1. leht 1-st
					
				E39 jahutuse surve
				Postitatud: 26.05.2008 23:18 43
				Postitas werks
				kas see on normaalne ,et e39 523a on lõdvikud peaaegu kivikovad?
			 
			
					
				
				Postitatud: 26.05.2008 23:57 07
				Postitas MairoG
				Ei, töösooja mootoriga  peaks  voolikud olema piisava surve all, kuid  peaaegu, et kivikõvad ei ole kindlasti normaalne.
Kas  valget auru  tuleb sõiduajal tagant ?   kas  koguaeg ?     nuusta jahutusvedeliku, ega seal ei ole juhuslikult  tunda heitgaaside lõhna,  tavaliselt kui kivikõvad, siis lõhn sees. On ka erandeid millel pole  lõhna sees.  Kas  vedeliku kaob ?  Kas jahutusvedeliku pump on korras ?  kontrolli kindlasti ennem  pumpa,  ennem kui kaant maha võtma,   selistel mootoritel on idiootlikud jahutusvedeliku pumbad,  plastist labadega
Kas paisupaagi kork on töökorras ?   et laseb üleliigse rõhu välja ?
Kas mootor  töötab  samahästi, nagu  ennem seda probleemi ?   värinaid ? vahelejätmisi ? Jõudu vähemaks  pole jäänud ?
Esineb  üldse mootori töös probleeme, peale selle probleemi  tekket ?
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.05.2008 08:40 48
				Postitas tarxwanted
				Sooja mootoriga on voolikud päris kõvad,aga peaks suutma ikka kokku pressida. Vaata kas jahutusvedelikul õli pole pinnapeal.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.05.2008 20:04 58
				Postitas joffe
				Avaldan arvamust, et sõltumata põhjusest, miks liigne surve tekib, peab korras kork selle ikka välja laskma.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.05.2008 20:35 04
				Postitas werks
				MairoG kirjutas:Ei, töösooja mootoriga  peaks  voolikud olema piisava surve all, kuid  peaaegu, et kivikõvad ei ole kindlasti normaalne.
Kas  valget auru  tuleb sõiduajal tagant ?   kas  koguaeg ?     nuusta jahutusvedeliku, ega seal ei ole juhuslikult  tunda heitgaaside lõhna,  tavaliselt kui kivikõvad, siis lõhn sees. On ka erandeid millel pole  lõhna sees.  Kas  vedeliku kaob ?  Kas jahutusvedeliku pump on korras ?  kontrolli kindlasti ennem  pumpa,  ennem kui kaant maha võtma,   selistel mootoritel on idiootlikud jahutusvedeliku pumbad,  plastist labadega
Kas paisupaagi kork on töökorras ?   et laseb üleliigse rõhu välja ?
Kas mootor  töötab  samahästi, nagu  ennem seda probleemi ?   värinaid ? vahelejätmisi ? Jõudu vähemaks  pole jäänud ?
Esineb  üldse mootori töös probleeme, peale selle probleemi  tekket ?
Kork , pump(metallist),termostat ja radikas uued. Auru ei tule soites aga kui käivitan siis natsa väristab mootorit(max10sek) ja koik OK. Õli ka ei kao. Selle lõhna kohta ei oska kyl öelda.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.05.2008 21:06 43
				Postitas Aivar
				Minul sama teema. Ainukeseks nõrgaks lüliks on võibolla õhutusventiilid 2tk, üks radiaatori korgi kõrval, teine plastlõdviku küljes, mis suunab jahutusvedeliku tagasijooksu radiaatorisse. Need ei tohiks vast midagi sellist korraldada, aga vahetan homme ära, panen uued.
Kipub survet sisse lööma, ikka natuke liiga pinges on kogu süsteem, sedasi lööb kuskil maanteel lõdvikud laiali ja seisan teeääres kus k.u.r.a.t.
Jõudu ja kõike on täiesti normaalselt ja seda jahutusvedeliku lekkega hetgaasideauru tean vägagi hästi läbi eelnevate autode, see puudub!!!
Ei tahaks uskuda, et plokikaanetihend.  
 
Ajaah, radiaatori korgi vahetan ka igaks juhuks uue vastu, homme, siis näeb.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.05.2008 23:19 37
				Postitas iisak
				2 varianti:
Pragu plokikaanes;
Plokikaanetihend.
Kõik.
Tihendivahetus ja kaanelihv(loomulikult ka survestamine) niikuinii.
			 
			
					
				
				Postitatud: 31.05.2008 15:52 41
				Postitas Aivar
				Minu jahutusvedeliku ja surve probleem vist (hakkab) lahenema.
Panin uued õhutusventiilid ja uue paisupaagi korgi.
Korra läks peaaegu keema, lasin susinal õhu läbi ventiili välja ja kui jahtus maha, valasin vedeliku taseme normi, seda oli paar korda vaja teha. Nüüd 500km sõidetud ja kõik normis, lõdvikud ka ei paisu viimse piirini vaid on täiesti normaalsed.
Loodame, et asi lahenes. 
Vanad õhutusventiilid olid ikka väga närakad ja ka kummirõngad nende all (mis peaksid tihendi rolli kandma) olid lihtsalt ära pudisenud mingil hetkel.
Võibolla pääsebki plokikaane remondist. Igatahes hoian põialt. 

 
			
					
				
				Postitatud: 31.05.2008 23:53 51
				Postitas soldat
				minu tds'il on voolikud täitsa pehmed,erilist survet ei tähelda,samas temp püsib alati normis ja salongisoojendus töötab ka normaalselt.
			 
			
					
				
				Postitatud: 22.07.2008 11:20 17
				Postitas Aivar
				Nii, nüüd on sõidetud selle "jandiga" 5000km ja põhitunnuseks on vajadus vedelikku igal hommikul sõitu minemiseks natuke peale kallata. See ka veel, kui kliima (külmutaja) sisse lülitada, kipub kohapeal seistes nii 15min järel keemispiirini minema, osutijärgi näidiku järgi mitte, aga lõdvikud kivikõvad ja ikka kohe mölluks minemas.
Leidsin paisupaagi vahetuse juures, et seal pesas (kuhu paisupaak läheb) on radiaatoris vähemärgatav pragu. Arvestades survet, mis jahutussüsteemis soojana on, ongi leke olemas...
Karestasin prao ümbruse ära ja ladusin natuke tugevat epovaiku peale, nüüd on peaaegu enamvähem kõik stabiilne ja normis. Sealt vist tuligi see veekadu ja võimalik süsteemi rõhkude ebamäärasus. See pragu on kehvas kohas ja ega hästi ligipääsu igale poole pole.
Püüan hiljem pildi ka lisada.
Kokkuvõttes: hea, et kohe plokikaant maha võtma ei hakanud, ilmselt peab (hilissügiseks?) uue radiaatori panema, kui mingi leke peaks siiski jääma.
Praegu kõik okei.  

 
			
					
				
				Postitatud: 30.07.2008 05:32 22
				Postitas Aivar
				Punasest joonest vasakul jookseb pragu, sealt hakkaski varem pressima jahutusvedelikku välja.
PILT
Hetkel vedelikukadu enam pole, vaja veel mõnda aega sõita ja kontrollida.
 
			
					
				
				Postitatud: 31.07.2008 00:04 15
				Postitas 525touring
				MairoG kirjutas:Kas mootor  töötab  samahästi, nagu  ennem seda probleemi ?   värinaid ? vahelejätmisi ? Jõudu vähemaks  pole jäänud ?
Esineb  üldse mootori töös probleeme, peale selle probleemi  tekket ?
Kas mootori vibratsioon ja jõu kadu võib-olla jahutussüsteemiga seotud?
Kui süsteemis on õhk sees, kas võib tekkida vibratsioon ja jõukadu?
E: või viitad plokikaanele?