1. leht 2-st
					
				Ei lae piisavalt akut
				Postitatud: 06.11.2006 22:58 44
				Postitas erx27
				Auto E36, 1991 a. sedaan.
Umbes 3-4 päevase sõiduga tõmbab aku tühjaks. 
Generaatorit lasin kontrollida, kõik on laitmatus korras. 
Mõõtmise tulemuseks annab ca 12,5 volti (täistuled põlevad, soojendus on max peal, tagaklaasi soojendus on sees). Seda tundub nagu vähevõitu olevat.
Arvati, et asi võib olla generaatori rihmas, mis ebaõiglasel pealepanekul pidi hakkama kuidagi libisema?
Ootan asjatundjate kommentaare probleemile. Ei oska nagu enam kuskilt viga otsida.
Ette tänades.
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 06:46 44
				Postitas truumu
				Kus kohas genekat kontrolliti?
Kas armatuuris laadimistuli terve?
Akuklemmid/mootorimass?
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 07:16 16
				Postitas erx27
				truumu kirjutas:Kus kohas genekat kontrolliti?
Kas armatuuris laadimistuli terve?
Akuklemmid/mootorimass?
Generaatorit lasin kontrollida Hiiul. Raudtee läheduses bensiinijaama vastas on üks koht, kus tehakse seda tööd juba ammusest ajast.
Laadimistuli tundub küll terve olevat, akuklemmid samuti.
 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 07:48 10
				Postitas extsy
				Aga kui tuled põlevad kas siis valgus võngub ka w??
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 08:43 21
				Postitas erx27
				extsy kirjutas:Aga kui tuled põlevad kas siis valgus võngub ka w??
Valguse võnkumist olen varem täheldanud armatuuris, ehk siis vahepeal põleb heledamalt ja siis jälle tumedamalt.
 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 08:59 03
				Postitas Viljar
				12.5 on igaljuhul väga vähe.
Mina ei tahaks uskuda, et viga on rihmas, pigem ikka genekas endas.
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 09:30 17
				Postitas hollow
				mina panustaks selle peale, et aku nõrk
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 09:41 14
				Postitas erx27
				hollow kirjutas:mina panustaks selle peale, et aku nõrk
Aku sai ostetud sügisel uus- 74Ah, käivitusvool 640A.
Selles ei tohiks küll mure seisneda.
 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 10:00 25
				Postitas hollow
				aku on võimalik nädalaga tuksi keerata... võta mõnelt tuttavalt 100% korras aku pane peale ja mõõda ära laadimis pinge... 
kui akuon peetis (üks putt lyhises) siis kogu pinge mis genekast tuleb tõmmatakse maha... mul vana akuga oli laadimispinge 12,5-13,1
see tähendab, et laadimist ei toimunud... uus aku peale ja nüüd kylmalt käivitades on 14,1v ja mõne ajapärast kui mootor on töötanud langeb kuskil 13,8 peale
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 10:09 12
				Postitas erx27
				Ühesõnaga peaksin siis panema geneka tagasi peale, aku täis laadima ning seejärel testima taaskord?
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 10:40 23
				Postitas Tarmo
				Osades kohtades saab teha akule koormustesti ja seal nad suudavad kohe ära öelda , kas on korras või võid minema visata.
Mul eelmine aasta ka aku oli nõrk , ühes kohas öeldi et 57 % on akut järgi  , et kannatab veel küll , aga kui tehti koormustest siis sealt tuli välja et kaks pulka olid lühises ja sellega polnud midagi peale hakata.
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 11:17 24
				Postitas hollow
				mul tehti eelmine aasta akule koormustest ja mahutavustest... öeldi et kõik on korras... kui aga tuli -35 siis oli jokk... sama akuga sõitsin veel suve ära aga nüüd vahetasin ikka ära.... 
seda laadimise asja... ära lae seda akut täis vaid laena kelleltki 100% kindlasti korras akut ja mõõda ära kuidas laeb... see kui sa ta kodus täis laed... siis töötab ta sul veel 5 päeva ja on ikka otsas
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 11:25 42
				Postitas erx27
				Tarmo kirjutas:Osades kohtades saab teha akule koormustesti ja seal nad suudavad kohe ära öelda , kas on korras või võid minema visata.
Kus seda testi tehakse?
 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 11:30 48
				Postitas hollow
				erx27 kirjutas:Tarmo kirjutas:Osades kohtades saab teha akule koormustesti ja seal nad suudavad kohe ära öelda , kas on korras või võid minema visata.
Kus seda testi tehakse?
 
näiteks:
Tallinna müügiesindus: Akadeemia tee 15/2, 12611, Tallinn 
Müügiesinduse juht: Andres Kutsar 6 556 321  50 54076  
andres@avt.ee
Faks 6 546 524 
 
  
 
Andmed pärit: 
www.akukeskus.ee 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 16:57 48
				Postitas kristjaan
				viga võib olla ka pingeregulaatoris,mis hakkab töölepingut lõpetama 

igatahes soovitan sul samuti kellegi teadjama mehe poole pöörduda.
usun et truumu aitab sind meeleldi 

 
			
					
				
				Postitatud: 07.11.2006 17:09 01
				Postitas Igor525
				kui sul genekas juba maas, mine melasi auto las nad stendil kontrollivad.
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.11.2006 08:40 35
				Postitas erx27
				Oskab keegi öelda, kus veel Tallinnas testitakse generaatoreid?
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.11.2006 15:37 40
				Postitas Igor525
				Igor525 kirjutas:melasi auto 
 
 
			
					
				
				Postitatud: 08.11.2006 22:29 56
				Postitas erx27
				Nii sai siis ka Melasi autos generaatorit testitud lisaks Hiiul tehtud testile.
Leiti samuti, et on väga korralik. 
Nüüd siis panin geneka tagasi külge ja ühendasin ka aku järgi- saadud tulemuseks oli täielik vaikus. Ühesõnaga ei tööta mitte mingi asi.
Ise hakkan arvama, et probleem on kusagil elektrisüsteemis 
 
 
Kas on kellelgi sama olukord tekkinud?
 
			
					
				
				Postitatud: 08.11.2006 22:36 40
				Postitas hollow
				aga akut ei taha ära vahetada?
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.11.2006 02:06 45
				Postitas tsiklimees
				Aku massi ikka panid kinni ?
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.11.2006 09:06 35
				Postitas erx27
				tsiklimees kirjutas:Aku massi ikka panid kinni ?
Generaatori külge ühendasin need kaks juhet, mis seal enne küljes olid (+ ja -). 
Rohkem pole nagu midagi lahti kiskunud kusagilt.
 
			
					
				
				Postitatud: 09.11.2006 19:19 12
				Postitas hollow
				sa oled nõus kõike muud ja keerulisemat proovima... selleasemel, et proovi uut akut peale... laena kellegi tuttava käest... kui midagi ei muutu, siis saad edasi otsida... kui asi saab korda, siis lähed ostad omale uue aku ja saab selle teema kinni panna
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.11.2006 21:39 00
				Postitas Jaanus_P
				kunagi oli juhus ühe scorpioga. akult mõõtes oli pinge liiga väike (~13,3v), aga mootorist mõõtes oli ok. seega sai pandud mootori ja kere vahele lisa massi juhe ja probleem kadus. (ei väida, et sul ka sama asi aitab).
			 
			
					
				
				Postitatud: 10.11.2006 15:44 48
				Postitas ppphhh
				Äki laeb normaalselt? Lihtsalt seistes kuskil midagi liiga akut sööb? Mul kunagi signa laks tuksi, mingi lühend oli, ja seistes võtis mingi 20W.
Oli kah tunne et "nagu geneka viga".
			 
			
					
				
				Postitatud: 12.11.2006 13:17 01
				Postitas Tommm
				vaata massijuhtmed tõesti üle, need kipuvad korrodeeruma... endal sama probla old kunagi rullikaga - E30.
			 
			
					
				
				Postitatud: 12.11.2006 21:43 26
				Postitas erx27
				Niisiis. Viga on lõpuks leitud. 
Ajal kui sai käivitatud autot, liigutas teine mees puht juhuslikult kapoti all + klemmi juhet, mille tagajärjel tuli tagasi kaduma läinud vool. 
Ehk siis lühidalt oli asi juhtmes, mis polnud korralikult kinni ja seega ei andnud aeg-ajalt ühendust. Sai siis üle keeratud see mutter.
Tundub, et sellega lahenes ka kogu probleem. Aga oh seda sellele eelnenud jamamist 
 
Tänan siinkohal kõiki, kes aitasid probleemi lahata.
 
			
					
				
				Postitatud: 13.11.2006 11:48 01
				Postitas Tommm
				Seda ma arvasingi, et "juhtmen*ss ja sõnad ei jää pähe..."  
 
 
Pane teema LUKKU kah!
 
			
					
				
				Postitatud: 13.11.2006 22:01 36
				Postitas erx27
				Üks asi veel.
Panin ventilaatori 2.astme peale, täistuled sisse, raadio mängima (koos võimendiga), salongis põles ka valgus lisaks ning mõõtsin tulemuseks laadimise kõikumise 13,3-13,8 V vahel. 
On selline vahemik normaalne?
			 
			
					
				
				Postitatud: 14.11.2006 07:21 27
				Postitas truumu
				Pane võimule kondekas vahele, silub vast kõikumise ära