOLT (tootja) nende seisukoha LT arvestuslikust max. elueast. siis võiks ehk keegi paldiski mnt põmmpeadega edasi kommida.

Postitatud: 05.10.2005 09:57 32
Postitas priitv8
Ka saksa foorumites samad teemad:
http://forum.e34.de/thread.php?threadid=34007&sid=
PS regatud kasutajad näevad ka pilte, mh. mingist trumlist, mille tugevdatud versiooni saab ZF varuosasüsteemist osta (272EUR) ning kuulsatest tagurpidikäigu kuulikestest.
Postitatud: 05.10.2005 10:10 17
Postitas Heimdal
Küsimus:oleks huvitav teada "kui pikk" on selle eluaegse eluiga sõiduauto käigukastis- seda siis ESSO seisukohalt.
ESSO:
ATF LT- 71141 töö ehk eluiga pole täpselt määratletud, aga teatud märgistusega Audi ja BMW käigukastid
lubavad õli kasutada kuni käigukasti remondini. Ju on siis käigukastidel oma tööiga.
Suuremalt jaolt seda tüüpi õli nõudvad käigukstid on märgistatud rohelist värvi etiketiga ja sinna on täpselt
märgitud oli mark ja kasutamise välp. See soovitus võib igal kasti mudelil olla erinev.
Nii, et ühest vastust on raske anda, tuleb lähtuda autovalmistajate nõuetest, seda tüüpi soovitusi annab
tavaliselt auto ehk agregaadivalmistaja.
Postitatud: 13.10.2005 21:05 24
Postitas Raivo
Läks aega mis ta läks, aga kast on nüüd korras.
Saaks vaid ta nüüd veel kiirelt kiirelt auto alla tagasi
Aga põhjustest veel nii palju, et võis ka nii juhtuda, et õlifiltrit pole kunagi vahetatud, mismõttu hüdromuhvi õlitus jäi nõrgaks, see omakorda läks kuumaks ning nii need asjad sisse kõrbevadki.
Ka selline võiks üks versioon olla. Filter on väga väike ning kui ka väike sodi peaks kanalitesse sattuma, jääb ta töökäik nõrgaks.
Aarekas soovitas vähemalt iga 100tkm pealt seda filtrit ja õli vahetada.
Postitatud: 13.10.2005 21:10 07
Postitas Heimdal
homme saan aarekalt mingise infi kogu kupatusest, ja sii ei tohiks enam pikalt minna, kui kõik 173 kw jälle pöördesse saab

Postitatud: 13.10.2005 23:09 22
Postitas eero
Raivo kirjutas:Läks aega mis ta läks, aga kast on nüüd korras.
Lucky you

Mul on ammu juba totaalne siiber inglise autoga kärutamisest ja igatsen oma bemmi tagasi
Ehk on siis mulgi lootust nüüd.
Postitatud: 18.10.2005 23:06 29
Postitas Raivo
...ja saabus see päev, kui auto sõidab
Pikemalt kirjutan siis
oma auto teemas.
Postitatud: 19.10.2005 09:23 19
Postitas Raivo
Ja saigi liiga vara hõisatud.
Ikka kurask läheb TRANSREM mode'i.
Eile käitus nagu korralikumalt. Täna hommikul iga 1.5km tagant
truumu juurde saab homme, kas täna ei saaks juba kellegi teise juures?
Ning mis võiks häda olla...??
Postitatud: 26.02.2006 18:52 28
Postitas Maiks
Kus august kontrollitakse 5hp-18 kastil õli. Täna käisin seoses summuti remondiga auto all ja oleks õli kontrolli teind kastis, aga ei julenud sealt miskit punni ära kruttima hakata kartuses, et pärast mõni punni takka mõni vedru kanali põhja võib lennata. Neid väikseid kuuskant punne on küljed täis ja üks samasugune on kasti karteri moto poolses otsas ja see vist on õli väljalaskmiseks ja üks päris suur kuuskant võtmega punn on kasti taga otsas ja kas seal all siis filter on. Seletage ära palun. Tahaks südamerahuks ikka vahepeal õli kontrolli teha. Oleks võind ju varras kapotiall olla nigu vanematel kastidel.
Postitatud: 26.02.2006 22:14 05
Postitas Danil523
Igate pidi on automaat kastidega jama.... Kui hakkan asjalikuma auto ostma siis ikka manuaal. Ka praegu eelistan manuaali. Tuttaval ka e28 td peal automaat kast ka katki... Ma nagu pole kuulnud veel et manuaaliga oleks suuremaid probleeme nagu automaadiga...
Postitatud: 26.02.2006 22:29 23
Postitas eero
M.P kirjutas:Kus august kontrollitakse 5hp-18 kastil õli.
Sellest suurest nelikantvõtmega avatavast ounnist mis otse karteri all on kontrollitakse (ja lisatakse). Kui töösooja töötava mootoriga selle punni eest (alt) ära võtad ja sealt vaikselt nirisema hakkab, sisi on normis. Kui ei hakka tuleb lisada kuni hakkab.
Postitatud: 05.10.2006 19:46 28
Postitas Maiks
Ja see temperatuur saavutatakse kuidas? Kohapeal soojaks käimisega, stabiilse sõiduga või siis vähe järsema andmisega. Kui mul on kodunt töökotta umbes 10 kilomeetrit, siis kas selle maa peale on kastil piisav temperatuur kontrolliks?
Postitatud: 08.10.2006 15:26 21
Postitas Maiks
Täna sai siis see suur punn kasti alt lahti kruitud töötava mootoriga ja sealt mitte ei hakanud nirisema õli, vaid tahtis mind ära uputada selle joaga. Päris palju hakkas teda ikka tulema! Pärast sai siis proovitud veel seisva mootoriga ja ikka ajas õli välja. Järelikult kastis liialt palju õli sees. Mis peaks tegema, välja laskma ülearuse või tegelt hoopis ära vahetama kui juba mäkerdamiseks läheb. Õli nägi vähe pruun välja ka, nii et ei tea kui kaugel see remondi õudukas veel on, kuigi käike vahetab väga sujuvalt. Tean, et õli vahetati kastis enne kui ostsin selle auto ja läbisõit võib jääda kuskil 30 000 tuhande ringi.
Postitatud: 08.10.2006 18:54 42
Postitas Ragnar
ei ole vajadust vahetada.
samas ma ei mõista kuidas liiga palju õli on võimalik sisse panna üldse.
Õli pannakse ju sealtsamast alt ja kui õige tase käes siis hakkab ülevoolama. Äkki sa keerasid küljekorgi maha
Diana kirjutas:quote]Meil ju pole lumehelbekest

see on nüüd ajaloovaldkonnast juba aga mind hakkas huvitam mis
teil siis oli seal S ja E järel?
Postitatud: 08.10.2006 20:29 44
Postitas Raivo
A- ehk nö tavaline asend milles ta vaikimisi koguaeg oli. Ja siis S.
Muud vahet nagu polnud, et oli vaid sport ja tavaline.
Postitatud: 09.10.2006 00:22 54
Postitas eero
M.P kirjutas:Täna sai siis see suur punn kasti alt lahti kruitud töötava mootoriga ja sealt mitte ei hakanud nirisema õli, vaid tahtis mind ära uputada selle joaga.
Seal see asi, et enne punni alt võtmist on vaja kangiga paar korda edasi tagasi kõik asendid läibi saagida, et kõik kanalid õli täis saaksid.
Postitatud: 09.10.2006 18:51 33
Postitas Maiks
Ja jälle targem veidi. Nüüd siis järgmine käik kanalile kontrollimaks koos kangi rebimisega. Ja keerasin ikka lahti põhja süvendis oleva suure kuuskant punni ja isegi jäin mõttesse, et mismoodi seda sinna niipalju on pandud

.
Et siis detail nr7 on see mida mina kruttisin.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15
Postitatud: 23.10.2006 22:59 06
Postitas eero
Kes soomet räägib, siis siin on üks päris konkreetne 5HP30 käikkareid käsitlev teema. Tuleb tuttav ette küll.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=48959
Postitatud: 17.11.2006 20:29 13
Postitas joffe
Oli ka vaikne soov oma 85a. E28 520i välja vahetada, aga kui suuremale ringile oma valikust teada andsin(95a. 525 tds aut.kast), sain kuulda ainult hävitavat kriitikat nii A-kasti kui ka üldse diisli aadressil. No jäta või ostmata, kuigi valik on tehtud ja masin on tõesti ilus ja meeldib(proovida pole muidugi saanud- asub Raplas). Olen omaga sõitnud 6 aastat- mitte mingeid probleeme. Vaatamata kõigele olen kriitikale vastuvõtlik ja ootan teilt kas siis julgustust, nõuandeid või lõplikku "usupööramist". Aitäh!
Postitatud: 18.11.2006 18:05 50
Postitas Maiks
Mis sa siin ikka pöörad. Kui nii hirmsasti kardad, siis ära osta

. Enda masina õnneks ostsin sedasi,et ei teinud mingit uurimust tema kohta ja tundub, et õnnestus see ost. Tavaliselt on hirmul ikka suured silmad. Uuri masina moto korralikult ja proovi ka kasti ja kui tibens siis osta ikka ära. See kriitika tundub olevat rohkem nendelt kes ostavad endale õkonoomse diisli ja siis tahavad temaga sõita kui bensukaga ja kui kaaned pragulised ja kõverad on kirumist oi oi kui palju.
Ise sõitnud juba üle aasta diisel bmw´ga ja ei ole temaga muret olnud
