4. leht 5-st
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 07:40 37
				Postitas ooDDoo
				automaadi kulu [bühtlase kiirusega[/b]maanteel on ikka väiksem kui manuaalil kuna pöörded lastakse turbiini lukustades kõvasti madalamale kui manuaalil.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 09:00 37
				Postitas sigaelmar
				ooDDoo kirjutas:automaadi kulu [bühtlase kiirusega[/b]maanteel on ikka väiksem kui manuaalil kuna pöörded lastakse turbiini lukustades kõvasti madalamale kui manuaalil.
Ma ei tea kuskohast sa seda juttu võtad aga elu on vähemalt minule küll vastupidist näidanud. Tehaseandmed ka. Võta ükskõik mis auto (Mercedes välja arvatud) tehaseandmed klassikaline automaatkast vs manuaalkast  ja automaat võtab alati rohkem. Ainus erand on robot ehk DSG kastid, mis tehaseandmete järgi võtavad maanteel samapalju või isegi veidi vähem kui manuaalid.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 12:16 17
				Postitas Tauri_J
				ooDDoo kirjutas:automaadi kulu [bühtlase kiirusega[/b]maanteel on ikka väiksem kui manuaalil kuna pöörded lastakse turbiini lukustades kõvasti madalamale kui manuaalil.
ära aja jama
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 14:27 21
				Postitas zaruljom
				hmm, let me google it for you   
 
 
e61 530d 173KW
6k ülekanne 0,84:1
final drive 2,47
120km/h pöörded 2000
tehas kulu sajale 8,8/5,3/6,6
e61 530dA 173KW
6k ülekanne 0,69:1
final drive 2,47
120km/h pöörded 1650
tehas kulu sajale 9,3/5,3/6,8
 
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 15:08 12
				Postitas arnis
				Väga huvitav. E39 puhul on diffrid erinevad.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 15:25 47
				Postitas Tauri_J
				pöörded võivad madalamal olla aga ega sellepärast küttekulu väiksem ei ole.
huvitab mind rohkem 90 km/h sest ma eestis 120-ga ei sõida  

 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 15:27 03
				Postitas zaruljom
				ülekannete järgi saadki ju arvutada pöördeid n kiirusel.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 15:37 46
				Postitas sigaelmar
				Kas see 173kW pole mitte uuema tüübi mootor, millele pakuti robotkäigukasti automaadi asemel? Vaata korra mis 160kW kohta räägib.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 16:47 22
				Postitas Mürka
				sigaelmar kirjutas:Kas see 173kW pole mitte uuema tüübi mootor, millele pakuti robotkäigukasti automaadi asemel? Vaata korra mis 160kW kohta räägib.
Missugune tehnikaime see robotkast veel olema peaks ? 

 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 16:47 51
				Postitas sigaelmar
				DSG kast  

 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 16:55 02
				Postitas Mürka
				DSG on Volkswagen grupi poolt välja töötatud käigukasti kaubamärk. Vaevalt BMW nüüd Volksu kaste sinna alla ladus.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 17:02 22
				Postitas Tauri_J
				Sooviks kah linki et ise veenduda
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 23:41 38
				Postitas arnis
				Tauri_J kirjutas:pöörded võivad madalamal olla aga ega sellepärast küttekulu väiksem ei ole.
huvitab mind rohkem 90 km/h sest ma eestis 120-ga ei sõida  

 
Diisli puhul on kütusekulu suhtes ideaaltingimustel tegelikult madalamad pöörded eelistatud.
Teisisõnu, 1700rpm pöörlev mootor võtab vähem masuuti kui 2000rpm pöörlev mootor,
tingimusel, et absull kõik muud asjad on samasugused. 
PS: kusagil on magusam koht ja lõpmatult madalale pole mõtet ka minna. Ega see kuues
käik ei tulnud niisama uutematel manuaalkastidel näiteks. Tiba madalamad pöörded kui
meie vanamoelised E39/E46, samas on ka käikude omavaheline vahe tiba väiksem.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 06.08.2013 23:57 25
				Postitas Slava_323
				Mul 2,0d 6 käiguga 120kmh ja 2000 rpm ning kütusekuluks näitab 4.5-4.8 vahel.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 00:05 36
				Postitas arnis
				1-seeria BMW? 120d?
mul 520d E39 ja 90km/h=2000rpm, 5 käiku.
Kütusekulu ei anna aga võrrelda, totaalselt erinevad autod.
Hea meel aga selles, et veel üks õnnelik alla 6 l/100km autoomanik 

 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 05:46 05
				Postitas maarekl
				arnis kirjutas:1-seeria BMW? 120d?
mul 520d E39 ja 90km/h=2000rpm, 5 käiku.
Kütusekulu ei anna aga võrrelda, totaalselt erinevad autod.
Hea meel aga selles, et veel üks õnnelik alla 6 l/100km autoomanik 

 
Kompuutri järgi vaatad?
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 07:41 37
				Postitas testivoitja
				arnis kirjutas:1-seeria BMW? 120d?
mul 520d E39 ja 90km/h=2000rpm, 5 käiku.
Kütusekulu ei anna aga võrrelda, totaalselt erinevad autod.
Hea meel aga selles, et veel üks õnnelik alla 6 l/100km autoomanik 

 
Kas 520d ja 530d vahe on siis tõesti nii suur? Mul 530dA Touring ja 90km/h=1500rpm. Nüüd uue softiga ideaal tingimustes usun, et sõidaks isegi 4,...l/100, aga 90km/h ja töötava kliimaga tuleb 5,5l/100 igast asendist ära.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 09:22 40
				Postitas sigaelmar
				testivoitja kirjutas:arnis kirjutas:1-seeria BMW? 120d?
mul 520d E39 ja 90km/h=2000rpm, 5 käiku.
Kütusekulu ei anna aga võrrelda, totaalselt erinevad autod.
Hea meel aga selles, et veel üks õnnelik alla 6 l/100km autoomanik 

 
Kas 520d ja 530d vahe on siis tõesti nii suur? Mul 530dA Touring ja 90km/h=1500rpm. Nüüd uue softiga ideaal tingimustes usun, et sõidaks isegi 4,...l/100, aga 90km/h ja töötava kliimaga tuleb 5,5l/100 igast asendist ära.
 
Ühel on ju 4, teisel 6 silindrit, sealt juba suur vahe, rääkimata mootorimahust.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 09:24 50
				Postitas sigaelmar
				Mürka kirjutas:DSG on Volkswagen grupi poolt välja töötatud käigukasti kaubamärk. Vaevalt BMW nüüd Volksu kaste sinna alla ladus.
No OK, BMW pani talle 2008 aastal tõepoolest veidi teistsuguse nime aga asja põhimõte on ju sama.
http://danielmiessler.com/blog/omg-bmw- ... ch-gearbox" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 09:35 42
				Postitas zaruljom
				PS: kusagil on magusam koht ja lõpmatult madalale pole mõtet ka minna. Ega see kuues
käik ei tulnud niisama uutematel manuaalkastidel näiteks. Tiba madalamad pöörded kui
meie vanamoelised E39/E46, samas on ka käikude omavaheline vahe tiba väiksem.
bmw käsikastide puhul siiski 5 käik on otsekäik nagu ikka ja 6käigulistel on kuues lisatud ökonoomsuskäiguna. aga eks tänapäeval osadel markidel juba viies ka overdrive vist. pisematele mootoritele pannakse aeglasemaid diffreid jne. üldistada siin ei saa paraku.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 13:05 21
				Postitas Tauri_J
				testivoitja kirjutas:arnis kirjutas:1-seeria BMW? 120d?
mul 520d E39 ja 90km/h=2000rpm, 5 käiku.
Kütusekulu ei anna aga võrrelda, totaalselt erinevad autod.
Hea meel aga selles, et veel üks õnnelik alla 6 l/100km autoomanik 

 
Kas 520d ja 530d vahe on siis tõesti nii suur? Mul 530dA Touring ja 90km/h=1500rpm. Nüüd uue softiga ideaal tingimustes usun, et sõidaks isegi 4,...l/100, aga 90km/h ja töötava kliimaga tuleb 5,5l/100 igast asendist ära.
 
ta rääkis manuaalist.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 16:43 22
				Postitas arnis
				Softiga seoses sirgelt sõites 90km/h kütusekulu erinevus on maksimaalselt 0.1l/100km.
Kasum tuleb (küll veidi väike, mõned protsendid) ainult kiirendamisel madalamatel pööretel.
Või jutt käis automaatkasti softist?
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 17:27 20
				Postitas Ragnar
				zaruljom kirjutas:
bmw käsikastide puhul siiski 5 käik on otsekäik.
 
 5k on neljas ja 6k on viies.
viimane käik mõlemal juhul sama
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 18:06 42
				Postitas Slava_323
				Kuna siin juba jutt 2.0 diislitest läks, siis minu väikse auto puhul mis on e46 mõõtu tglt ja mis on varustatud pisikese mootori puhul 6 manuaalkastiga. Kunas see mu esimene diisel ökoauto ( varem omanud V8 3.0 ja 4.0, 2.8i jne ), siis olen mitmeid kordi võrrelnud kompuutri näidu ja mis tegelikult on ehk täispaagi meetodil ja julgen kinnitada, et minu keskmine kütusekulu kompul on tavaliselt +/- 0.2 L. Kõik oleneb sellest, millal ta oli nullitud. Kui olen kuuaega sõitnud pmst linnas ka lähen maanteele kus ta  ei kukkugi, see ju ei tähenda, et just niipalju ta tarbis kütet. Hetkel mul näitab keskmiseks 5.4 mis vastab ka reaalsusele. Mudeliks on 118d mis varustatud 2.0d mootoriga ja annab välja 90kw. Suvel saan ilusti tehase lubatud kulugasõita, talvel kahjuks see on palju kõrgem. Olen tähelepannud, et tänu 6 kastile auto on tõsiselt palju ökom, kuna algul pidevalt unustasin seda luksust 

  Maanteel sõites 6 käiguga 90km/h on täpselt 90km ja kompuuter näitab 4.3-4.5l/100km. 120 km/h  on täpselt 2000 rpm ja kulu märgatavalt ei kasvagi ning varieerub  4.8-5l/100km. Siis kui sõidad üle 120 ja pöörded lähevad üle 2000  kütusekulu hakkab kasvama väga progressiivselt. Kuna Soomes on lubatud 120 kus  reaalselt kõik sõidavad 130-140, siis  seal koheselt kulu näitab 5.7-6. Kodulinnas Jõhvis sain 6 hakkama...linn väike, valgusfoorid pmst puuduvad rahulikult töristas 55-60 4 käiguga  ja pöörded umbes 1400.
Hetkel elan Helisingi lähedal  ja suht iga päev mööda Soome pealinna rallin ja nullides kompu sain 7.2 mis on 100% Helisngi ja  suuremosa kesklinn. Katsetasin ka seda, palju saan läbida täispaagiga ( 50L ) ja sain odomeetrile 870km. 80% maanteed ( 90-110km/h ), kui vaja mööda minna, siis läksin ning läksin alles siis tankima, kui "range" oli 18 km.  Üldiselt jah suvel väga öko...talvel peab mööduma pool päeva ennem kui see pisike traktor soojaks saab, ehk külma mootoriga linnas 8 ja natuke peale oli ( koos talvemõnudega ) ning paak suht kiiresti läks tühjaks. Mõlemad termostaadid ja jahutusvedelik vahetatud oli 

  See on siis minu 2.0d kogemus kütusekulus. Viimase nädala keksmine on 5.4 l/100km kus on 60% maanteed 120km/h liikluspiiranguga ja 40% Helsingi( Espoo ja Vantaa k.a.) Uuemad  diislid pidi veel ökonoomsemad olema.
Mõned pildid, ideaaltingimustes pildistatud ( sirge tee, ühtlane tempo, tuultu ilm, või siis tuul pe..sse )  
 
 
 

Talvel kohe näha korralik juurdekasv. 

 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 21:02 48
				Postitas arnis
				Eks ta natu on raske sooja saada pisikese diisliga, aga kui ma nüüd kõigest õigesti aru sain,
siis esimesel seerial on paar asja, mis kuidagi on seotud soojaga külma ilmaga.
Esiteks, tal on kliima ahjus elektriline soojenduskeha. Veendu, et see on töökorras
(ma arvan, et peaks piisama sellest, kui talvel külma mootoriga auto käima panna,
siis elektrilise küttekehaga suhteliselt minuti jooksul hakkab tulema lahjat sooja, töökorras)
Teine asi mis tal veel on, mingisugune valik poolkinniseid neerusid nina peal.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E87/5 ... im_grille/" onclick="window.open(this.href);return false;
Teiloffen on tõlkes poollahtine. Vaata, mis su masinal küljes on.
Muidugi on lisavarustuses pakkuda ka diiselpõletit. Kui see olemas oleks, siis oleks tore,
kui see asi ka käima läheks. Kui seda aga ei ole, siis ei ole mõtet ka retrofittida seda.
Kui istmetel on soojendus, siis see on palju mõistlikum meetod sooja talvel saada, mitte
pumbata salongi sooja õhku mootori arvelt.
 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 07.08.2013 22:07 34
				Postitas zaruljom
				Asi hakkab vaikselt OT minema
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 08.08.2013 02:04 15
				Postitas arnis
				Eks ta selline totter paratamatus on, aga jutt peabki arenema.
 Alustasime sellega, et E61 E39 kered on erinevad,
siis jõudsime käigukastide erinevusteni. Lõpuks võrdlesime erinevaid
diiselmootoreid. Nüüd jõudsime jälile, millise kütusekulu oleks võimalik
saavutada KUI meil on kerge auto, hea käigukast (madalad pöörded) ja
väiksem mootor. Suurem kere põhjustab ka teatud määral kulu tõusu,
eriti linnas. Kuid tahame siiski veenduda, et kõik foorumikaaslased
tangiksid oma tankereid õiges koguses. 7L+ pole M47/M57 ja nende
järglastel maanteel küll oodata. Pigem 4-7L vahele peaks maantee jääma.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 08.08.2013 21:58 08
				Postitas ooDDoo
				Sellel mootoril oli ka pisike imevidin küljes ilma milleta diislid ei tee eriti midagi.
			 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 08.08.2013 22:37 43
				Postitas Slava_323
				Kuno, ei tohi võrrelda 10a. vana diisel ja pmst tutikas bensukas, sest uued diislid üldse sõidavad 3.7l/100km 2.0d 130kw. Passati kütusekulu võrdne  ntks uus 118i mis on 125kw  tarbib linnas 7.4 , maanteel 4.7 , keskmine 5.6  

   Aga selge see,et uued bensukad ka palju ökomad.  Uued V8 tarbivad nagu vana Opel Record 2.0 karburaator 75kw  

 
			
					
				Re: E61 3.0 Diisel küttekulu
				Postitatud: 08.08.2013 23:32 34
				Postitas Raemees
				Slava_323 kirjutas:Kuno, ei tohi võrrelda 10a. vana diisel ja pmst tutikas bensukas, sest uued diislid üldse sõidavad 3.7l/100km 2.0d 130kw. Passati kütusekulu võrdne  ntks uus 118i mis on 125kw  tarbib linnas 7.4 , maanteel 4.7 , keskmine 5.6  

   Aga selge see,et uued bensukad ka palju ökomad.  Uued V8 tarbivad nagu vana Opel Record 2.0 karburaator 75kw  

 
......sõidavad 3.7l/100km 2.0d 130kw. ...........
Kui uued?