1. leht 1-st
					
				E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 23.04.2012 14:25 29
				Postitas Dade17
				Küsimus siis, et mis neil veel vahet on peale nukkvõlli, aju ja selle, et 77kw (vist) pole segusiibrit...? Ja kui raske oleks 77kw ehitada siis 85kw-seks?
Ettetänades... 

 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 23.04.2012 18:36 12
				Postitas ttsys
				Dade17 kirjutas:Küsimus siis, et mis neil veel vahet on peale nukkvõlli, aju ja selle, et 77kw (vist) pole segusiibrit...? Ja kui raske oleks 77kw ehitada siis 85kw-seks?
Ettetänades... 

 
E46 1.9 M43 on 87kw
M43 mootorit on 1,6 ja 1,9
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=05 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 23.04.2012 21:44 12
				Postitas Dade17
				1.9 on nii 1,6 kui ka 1,8....sa vist ei saanud küsimusest aru 

Ja tõesti vaatasin järgi on jah 1,8 87kw 
 
 
Nende plokk ja ülemine ots on põhimõtteliselt üks ühele....
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 23.04.2012 22:26 58
				Postitas ttsys
				millest pidi veel aru saama?
Kas sellest, et 0.3 liitrit tahad lisada 
 
Dade17 kirjutas:1.9 on nii 1,6 kui ka 1,8....sa vist ei saanud küsimusest aru 

Ja tõesti vaatasin järgi on jah 1,8 87kw 
 
 
Nende plokk ja ülemine ots on põhimõtteliselt üks ühele....
 
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 23.04.2012 22:41 42
				Postitas Dade17
				mida sa paugutad tühja? mis 0,3? loe korralikult ennem läbi küsimus ja pealkiri enne kui kirjutama hakkad...
tegemist on 1,9L 316...
			 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 24.04.2012 03:54 44
				Postitas ttsys
				1.9l M43 on tehniliste uuendustega nn TÜ mootor ehk need mõlemad (77kw ja 87kw) on sama M43TUB19 mootor. Ka ECU-d on samad ja erinevus on tehnilistes seadistustes, mille muutmine eeldab seadmeid ja oskusi.
Dade17 kirjutas:mida sa paugutad tühja? mis 0,3? loe korralikult ennem läbi küsimus ja pealkiri enne kui kirjutama hakkad...
tegemist on 1,9L 316...
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 24.04.2012 08:43 22
				Postitas Dade17
				Ma väga kahtlen et neil ecu üks on....kust siis need 10kw tulevad, ja kui 77kw pole segusiibrit siis on ju ka ajus puudu see koht mis seda reguleerib??? Ja seda et nad üks ja sama tüübi mootorid on tean ma juba ammu muidu ma ju ei küsiks kuda seda ümber ehitada ja ei teaks, et neil alumine ja ülemine ots üks ühele on. Välja arvatud siis nukkvõll ja et segusiiberit pole 77kw-sel... Egastahes kas see asi on võimalik, mis selleks vaja on jne. Või on mõttekam lihtsalt ülemine ots ühes tükkis välja vahetada ja ka siis 87kw aju panna....?  

 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 24.04.2012 09:10 26
				Postitas Jan320
				Mis ajad seda 10KW taga, pane juba kohe IS i mootor ja 103 KW olemas.Kunagi oli siin sama teema ,see 10Kw läheb kalliks ,et ei tasu ära!Pealegi  kui ikka soov raha kulutada ,siis kõige õigem oleks üldse 1,9 mootorile panna 1,8 85 KW pritse, aju ja sisselase,see M43B18 on E36 peal ja 85KW.
			 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 24.04.2012 12:35 18
				Postitas ttsys
				Pane siia vin 7 viimast sümbolit.
PS: milline visuaalne erinevus on täheldatav?
1,9 77kw
 
1,9 87kw
 
Dade17 kirjutas:Ma väga kahtlen et neil ecu üks on....:
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 27.04.2012 20:10 17
				Postitas marek555
				Dade17 kirjutas:Ma väga kahtlen et neil ecu üks on
Vaadtes RealOEM-i, siis varuosakood on nii 1,6 kui 1,8 puhul igatahes sama:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E46 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 27.04.2012 20:19 01
				Postitas Jan320
				Siis on ainult nukkvõlli  ja softi vahe!
			 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 02.05.2012 12:17 44
				Postitas Dade17
				Ja segusiibrit ka pole 77 kw-sel...nr 8 pildil
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ld_system/ 
Ja kui tähelepanulikult vaadata siis on piltidel vahe olemas küll... 
 
  
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 02.05.2012 13:43 07
				Postitas ttsys
				
Nüüd jätka kodutööd ja uuri, milleks see nr 8 on vajalik ja kuidas see on seotud M43-ga kui mootoriga 
 
Või kuulub sul tempomat mootori tunnuse juurde ? 

 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 02.05.2012 14:12 58
				Postitas Dade17
				Millest sa jälle räägid 

 ???...mis tempomat...???  

  Tegemist on DISA klapiga...e. drossel klapiga e. segusiibriga.... DISA valve controls the variable length intake manifold on the M42/M44 motors. Located inside the intake manifold, it gives better torque at low revs by closing keeping the intake runner long but after about 4500rpm, it opens up by and makes the intake runners shorter for more horsepower.
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 02.05.2012 15:16 52
				Postitas ttsys
				Vaata kuhu tempomat on M43 juures istutatud.
Oleme me ikka endiselt M43 mootori juures või vaatleme M42/M44 (?)
Dade17 kirjutas:Millest sa jälle räägid 

 ???...mis tempomat...???  

  Tegemist on DISA klapiga...e. drossel klapiga e. segusiibriga.... DISA valve controls the variable length intake manifold on the M42/M44 motors. Located inside the intake manifold, it gives better torque at low revs by closing keeping the intake runner long but after about 4500rpm, it opens up by and makes the intake runners shorter for more horsepower.
 
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 02.05.2012 16:06 53
				Postitas Dade17
				Noo nüüd on mul ka kõik sassis... 

  BMW foorumites mujal oli ta DISA-na kirjas...ja UM kirjutab, et tegu Drossel klapiga....mis ta siis on? 

 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 02.05.2012 16:15 09
				Postitas Dade17
				Ise küsin ise vastan... tegu siis hoopis gaasiklappiga... 

 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 04.05.2012 09:56 39
				Postitas Dade17
				Kuna teema nüüd maha vaibunud siis mõtlesin, et lõpetaks siis kokkuvõttega asja 

 Ja äkki mõni sama mõttega saatusekaaslane leiab siit siis ka endale vastuse 

  Sai siis natukene netis kolatud ja uuritud. Hinnad siis mis a la maksavad asjad: Nukkvõll ~220 euri, Disa klapp ~200 euri ja softi vahetus ka ~60-100 eur-i. Ja kui kasutatud "uus mootor" maksab ~500 euri siis ei ole kokkuvõttes mõtet asja ehitada vaid pigem osta siis "uus mootor" 
 
  
 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 04.05.2012 10:18 09
				Postitas siiim_k
				Gaasiklapp ja drosselklapp on sama.
DISA on siiski veel midagi muud, nimelt muudab see sisselaske trakti pikkust erinevatel pööretel.
			 
			
					
				Re: E46 1.9 m43 77kw ja 85 kw vahe
				Postitatud: 04.05.2012 19:22 18
				Postitas Jan320
				Ja mis sellest tolku on, saab 10 KW juurde  
